Zobacz pełną wersję : Czujnik położenia wałka rozrządu
Mam informacje, że za nierówną pracę silnika 1.4 12v może odpowiadać czujnik położenia wałka rozrządu, bowiem odpowiada on m.in. za pracę na biegu jałowym.
Czy ktoś może się na ten temat wypowiedzieć? Ma jakieś schematy?
I jeszcze jedno, przy szukaniu natknąłem się czujnik wała korbowego i teraz pytanie, bo mam mętlik w głowie. Co ja mam w Bravo 1.4 12v?
Szukam w Googlach tego czujnika, ale w sklepach internetowych mam tylko czujnik do silnika 1.6 16v. Jakby ktoś mógł pomóc i coś podpowiedzieć to dzięki :)
Ja tam ekspertem nie jestem, ale w twoim modelu nie ma czujnika położenia wałka rozrządu. Położenia wału jest, można go sprawdzić omomierzem- rozpiąć kostkę miedzy pinami 1 i 2 powinno być 774-946 omów. Ale to nie za bardzo ma wpływ na twoje kłopoty. Podaj majla to Ci pośle "sam naprawiam" w pedeefie. Albo ściąg sobie na forum to przyklejone jest.
Dobra, sam sobie odpowiem, może komuś się przyda.
Przeszukałem te książki w PDFie dostępne w downolandzie i tam jest czujnik położenia wału korbowego. Steruje praca biegu jałowego. Faktycznie powinno być 774-946 omów. I u mnie jest. Im zimniejszy silnik tym mniej, ale w normie.
W silniku 1.4 12v w Bravo ten czujnik jest Bosha z nr 0.281.002.102.
Co prawda dla silnika 1.6 16v jest Magnetti Marelli CVM 02, ale na moje oko to wszystko jedno. Różnią się ceną, Bosh to wydatek ok. 250-350 zł, a M.Marelli znalazłem za 82 zł.
Ale w 1.6 masz inną rezestancje, także odpuść sobie.
W moim poprzednim autku (Punto z silnikiem 1,2) falowanie obrotów na biegu jałowym ustąpiło po wymianie sondy lambda.
a jakie są rezystancje w 1,6 16v??
774-946 omów masz wyżej napisane.
a jak mam ponad 1000 ??? to co wtedy??
To znaczy, że czujnik jest do wymiany bo podaje błędne wartości.
Co się dzieje z autem? problemy z odpalaniem, gaśnie sam?
774-946 omów masz wyżej napisane.
Ale to jest do 1,4 12V a kolega pytał o rezystancje do 1,6 16V ;) (chyba, ze cos zle przeczytałem)
Rezystancja sprawnego czujnika w temp. 20 stopni wynosi od 774 do 946 omów.
Wg. mojej wiedzy nie ma różnicy między 1.6 a 1.4
Wg. mojej wiedzy nie ma różnicy między 1.6 a 1.4
Aha, no to wszystko wyjaśnia ;)
auto pali ale po zapaleniu występują: falujące obroty, i nie reaguje na wciśnięcie pedału gazu, po puszczeniu gazu gaśnie.
Sprawdź jeszcze pedał przyspieszenia, tam przy nim połączenie.
Jeśli tam jest wszystko ok i masz taką rezystancję jak pisałeś wyżej na czujniku to wymień go.
wszystko sprawdzone kable świece nowe ciśnienie na baniakach ponad 12. czujnik wymieniony na nowy i dalej nic. obroty falują poniżej 500 jak dodam gazu to gaśnie i strasznie smierdzi paliwem poza tym nie przełącza się na gaz. co to może być???
a wpinałeś się w komputer? sprawdz błędy, a jakie masz spalanie? sprawdzales?
qolejowy
29-11-2011, 23:58
tam jest czujnik położenia wału korbowego. Steruje praca biegu jałowego. Faktycznie powinno być 774-946 omów. I u mnie jest. Im zimniejszy silnik tym mniej, ale w normie.
W silniku 1.4 12v w Bravo ten czujnik jest Bosha z nr 0.281.002.102nr. katalogowy Twojego czujnika 0.281.002.102 kod produktu fiata to 7766251Takie same czujniki ma między innymi Marea i Bravo/a 1.9 TD 75 oraz 2.4 TD i jeszcze wiele innych.
Sam nie dawno walczyłem z tym czujnikiem więc wiem że rezystencja tego czujnika powinna wynosić 860 +/- 86
Wg. mojej wiedzy nie ma różnicy między 1.6 a 1.4 Wizualnie wszystkie te czujniki są jednakowe, różnią się jedynie rezystencją która jest inna w prawie każdej grupie pojemności.
djpolska
30-11-2011, 00:23
Hallo szukam pdf na Marea Weekend
qolejowy
30-11-2011, 00:38
szukam pdf na Marea Weekend Wpisz w Google "Fiat_Marea_Workshop_Manual.pdf" a na pewno coś znajdziesz
Wizualnie wszystkie te czujniki są jednakowe, różnią się jedynie rezystencją która jest inna w prawie każdej grupie pojemności. w Silniku 1.4 zakładałem czujnik od 1.6. Rezystancja taka sama więc nie rozumiem.
Różnica może występować przy 2.0 r5, i w JTD ewentualnie.
Sprawdzę jeszcze dokładnie i dam znać.
qolejowy
01-12-2011, 01:01
w Silniku 1.4 zakładałem czujnik od 1.6. Rezystancja taka sama więc nie rozumiem. No właśnie chodzi o to że rezystencja jest inna dla 1.4 tak jak pisałem "860 +/-60" a dla 1.6 "1350" Nie powiedziane że to nie będzie działało, choć pewności nie ma żadnej. Impulsy i tak najpierw idą na kompa a z kompa dopiero na zegar.
Dane o oporności brałem stąd
czujnik walu korbowego FIAT BRAVA (http://czesci.4cars.pl/samochodowe/FIAT,BRAVA,BRAVA_182,all,0,Elektryka,Czujniki,Czuj nik_polozenia_walu,czujnik_walu_korbowego.php)
mrowek skąd tym paliwem Ci śmierdzi? Sprawdź koniecznie też dolot czy nie masz jakiejś nieszczelności..
Szerze to nie słyszałem nigdy o rezystancji 1350 ohm.
Dokładnie jak piszesz dane idą i tak na początek do komputera.
Zawsze, ale to zawsze twierdziłem od 774 do 946 ohm, że to jest prawidłowa wartość.
Poproszę kogoś z silnikiem 1.6 żeby zmierzył rezystancję swojego czujnika.
qolejowy
01-12-2011, 22:27
Szerze to nie słyszałem nigdy o rezystancji 1350 ohm.
Zawsze, ale to zawsze twierdziłem od 774 do 946 ohm, że to jest prawidłowa wartość.
Poproszę kogoś z silnikiem 1.6 żeby zmierzył rezystancję swojego czujnika.
Na forum BBTP są dane regulacyjne większości silników do BBM i w danych Bravo/Brava SX/EL/ELX 1.6 16V jest coś takiego
Czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego / elektromagnetyczny, umieszczony na kadłubie silnika, współpracujący z kołem uzębionym o 58 zębach, informujący o prędkości obrotowej silnika oraz o położeniu tłoków 1. i 4. cylindra 114° przed ZZ
- typ / Jaeger CVM 01
- rezystancja czujnika 575...750 W
Więc już teraz to całkiem zgłupiałem. Przejrzę jeszcze Bravo_a_Service_Manual może tam coś znajdę
Też kiedyś to czytałem, no i jest bardziej prawdopodobne niż 1350 (jeszcze raz tyle)ohm.
Podkreślam, że to moje zdanie.
qolejowy
01-12-2011, 22:35
Podkreślam, że to moje zdanie. Też tak mi się wydaje, szukałem kiedyś danych czujnika do mojego auta i natrafiłem na te dane z BBTP a jak szukałem samego czujnika to natrafiłem na ten sklep. I w sklepie i na BBTP podana rezystencja mojego czujnika jest taka sama.
Sprawdzam Marea_Workshop_Manual.
Ja sprawdziłem w katalogu części zamiennych i w silniku 1,6 16V podają rezystancje 1350Ohm a w 1.4 12V 900Ohm i 10% tolerancji.
Monq możesz podać adres strony katalogu, jeśli jest dostępny w internecie.
Monq możesz podać adres strony katalogu, jeśli jest dostępny w internecie.
Sprawdzałem to w katalogu Inter Carsu który mam na komputerze ale w necie też jest oto link: [url=http://sklep.intercars.com.pl/] wchodzisz w osobowe wybierasz auto później układ elektryczny -> czujniki -> prędkości/położenia/uderzenia -> generator impulsów wału korbowego.
I tam musisz wybrać producenta HELLA (tzn zaznaczyć numer częsci) i po prawej stronie masz informacje min. jest oporność. Ale oporność podają tylko przy producencie HELLA przy innych nie podają.
Mi nie chodzi o generator impulsów, tylko czujnik położenia wałka rozrządu o nr. fiata 46462120, 46481306 (dla Fiata 1.6. 16V).
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.