PDA

Zobacz pełną wersję : Kąt pochylenia kół przednich;( POMOCY Geometria-PILNE.



mruczek
12-05-2009, 19:39
Witam serdecznie mam pytanie, byłem tydzien temu na SPRAWDZENIU geometrii zawieszenia, okazalo sie ze mam delikatnie przestawiona, zostalo to skorygowane ( "super" nowoczesna maszyna lasery itd) jednak diagnoza, naprawa okazala sie niewlasciwa, po 1 tys/Km zaczełem zauwazac cięcie, zabkowanie opon od wewnetrznej strony.Pojechałem dzis ponownie na Geometrie tym razem do ASO Fiat, na urzadzeniach bardziej primitywnych ale tez komputerowych (radiowych dobrej Marki) wykryto zle ustawiona zbieżność, na obu kołach jednoczesnie identycznie,

Uslyszałem cos co mnie niezapokoiło ze mam pochylone Prawe koło na " - " czyli do srodka gorna czescia koła, lewe pochylone w tolerancji ma -0,34' a prawe ma -1,24' tolerancja to 0,30'. Widziałem wydruki z wielu innych Pand i Punto i na wlasne oczy zobaczylem ze w wiekszosci KAT POCHYLENIA jest podobny do mojego;( czy o czyms to swiadczy?? Dodam że mam 45 tys najechane rocznik 2004;( a nigdy DZWONA zadnego nie było, obaj Panowie na Geometri wpomnieli mi o tym złym koncie, jednak w ASO koles przy mnie ustawil GEOMETRIE przednich na 0,00' idealnie tak jak powinno byc, pomomo blokady na kierownice, po wyjechaniu z warsztatu miałem krzywo kierownice, czemu/.?? Jutro mam jechac na korekte , ale chcial bym jednak zaczerpnac troche informacji wczesniej dotyczace mojej usterki.

Dziekuje bardzo za szczera pomoc.

Hipo
12-05-2009, 23:01
W Pandzie prawdopodobnie jak w całej reszcie fiatów nie ma możliwości regulowania pochylenia koła, po prostu jak z fabryki wyjdzie tak jest do końca auta. Poza tym jak ustawiają zbieżność to zaczyna się od ustawienia kierownicy prosto a dopiero wtedy kręci się drazkami i ustawia zbieżnośc.

miszko
13-05-2009, 11:16
Dokładnie wpierw kierownica na wprost, a póżniej się ustawia na drążkach zbieżność.

To że koło jest lekko pochylone może świadczyć o żużyciu się łożyska lub innego elementu np. zwrotnica jest lekko wykrzywiona. Najwzwyczajniej też tak może być już od nowości.

Wpierw ustaw dobrze zbieżność, ale pamiętaj, aby kierownicę ustawić w pozycji "normalnej". Dopiero wtedy zabrać się za ustawianie zbieżności. Jak już to będzie zrobione zobacz jak się koła zachowują i czy nadal widać, aby opona w jakiś nienaturalny sposób się zdzierała.

Czasami same opony są winne temu, że źle się zużywają. Miałem taki przypadek, że zbieżność auta ustawiona laserowo na 0, a opony od wewnątrz się zdzierały szybciej. Wymieniłem na inne i problem ustał.
Jak dobrze pamiętam były to Dayton D100.