Zobacz pełną wersję : Jakie felgi - rozstaw śrub
Dyzio151
12-05-2009, 16:44
Mam pytanie związane z rozstawem śrub w Bravo, mianowicie mam okazje kupić korzystnie felgi 15" z rozstawem 4x100, czy będą pasować? Wiem że we fiatach jest rozstaw śrub 4x98 ale to chyba nieduża różnica? Co doradzicie?
szerszenjtd
12-05-2009, 17:02
sruby plywajace
Tu może być problem bo jak zapytasz 2 wulkanizatorów to będziesz mieć 3 opinie. Jakiś czas temu rozmawiałem, z kolesiem co na felgach się bardzo dobrze znam, handluje nimi 8 lat, a jego ojciec ma warsztat naprawy i renowacji felg i powiedział mi tak: "najważniejsze to aluminiowy pierścień bo plastik nie wytrzymuje i dokręcając felgę się odkształca, oraz poszerzenie otworów w feldze aby miała śruba miejsce "pływać". On osobiście poleca pływaki ale mówi, że zwykłymi też można dokręcić i nic się nie stanie." Najważniejsze było to co powiedział mi na koniec "mimo zachowania tego wszystkiego, aluminiowych pierścieni, pływających śrub, dobrego wyważenia felgi z oponą nie daję gwarancji, że przy wyższych prędkościach nie będzie drgania na kierownicy"
On osobiście poleca pływaki ale mówi, że zwykłymi też można dokręcić i nic się nie stanie.
Sorki ale bzdury Ci gościu gada, zakręć sobie 4x100 do maryśki na zwykłych śrubach to zobaczysz co się dzieje, wiem bo zakręciłem co prawda nie świadomie bo felgi miały być 4x98. Auto lata po drodze jak głupie.
Sam też sobie przykręciłem zwykłymi srubami felgi 4x100 to była maskara! a co do śrub pływających to nie jestem do nich przekonany. Bałbym się, że kiedyś może jakieś kółko mnie wyprzedzić :)
lordabarth
13-05-2009, 13:22
wojo985, nic Cie nie wyprzedzi.Teraz malo firm produkujacych felgi robi rozstaw 4x98 i daja w komplecie do felg z rozstawem 4x100 sruby plywajace.Pracowalem pare lat w serwisie opon i nie bylo zadnych problemow ani zwrotow.
Ja miałem w swojej bravie przykręcone felgi z vw bez pływaków i pierścieni i powyżej 150km/h zaczynała myszkować ale podejrzewam, że to z powodu braku wycerowania.
Sorki ale bzdury Ci gościu gada, zakręć sobie 4x100 do maryśki na zwykłych śrubach to zobaczysz co się dzieje, wiem bo zakręciłem co prawda nie świadomie bo felgi miały być 4x98. Auto lata po drodze jak głupie.
Jakie miałeś śruby i felgi? Bo jak z vw a zastosowałeś śruby z fiata to łebek był za mały i dlatego mogły być problemy.
Z tego co mi mówił koleś to TUV zezwala na takie przykręcanie, a TUV jest dla mnie jakimś autorytetem. No ale to tylko podkreśla mnogość teorii o zakładaniu innych felg.
A tak z drugiej strony na 16" z grande(4x100) nie mogłem jeździć mimo pływaków bo czułem się jakbym miał gumowy układ kierowniczy.
P.S.
Żeby była jasność nie popieram ani śrub pływających ani przykręcania zwykłymi śrubami innych felg. Po prostu przekazuje swoje doświadczenia i zasłyszane informacje.
Jakie miałeś śruby i felgi? Bo jak z vw a zastosowałeś śruby z fiata to łebek był za mały i dlatego mogły być problemy.
Z VW nie dasz śrub bo jest inny skok gwintu, zakreciłem felgi na śrubach co miałem od alusów 15'', możliwe że wielkość felgi 17'' spotęgowała wrażenie, w każdym razie po założeniu pływaków auto zaczeło się zachowywać normalnie.
lordabarth
13-05-2009, 19:45
W orginalnych felgach z vw gniazdo ma ksztalt kulisty a w fiacie stozkowy
No nie wiem. Mnie nikt nie chciał dać gwarancji na to że jak przykręcę śrubami pływającymi felgi to się nic nie stanie, więc wolałem kupić 4x98 felgi i spokój.
Ja miałem w swojej bravie przykręcone felgi z vw bez pływaków i pierścieni
Kolego jak mogłeś felgi od VW założyć do Fiata, jeżeli otwór centrujący w Vw ma 57mm , a w Fiacie 58mm!!!!
otwór centrujący w Vw ma 57mm
Nie z każdego.
lordabarth, Hipo, Pamiętacie to tipo 3.0 V6?? Właściciela na zakręcie wyprzedziło koło...
lordabarth
14-05-2009, 12:57
ubek, pamietacie
[ Dodano: 2009-05-14, 18:17 ]
Kolego jak mogłeś felgi od VW założyć do Fiata, jeżeli otwór centrujący w Vw ma 57mm , a w Fiacie 58mm!!!!
A tak, że w golfie było 60 mm :)
lordabarth, Hipo, Pamiętacie to tipo 3.0 V6?? Właściciela na zakręcie wyprzedziło koło...
Ja nie widziałem więc nie mam czego pamiętać ale znam przypadki, że koło wyprzedzało jak była założona oryginalna stalowa felga i oryginalne śruby.
Z VW nie dasz śrub bo jest inny skok gwintu, zakreciłem felgi na śrubach co miałem od alusów 15'', możliwe że wielkość felgi 17'' spotęgowała wrażenie, w każdym razie po założeniu pływaków auto zaczeło się zachowywać normalnie.
Tak, zgadzam się ale chodziło mi o inny kształt i wielkość łebka, jak kupiłem auto z felgami vw to miałem śruby 19, łebek kulka, skrócone pewnie z jakiegoś innego auta.
A tak, że w golfie było 60 mm
To były seryjne kółka czy jakieś tzw tuningowe??
http://fiatforum.com.pl/uploads/felga.JPG
Taka zwykła normalna oryginalna vw
Aha no widzisz to warto wiedzieć na przyszłość ;)
GONZOLEO
01-11-2012, 20:33
Mam pytanie.
Czy śrubami, którymi przykręcone są felgi aluminiowe, można przykręcić felgi stalowe. Pisze tutaj tylko o felgach zarówno aluminiowych jak i stalowych oryginalnych. Chciałem założyć zimówki i niby wszystko pasuje, ale po przykręceniu koła, tak jakoś " dziwnie " stożki śrub wystają zbyt daleko poza felgę i śruba w momencie wkręcania " trzeszczy ". Dlatego zrezygnowałem z ich montażu i piszę tutaj, aby temat wyjaśnić.Sruby na klucz 17
pozdrawiam
Marcin91
01-11-2012, 21:38
Nie mam aluminiowych felg, ale jak ostatnio kupowałem nowe szpilki to sprzedawca pytał się do jakich felg - stalowych czy aluminiowych, więc podejrzewam, że jakaś różnica między jednymi, a drugimi jest i raczej stosowanie jednych do obu typów nie jest wskazane.
piotrekp
01-11-2012, 23:00
Z mojego (skromnego) doświadczenia wiem, ze śruby do felg aluminiowych sa chyba dłuzsze od śrub do felg stalowych. Ja bym nie mocował felg stalowych tymi do aluminiowych...
najlepiej miec 2 komplet srub. u mnie pasują z alu na stal
Są dwa rodzaje śrub i o ile stalówki zawsze przykręcane są na te stożkowe to większość alufelg przykręcana jest na płaskie z podkładką (podkładka jest integralną częścią śruby). Musisz sprawdzić jakie masz gniazda na śruby - jeżeli płaskie to potrzeba takich z nakrętkami, jeżeli są stożkowate to wiadomo..
GONZOLEO
02-11-2012, 19:18
Problem srub rozwiazany.W instrukcji obsługi napisano,że nie powinno stosowac innych śrub tylko przewidzianych do felg stalowych.Zakupiłem dzis w/wym śruby febi do stalówek.Różnia się mniejszym stożkiem ,który wchodzi głebiej w felgę i nie odstaje oraz rozmiarem na klucz 19.
Te które miałem maja wiekszy stożek i sa na klucz 17 ,pasuja idealnie na alusy Fiata tzw.koniczynki.Długość,skok gwintu jest w obu taki sam.Mysle ,że info przyda sie dla posiadaczy bravolotów.
Są też stożkowe z podkładką i najlepsze byłyby takie. Bo amelinium potrafi obkleić taką śrubę i potem przy odkręcaniu zrywamy to niszcząc lekko gniazdo śruby.
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
bartas1071
29-10-2013, 08:02
Siemka
mam malutkie pytanko czy alufelgi r14, 4x98, et 37 , otwor centrujący 58 będą pasować do fiat brava 1,6 16v 1997 r :) nie będą nigdzie obcierać?
z góry dzięki za odp ;)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.