PDA

Zobacz pełną wersję : [ukł. kierowniczy] Zgrzyta skrzypi, płacze...



Prezesiksms
16-05-2009, 18:53
witam wszystkich... od jakiegoś tygodnia mam problem tego typu iż... podczas wykonywania ruchów kierownicą zgrzyta mi tak jak by chciał powiedzieć wysiadaj... drugą rzeczą jaka jest to wywaliła mi się tulejka na wahaczu... i i stuka... jeżdżę bo muszę... ale boje sie czy mnie to koło nie odleci... znaczy nie ma tej gumy widocznej dla oka... jeśli chodzi o mechanike to jestem zielony... ale skoro słonia nauczyli tańczyć to i mnie coś da rade nauczyć... Pomóżcie pozdrawiam:)

Jezioro
16-05-2009, 19:17
a jak skrecisz kierownica do oporu i zrobisz kolko np przy zawracaniu szczela cos??

bob96
16-05-2009, 20:07
witam wszystkich... od jakiegoś tygodnia mam problem tego typu iż... podczas wykonywania ruchów kierownicą zgrzyta mi tak jak by chciał powiedzieć wysiadaj... drugą rzeczą jaka jest to wywaliła mi się tulejka na wahaczu... i i stuka... jeżdżę bo muszę... ale boje sie czy mnie to koło nie odleci... znaczy nie ma tej gumy widocznej dla oka... jeśli chodzi o mechanike to jestem zielony... ale skoro słonia nauczyli tańczyć to i mnie coś da rade nauczyć... Pomóżcie pozdrawiam:)

Prezesiksms witaj na forum :)
Możliwe że przeguby kończą żywot, ewentualnie maglownica do remontu.
Co do wahacza to do wymiany potrzebujesz dwa klucze i młotek. Sworzeń jest przykręcony śrubą na klucz 17, a tuleje wahacza na klucz 15.
Koszt wahacza to od 100 zł na allegro do 250zł. w sklepie motoryzacyjnym .

Hipo
16-05-2009, 20:59
Sworzeń jest przykręcony śrubą na klucz 17, a tuleje wahacza na klucz 15.

Zapomnialeś dodać że do wahacza musi mieć nasadkę bo inaczej nic nie zrobi.

bob96
16-05-2009, 21:11
Sworzeń jest przykręcony śrubą na klucz 17, a tuleje wahacza na klucz 15.

Zapomnialeś dodać że do wahacza musi mieć nasadkę bo inaczej nic nie zrobi.

Hipo masz rację :)

Prezesiksms
16-05-2009, 22:07
a jak skrecisz kierownica do oporu i zrobisz kolko np przy zawracaniu szczela cos??

NIe kolego... nic nie strzela.... ale jeśli chodzi o to wspomaganie.... bo wydaje mi się że to może być pompka od wspomagania... ale nie wiem.... jak ją sprawdzić... bo jak zakece kółko.... to wyje tak jak by coś metalowego ciężko ze sobą by się scierało... lub jakaś guma bardzo naprężona...(nie znam się... ale już powoli zaczynam się uczyć) a do Kolegów od Wahacza... dziękuje wam bardzo... ale czy to napewno jestem w stanie sam to wymienić... jesli tak to czy to proste... jak świński ogon... czy jeszcze bardziej proste??

Hipo
17-05-2009, 09:11
to wyje tak jak by coś metalowego ciężko ze sobą by się scierało..

Sprawdziłeś poziom płynu w układzie wspomagania? może masz go za mało i pompa jęczy. Ewentualnie pompa potrafi jęczeć jak płyn będzie wyeksploatowany, popatrz na jego kolor, jesli będzie czarny i przypomina błoto to go wymienić trzeba.



a do Kolegów od Wahacza... dziękuje wam bardzo...

Nie ma za co, po to jestesmy żeby sobie pomagać, może za jakiś czas Ty pomożesz komuś innemu :)


ale czy to napewno jestem w stanie sam to wymienić...

Do wymiany wahacza przydałby się kanał ale nie jest to warunek konieczny. W każdym razie wygląda to tak:

- sciągasz koło
- odkręcasz śrubę trzymającą sworzeń kulisty w zwrotnicy
- odpychając wahacz w dół, wysuwasz sworzeń ze zwrotnicy
- odkręcasz cztery śruby na klucz 15 trzymające wahacz, tutaj potrzebna Ci będzie nasadka bo dostęp do śrub jest przez otwory w sankach zawieszenia.

Montujesz w odwrotnej kolejności, smarując śrubki olejem żeby na przyszłość lekko się odkręciło no i jedziesz skontrolować zbieżność.

Jezioro
17-05-2009, 11:13
a takie mam pytanie bo mowiliscie o maglownicy bo mam lekkie luzy w jakiej cenie jest generacja albo nowa maglownica do bravy 1.4 12v jest to sx ze wspomaganiem 1998 rok wie ktos moze??

Hipo
17-05-2009, 11:20
Luzy ale na czym, na samej listwie w maglownicy czy też na drążkach ?

jaski82
26-06-2009, 20:31
dodam jeszce ze przyda sie jeszcze 13 do odkręcenia stabilizatora a co do 15 musi być to naprawde solidna nasadka i klucz i zaopatrz sie w jakieś montówki bo trzeba troszkę podwarzyć wachacz uwarzaj aby złapać prosto sruby bo zerwiesz gwint w wachaczu

pavloalpin
29-06-2009, 22:04
Witam kolegów.
Korzystając z okazji chciałbym się zapytać czy możliwa jest wymiana samych tulei wahacza czy wymienia się cały element z tulejami. Wiem że kupić można same tuleje. Jak z wymianą tego elementu?

Hipo
29-06-2009, 22:19
Mozna wymienić same tuleje, trzeba do tego szlifierki kątowej a później młotka. Tyle że przeważnie jest tak że sypią się po zmianie tulei sworznie i wtedy juz wszystko do wymiany idzie.