PDA

Zobacz pełną wersję : Centralny zamek w UNO - dołożenie pilota



unknown
05-03-2009, 22:29
Witam wszystkich.

Kolega poprosił mnie o pomoc w dorobieniu mu sterowania z pilota zamkiem centralnym jaki ma on w swoim UNO.
W Uno raczej prawie nigdy nie grzebałem, ale coś niecoś poszukałem , daltego chciałbym się upewnić/dopytać o to, a zapewne przyda się ten temacik na przyszłość innym;

Centralkę odbiorczą mamy osobną, taki zestaw pilot+centralka( typowy) która w zal. od ustawienia generuje impuls/podaje masę lub + na wybrane styki. Była kiedyś w innym aucie, uniwersalna centralka odbiorcza konfigurowalna, więc można nią wysterować idealnie fabryczny centralny zamek.

** Centralny zamek ma fabryczny na kluczyk, my dokładamy pilota ***
Z tego co przeglądałem na szybko schematy - fabrycznie kolega powinien mieć 2 siłowniki master ze sterowaniem masą, tj jak w typoym uniwersalnym centralnym, siłowniki zwierają w założ. od położenia masę na daną krańcówkę - styk;
prawda?

na schematach centralka właściwa jest oznaczona jako urządzenie nr "98", idą do niej do sterowania pozycją siłowników od każdego z nich niebieski i biały (no i czarny - ta masa), no i zasilanie tej centralki;
prawda?

powinno być gdzieś w aucie wolne nieobsadzone dodatkowe złącze (na schem.: "103") na którym wyprowadzone powinny być zasilanie, masa i kable niebieski i biały do sterowania centralnym zamkiem z osobnego urządzenia (czyli naszej dokladanej centralki-odbiornika pilota) ; prawda? gdzie szukać tego złącza? mogę przekopać koło skrzynki bezpiecznikow, listwy w okolicach drzwi itp, ale jeśli ktoś wie gdzie ono jest, to po co...

ktoś pewno sam sobie dokładał i może mógłby mi odpisać, bo w poniedziałek będę musiał poleźć do kolegi bo mnie męczy o dodanie tego pilota mu do UNO ;)

Józek
06-03-2009, 08:36
Centralka może być za schowkiem, co do sterowania - masa podawana na styki, tak jak pisałeś, co do dodatkowej kostki, instalacja w UNO to loteria, w niektórych są dodatkowe wiązki a w niektórych brak :zgoda:

unknown
06-03-2009, 22:46
za schowkiem mówisz? to zerkniemy tam, choć z lewej strony koło kierowcy coś cykało, ale poszukam, szkoda że nie ma standardu i tego złącza... chciałem wiedzieć, gdzie ono jest standardowo, jeśli jest...
tak czy inaczej dzięki ;)
jak widać, jak zawsze trzeba przekopać :roll: autko będzie...

[ Dodano: 2009-04-05, 23:16 ]
więc tak:

centralny na pilota -= tu dołożenie pilota do fabrycznego centralnego = na szybko dołożyłem kumplowi w uno tydzień temu;
jakby ktoś szukał:

kumpel miał zestaw pilot+centralka odbiorcza, typowa uniwersalna, kdo której tylko podłączamy zasilanie i która wystawia masę lub plus bądź imuls, w zależności od ustawienia, na jeden lub drugi kabel wyjściowy, po odebraniu sygnału; idealna do wysterowania fabrycznej centralki zamka centralnego;
ustawiliśmy na sterowanie masą;

wg schematów powinno być wolne złącze, oznaczane różnie, na niektórych schematach bodajże "103", różnie, w którym to są podprowadzone linie od centralnego fabrycznego do sterowania zamkami plus zasilanie i masa;

u kumpla miałem tego złącza szukać, ale idąc po przewodach, które ze schematu wcześniej wypatrzyłem... znalazłem gotowe złącze po autoalarmie który już dawno umarł śmiercią naturalną ;) więc sprawa była prostsza;

ogólnie zamki sterowane są masą (krańcowe styki w siłownikach zwierają masę na konkretny kabel w zależności od położenia); centralka i siłowniki są razem na jednych liniach, czyli wspólna masa, wspólna linia do zamykania, wspólna do otwierania;

szukamy cienkich dość kabli od jakiegokolwiek siłownika idąc najlepiej, można się wpiąć w kable od jakiegoś siłownika równolegle, lub te same przy centralce lub te same przy złączu przygotowanym fabrycznie na dodanie 'pilotowej' centralki (jak ktoś to złącze znajdzie ;) idąc po kablach);
szukamy cienkich:
czarny = masa
biały i błękitny (błęktiny, nie niebieski, jasny niebieski, błękitny, bez żadnego paska który to pasek czasem jest na podobnych ale słabo widoczny!)
zwieranie masy do białego lub błękitnego powoduje zamykanie/otwieranie drzwi, to samo robią styki w siłowniku jak kluczyk przekręcamy; cała filozofia;

do naszej dodawanej pilotowej centralki podpinamy plus zasilania, masę a wyjścia na których będzie masę wystawiać do białego i błękitnego; jak się pomylimy zadziała na odwrót, starczy zamienić wtedy;

szczegółów dalszych nie rozpisuję bo chyba dość to jasne jak ktoś chce sam dołoyć sobie centralkę odbiorczą;