PDA

Zobacz pełną wersję : Stukanie



rysio84
24-05-2009, 17:40
Witam
Mam taki problem ja jade powiedzmy na 3 biegu i ściągne noge z gazu tak aby silnik sam powoli hamował to zaczyna mi cos stukac nie wiem czy to coś w sliniku czy to od zawieszenia (zawieszenie tez bede robił bo tez mam wybite słycha takie głuche odgłosy 2 razy walnołem w piekną po zimową dziurke dośc dobrze). Jakby coś ktoś wiedział albo miał podobny problem to prosze o odpowiedź
Pozdrawiam

Hipo
25-05-2009, 14:08
Potencjalni podejrzani to poduszki od zawieszenia ukladu napedowego jak i rowniez zuzyty przegub napedowy czy tez lozysko kola. Oczywiscie luzy w zawieszeniu tez moga powodowac stukanie przy hamowaniu silnikiem bo wtedy wszystko sie napreza w druga strone.

unknown
25-05-2009, 22:08
poduszeczki ja bym obstawiał...

rysio84
06-07-2009, 22:24
No niestety to żaden w w/w przypadków byłem u 2 mechaników i nawet w warsztacie takim większym i wstępnie ocenili to na skrzynie biegów:( albo jak gość co wymieniał mi sprzęgło moze źle złożył albo czegos nie dokręcił i się poluzowało. A jeśli by cos tam sie zepsulo to da się ja zregenerowac czy odrazu szukac inna na wymiane co o tym sądzicie?

wojo985
06-07-2009, 22:29
Wszystko da się zrobić pytanie czy sie opłaci. Skoro to coś w skrzyni to mądry mechanik musi ą wyjąć i zajrzeć do niej. Dopiero wtedy będzie wiadomo co padło i co robić z tym dalej.

Hipo
06-07-2009, 22:31
No niestety to żaden w w/w przypadków byłem u 2 mechaników i nawet w warsztacie takim większym i wstępnie ocenili to na skrzynie biegów:(

A na jakiej podstawie wykluczyli pozostałe usterki? sprawdzili cokolwiek czy podumali i po najmniejszej linii oporu odrazu się skrzyni czepili ?

rysio84
06-07-2009, 22:40
No gosciu sprawdził mi na komputerze tzn tak jak przy przegladzie amortyzatory potem na podnosnik czy nie wybite gdzies zawieszenie itp.

[ Dodano: 2009-07-06, 21:42 ]
Tylko to dzieje się w tedy gdy jest na biegu a jak wrzuce na luz to wszystko ładnie pieknie i nawet mysleli że moze od sprzęgła ale sprzęgło tez ładnie pracuje

wojo985
06-07-2009, 22:54
A no to poduszek tak nie sprawdzą.

rysio84
06-07-2009, 23:24
No poduszek tak nie sprawdzą to prawda hm jak się za to zabrać?

Hipo
06-07-2009, 23:30
Praktycznie to trzeba wyjąć poduche na zewnątrz i pooglądać jak wygląda. Bo jak jest zamontowana to nie masz szans zauwazyć czego kolwiek, układ napędowy wisi na poduchać i dociska je.

wojo985
06-07-2009, 23:33
Tylko wyjąć i zobaczyć. Innej rady nie ma.

rysio84
07-07-2009, 20:49
Byłem dzisiaj u gościa co zajmuje się skrzyniami i wstępnie z tego co usłyszał w czasie jazdy to mówił o łożyskach ale jak to mówią jak nie widzisz to nie wiesz czyli trzeba wyciągac skrzynie. Ae nie wiem czy nie lepiej kupic inna czy się bardziej nie opłaca

szela
07-07-2009, 20:59
Jak wiesz, że kupisz dobrą bez problemów to się opłaca. A jak kupisz paść, zalejesz nowy olej to chwilkę dobrze pochodzi i znowu będziesz w du pie.

rysio84
07-07-2009, 21:07
Czyli co remontowac??

Hipo
07-07-2009, 23:53
Mam jeszcze pytanko czy przy ruszaniu jak puszczasz sprzegło to jest takie lekkie uderzenie jak łapie czy wszystko odbywa się płynnie ?

rysio84
08-07-2009, 15:45
To zależy jak sie rusza tak normalnie tak do 2500 to idzie płynnie ale jest jeden tak dźwiek i to zawsze przy zmianie biegów takie hm jak to nawzwać "piskniecie" ale od czego to to nie wiem nie chce wprowadzić w błąd.

Hipo
08-07-2009, 16:00
Bo czasami może być luz na satelitach w układzie różnicowym i stąd mogą być stuki przy zmianach obciążeń.

rysio84
22-07-2009, 23:02
Mam pytanie ile poduszek znajduje sie pod silnikiem i skrzynia bo nie moge tego znaleść w książce tej z fiata?

Hipo
23-07-2009, 20:01
Masz trzy poduszki:

- jedna przy skrzyni po lewej stronie auta
- jedna przy silniku po prawej stronie auta
- jedna na środku pod podłoga samochodu
- u góry cięgno przykręcone do prawego kielicha samochodu

rysio84
23-07-2009, 22:17
Byłem w warsztacie i sprawdzali mi zawieszenie silnika i wszystko dobrze. Ale wyszło że mam walniety sworzeń na wahaczu od kierowcy i tulejki (guma niby jest ale wywalone są) od strony pasażera czy to by mogło być to?

yacub
24-07-2009, 13:13
ja miałem podobny objaw ostatnio !! tzn jadąc powyzej 90 jak spusciłęm noge z gazu to tak szarpało jak by miało zaraz skrzynie rozerwac :) juz chciałem półoski wymieniac :) przegub wymieniłem przy okazji bo grzechotał juz i okazała sie ze uszczelniacz przy skrzyni był walniety i nie było oleju w skrzyni rpawie :) ale to nie byłą przyczyna....

stukanie i szrpanie ustało dopiero jak wymieniłem jedną koncówke drązka kieronwniczego i ustawiłem zbierzność i wyważyłem koła ;) i jak reką odjoł

taka błacha sprawa a juz myslałem ze skrzynia do roboty

rysio84
26-07-2009, 12:56
A gdyby był wyalony przegub trój rolkowy (trójramienny) to mogło by tak sie dziać z tym trzaskaniem gdy silnik hamuje sam? czy wtedy było by słychać cały czas nawet na luzie?

yacub
26-07-2009, 19:12
moze byc ze przegub trójpalcowy poszedł ale to bys czuł przy gwałtownym ruszaniu :) i mechanik odrazu by to rozpoznał :) posprawdzaj czy koncówki drążków kierowniczych sa ok jak i same drążki i czy zbierznosć jest dobra i dobrze kołka wywarzone :)

rysio84
30-07-2009, 22:25
I już wiemy co się stało :D
Poszła siatka ta co jest na rurze kolektora i takie dźwięki wydawało a ja miałem już skrzynie wyciagać :sciana: :D

yacub
31-07-2009, 00:08
hehe a juz kalkulowałes remont skrzyni itp itd :)