Zobacz pełną wersję : Zaświeciła się kontrolka od ciśnienia oleju.
Witam wszystkich. To jest mój pierwszy temat wiec proszę o wyrozumiałość.
Mój problem pojawił się po tym jak ostatnio śmigałem moim bravko troszkę ponad 170km/h z Niemiec. Gdy zjechałem na parking zauważyłem ze na niskich obrotach świeci mi się kontrolka ciśnienia oleju. :cry: Nigdy nic takiego mi się nie zdarzyło. Przy obrotach ponad 1500 kontrolka zgasła. Poczekałem z 15 minut odpaliłem ponownie auto i wszystko było ok. Jak się auto nagrzało to kontrolka zaświecała się poniżej 1000 obrotów. W czym może tkwić problem?? :cry:
grunz, a poziom oleju sprawdzałeś?
Poziom oleju mam prawie na maksa. Dodam że silnik chodzi cicho, nic nie stuka, nie stracił na mocy
[ Dodano: 2009-02-20, 21:33 ]
olej mam mineralny castrola i mam na nim przejechane 8tys.
W takim razie wygląda to na pompę oleju, albo zawór regulujący ciśnienie za pompą. Jak się olej zagrzeje robi się rzadszy i pompa nie daje rady go pompować, albo zawór puszcza za dużo z powrotem do miski.
Sprawdziłbym też uszczelkę pod głowicą tak na wszelki wypadek.
Z tego co wiem to jak jest coś nie tak z uszczelką to ubywa płyn chłodniczy bądź się miesza z olejem a mi nie ubywa płynu a olej mam czysty.
A z tą pompą oleju... można ją jakoś sprawdzić bez rozkręcania spodu silnika?
Albercik
21-02-2009, 06:22
ubywa płyn chłodniczy bądź się miesza z olejem a mi nie ubywa płynu a olej mam czysty
nie do końca. możliwości są takie:
- płyn miesza się z olejem - widać bo białej mazi pod korkiem oleju.
- olej miesza się z płynem - pływają plamy oleju na powierzchni płynu w zbiorniku wyrównawczym
- spiernicza ciśnienie z cylindrów - bąbelki powietrza w płynie w chłodnicy
- spalany jest olej - ubywa go
- spalny jest płyn z chłodnicy - poza oczywistym ubytkiem jest słodkawy zapach i wzmożone parowanie z rury.
częstą przyczyną zapalania się kontrolki oleju na niskich obrotach jest uszkodzenie/zapchanie smoka.
Co ile czasu wymieniasz olej? i jaki zalałeś?
już odpowiadam.
Płyn chłodniczy mam czysty i nie ubywa mi go.
Pod korkiem oleju nie ma tej mazi, oleju ani mi nie ubywa ani nie przybywa.
Kupiłem auto z Niemiec i przejechałem nim około 30tys. Cały czas jeżdżę na mineralnym Castrolu.
Olej wymieniam co 10-12tys.
[ Dodano: 2009-02-21, 07:13 ]
Dodam jeszcze że autko ma przejechane 170tys, a w Niemczech miało jednego właściciela a właściwie to właścicielkę przez co sprzęgiełko mam nie ciekawe ale to już nie problem.
Albercik
21-02-2009, 18:08
Cały czas jeżdżę na mineralnym Castrolu.
no i masz odpowiedź :) Fiaciki nie lubią minerała. szczególnie w zimę, kiedy jego gęstość się zwiększa. Jak masz szczelny silnik, to lej syntetyk (5W40 najlepszy do normalnej jazdy). Jak masz jakieś drobne nieszczelności, to wal półsyntetyk. jak coś poważniejszego to napraw i lej 10W40
Może i nie lubią ale ja mam problem jak auto jest rozgrzane czyli jak olej jest rzadki więc myślę że olej nie robi tu problemu. No chyba że się mylę.
Zalałem go mineralnym bo nie wiedziałem czym był zalany w Niemczech.
A droga jest ta pompa oleju, czy lepiej jakiś zestaw naprawczy kupić?
Albercik
21-02-2009, 18:32
oj, tu Ci nie powiem, bo tego nie robiłem nigdy :)
ja stawiam na czujnik ciśnienia oleju. miałem identyczną sytuację.
no i masz odpowiedź Fiaciki nie lubią minerała.
Bzdury. A niby fiacik widzi że mu zalałeś Castrola i zaczyna z tego powodu kontrolke palić ? przecież mineralny olej tak samo jak i syntetyk spełnia normy gęstości i lepkości i jesli jest zmieniany na czas wraz z filtrem to motorkowi się nic nie dzieje z tego powodu. A jak pali kontrolke to albo czujnik uszkodzony albo coś nie teges z pompą oleju.
Ewentualnie jeszcze pytanie czy Bravo podobnie jak maryska 1,6 ma chłodnicę oleju? bo jeśli tak to np po dzwonie ktoś mógł już chłodniczki nie załozyć i stąd motor strasznie grzeje olej przy mocnym wysiłku.
Auto poza delikatnym wgnieceniu błotnika jest bezwypadkowe (tak stwierdził znajomy blacharz) a to czy ma chłodnicę oleju to nie wiem. A jak ona miałaby wyglądać? Tak jak zwykła od wody czy jest ona w postaci rurki? I gdzie mógłbym jej ewentualnie szukać?
Propo czujnika oleju to jest on wokoło troszkę "przepocony".
[ Dodano: 2009-02-22, 11:24 ]
A mogą to być panewki? W sumie niby silnik chodzi cicho,nic nie stuka nic nie puka ani na niskich ani na wysokich obrotach. a macie sposób na wymianę tego czujnika?ciężkie jest do niego dojście...
A jak ona miałaby wyglądać
wygląda jak ta od wody tylko jest 4 razy mniejsza i znajduje się pod tą od wody (przeważnie)
Mam jakieś rurki nad listwą kierowniczą ale nie widać dokładnie dokąd one idą ... ale wydaje mi się że to chłodzenie płynu wspomagania. Chłodnicy oleju pod chłodnicą wody nie mam.
Mam tylko od wody i klimatyzacji.
Chłodnica oleju jest przed prawym kołem pod zderzakiem schowana.
Sprawdziłem i w moim bravo nie ma takiej chłodnicy. A czy była to niestety nie wiem ale nie widać żadnych zaślepionych węży lub czegoś w podobnego.
A czy była to niestety nie wiem ale nie widać żadnych zaślepionych węży lub czegoś w podobnego.
nie moga być zaślepione ponieważ nie było by obiegu oleju.
Czyli w moim modelu nie było tej chłodnicy... Jutro kupię czujnik i go wymienię i zobaczymy co wówczas będzie.
nie moga być zaślepione ponieważ nie było by obiegu oleju.
Nie prawda. Obieg byłby przez zawór koło filtra. Bo sam obieg na chłodnice jest brany spod filtra oleju.
To jak jest z tymi chłodnicami? Są one w bravo czy nie? U mnie patrząc z góry nic nie widać a pod auto raczej dzis nie dam rady zajrzeć.
Sucre79 napisał/a:
nie moga być zaślepione ponieważ nie było by obiegu oleju.
Nie prawda. Obieg byłby przez zawór koło filtra. Bo sam obieg na chłodnice jest brany spod filtra oleju.
Fakt-bezmyślnie to napisałem.
Niepotrzebnie skupiamy sie na tym czy chłodnica była czy nie. Powinniśmy się skupić dlaczego masz problem z ciśnieniem oleju i czy w ogóle jest to problem z ciśnieniem.
No właśnie
To proponuje najprostsze a zarazem dające 100% pewność rozwiazanie, podpiąć manometr zamiast czujnika ciśnienia oleju i wszystko się zaraz wyjaśni czy czujnik siada czy ciśnienie leci.
frytek161
23-02-2009, 12:02
ja stawiam na czujnik ciśnienia oleju. miałem identyczną sytuację. ja też bym postawił na czujnik
maciekt8
23-02-2009, 13:03
Witam. Miałem podobną sytuację w poprzednim fiacie jak wracałem z nad morza. Objawy były identyczne jak u ciebie silnik pracował dobrze nic nie uciekało a kontrolka się zapaliła od oleju na biegu jałowym. Po przygazowaniu na wyższe obroty gasła. Sprawdziłem poziom oleju i był poziom prawidłowy. Zauważyłem tylko że czujnik ciśnienia oleju się poci i trochę jakby z niego kapie. Później podczas jazdy kontrolka już się nie zapalała. Wymieniłem czujnik i wszystko wróciło do normy.
Proponowałbym najpierw czujnik wymienić tak jak napisali Koledzy wcześniej. Pozdrawiam
Heh.
Takie posty polepszają mi humor. Czujnik juz kupiłem ale wymienię go jutro.
Zobaczymy co sie będzie działo.
[ Dodano: 2009-02-24, 14:28 ]
Wymieniłem czujnik i wszystko się wyjaśniło. To on był moim problemem. dodatkowo jeszcze wymieniłem olej i filtry bo za chwilę i tak byłby na nie czas. Autko znowu cieszy.
Wszystkim bardzo dziękuje za pomoc i pozdrawiam.
Witam
Mam podobny problem przeczytałem wasze posty kupiłem czujnik tylko mam małe pytanie w którym miejscu się on znajduje??
Dzięki za przyszłą odpowiedz:D:D:D
P.S fajnie jakby ktos zdjecie wysłał
Czujnik ten jest z przodu silnika.
Patrząc z góry pod korkiem wlewu oleju.
poochaty
03-03-2009, 14:57
...czyli z boku silnika :)
No w sumie tak bo przód silnika to miejsce gdzie jest rozrząd...
Czyli czujnik znajduje się na bloku silnika od strony chłodnicy :P
Jak zwał tak zwał ale był pod wlewem oleju;). I pomogło to najważniej
Dzięki i pozdrawiam
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.