PDA

Zobacz pełną wersję : [silnik] Regulacja pompy wtryskowej bravo 1,9 td 100 gt



krisjax
10-04-2009, 16:48
Witam mam pewien problem z regulacją pompy wtryskowej potrzebuję się upewnić . mianowicie chodzi o obroty na biegu jałowym , wcześniej były one na zimnym o 900 a ja się rozgrzał to podskakiwało 950-980 teraz wyregulowałem do ok 830, ale na zimnym są niższe ok 790 .Regulowałem śrubą nr 1 w zdj obroty na jałowym . do jakiej regulacji służy śruba 2 i linka 3. o opisywałem problem z marchewką i znikną po regulacji śruby 2.Chodzi mi oto jak teraz podnieść obroty zimnego silnika na ssaniu do odpowiednich i po rozgrzaniu zeby spadały bo ja ma odwrotnie.
http://img165.imageshack.us/img165/6173/dsc00180w.jpg

joshua79
10-04-2009, 21:40
O regulacji jest dobrze napisane w książce dostępnej tu i ówdzie ;) . Coś nie teges bo na zimnym powinny byc wyższe - linka naprężona (cięgienko nr 3 na obrazku). Kiedy osiągnie odpowiednią temp. linka jest luźna i obroty spadają.

Karel
10-04-2009, 21:47
Masz ręcznie ustawiane obroty przy rozruchu w tym silniku tak?? Podejrzewam, że do tego chyba służy ta linka.

krisjax
10-04-2009, 22:51
Masz ręcznie ustawiane obroty przy rozruchu w tym silniku tak?? Podejrzewam, że do tego chyba służy ta linka.

tak ustawiałem na oko

[ Dodano: 2009-04-10, 22:52 ]
to czyli trzeba ustawić ta linkę jak dobrze rozumiem. Bo jak pamiętam ona cały czas jest luźna. Ale ta dźwignia która jest połączona z linką jak weżnę ja do oporu w prawo to silnik traci na obrotach, to wychodzi na to linka musi być naprężona na ciepłym a luźna na zimnym. na razie tak jak mam ustawione mi to nie przeszkadza silnik równo pracuje. Tylk podejrzewam jak przyjdzie zima będzie gorzej.

Janek_skc89
15-05-2010, 15:59
mam ten sam problem. Jak to wyregulować? Obecnie obroty mam 950

lukq
15-05-2010, 19:32
obroty na ciepłym silniku mogę mieścić się w granica 830-850, na zimny powinny być od 900-950 podajże, także musisz sobie wyregulować w takich poziomach. Wydaję mi się, że sruba nr do ogranicznik?, a kręcić najlepiej śrubą nr 1 a potem linką delikatnie

Janek_skc89
16-05-2010, 15:09
Obroty na zimnym czy ciepłym takie same mam. 950 i już. wkreciłem śrube nr 2 o dwa obroty ale obroty jak były tak są.

lukq
16-05-2010, 20:33
śruba nr 2 to ogranicznik, więc proponuje tak jak wyżej pisałem nr 1 a potem delikatnie linką

Janek_skc89
19-05-2010, 10:42
ok. dzieki. Bede próbował

Steven
21-08-2010, 13:41
Witam, miałem identyczny problem i dzis udało mi się go rozwiązać :) okazało się, że po prostu rurka odczepiła się z tego czarnego i okragłego co to jest odpowiedzialne za napinanie żyłki nr 3, podłączyłem wężyk który leżał gdzieś w silniku i gdy silnik się zagrzeje to ładnie ją napręża i obroty spadają :) Pozdrawiam :)