Zobacz pełną wersję : fiat bravo hgt 155+ turbina z coupe przerobka
witam mam zamiar sobie zamontowac turbo z fiata coupe ma moze ktos w tym doswiadczenie? czy ktos juz to robil wiem mniej wiecej co mi potrzeba, potrzebuje porady krok po kroku oraz liste czeesci zeby zaczac
z gory dziekuje
pozdro
A masz samo turbo czy całość z kolektorami i i dolotem (i kompem)? Jak masz całość to będzie tyci mniej roboty. Kiedyś pisałem na forum co trzeba zrobić aby dołożyć turbo, poszukaj i poczytaj. Praca jest ciężka i czasochłonna.
a wiec mam kolektor, turbine i intercooler i chce po prostu dostawic to niewiem czy niezmienic tlokow tez od coupe bo podobno te seryjne w bravo niewytrzymuja doladowania. z czesciami niebenmdzie problemu jade na szrot i wykrecam z rozbitka to co potrzebuje tylko musze wiedziec co jeszcze mi bedzie potrzebne
z czesciami niebenmdzie problemu jade na szrot i wykrecam z rozbitka to co potrzebuje tylko musze wiedziec co jeszcze mi bedzie potrzebne
W takim razie wydrzyj cały silnik i pozbędziesz się połowy problemów bo lista życzeń jest dość bogata jesli chodzi o uturbienie.
- turbina
- kolektory
- pompa oleju
- pompa paliwa
- komputer z wiązką + immobilajzer
- listwa z wtryskami
- IC + rury
- uszczelka odprężająca silnik
- kupa gratów i pierdołów których się nie spodziewasz
Najlepiej to jakbyś miał Coupete całą i z jednego do grugiego przerzucić i tyle.
hmm masz racje chyba wyrwe caly silnik z chlodnicami hmm a mam pytanko czy sie rozni pompa paliwowa pompuje wieksze cisnienie czy co? a olejowa tez wyglada na identyczna.
a co z tlokami? coupe ma chyba mocniejsze i gdzies jeszcze czytalem o wymianie uszczelki pod glowica na stalowa
czy sie rozni pompa paliwowa pompuje wieksze cisnienie czy co?
Dokładnie tak.
a olejowa tez wyglada na identyczna.
Ale ma zwiększony obieg o turbinę a co za tym idzie musi mięć większą wydajność.
a co z tlokami? coupe ma chyba mocniejsze i gdzies jeszcze czytalem o wymianie uszczelki pod glowica na stalowa
Tłoki raczej pozostają te same, w sumie konstrukcja 20VT jest dość mocna już, wymiana uszczelki wchodzi w grę w przypadku uturbiania 20V albo przy mocniejszym dłubnięciu 20VT seryjnego.
Uszczelkę pod głowicę, kup dobrą najlepiej stalową, na to akurat kasy nie żałuj, i jak chcesz zakładać jakieś mierniki ciśnienia doładowania to też warto rozplanować to teraz niż potem się bawić tym bardziej, że przy 5 garach bez turbiny już jest kiepsko z miejscem, nie jak jeszcze wrzucisz turbo.
Poza tym dobrze wcześniej pokombinować z hamulcami, w hgt złe nie są ale po doładowaniu mogą sobie nie poradzić, i ewentualnie po usztywniać furke, bo będzie rwać kierownicą przy ostrym wciskaniu gazu.
Poza tym dobrze wcześniej pokombinować z hamulcami, w hgt złe nie są ale po doładowaniu mogą sobie nie poradzić
Radzą sobie z 16 VT... sama przekładka hebli z 20 VT nie jest kłopotem, ale ich eksploatacja sporo więcej kosztuje...
Robiąc taką operacje nie wiem czy nie wolał bym ściągnąć anglika.... przekładać po kolei a później resztę sprzedać..
no jestem aktualnie w angli :) dlatego dlubie przy aucie zeby zabic ta monotonie
no jestem aktualnie w angli
A to Coupete na części tymbardziej możesz wyrwać po taniości :D tylko swapowac całość, poza tym 2,0 20VT oryginalne ma skrzynie ze szperą.
pepo-p2, wzuc caly silnik od coupe kupisz u siebie cala taka za 1000 funtow swap i do dziela jesli chcesz sie bawic w uturbianie to
wylalasz VISa ktorego masz
zakuwasz tloki
odprzasz silnik
robisz caly dol
nowy uklad wydechowy
strojenie na 0,3 bara na poczatke
nowy komputer czyli jak na poczatke to jakies 15 tys Pln
zakuwasz tloki
odprzasz silnik
robisz caly dol
nowy uklad wydechowy
strojenie na 0,3 bara na poczatke
Bzdety piszesz, kucie silnika i 0,3 bara ? to po co wogóle zakuwac silnik? kute elementy wstawia się jak już wchodzisz w konkretne doładowanie a nie taki lajt.
Hipo, wpierw naucz sie czytac
strojenie na 0,3 bara na poczatek !!!! czytaj ze zrozumieniem stroisz od podstaw czyli 0,3 potem dostrajasz po ulozeniu sie na 0,4-0,5 odprezasz silnik 0,6-0,7 stroisz na calkoiwitym dotarcieu 0,9-1,0 jak masz dobrze dotary odprezasz dalej gore i stroisz nawet na 1,2 pod warunkiem ze dobrych elementow masz zlozony silnik ale dol od HGT i tak powiniene byc zalozony od cupety znam takie autko co wlasnie te modyfikacje przerabialo i jakie byly problemy zwiazane z tym
jesli jestes takim super expertem to walnij strojenie odrazu na 1 bara to silnik sie wyzyga
kucie silnika i odprezanie jest jest obowiazkowe od 0,8 bara inaczej to rozpitoli ci sie wszystko po czasie
kucie silnika i odprezanie jest jest obowiazkowe od 0,8 bara inaczej to rozpitoli ci sie wszystko po czasie
Ciekawe po co kucizne zakładać do takiego małe
nawet na 1,2go doładowania.....
Tyle to spokojnie dmuchnie w piku... i dalej nie trzeba kucizny...
ubek, mowimy o seryjnym silniku 2,0 20 v ten sam silnik w coupe z turbina jest kuty nie ma wafla pod turbo 1 bar trza kuc bo sie pozyga jak auto johnego po 2 przejazdach
Animek, nie wiem jakie Johny mial problemy ze swoim, w każdym bądź razie nie opłaca się wsadzać turbo, lepiej kupic anglika i robić przekładkę - ale to tylko moja opinia........
ubek, masz jak najwieksza racje toz tez napisalem ze mozna kupic w angli za 1000 funciakow coupe na swapa bo zaturbianie jest nie oplacalne nie mowiac juz o strojeniach zreszta poprzednie auto zaturbialem i powiedzialem nigdy wiecej
hmm szukam coupe po lifcie ktory mial miejsce tak jak w bravo znalazlem ostatnoi takie coupe ale bylo mocno zdekompletowane i odpuscilem wiec szukam dalej silnika z vis`em.. hmm ostatnio widzialem zozbitego hgt`ka z przebiegiem 35tys... az mi szkoda tego silnika bylo
pepo-p2, daj namiar na to rozbite HGT jesli mozesz na PW chetnie sie zajme tym co ma pod maska :)
Pepo :D a nie widziałeś gdzieś rozbitej, uturbionej barki :D ?
chętnie bym przytulił ori turbo noviteka do barki :D
a na poważnie, to jak będziesz na wyspie, może trafiło by się trochę maneli do barchetty?
jesli jestes takim super expertem to walnij strojenie odrazu na 1 bara to silnik sie wyzyga
kucie silnika i odprezanie jest jest obowiazkowe od 0,8 bara inaczej to rozpitoli ci sie wszystko po czasie
Jeśli jesteś takim super ekspertem to wytłumacz mi dlaczego akurat 0,8 bara i odprężenie ? bo ja twierdze że się silnik bez odprezenia wysra zanim dojdziesz do tych 0,8 bara.
Ponadto jest mowa o uturbieniu a nie o całkowitym remoncie więc to startowanie z 0,3 bara ma się nijak do sytuacji którą rozważamy.
Hipo, moze jednak na temat kompersji i zaturbiania zalozymy oddzielny temat i nie bedziemy robili OT w tym temacie a przy najblizszym czasie zaprosze cie do warszatatu gdzie robione sa auta na 1/4 mili
Hipo, moze jednak na temat kompersji i zaturbiania zalozymy oddzielny temat i nie bedziemy robili OT w tym temacie
Uważam że nie ma takiej potrzeby bo odchodzimy od tematu, jednak ciagle chcialbym się dowiedzieć na jakich doświadczeniach okreslisz tą granicę 0,8bara o dopiero wtedy odprężenie.
Nie musisz mnie brać na wycieczki, pokazywać itp, po prostu jak coś piszesz to pisz to w sposób sensowny i zgodny z tokiem i konstektem dyskusji którą prowadzimy, nikt tu nie mówi o robieniu konkretu od podstaw tylko wszyscy polecają koledze odrazu przekładkę z 20VT więc nie ma sensu nasz spór na temat kucia, odprężania itp.
wiem ze pisze troche chaotycznie stad moze mnie zle rozumiesz wole to co robie pokazac niz tlumaczyc wiem nigdy nie bede dobry w przekazaniu wiedzy i tyle
chodzi mi o zakucie silnika czyli dostosowanie go do wiekszego cisnienia
gorna granica dla tlokow nie kutych jest 0,8 bara potem silnik niestety potrafi sie rozpasc zalecane jest na nie zakutym silniku 0,3-0,6 bara
odprezanie zaczynamy na 0,8 bara i jednoczesnie strojenie tlokow zakutych
dlaczego napisalem ze strojenie zaczynamy od 0,3 bara dlatego ze sprawdzic miedzy innymi trzeba smarowanie turbiny czy nie puszcza i powoli zostaje zwiekszane cisnienie ( dla danej wersji ) co za czym idzie dalsze strojenie z podnieniesiem mocy czyli cisnienia w turbinie
az oczywiscie do prawidolwego strojenia
nikt ale to nikt o zdrowych zmyslach nie zacznie strojenia auta nawet zakutego odrazu na 1 bar gdyz wszystko moze sie zdarzyc nieszczelnosci uszczelki itp
co do zaturbiania silnika 2,0 20 v z fiata podstawa jest wymiana korbowodow tlokow zastosowanie kutych jest tu wskazane czyli tloki od coupe klawiatura sprezynki itd wiec w sumie wychodzi na to ze jedynie co to blok i miska olejowa oraz dekiel pozostaje bez zmian no chyba ze wtryski sie zostawi ale przy takiej zabawie wtryskiwacze tez mona zalozyc wieksze ale to juz bardziej kosmetyka
lancia kappa i fiat coupe silniki sa identyczne ,zakute , i przystosowane do mocy 255 kucy wiec wiekszych zmian tam nie trzeba przeprowadzac wystarch dobry dolot wydech i wgrac druga mape do komputera zwiekszajaca dawke i zmiane pracy silnika druga mapa na wyscigi pierwotna dla ekonomicznej jazdy
teraz sie doczepisz ze pisze lakonicznie wiem ale jak pisalem nie potrafie opisywac czegos co wole pokazac i wytlumaczyc na zywo zanim cos napisze umykaja mi inne mysli
fiat coupe silniki sa identyczne ,zakute , i przystosowane do mocy 255 kucy
I znów tym razem ja się nie zgodzę - na przykładzie coupety mogę powiedzieć że można wycisnąć 300 + bo do takich mocy są przystosowane te silniki....
ubek, mowa o bezpiecznej modyfikacji i sensownym spalaniu czyli auta na codzien :)
a rozkręcić możesz nawet do ponad 300 kucy
Animek, nie doczepie, skoro piszesz chaotycznie to tak jest jak widzisz. Nie zmuszę Cię na silę ale chociaż staraj się pisać dobrze to taka drobna prośba z mojej strony.
boberxxxl
09-10-2009, 14:51
Witam Kolegów!Ja z takim zapytaniem panowie???Zakupiłem Fiata bravo 2.0 20V HGT i mam problem a mianowicie taki że jak odpalę silnik to z wydechu wydobywa się biały dym i wycieka woda jak przygazowuję to świata nie widać tak dymi,a po 15 minutach jak silnik się rozgrzeje to przestaje dymić ale za to na wolnych obrotach jak chodzi to świeci się kontrolka od oleju,a jak przygazuję to gaśnie.Może mi ktoś podpowiedzieć co może być przyczyną ???
A jakie ma wolne obroty? Jeśli nie są za niskie to masz za niskie ciśnienie oleju, czego przyczyn może być co najmniej kilka. Woda w układzie wydechowym jest normalnym zjawiskiem zwłaszcza ja się jeździ na krótkich odcinkach.
Biało niebieskawy dym zaraz po odpalenie, zwłaszcza po nocy lub innym długim postoju może być objawem spalania oleju silnikowego. Olej silnikowy do komory spalania często dostaje się przez nieszczelne uszczelniacze popychaczy.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.