PDA

Zobacz pełną wersję : Na co zwrócić uwagę kupując CC 900?



miszko
19-03-2009, 21:55
Ktoś może z Was ma jakieś złote rady na co zwrócić uwagę?
Każde auto ma jakieś newralgiczne punkty, jakie są w przypadku CC?

ubek
20-03-2009, 02:55
miszko, przyznaj sie, zmieniasz uno??

miszko
20-03-2009, 11:22
Nie Uniacz jeździ ok. Chociaż korozja ostatnio się zadomowiła i widać ją na drzwiach. Zapewne progi też nie są super.
Przydałoby się je zrobić, ale tak ogólnie to śmiga.

A CC to taki do dojezdzania do pracy dla narzeczonej. Teraz śmigamy Unem, ale CC dałbym jej ;)

aramis1981
20-03-2009, 11:40
Podpinam się pod te pytanie... mam dokładnie ten sam problem co miszko (tyle że dla żonci) ;)

gawor06
20-03-2009, 13:29
miszko, to kto temperą jeździ??? :P

MEDION
25-03-2009, 22:55
Ktoś może z Was ma jakieś złote rady na co zwrócić uwagę?

Sam z chęcią bym poczytał o tym modelu, ale nikt nic sensownego nie napisał.
Przydało by się kilka wskazówek, które by pomogły w ocenie nabywanego samochodu. :)

Chciałbym się dowiedzieć od Was, czy znaczna jest różnica między silnikami 700, a 900?
Chodzi mi o osiągi, czy są jakieś duże różnice między nimi? Też o awaryjność?
I ważna rzecz, jaki silnik jest preferowany przez Was?

miszko
26-03-2009, 08:17
Zdecydowanie 900tka!
700tka ma 2 cylidnry, 4 biegową skrzynię biegów oraz gaźniki. Starsze modele CC miały gaźniki Webera (o wiele lepsze), zaś nowsze koreańskie wynalazki, które nie były udane dodatkowo doszedł katalizator, który przytkał ten silnik.

900tka, ma 4 cylindry i 5 biegową skrzynię. Tu już nie ma gaźnika, a jest pojedyńczy wtrysk. Kultura pracy jest zdecydowanie lepsza w tym silniku.

MEDION
26-03-2009, 10:32
Zdecydowanie 900tka!
(...)900tka, ma 4 cylindry i 5 biegową skrzynię
(...)Kultura pracy jest zdecydowanie lepsza w tym silniku.
Oto mi chodziło.
Rzeczowa odpowiedź zawarta w "dwóch" zdaniach. :)

Jak jest montowany przedni błotnik?
Na wkręty, czy jest zgrzewany?

gawor06
26-03-2009, 12:28
miszko, nie koniecznie... pierwsze 900 tki też były gaźnikowe... :)

MEDION
26-03-2009, 13:13
(...)pierwsze 900 tki też były gaźnikowe... :)
Teraz napisałeś ciekawostkę.
Czyli bez względu na zapewnienia sprzedającego, że silnik jest suchy, należy podnieść maskę i sprawdzić, co pod nią siedzi?

gawor06
26-03-2009, 14:27
dokładnie... proszę bardzo 900tka a ma cięgno ssania... :P spójrzcie na zdjęcie... http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8057370 i kolejna http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8094663

wojo985
26-03-2009, 17:47
(...)pierwsze 900 tki też były gaźnikowe... :)Były, były "gaźnikowe wersje". pierwsze nawet miały trochę większą pojemność dok. 903ccm ale później ją zmniejszono.

[ Dodano: 2009-03-26, 16:50 ]

Jak jest montowany przedni błotnik?
Na wkręty, czy jest zgrzewany?
Jest skręcany.

sylas
27-03-2009, 11:35
tak jak koledzy radzą - zdecydowanie 900. Sam mam 704 i więcej takiego silnika bym nie kupił ;)
Niektórzy może i krzyczą, że to nie maluch bo ma hydrauliczne popychacze itd.... ale nie oszukujmy się, połowa części silnika jest współwymienna z maluchem i między tym silnikiem, a jednostce z malacza jest mniejwięcej taka różnica jak między dużym fiatem, a polonezem ;P

a zwrócić uwagę....
nie powinno być za wiele purchli, o dużej rdzy nie mówię - cienki jest ocynkowany (generalnie jednostronnie ale jednak)
powiedzmy, że jak już to może byc troszke tylko na podszybiach (przód i tył), przy zamku bagarznika i przy mocowaniu wycieraczek. inne mogą sugerować byłe naprawy blacharskie (generalnie, bo wiadomo, że nie w 100% przypadków)
progi np. powinny być całe

szyby - należy sprawdzić czy są orginalne (czy numery się zgadzają)

na reflektorach niezgodność numerów nie musi świadczyć o stłuczce - odbłyśniki potrafią się czasami odkleić, a łatwiej wymienić całą lampę, niż naprawiać.

powinny być 2 kluczyki! jeden większy (u mnie brązowy) i jeden troszkę mniejszy (u mnie niebieski) - cienki ma immobilajzer. mniejszy kluczyk jest do użytku bieżącego, większy to kluczyk matka - do kodowania (np. przy dorabianiu kluczyka) [+ kluczyk taki malutki do wlewu paliwa]

warto sprawdzić, jak działa tylna wycieraczka - u mnie np. nie zbiera z całego zakresu, bo źle dolega do szyby. może nie jest to duży problem, ale istotny punkt przy negocjowaniu ceny ;)
podobnie z przednimi wycieraczkami. jak szyba jest 'tylko trochę mokra' to nieraz nie mają wycieraczki siły się poruszać. a powinny płynnie chodzić.

sprawdzić, czy wentylator się załącza. najczęściej będzie przecież jeszcze fabryczny, a po tylu latach lubi to wszystko skorodować i może nie działać.

to w sumie tyle co mim przychodzi na myśl na ten czas.
ale ogólnie polecam CC bo to bardzo sympatyczne autko; idzie się w nim zakochać ;)

MEDION
27-03-2009, 14:07
progi np. powinny być całe
szyby - należy sprawdzić czy są orginalne (czy numery się zgadzają)
na reflektorach niezgodność numerów nie musi świadczyć o stłuczce - odbłyśniki potrafią się czasami odkleić, a łatwiej wymienić całą lampę, niż naprawiać.
powinny być 2 kluczyki!
Bardzo interesujące rzeczy poruszyłeś i napisałeś. Dziękuję. :)


Mam pytanie odnośnie drobnego szczegółu. Klapa tylna.
Czy powinny być na niej emblematy, czy zdarzało się, że fabrycznie ich nie było?
O ten model mi chodzi.
http://photos01.otomoto.pl/photos/original/C7/90/71/C7907168_4.jpg

wojo985
27-03-2009, 14:09
(...)powinny być 2 kluczyki! jeden większy (u mnie brązowy) i jeden troszkę mniejszy (u mnie niebieski) - cienki ma immobilajzer. mniejszy kluczyk jest do użytku bieżącego, większy to kluczyk matka - do kodowania (np. przy dorabianiu kluczyka) [+ kluczyk taki malutki do wlewu paliwa(...)
W Cinquecento imobiliser był opcjonalny, więc rzadkością będą dwa różne klucze tak jak u Kolegi. Skoro ma osobny kluczyk do wlewu, to znaczy że nie jest on oryginlany bo w oryginale klucz jest taki sam do zamków, stycyjki i korka wlewu paliwa.

[ Dodano: 2009-03-27, 13:13 ]

Mam pytanie odnośnie drobnego szczegółu. Klapa tylna.
Czy powinny być na niej emblematy, czy zdarzało się, że fabrycznie ich nie było?
O ten model mi chodzi.
http://photos01.otomoto.pl/photos/original/C7/90/71/C7907168_4.jpg

Emblematy miał każdy egzemplarz wyjeżdzający z fabryki. To zdjęcie, które posłałeś to było CC sporting?

MEDION
27-03-2009, 14:20
(...)w oryginale klucz jest taki sam do zamków, stacyjki i korka wlewu paliwa.Robi się ciekawie. :lol:
Warto zapamiętać.


Emblematy miał każdy egzemplarz wyjeżdzający z fabryki.
To zdjęcie, które posłałeś to było CC sporting?
Zgadza się.
I trochę mnie zaniepokoiło, że nic z tyłu nie ma na klapie, jakby nie do końca był "nowy fabrycznie".
http://otomoto.pl/fiat-cinquecento-1-1-sporting-warty-uwagi-zarej-C7907168.html

wojo985
27-03-2009, 14:26
Na pewno coś było z przodem robione. Na 2-gim zdjęciu widać ,że zderzak z przodu nie jest dopasowany, pozatym brakują na nim plastiku. W środku tapicerka i deską są ze sportinga.

MEDION
27-03-2009, 14:31
Zastanawiam się nad nim.
Tylko jak się wgłębiam w te zdjęcia i opis, to coraz mniej mi się podoba.

To jest ciekawe:
Dodatkowe informacje:
- serwisowany w ASO, kupiony w polskim salonie, bezwypadkowy, zarejestrowany w Polsce.
Nie mówię, że nie napisał prawdy, ale mam pewne wątpliwości.
Szukam dalej. :lol:

wojo985
27-03-2009, 14:33
Jak masz nie daleko od siebie to jedź i pooglądaj go dokładnie. Ciekawi mnie jeszcze ile ma przebiegu bo tego nie napisali :?

sylas
27-03-2009, 14:36
a powiedzcie mi ... czy wszystkie sportingi miały czerwone pasy??

swego czasu modne było 'upodabnianie' innych wersji do sportinga. ale mało komu się chciało przekładać pasy. czy można się zatem kierować tym jako 'jakimś' wyznacznikiem sportinga ??

wojo985
27-03-2009, 14:38
Tak. Wszystkie CC sporting miały czerwone pasy oraz kierownicę i lewarek ze skóry

MEDION
27-03-2009, 14:42
Ciekawi mnie jeszcze ile ma przebiegu bo tego nie napisali :?
Wczoraj wieczorem został sprzedany.
Przebieg 128000 km.
Cena, taka jak wystawiony.

miszko
27-03-2009, 22:31
Zauważyłem, że ładne CC ida odrazu. Popyt na to auto zaskakuje mnie ;)

Ja znalazłem na otomoto.pl dwa dosyć fajne CC 900tki, po weekendzie wybiore sie je obejrzeć bo obydwa stoją w tej samej miejscowości.

MEDION
29-03-2009, 17:01
Wiem, że częstym problemem w samochodach (nie wszystkich), jest ogrzewanie.
Jak sprawa przedstawia się w CC?
Czy dobrze dmucha np., na przednią szybę, czy są jakieś problemy z nagrzewnicą, ze szczelnością układu itp.?

wojo985
29-03-2009, 18:13
Szczerze mówiąc to ja w ani jednym nie miałem problemu z układem chłodzenia czy ogrzewaniem. Szybko się grzał, dmuchało całkiem przyzwoicie.

Karel
29-03-2009, 19:13
Ja też nigdy nie miałem problemu, ani z chłodzeniem, ani z ogrzewaniem. Jedyne co to w zimie trochę wolniej się nagrzewał, ale tak jest w sumie w każdym samochodzie.

MEDION
02-04-2009, 23:51
Wiem, że niektórzy demontują zderzaki w celu pomalowania ich na kolor nadwozia.
Czy jest problem z demontażem zderzaków?
Czy jest dużo zachodu przy tym?


(...)nie powinno być za wiele purchli, o dużej rdzy nie mówię - cienki jest ocynkowany (generalnie jednostronnie ale jednak0
Które elementy są ocynkowane?
Czy każdy model i rocznik miał ocynk, czy tylko jakaś konkretna partia?

Karel
03-04-2009, 00:37
U siebie kiedyś demontowałem tylny zderzak, nie było z tym żadnego problemu, chyba 5 śrub było, w nadkolach, dwie odkręcało się od bagażnika w otworze karoserii i jedna na dole w na wsporniku. Nie wiek jak z przednim, ale podejrzewam, że też nie powinno być problemu.

sylas
03-04-2009, 01:03
z przodu też nie ma dużo odkręcania. jedynie to jeśli są przerdzewiałe śruby to moze być z nimi problem ale zawsze można je ściąć i potem złożyć na nowych ;)


ocynkowane były wszystkie z tego co wiem.
wybrane (newralgiczne) elementy (jak belki itd) dwustronnie (nie mam teraz pod ręką książki to nie powiem dokładnie które części) a cała reszta budy jednostronnie (w każdym razie, zadbany cienki nie powinien być bardzo zjedzony)



na ten przykład mój (rocznik '95, całe życie pod chmurką) ma tylko trochę purchli na podszybiu przednim, na prawym błotniku i lekko progi (na rancie zewnętrznym od góry tam gdzie najbardzizej narażone na obtarcia eksploatacyjne).... więcej grzechów teraz nie pamiętam ;)

wojo985
03-04-2009, 13:51
Moja ciocia ma CC z92r. stoi też pod chmurką i nie ma na nim ani grama rdzy. W zeszłym roku faktycznie wyszło na podszybiu trochę ale lekka konserwacja i po problemie. Zadbany CC nie powinien mieć rdzy.

sylas
03-04-2009, 15:29
ja nie mówię, że mój jest super zadbany.
zresztą bardzo duże znaczenie ma region w którym się eksploatuje pojazd. a moje maleństwo wszystkie swoje lata mieszka nad morzem, gdzie soli w powietrzu ma pod dostatkiem, a na drogi sypią całe tony tego świństwa przez większą połowę roku (częste przymrozki przy glebi itd.)

ale...

Zadbany CC nie powinien mieć rdzy.

to jest cała prawda - jak się odpowiednio troszczyć o cienkiego, to nie będzie miał problemów z rudą

MEDION
06-04-2009, 01:02
Zauważyłem, że CC mają na lewym nadkolu zamocowany (chyba aluminiowy) element z przewodami.
Czy to jakiś moduł?

[center:b5cedd6b58]http://photos03.allegroimg.pl/photos/oryginal/603/81/27/603812727_2 [/center:b5cedd6b58]

Karel
06-04-2009, 02:18
To chyba moduł elektroniczny, który steruję zasilaniem cewki zapłonowej, w którym momencie ma być iskra, kiedy jest odcięcie.

miszko
06-04-2009, 14:15
To jest Digiplex. Wybiera mapy zapłonu, steruje iskrą, ma w sobie czujnik MAP. Kąt wyprzedzenia zapłonu zczytuje z czujnika położenia wału.

MEDION
15-04-2009, 00:45
Czy ktoś ma dane o osiąganych prędkościach przez CC?
Zależy mi na odpowiedziach tych kolegów, którzy mają doświadczenia ze swoimi egzemplarzami.
Chodzi mi o CC z silnikami 700, 900 i 1100.

wojo985
15-04-2009, 09:09
Nie pamiętam jak to jest książkowo ale 700 maksymalnie jechałem ok 135km/h 900 od siostry spokojnie jechało się 150km/h a z lekkiej górki rozpędził się nawet do 160km/h. a co do sportinga to jechałem prawie 180km/h ale to już śmierć w oczach :)

MEDION
15-04-2009, 11:55
Dziękuje.
Przyznam, że osiągi są imponujące, jak na tak niewielkie pojemności silników.

Karel
15-04-2009, 19:34
Ja jechałem 700 130, nie wiem czy to tylko w 700 ale jakoś to mało komfortowe, na czwórce, głośno w środku, wszystko się trzęsie...

sylas
16-04-2009, 15:09
moja 700 bujnęła się 125kmh (ale to już ze strachem w oczach i idzie zęby sobie powybijać)

MEDION
16-04-2009, 15:20
Czyli te prędkości są imponujące, jak na taki motorek. :lol:


Jak wygląda sprawa silników i skrzyń biegów?
Czy są one montowane w innych modelach samochodów, czy tylko w CC?

wojo985
16-04-2009, 17:50
900 były montowane w Uno, 1100 w Uno, Punto i raczej tam gdzie ten silnik wsadzono. Skrzynie były takie same w ew. niewielkie modyfikacje.

MEDION
16-04-2009, 20:17
Macie rozeznanie ile kosztuje silnik do CC 700 i 900?
Pytam, bo często napotykam na ogłoszenia o sprzedaży CC z uszkodzonym silnikiem.
Ceny za takie samochody są śmiesznie niskie i myślałem, żeby kupić taki egzemplarz CC z uszkodzonym silnikiem.

sylas
16-04-2009, 22:39
ceny silników też są śmiesznie niskie ;)

musisz liczyc kilkaset złotych. gdzieś myślę 400-800

MEDION
23-04-2009, 23:47
(...)sprawdzić, czy wentylator się załącza(...)
Możesz przybliżyć, o którym piszesz? :)

sylas
23-04-2009, 23:59
o wentylatorze chłodnicy.
zarówno CC, jak i SC są tak skonstruowane, że jak są kałuże albo jak przelejesz płyn od spryskiwaczy to leje się woda po silniku wentylatora (a jak wiemy w tych autkach wentylatory mają własny silniczek elektryczny) dlatego może się zdarzyć że silniczek będzie spalony, a na pewno bedzie miał kupę błota i innego śmiecia we wszystkich zakamarkach

Michcio210
18-07-2009, 00:09
Mam kilka ogólnych pytań co do CC 900 więc nie będę zakładał nowego tematu i zapytam tutaj.
Niedawno kupilismy CC 900 (na wtrysku) i tak:
1. światła pozycyjne świecą tylko po przekręceniu kluczyka, bez przekręconego kluczyka nie świecą- czy we wszystkich Cieniasach tak jest?
2. aby włączyć bieg wsteczny nie trzeba nic naciskać w dół lewarka, nie ma żadnej blokady- czy to tak powinno być?
3. kontrolka ssania czy powinna się świecić?
Co do tych świateł to dzisiaj przy okazji wyciągnąłem wyłącznik i zauważyłem, że w kostce jest 5 złączy, a w przełączniku 3.

lordabarth
18-07-2009, 14:30
Co do pytania 1to wszystko ok.Jak chcesz zeby swiatla postojowe swiecily po wyciagnieciu kluczyka to nacisnij taki maly czrny przycisk w stacyjce i przekrec kluczyk wstecz.

miszko
19-07-2009, 00:01
1. światła pozycyjne świecą tylko po przekręceniu kluczyka, bez przekręconego kluczyka nie świecą- czy we wszystkich Cieniasach tak jest?
Wszystk ok. Inne Fiaty mają tak samo. Jeżeli chcesz włączyć pozycyjne światła to tak jak lordabarth opisał trzeba to zrobić.


2. aby włączyć bieg wsteczny nie trzeba nic naciskać w dół lewarka, nie ma żadnej blokady- czy to tak powinno być?
Każda firma ma swoje "przyzwyczajenia". To normalne.

ubek
19-07-2009, 14:10
kontrolka ssania czy powinna się świecić?

Nie, masz silnik na wtrysku więc ssanie - a dokładniej obroty na zimnym silniku są regulowane automatycznie przez silniczek krokowy.


aby włączyć bieg wsteczny nie trzeba nic naciskać w dół lewarka, nie ma żadnej blokady- czy to tak powinno być?

We fiatach tak jest :) i tak ma być.

Michcio210
19-07-2009, 21:12
Dzięki za odpowiedzi. Czyli wszystko jest OK.

andrzejs1978
18-10-2009, 21:31
Witam mam mały problem w swoim sejaku a chodzi mi o wycieraczki jak nacisnę włącznik przedniej szyby to pryska tył zamiast z przodu a czasami jest normalnie.Czy może mi ktoś pomóc.Pozdrawiam. :sciana:

roman
26-10-2009, 11:21
Zapraszam :
http://fiatforum.com.pl/topics5/ogrzewanie-ogrzewanie-a-raczej-jego-brak-na-postojowych-ob-vt2461.htm