PDA

Zobacz pełną wersję : [Bravo/Brava/Marea] Wymiana liczników



Animek
10-03-2009, 16:53
wymiana licznikow sprzed FL do po FL w brava

zegary przed wymiana
http://img291.imageshack.us/img291/1038/p2602092157.jpg

zegary po wymianie tez podswietlenie na niebiesko
http://img19.imageshack.us/img19/5010/p0703091344.jpg

noca
http://img18.imageshack.us/img18/8741/img0639a.jpg

sorki za jakosc zdjec robilem to teraz w weekend i jeszcze nie mialem czasu dorwac normalnego aparatu a to fotki z komorki na szybko :)

jak by ktos byl chetny dysponuje manualem :)


hehe znowu szanowy Hipo sie doczepil do mojej estetyki :) w gwestii mojego slupka :)

nie wiedzialem jaki kolor zastosowac akurat teraz jest niebieski w zeszlym tygodniu byl czarny ale nie pasowal wiec bedzie w tkim kolorze jest to rozwiazanei tymczasowe dla kolorystyki czyli dla tapicerki ktora jest zalozona a wyglada ona tak



http://img261.imageshack.us/img261/3126/p1030405.jpg

p.s. zdjecie stare jescze przed zlozeniem calego auta wiec mieszkow jeszcze nie bylo pozakladancyh po calosci :P

kolaczek3
09-06-2009, 10:57
Animek, Witam Mogłbym prosić o Instrukcje jak wymienic podswietlenie. Bardzo Fajnie Ci to wyszło. Pozdrawiam

ventyl
22-06-2009, 19:24
Również prosiłbym o instrukcję;)

Darjo88
30-08-2009, 15:18
Animek, Mam pytanie z kąd wziołeś te zegary szukam na allegro i nie mogę znaleźć takich z wyświetlaczem. mógłbym prosić o instrukcję wymiany???

szela
30-08-2009, 22:16
Witam, podepnę się pod temat i pokażę jak ładnie można upiększyć zegary w naszych autkach. Kupiłem ramki na allegro z 40zł i moim zdaniem efekt wart jest nawet 80zł ;)
http://fiatforum.com.pl/uploads/zegary.jpg
i drugi
http://fiatforum.com.pl/uploads/zegary2.jpg

Przepraszam za jakość zdjęć ale robiłem je telefonem.

Darjo88
01-09-2009, 00:21
ładnie wyglądają mi sie podobają
tylko jak t\założyć takie zegary z wersji starszej na nowsze i czy od wersji 1,2 będąpasowałydo 1,6 czy przekłamań nie będzie

gtone1984
01-12-2009, 12:42
Animek, dla mnie super posiadam takie zegary od wersji 2.0 hgt biale tarcze obwodki chromowane,ale nie wiem jak zabrac sie do tej przekladki wiem ze nie pasuja kostki piny itd prosilbym o manual jak to wykonac ? :sciana:

Witek15145
14-01-2010, 23:02
Podczepiam sie pod temat;] i czy podeslalby mi ktos instrukcje??

hakun
17-01-2010, 14:52
ja tez poproszę o manuala, najbardziej mnie interesuje niebieskie poświetlenie, bo jeśli o same zegary to takie jak ANIMEK mam seryjnie w mojej bravie

jaski82
27-02-2010, 04:10
ja do zmiany podświetlenia użyłem 16 niebieskich diod, pistolet do kleju na gorąco, lutownica, bateria 9v (do sprawdzenia), trochę cienkich przewodów i bardzo dużo cierpliwości, było warto efekt jest fajny jutro wrzucę foto.

murcin
14-03-2010, 12:31
czy ktoś posiada opis albo manuala jak przepiąć zegary z pierwszej wersji na licznik w wersji po FL ?
chodzi mi głównie o opis przewodów, bo nie sadze by wtyczki pasowały tak jak trzeba:(

Hipo
14-03-2010, 19:58
bo nie sadze by wtyczki pasowały tak jak trzeba:

Zakładając że przez pierwszą wersję rozumiesz półksiężyce to owszem wtyczki nie pasują do okrągłych, jeśli zaś mówimy o okrągłych z licznikiem analogowym to dodatkowo dochodzi jeszcze problem ze wskazaniem prędkości i przebiegu.

murcin
06-04-2010, 22:27
no oczywiście chodzi mi wersję pierwszą z elektronicznym wskazaniem prędkości i nowszą wersję z km elektronicznymi a nie kółka - to zupełnie odpada.

kajapa
29-12-2010, 18:03
witaj
ze zdjęć wynika że musiałeś zmienić kostki jeśli tak to podaj schemat po którym to robiłeś lub napisz jak łączyłeś kable kolorami
z góry dziękuje i pozdrawiam

boch
10-01-2011, 18:21
odgrzewam temat. mam takie zegary:

http://allegro.pl/fiat-bravo-licznik-i1387882778.html

a chcialbym miec takie:

http://allegro.pl/licznik-fiata-bravo-brava-marea-benzyna-f-vat-i1368337289.html

dodatkowo, zaloze sobie aluminiowe ramki i bedzie to ostatni tuning wizualny mojego bolidu ;D czy beda problemy z ewentualna podmiana? wiem, ze bedzie klopot z calkowitym przebiegiem (bedzie z tego po lifcie). cos poza tym? jak z wtyczkami i mocowaniem konsoli?

lukq
10-01-2011, 18:39
wydaję mi się, że będziesz miał problem, gdyż masz wskazania analogowe kilometrów i prędkości, zaś w tym nowym jest to sterowane komputerem.

boch
10-01-2011, 19:03
czyli definitywnie lipa? :(

lukq
10-01-2011, 19:06
dla mnie to tak. no chyba, że ktoś zna na to patent

boch
10-01-2011, 20:00
no nic, trudno. dzieki za naswietlenie problemu. pozostaje zatem zakup ramek pod standardowe zegary. a przy okazji, znalazlem wlasnie bardzo dobry manual na montaz ramek :)

egon
10-01-2011, 20:53
dla mnie to tak. no chyba, że ktoś zna na to patent
Raczej nie, musisz pozostać niestety przy analogach ;)

waciak
11-01-2011, 23:13
boch, dlaczego masz w 1.6 zegary z HGT ? Przekłamuje Ci nieziemsko hehe

boch
12-01-2011, 12:36
dlaczego uwazasz, ze mam zegary od HGT? :) wg ksiazki "Sam naprawiam..." zegary mi sie zgadzaja. wg tej samej ksiazki zegar predkosciomierza HGT zamyka sie na 240km/h :)

lukq
12-01-2011, 17:24
boch, dlaczego masz w 1.6 zegary z HGT ? Przekłamuje Ci nieziemsko hehespójrz kolego jak jest wyskalowany licznik, boch, ma do 220 czyli prawidłowo, a w HGT masz do 240.

boch
12-01-2011, 17:31
to wlasnie chcialem napisac ;)

waho.
12-01-2011, 17:59
Dot. wskazania ilość przejechanych km.
Proszę się zapoznać z wypowiedziami w tym (http://fiatforum.com.pl/topics6/nowy-licznik-zamiast-stargo-vt5571.htm#45438) temacie i wszystko się stanie jasne.

boch
12-01-2011, 18:11
Dot. wskazania ilość przejechanych km.
Proszę się zapoznać z wypowiedziami w tym (http://fiatforum.com.pl/topics6/nowy-licznik-zamiast-stargo-vt5571.htm#45438) temacie i wszystko się stanie jasne.
to moze inaczej... czy komus z tego forum ta operacja sie udala? przydalby sie jakis manual :) chodzi mi oczywiscie o zabawe z wtyczkami itp.

waho.
12-01-2011, 18:13
Założyciel tematu zrobił zegary, napisz do niego może Cię poratuje.
ZTCP to chyba się obraził na nasze forum :)

boch
12-01-2011, 18:28
dzieki. na razie poczekam. moze ktos sie odezwie :)

Marcin91
18-01-2011, 15:03
Jak zostało zrobione to niebieskie podświetlenie? Bo oryginalnie to w zegarach jest ten zielony kolor, a diody są białe tak?

mysza
26-01-2011, 15:39
Jak zostało zrobione to niebieskie podświetlenie? Bo oryginalnie to w zegarach jest ten zielony kolor, a diody są białe tak?


odsieżamy temacik :lol:

mam to samo pytanie jak zostalo zrobione to niebieskie podswietlenie

mathisto93
03-03-2012, 19:24
Może piszę trochę nie w czasie ale znalazłem ciekawą ofertę dla tych którzy chcą zmienić kolor tarcz albo ich podświetlania Białe tarcze zegary FIAT BRAVO - 8 wersji (2176960153) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/biale-tarcze-zegary-fiat-bravo-8-wersji-i2176960153.html)

możliwe że jeszcze się komuś przyda

byrrt
04-03-2012, 13:06
Tarcze są od dawna na allegro.. Jak ktoś chce bajeru to proszę bardzo:
MoMan INDIGLO Fiat Bravo Brava Marea - 8 modeli (2174054001) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/moman-indiglo-fiat-bravo-brava-marea-8-modeli-i2174054001.html)
;)

Roth
18-08-2012, 13:05
Odświeżę trochę temat szukam, szukam i znaleźć nie mogę :( bo też chciałem zmienić kolor tarcz, znalazłem manual do wymiany tarczy zawsze to jakiś postęp i może się komuś przydać.
Manual wykonany przez Walciu

1. Potrzebne narzędzia: - kluczyk imbusowy T15 - płaski śrubokręcik - małe ostre nożyczki (lub ucinaczki) - szmatka i najlepiej benzyna ekstrakcyjna (chyba nie chcemy aby na tarczach zostały nasze odciski palców) - dużo cierpliwości i pewna ręka (jak potrzeba można wypić małego ;-)

2. Demontaż zegarów: NA POCZĄTKU NALEŻY ZAPAMIĘTAĆ ILE SIĘ MIAŁO PALIWA, W JAKIEJ POZYCJI JEST WSKAZÓWKA TEMP WODY JAK SILNIK SIĘ NAGRZEJE, ORAZ JAKĄŚ ZALEŻNOŚĆ MIĘDZY OBROTOMIERZEM A PRĘDKOŚCIOMIERZEM!!! Np. u mnie przy 3tys rpm mam 80km/h na 5biegu, a na 2 biegu odcina mi paliwo dokładnie jak wskazówka pokazuje 100kmh)

Za pomocą klucza imbusowego odkręcamy 3 śruby na górze i 2 za kierownicą (te ostatnie widać po opuszczeniu kierownicy maksymalnie w dół). Po odkręceniu powoli ciągniemy do siebie całą osłonkę (jeśli jest zdejmowana pierwszy raz, napotkamy na spory opór przy lewym nawiewie powietrza). Następnie odpinamy wtyczki od ściemniacza i regulacji wysokości świateł. Następnie wyciągamy osłonę w kierunku dociskając ją do kierownicy i przesuwając w prawą stronę

Po zdjęciu osłony dochodzimy do sedna sprawy czyli zegarów. Tutaj napotykamy kolejne śrubki (4szt) . Następnie odpinamy 2 wtyczki, które dochodzą do zegarów (ja zawsze odpinam najpierw żółtą wtyczkę po prawej, a później białą po lewej – słyszałem że komuś wyskoczył błąd kompa przy zdejmowaniu zegarów, ale przy takiej kolejności zdejmowania u mnie nic się nie dzieje – akumulatora nie trzeba odpinać). Po wypięciu wszystkiego wyciągamy zegary tą samą metodą, co osłonę.

3. Zdejmowanie tarcz i montaż wskazówek. Teraz najlepiej przenieść się z autka do domu, gdzie mamy płaski stół i dobre oświetlenie. Aby dobrać się do wskazówek, należy zdjąć plexi - odpinamy zatrzaski, które są dokoła obudowy. I teraz najważniejsze – zdjęcie wskazówek. Aby nabrać wprawy zacznijmy od obrotomierza i prędkościomierza, schodzą one łatwo jeśli ciągniemy je poziomo do góry (żadne lewo, prawo bo można skrzywić ośkę wskazówki) Pewnie poszło łatwo :-) To teraz trudniejsze – wskazówki paliwa i wody. Schodzą one o wiele ciężej, ja zacząłem podważać lekko płaskim śrubokrętem i zeskoczyły mi czarne kapturki ze wskazówki (myślałem, że kaplica, ale jak się okazało najlepsza metoda) Po zdjęciu kapturka mamy gołą wskazówkę i ją można już bez problemów podważać. Dodatkowo wskazówki wody i oleju mają nałożone na ośki ograniczniki ruchu, które przy zdejmowaniu wskazówki zostaną nam pod tarczami (nie martw się o to na razie, za chwilę je wyciągniesz).

Aby zdjąć tarcze musi zdjąć plastikowe oringi, które ją przytrzymują (podważamy płaskim śrubokręcikiem 2 ząbki) Teraz pozostaje nam zdjąć stare tarcze, odpiąć przeźroczystą plexi i wyjąc omówione wcześniej ograniczniki przy wskazówkach wody i paliwa.

W tym momencie robimy sobie chwilę przerwy, bo za chwilkę czeka ciebie rozczarowanie – zamówione tarcze nie pasują idealnie :-( Pozostaje nam je nieco obciąć (na rysunku zaznaczyłem miejsca cięć czerwoną linią, w miejscach gdzie linia idzie po brzegach oznacza że trzeba odciąć ok. 3mm tarczy) a także powiększyć otwór przy wskaźnikach wody i paliwa (zwykłe nożyczki wystarczą do tego). Po tym zabiegu odtłuszczamy widoczne na zdjęciu powyżej podstawki z przeźroczystego plastiku oraz tarcze od spodu (z góry i tak je zabrudzimy jeszcze) Zakładamy tarcze na przeźroczyste podstawki i wpinamy oringi – tarcze powinny się mocno trzymać. Teraz bierzemy do ręki wskazówki od wody i paliwa, wkładamy je w dziury w tarczach, wkładamy od spodu na ośkę białe plastikowe ograniczniki (te które nam wcześniej latały luzem :-) pamiętając aby oczko w ograniczniku i wskazówka były w jednej linii. Następnie montujemy podstawki z tarczami z powrotem w obudowę (otwór na ograniczniku, do którego równaliśmy wskazówkę powinien być w tej samej pozycji co bolec na obudowie.

Wskazówki wkładamy początkowo delikatnie w otwór, aż napotkamy opór, wtedy obracamy wskazówką w lewo w prawo, aby znaleźć punkty graniczne. Jak pogodzimy ograniczenie silniczka i plastikowego ogranicznika z oznaczeniami na tarczy możemy wepchnąć wskazówkę do końca. Z obrotomierzem i prędkościomierzem postępujemy podobnie (ja zawsze ustawiałem do dolnej pozycji, czyli ogranicznik jest nieco poniżej zera na tarczy) Jak już mamy założone wskazówki, zakładamy osłonkę na tarcze (ta czarna z otworami na zegary) MOŻE SIĘ ZDARZYĆ, ŻE NIE BĘDZIE CHCIAŁA NAM WEJŚĆ.!!!

Należy wtedy spojrzeć, w których miejscach tarcza ogranicza osłonkę (widocznie za mało przycięliśmy i coś jeszcze haczy - uroki niedopasowanych przez producenta tarcz)

4. Ponowny montaż zegarów w aucie. Wracamy do samochodu. Podpinamy wszystko w odwrotnej kolejności jak zdejmowaliśmy (najpierw biała wtyczka, później żółta) – nie zakładamy jeszcze osłony z plexi, bo może będzie potrzebna korekcja ustawień wskazówek. Wstawiamy sobie tarcze w ich miejsce i przekręcamy stacyjkę. Wskazówki kmh i rpm powinny ustawić się na zero, a paliwo na ilości jaką mieliście (temp sprawdzimy sobie za chwilę, chyba że robiliśmy to na zimnym silniku, więc powinna wskazywać C) Jeśli cokolwiek jest źle, wyłączamy stacyjkę i delikatnie wyciągamy wskazówkę przesuwając ją na oko o tyle, ile nam brakuje do poprawnych ustawień. (przy temp wody i paliwie wyciągamy bardzo płytko, aby nam nie spadł ogranicznik) Jak już wszystko jest ok. po przekręceniu stacyjki to odpalamy silnik i idziemy sobie na kawkę/papierosa/colę* (niepotrzebne skreślić :-) Po powrocie silnik już powinien się nagrzać, jeśli długo wykonywaliśmy poprzednią czynność to wentylator się już nam wcześniej załączył, jeśli nie to poczekajmy jeszcze chwilkę. W momencie kiedy załączy się wentylator wskazówka temp wody powinna być dokładnie na połowie ( jeśli nie to wyłączamy silnik, i korekcja o tyle ile potrzeba) Jak się już z tym uporamy to zakładamy osłonkę plexi na zegary i dokręcamy. Wsiadamy do autka i mała runda testowa, sprawdzamy czy wskaźniki rpm i kmh działają poprawnie (korzystając z zapamiętanych danych na początku) Jeśli coś nie tak to korekcja i tak do skutku. Na całe moje szczęście musiałem tylko poprawiać wskazówkę od paliwa, bo mając 1/4 baku wskazówka skoczyła na 1/2 .

Całość wraz ze zdjęciami do pobrania (bez logowania) z chomika autora Fiat Brava Bravo zegary zmiana podswietlenia inne.pdf - (3) Fiat Brava Bravo Marea Siena Palio poradniki info - elektronik-instrukcja - Chomikuj.pl (http://chomikuj.pl/elektronik-instrukcja/%283%29+Fiat+Brava+Bravo+Marea+Siena+Palio+poradni ki+info/Fiat+Brava+Bravo+zegary_zmiana_podswietlenia_inne, 290507469.pdf)

byrrt
19-08-2012, 13:06
Widziałem kiedyś tego pdf'a ;)

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

Roth
22-08-2012, 12:49
Zakupiłem zegary INDIGLO jak zamontuje to dam fotki jak wyszło :)

byrrt
22-08-2012, 12:54
No ogólnie fajne są te zestawy ale tak sobie doszedłem do wniosku że w naszych autach zbyt to pstrokate ;)
Ale chętnie zobaczę jak się prezentuje :)

Roth
17-10-2012, 17:07
Troszkę późno ale zawsze - poniżej przedstawiam zdjęcia po wymianie liczników i krótki filmik. Jak to zrobiłem napisałem w innym temacie.
zdj1
http://imageshack.us/a/img836/9160/53972985.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/836/53972985.jpg/)
zdj2
http://imageshack.us/a/img641/1857/62624998.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/641/62624998.jpg/)

A tu film (http://imageshack.us/clip/my-videos/145/411gozmsgvejfeevioveuf.mp4/)

Pozdrawiam.

Darksaience
18-10-2012, 08:25
zestaw wygląda bosko. Jednak mam wrazenie ze świeci zbyt jasno. Jest jakaś regulacja??

Roth
18-10-2012, 17:16
Można regulować o ile podłączysz się pod oryginalną regulację (po prawej stronie od kierownicy)

bravo 2000
06-03-2013, 12:15
od czego masz podłokietnik pasuje od marey

grzes26
06-03-2013, 12:56
Tak wam sie podoba to niebieskie podświetlenie? Ja jak mam jechać w nocy choćby moja T4 to mam dość.Podświetleniie skręcone na maxa w dół.Już radio nawet wymieniłem na biało czerwone.Za idealne uważam połączenie z Bravo.Białe tarcze plus zielono czerwone podświetlenie.Ewentualnie mozna by jeszcze zmienić na białe bo to neutralny kolor.

Mail'o
19-03-2013, 13:23
Posiada ktoś z was może schemat kostek od licznika do wersji przed fl? :) Potrzebuje sie dowiedzieć, który kabel odpowiada za obrotomierz.

byrrt
20-03-2013, 08:16
Wszystko jest w bravo brava workshop manual (download).

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

lukasss256
20-09-2015, 18:14
Podepne się pod temat, zastanawia mnie czym podswietlona są wskazówki? Wiem że są specjalne zestawy składające sie z płytki drukowanej w kształcie pierscienia na której są diody, ale wskazówki są czerwone więc musiało by być białe podświetlenie, czy to podświetlanie z tarcz oświetla tak wskazówki?