Zobacz pełną wersję : [silnik] silnik mimo wyłączenia kluczyka pracuje
Witam i sorki bo jestem tu nowy i zielony w pisaniu. Do rzeczy, posiadam maryśkę 1,9 TD i ostatnio nie mogę jej wyłączyć (najlepsze jest to że wszystkie kontrolki gasną, ona pracuje i nawet reaguje na dodawanie gazu). Pomyślałem że może jakieś odcięcie paliwa nawaliło ale gdzie go szukać i czy jest coś takiego to nie mam pojęcia. Książki napraw szukam i nie mogę znaleźć. Jak ktoś się z czymś podobnym spotkał to proszę o radę. Pozdrawiam
a może stacyjka wyrobiona? odcina zasilanie deski i paru rzeczy ale układów potrzebnych do pracy diesla nie? w końcu na ile się orientuję diesel wiele do szczęścia nie potrzebuje by szedł dalej :D niż benzynówka...
nie wiem jak marea Twoja, ale na forum.tempra.org dawałem rozpis stacyjki Tipo/Tempra, być może masz podobną;
to taka pierdółka, ale zawsze można od tego zacząć; możesz zdjąć osłonę kierownicy i stacyjki, jeśli masz podobną jak w Tipo/Tempra to będą 2 wtyczki/kostki do stacyjki, podczas tego 'zjawiska' dalszej pracy po wyjęciu kluczyka wypnij ze stacyjki obie kostki; jeśli zgaśnie - to jest to, jeśli nie, to przynajmniej wyeliminujesz jedną rzecz bez żadnych kosztów...
może głupi pomysł :D ale zdarzały się już zwarcia w stacyjkach...
Sprawdzałem i działa nadal
Może jakiś elektrozawór się zacina i nie odcina dopływu paliwa :?:
Elektrozawór na pompie sprawdź, możliwe że jak kolega wyżej pisze zaciął się i nie odcina paliwa. Znajdziesz go na pompie wtryskowej, idzie do niego pojedyńczy kabelek a zawór ma forme takiej grubaśnej śruby wkręconej w korpus pompy.
Wykręć zawór, przeczyść a później zrób test jak poniżej.
Odkreć kabelek od niego, włącz zapłon i dotknij kabelkiem do stuku, zawór powinien stuknąć jak cewka wciagnie iglicę, jeśli milczy to znaczy że zawór jest kaput i trzeba wymienić.
No ale nawet elektrozawór nie puszcza to powinno odciąć zasilanie pompy paliwa, i auto powinno zgasnąć po chwili. Ja bym obstawiał stacyjkę. Kiedyś miałem tak po włamaniu do auta i próbnie kradzieży, że nie zawsze udawało mi się zgasić auto.
P.S.
A tak ap ropo elektrozawór to ile on powinięć "tykać" po zgaszeniu auta bo mi czasem tyka parę sekund, a czasem minutę i dłużej.
Też bym stawiał elektrozawór, miałem podobnie u ojca w aucie.
No ale nawet elektrozawór nie puszcza to powinno odciąć zasilanie pompy paliwa, i auto powinno zgasnąć po chwili.
Ale jak Ci się czpień zawiesi to nic nie odetnie.
A tak ap ropo elektrozawór to ile on powinięć "tykać" po zgaszeniu auta bo mi czasem tyka parę sekund, a czasem minutę i dłużej.
Elektrozawór działa na zasadzie 0-1 czyli albo w jednej pozycji albo drugiej i jest to działanie jednorazowe czyli jak wylączysz, zawór się zamyka i cisza.
Pojechałem do mechanika (taka dziura ale na wizytówce całe rodzeństwo Fiata, wokolicy mówią że się zna) i okazało sięże to zawór elektromagnetyczny przy pompie wtryskowej i że cała zabawa kosztować mnie będzie jakieś 120 PLN. Zdam relacje czy działa
jakieś 120 PLN.
To duzo i nie, bo np zaworek do pompy Boscha kosztuje około 80zł ale Lucas ma inny i może za to droższy bo wymiana to 5min jak ktoś jest obeznany.
okazało sięże to zawór elektromagnetyczny
chciało by się powiedzieć - a nie mówiłem :zgoda:
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.