PDA

Zobacz pełną wersję : Reset wszystkich ustawień



zwierzak130581
10-03-2009, 18:03
Dziś z rana odpaliłem moje Stilo i się okazało ze wszystko się z resetowało :/ tzn data godzina przejechane kilometry, ustawienia temperatury ogólnie wszystkie ustawienia prócz radia:/ mam stilo 2002r klimatronic i jak pisałem w innym poście OGRZEWANIE POMOCY COS mi zaczął wariować jutro jadę podłączyć do kompa ale może ktoś miał coś podobnego i powie mi na co mogę być przygotowany.

Z góry dzięki pzdr

Animek
10-03-2009, 20:14
proste zresetowales i kompa auta i reszte teraz powinienies odpalic auto niech sie "uzbroi"
przekrecasz kluczyk odpalasz autko i nic nie ruszasz przez 5 min ot cala tajemnica

zwierzak130581
10-03-2009, 22:25
sorry ale nie rozumiem co napisałeś :/ ja go odpaliłem i już był z resetowany więc ja nic nie zrobiłem więc takie proste to nie jest. Prosze napisz jaśniej bo nie rozumiem co miałes na myśli:/

[ Dodano: 2009-03-10, 22:27 ]
wiem jak można z resetować kilometry ale cały komputer i ustawienia nie za bardzo więc ja do tego ręki nie przyłożyłem

miszko
11-03-2009, 07:40
Jeżeli doszło do resetu to zacząłbym od sprawdzenia akumulatora. Jak stary akumulator masz zainstalowany w swoim aucie? Radia samochodowe zazwyczaj mają pamięć trwałą to znaczy nawet po odłączeniu napięcia zapamiętują swoje ustawienia.

Reset wygląda na dłuższą przerwę w "dostawie prądu" lub Twój akumulator ma już policzone dni.

To rozumię stało się pierwszy raz?

zwierzak130581
11-03-2009, 13:19
Tak, pierwszy raz autko niedawno kupiłem wiec podejrzewam ze akumulator jest od początku czyli od 2002r co prawda pokazuje kolor zielony czyli gut no ale może padnie:) Byłem dzisiaj w serwisie na kompie i pokazał jakiś błąd akumulatora. Póki co nic nie ruszam jak jeździ i odpala normalnie.
pzdr

miszko
11-03-2009, 14:44
Czyli akumulator ma 7 lat. Jest to już pewien wiek dla akumulatora. Moje przy normalnym użytkowaniu wytrzymywały właśnie taki okres. Stawiałbym na niego.

Widmo
19-01-2013, 17:50
Temat już pewnie nieaktualny ale ostatnio miałem taką samą sytuację i znalazłem inną przyczynę, może się komuś przyda. Otóż przy zapalaniu sporadycznie resetował mi się licznik (opadały wszystkie wskaźniki i po chwili wracały na miejsce - bez resetu ustawień). Później zaczęło robić się to coraz częściej i resetowały się również ustawienia w liczniku (godzina, data, kilometry, ...):confused:. W błędach komputera był błąd akumulatora. Wyczyszczone wszystkie złącza przy skrzynkach z bezpiecznikami, klemy na aku i nic. Wymiana akumulatora na nowy przyniosła chwilowy spokój (jakiś miesiąc). Później resetował się już przy każdym zapalaniu zimnego silnika (w garażu temperatura nie spada mi poniżej 10 stopni więc nie tylko na mrozie). Po zmierzeniu napięcia w samochodzie (np: gniazdo zapalniczki) okazało się że jest niższe o prawie 2V niż bezpośrednio na akumulatorze (przy samym zapłonie jak i przy zapalonym silniku). Gdy kabel masowy z miernika przykładałem bezpośrednio do aku to wszystko było w porządku (różnica w napięciach ok. 0,05-0,1V). Wyczyściłem wszystkie przyłącza masowe jakie znalazłem (oprócz głównego przyłącza masy do nadwozia - uznałem że jest ok. skoro rozrusznik kręci jak szalony) i nic. Nie pozostało mi nic innego jak sprawdzić i główne przyłącze. I okazało się że główny kabel masowy nie kończy się przy oczku przykręconym do nadwozia tylko leci dalej pod silnik, prawdopodobnie do rozrusznika i być może do alternatora (nie chciało mi się odkręcać dolnych plastików i wchodzić pod auto żeby to sprawdzić - może na wiosnę jak się ociepli:tongue). Po wyczyszczeniu i zabezpieczeniu złącza smarem miedziowym wszystko wróciło do normy. Żadnych resetów, napięcie wewnątrz prawie identyczne jak na akumulatorze:lol: