Zobacz pełną wersję : Punto II 1.2 16V automat
american77
12-05-2009, 10:00
Witam wszystkich, jestem tutaj nowy i mam pytanie, chcę kupić Punto II 1.2 16V z automatyczną skrzynia biegów dla żony jeśli ktoś z Was może podpowiedzieć czy ta skrzynia jest awaryjna czy wręcz przeciwnie działa bez zarzutu będę wdzięczny. Skrzynia która jest w tym modelu to 7-biegowy automat z opcja 7-biegowego tip tronic-a
pozdrawiam i dziękuję
Taki z niej automat że szok! Nie kupuj takiego badziewia! Wszystko jest takie samo jak w mechanicznej tylko oprzyrządowanie wybierające biegi i sterowanie sprzęgłem są dołożone. Np. Stilo z Selespeedem to dla mnie porażka a wymiana sprzęgła jeszcze większa. Kup Punciaka z mechaniczną skrzynią a będziesz bardziej zadowolony!
Bzdura. Automatów w puntach były dwa rodzaje. Selespeed i Speedgear. Skrzynia manualna - zautomatyzwana to Selespeed. Dodano siłowniki do zmiany biegów i sprzęgła. Skrzynia Speedgear to skrzynia CVT - taka "bezstopniowa". Nie jest to dalej "pełny automat", ale już o wiele lepiej z niezawodnością oraz z płynnością jazdy. Skrzynia Selespeed miała 6 biegów a Speedgear 7. Jeśli to Punto Sporting to jest 7 biegowa Speedgear- nie ma strachu. I na koniec - nie mam pojęcia z kęd taki strach użytkowników przed automatami. Wiadomo "automat to baba albo inwalida" a to kompletna bzdura. Dla kogoś. kto woli wygodę i nie musi szpanować na światłach w sam raz opcja.
I jeszcze- skrzynia Speedgear jest o ile się nie mylę jest produkcji japońskiej.
Więc polecam Speedgear (7 biegów) i nie słuchaj tych co uważają, że automat to tylko "baba albo inwalida". Nauczyli się machać drążkiem i tyle. Jeden ma przyjemność z wachlowania drążkiem a inny ma przyjemność z jazdy z automatem. A jeśli chodzi o awaryjność automatycznych skrzyń biegów - to nic nie jest wieczne. Manualna skrzynia także. Jak się dba i nie katuje to posłuży długie lata.
Ps. Dodam jeszcze, że skrzynie automatyczne pchali także do wersji 8v - czyli 60Km - jednak tam były te manualne zautomatyzowane - Selespeed. Oponent widocznie się z taką zetknął, więc rozumiem jego rozgoryczenie. Nie dość, że ma 60Km to jeszcze niewydolna manualno/automatyczna skrzynia Selespeed...
W wersji 16v masz zazwyczaj Speedgear- choć bywają wyjątki. Musisz zobaczyć czy ma 7 biegów - proste.
Ps.2 - Wygrzebałem -7 biegowa skrzynia Speedgear w Punto Sporting opracowała firma należąca do Subaru - Fuji. (ciekawe, co oprócz aparatów i skrzyń biegów robią. Może czołgi?)
cyt:
"The previous Punto had a good reputation for reliability and quality, and this model is even better made with a much higher standard of finish. The Speedgear system is unproven long-term, but has been developed in conjunction with Fuji (parent company of Subaru) so should give no cause for worry."
Może i masz rację, ale mnie i tak "automat" w tych wozach nie przekonuje. Zetknąłem się z Selespeedem w Silo Abarth 2.4 benzyna. Przerażają mnie koszty napraw takiej skrzyni a po drugie nie lubię automatów z silnikami o małej pojemności.
[ Dodano: 2009-07-10, 22:44 ]
Ale Abarthem ślicznie się jechało :lol:
Odpowiem powoli bo z okazji piątkowego wieczoru jestem nieco ...wesół.
Stilo Abarth ma 2.4 litra. Stilo Abarth posiada skrzynię Speedgear- a nie selespeed. Nie neguję tego, że użycie skrzyń automatycznych w tak niskich pojemnościach jest nieco dyskusyjne - jednak technika idzie naprzód a skrzynie automatyczne jako wymysł amerykański - powstał dla silników o dużej pojemności. Jednak czas nie stoi w miejscu - i moc silników także. Zobacz pojemności punciaka- jakie moce mają. Ponadto to kwestia miejsca, ciężaru oraz opłacalności zadecydowały o tym, że w fiatach punto są skrzynie nie w pełni automatyczne. Nie należy od razu ich skazywać na potępienie. Czas idzie do przodu - wynalazki są coraz to nowsze. Mnie skrzynia Speedgear pasuje - owszem - w założeniu do punciaka - jest ok. Pamiętaj także, że skrzynie biegów są konstruowane (lub dobieranie) do mocy silnika. Oraz OPŁACALNOŚCI produkcji. Fiat słynny jest z aut o niewielkiej pojemności- aut miejskich. Jeśli zaistniała potrzeba produkcji fiata w automacie - fiat się do tego ustosunkował. I tak uważam, że lepiej, niż Opel w Corsie - gdzie także jest automat - taki jak selespeed (siłowniki na manualnej skrzyni - poszli na łatwiznę)! I zmiana biegów w takim aucie jest niesamowicie odczuwalna. Fiat tymczasem zainwestował w nowość - do małej pojemności została skonstruowana skrzynia CVT - w porównaniu do skrzyni, jedynie obudowanej siłownikami- jest to ogromny skok technologiczny. I o to chodzi. Fiat jaki jest - każdy wie. :P Jednak Fiat stawiał na technologię w przeciwieństwie do amerykańskich wielkich koncernów. Sam fakt wykupienia przez fiata chryslera - oraz inwestycji w postaci nowych technologii - mówi za siebie. Ameryka zapatrzona w siebie ssie jeszcze benzynę litrami - fiat jest liderem, może nie w najtrwalszych autach, ale w autach w miarę oszczędnych oraz technologicznie zaawansowanych, tanich i miejskich. Fiat się zaadaptował do obecnej sytuacji na rynku. Wyśmienicie mu to wyszło.
Pomijając te wywody - nieco próżne i nie na temat - autami z automatyczną skrzynią biegów nie jeżdżą tylko "baby i niepełnosprawni" - ale także osoby poszukujące wygody która nie będzie okupiona kosztami paliwa, które lubi znikać w dużych czeluściach silników. Pojemności kontra obroty i nowe technologie, które są w stanie zapewnić więcej mocy z silników o mniejszej pojemności. Ja patrzę do przodu - mnie się podoba, że są takie skrzynie jak speedgear - bo to znaczy, że w przyszłości te technologie będą ulepszane. I automat nie będzie równał się pojemności ponad 2 litry.
I tym sposobem nie muszę rezygnować z auta o pojemności miejskiej, mam auto które posiada skrzynię automatyczną oraz silnik na tyle żwawy, że poruszanie się nim to przyjemność. Powachlować drążkiem mogę nadal w aucie z manualną skrzynią - ale zależy co kto oczekuje od auta które posiada. Mnie automaty nawet takie w punciakach - pasują. Jeśli o nie się dba - to się odwdzięczą. Jak to mówił mój dziadek - szanuj ubranie w domu a ono uszanuje cię u ludzi, tak samo z autem. Szanować trzeba wszystko.
Słowem - jestem na TAK. Bo jeśli coś jest do wszystkiego - to jest do niczego. Fiat w automacie to auto z niewielkimi silnikami (prócz stilo abartha) ale z wystarczającą mocą, by się cieszyć jazdą wygodną i bez mieszania drążkiem. Co komu potrzeba.
Dziękuję i idę spać.
Ps. takich skrzyń się nie naprawia w normalnym społeczeństwie - tylko kombinuje się u nas - gdzie benzyna kosztuje tyle co w niemczech prawie. Normalnie to się wymienia. Ale przy reguralny... regulrarl... reglu... częstym przeglądom takie rzeczy są od razu wyłapywane. I skrzynię się wymienia bo .. po prostu tak jest.
Idę spać bo bredzić zaczynam.
No.
Hehehe dawno nie spotkałem się z takim zacieciem przy pisaniu posta i aż z ciekawością przeczytałem go do końca.
No.
:D
Faktycznie. Spojrzałem i rzeczywiście dużo. Pijany byłem no...
Ale kolegę mara trzeba pochwalić. Post długi ale ciekawy. Napisany konkretnie a nie tak, że nie wiadomo o co chodzi. Poza tym w dzisiejszych czasach ciężko spotkać kogoś kto w internecie piszę tak poprawnie jak Ty :) Wielki szacunek za to. Oby więcej takich osób odwiedzało nasze forum.
P.S. Ja nie lubię automatów ale każdy ma to co mu pasuję :) Pozdrawiam.
...oj weś, bo się zafstydze no i bedzie... :P
no serio :)
Teraz jako "nadworny korektor"(zaraz mi się dostanie za samozwańcze użycie tego tytułu. hehehehehe) powinienem poprawić Twój post dodać komentarz i dać ostrzeżenie... :)
Tak sobie czytam i muszę Ci powiedzieć, że w tym 2.4 litra co robiłem był Selespeed :lol: Ogólnie masz rację a reszta to rzecz gustu - jeden woli automat a drugi nie ;D
miałem przyjemność jeździć toyotą camry z hybrydą i automatem i powiem tyle, że osoba nie przyzwyczajona ma problemy. największe z brakiem hamowania silnikiem. chydzi o to, że jak zdejmujesz noge z gazu, to zamiast zwalniać samochód poprostu nie przyśpieszał
Hamowanie silnikiem w punto w automacie (przynajmniej w tej wersji skrzyni biegów) to bieg L.
Ps. a ja muszę dogrzebać się do tego opornika dmuchawy nawiewu. Wie ktoś jak to zmienić? bo działa już tylko na 4 :(
Do tego zderzak, maska, lampa (ale tylko przy okazji i przez uchwyty połamane) idzie do wymiany. Szlag... ślisko było no....
Już po wymianie. Opornik ok, tylko bezpiecznik termiczny do wymiany i dlatego nie działał nawiew na biegach I-III. (10 A 130 stopni, dąłbym większy ale nie mieli w sklepie-koszt 2zł pięć groszy)
Wymian maski na kupioną na Allegro - polecam dopraszać się sprzedawcę o zdjęcia konkretne i w różnym oświetleniu, bo opisy, że mają tylko kilka rysek, często pokazują jakim sprzedający jest krętaczem i jakim fotografem-że reszty nie widać)
Zderzak kupiony zamiennik. Działa, pasuje i wszystko gra i buczy.
Lampy-zamienniki niestety, ale jak zobaczyłem ceny orginalnych Valeo to mi szczęka opadła. W sumie są ok.
Teraz walczę z uszkodzonym przełącznikiem klapki powietrze wew/zew bo zacięło się w pozycji wewnętrznej i mam cały czas to same powietrze. Ale o to pytam w innym poście (jakby ktoś miał siły i wiedzę to proszę o odpowiedź)
Dziękuję.
A... automacik spisuje się wyśmienicie. Nic nie stuka nic nie puka :P i takie tam.
KUPIĘ Skrzynię automat CVT do Fiata Punto2.
Tel.503401618
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.