PDA

Zobacz pełną wersję : sonda lambda



bigining
17-02-2009, 23:45
wiatam panowie.. mam odpieta sonde lambda... tak mi powiedzial typek który mi sprzedawal auto.. dopiero za 2 tygodnie wymienie ta sonde lub ja podepne w zaleznosci czy bedzie ona ok.. teraz potrzebuje auta.. i mam pytanie czy moge tak jezdzic i jakie sa objawy odpientej pompy..

mikusz
18-02-2009, 01:42
Z tego co wiem to nie będzie Ci analizowało składu spalin a w efekcie będzie zła mieszanka. (proporcje paliwo powietrze) a to raczej nie jest obojętne dla auta.

pioneer81
18-02-2009, 11:22
mozesz kolego jezdzic ale bedziesz mial przepaly,no moc auta bedzie lepsza pozdr...

szela
18-02-2009, 11:46
Wg. mnie też raczej się nic nie stanie, ale auto będzie więcej palić i gorzej jeździć.

bigining
18-02-2009, 13:07
no pali okropnie.. bardzo duzo... tak czy inaczej jak tylko bede mial mozliwosc to podepne ta sonde spowrotem a jak nie bedzie dzialac to kupie nowa..

lepper
19-02-2009, 13:16
Po pierwsze zła mieszanka paliwa, po drugie słabe auto mułowate, po trzecie przy przyśpieszaniu może szarpać i dla kata to nie zbyt dobre.
Pozdro

bigining
19-02-2009, 22:21
no czasami cos szarpnie ale prawie nie odczuwalnie.Jezeli chodzi o to ze mulowate to chyba raczej nie bo ogromne kopyto ehheheh ale nie mam porównania bo to moje drugie auto a pierwsze mialo 90 koni.. i nie jezdzilem jeszcze zadnym hgt.. Na zimnym silniku przy dotknieciu pedalu gazu zdaza mu sie delikatnie przygasnac ale przy silniejszym przygazowaniu jest ok,po 3 minutach wszystko jest ok.

Albercik
20-02-2009, 05:14
Na zimnym silniku przy dotknieciu pedalu gazu zdaza mu sie delikatnie przygasnac ale przy silniejszym przygazowaniu jest ok
tylko nie pałuj go na zimnym silniku (sprawdzone: max 3000 obr/min), bo pierścienie powiedzą papa.

ogólnie podczas pracy, po osiągnięciu odpowiedniej temperatury spalin - silnik zaczyna pobierać info z sondy lambda i wyłącza ssanie. jeśli masz odpiętą sondę, to silnik (dokładniej komp) przełącza się w tryb emulowany i dobiera skład mieszanki na podstawie czujnika położenia przpustnicy i przepływomierza. Nie wiem, który masz rok auta, więc nie wiem, czy masz auto na VIS'ie, czy nie. Tak, czy inaczej - pomijane jest też wtedy wyprzedzenie zapłonu. Dodatkowo ilość podawanego paliwa jest dobierana na bierząco do ilości powietrza, przez co auto może się dławić po gwałtownym wciśnięciu gazu - za wcześnie następuje wtrysk paliwa i zalewa świece. Zresztą objawy już Ci koledzy napisali.

Powiem tak: wymień sondę (koszt max 150zł za zamiennik) sam ją sobie wykręcisz, wkręcisz nową i podłączysz. Potem tylko 15 minut na kompa, żeby wykasować błąd (odpięcie klemy nic nie da, bo to jest błąd stały). ogólnie max 2h roboty. pozdro

bigining
20-02-2009, 15:27
o prosze.. o takie wytlumaczenie sprawy mi chodzilo:) dziekuje bardzo:)

dzisiaj bylem na kanale.. Okazalo sie ze sonda jest podpienta, tylko gosc powiedzial ze, napewno padnienta skoro sie swieci marchewka. A odpienta byla wtyczka na dolocie powietrza.. na tej czarnej rurze na której mam na koncu zamontowany storzek. Czyli mysle ze to byl przeplywonierz.Poprawcie mnie jezeli sie myle..

mysle ze dlatego tak duzo palil ze on byl odpienty..
w nastepnym tyg zamawiam sonde i ja podepne..

Albercik
20-02-2009, 17:50
to już nie rozumiem. masz tą sondę czy nie?

Wtyczka, przy dolocie (przy tej czarnej rurze, wychodzi z okolicy skrzynki z bezp. głównymi) to nic innego, jak wtyczka do diagnostyki kompa absu :D

a najlepiej, jakbyś fotkę machnął tej kostki, to Ci dokładnie i na 100% powiem.

bigining
20-02-2009, 20:28
http://fiatforum.com.pl/imgshack/_f/f_0000054.jpg


chodzi mi o ta wtyczke. To nie jest moje auto,ale chodzi mi o to zakreslne miejsce.. mialem to odlaczone...

a sonda lambda jest,dzisiaj bylem na kanale i jest podpienta,kable prowadza do wiazki i niby wszystko wpozadku.,tylko widocznie nie dziala skoro mi sie marchewka swieci i auto tyle pali:/

i jeszcze jedna rzecz ALBERCIK pytales czy mam auto na VIS-ie.... takze tu jest dziwna sprawa,bo mam hgt z 95 roku, ale o mocy 155 koni,czyli 113 kw a one mialy chyba juz ten system zmiennych faz rozrzadu czy jakos tak...

Albercik
21-02-2009, 05:41
Ech... były dwie wersje: 147KM i 155KM - 147KM było na rynek niemiecki, polski i czeski. 155KM na pozostałe. Zapewne masz auto z zagranicy. albo komp został wymieniony bo to jedyna różnica w tych dwóch wersjach. Wersje po FL (od 99r.) były na wariatorze i miały oznaczenie pokrywie zaworów obok 'FIAT 20V' był napis 'VIS'. a ta wtyczka to właśnie przepływka.

bigining
21-02-2009, 12:54
no wlasnie tak myslalem po jej podpieciu po mocnym nagrzaniu silnika czuje nierównomierne przyspieszanie.. ale to zapewne wina sondy lambda..

no ja nie mam napisu Vis..


znalazlem taka sonde,czy ona bedzie pasaoawla do mojego bravo?

sonda lambda (http://www.allegro.pl/item549686505_sonda_lambda_4_przewodowa_fiat_lanci a_alfa.html)

Albercik
21-02-2009, 16:58
ta napewno będzie. tamta jakaś dziwna jest

http://www.allegro.pl/item543201274_nowa_sonda_lambda_fiat_punto_seicent o_cinquecento.html

waho.
21-02-2009, 18:28
Obie sondy są dziwne;)
TAK wyglądająca sonda lambda (http://www.allegro.pl/item558205890_sonda_bosch_alfa_bmw_citroen_fiat_fo rd_peugeot_vw.html) Będzie działać na 100%.

Hipo
22-02-2009, 09:17
Ech... były dwie wersje: 147KM i 155KM - 147KM było na rynek niemiecki, polski i czeski. 155KM na pozostałe.

Baju baju bedziem w raju. 147KM to auta sprzed liftu, 155KM to wozy po lifcie z VIS.

bigining
22-02-2009, 16:24
to dlaczego ja mam bravo HgT z 95 roku a w dowodzie mam 113 kw... czyli 155 koni?? i nie mam Vis napisane na porywie??

moze kos mi to wytlumaczy...

i jeszcze jedno pytanie: a wiec w jaki stopniu przeplywimierz odnosi sie do spalania auta??

egon
22-02-2009, 16:40
w jaki stopniu przeplywimierz odnosi sie do spalania auta??
Z tego co wiem to w dosyc duzym ;)

Hipo
22-02-2009, 16:51
moze kos mi to wytlumaczy...

Bo wydział komunikacji to na tyle tempa instytucja że wypisują bzdury w dowodach rejestracyjnych.

AndrewW
22-02-2009, 18:02
to dlaczego ja mam bravo HgT z 95 roku a w dowodzie mam 113 kw... czyli 155 koni?? i nie mam Vis napisane na porywie??

moze kos mi to wytlumaczy...

Wpisz sobie VIN w EPER i może wtedy prawdę powie...

bigining
22-02-2009, 18:02
a moze jest taka mozliwosc ze mam pokrywe od innego bravo... bo jezdzilem hgt kolegi i moje sie lepiej zbiera i czuc róznice w mocy:) jego ma 147 koni.. i powaznie czuc róznice..

egon
22-02-2009, 18:34
jego ma 147 koni.. i powaznie czuc róznice..
Hmmm, moze kolega ma juz silnik w nie najleprzej kondycji, bo te 8KM to chyba az tak wielkiej róznicy by czuc nie było, poza tym za przyspieszenie bardziej odpowiada moment obrotowy a nie moc, moc odpowiada za maksymalną predkosc :P
Chyba ze sie myle to mnie poprawcie ;)

Hipo
22-02-2009, 19:03
bo te 8KM to chyba az tak wielkiej róznicy by czuc nie było, poza tym za przyspieszenie bardziej odpowiada moment obrotowy a nie moc, moc odpowiada za maksymalną predkosc

VIS to nic innego jak zmienna długość kanałów dolotowych i ma za zadanie spłaszczyć przebieg momentu stąd może różnica w odczuciach z jazdy. Z drugiej strony prędzej powiedziałbym że o różnicach decyduje raczej stan techniczny silnika niż te 8KM i VIS ;)

szela
22-02-2009, 21:41
Co to tego co jest w dowodzie to w wydziale komunikacji sami to podajemy więc możemy podać wiele. Po numerze vin to jak ktoś ma edke to może Ci sprawdzić albo zadzwoń/podjedz do ASO i tam Ci wszystko powiedzą.
Różnica w "zbieraniu się" może być podhodowana wieloma czynnikami od opon, łożysk, przegubów, przez układ wydechowy do silnika, przy czym nawet rodzaj i jakość oleju w nieznacznym stopniu wpływają na moc silnika. Do tego nie ma co ukrywać silniki są różne i jeden lepiej wyszedł fabryce drugi gorzej, i często 2 nowe auta z tym samym silnikiem, będą inaczej przyśpieszać. Nie mówiąc już o autach ponad 10letnich, gdzie duży wpływ na osiągi silnika ma przeszłość samochodu.

bigining
27-02-2009, 10:55
w ponedzialek przyjdzie mi sonda takze ja zaloze... panowie dzisiaj zaówazylem ze jezeli rozkrece slinik na maxa czyli do odciencia to wtedy kontrolka wtrysków sie wylancza.. ta czerwona marchewka.. co o tym sadzicie???????

Hipo
27-02-2009, 12:48
. co o tym sadzicie???????

Ja sądze o tym że bez sensu jest katować silnik skoro jest jakaś usterka.

bigining
27-02-2009, 14:41
ok wyszlo tak ze kumpel mial czas i wskoczylem na kanal i zmieniem sonde.... pierwsze wrazenie jest takie ze autko chyba dynamiczniej sie zbiera..i równiej pracuje..... z tym ze kontrolka od wtrysku sie dalej siweci... aha i auto ma wiekszego kopa..

waho.
27-02-2009, 19:23
A którą sondę kupiłeś?

bigining
28-02-2009, 00:36
a kupilem orginalna sonde do hgt zciagnienta z anglika... uzywana ale kupilem ja za pare groszy.... i mysle ze dziala poprawnie.. to znaczy mam taka nadzieje... ale naprawde auto ma sakramenckiego kopa...

przedtem na dwujce 90 max i zmiana biegów a teraz lekko do 110 poleci.. polecial by szybciej ale nie chce go zarznac.. ale teraz jest o niebo lepiej.. dzisiaj lecialem sobie 220.. i jeszcze sie rozkrecal:) ehehhehe

martwi mnie tylko wibracja,wydaje mi sie ze nie mam dobrze wywazonych felg:/ a dokladniej ze z oponami jest cos nie tak:( bo czuje wibracje przy duzych predkosciach:( i przenosi mi je na kierownice..

Hipo
28-02-2009, 08:37
dzisiaj lecialem sobie 220..

:redkartka:

Z tego co mi wiadomo to od Krakowa w naszą strone to nie ma żadnej drogi nadającej się do jazdy z takimi predkościami :roll:

bigining
28-02-2009, 12:07
a jest... od strony Jasla do Pilzna... jest prosty odcinek,gdzie chlopaki szaleja tylko musi byc pusto a zadko kiedy tak jest. wiadome, sa koleiny ale da sie tyle pociagnac:) mój znajomy eskortem tam mial 200 i audi a 3 cos ponad 200. a ta jazda tam wyglada tak ze do 200 i zwalniasz :D hehhe bo to jest krótki odcinek..

prosto90idzie
03-12-2012, 15:01
da się da gdziekolwiek do 200 rozpedzić hm ja na czasie w swoim hgt też sonde zmieniam bo mi błąd wskakuje cały czas, mamnadzieje że też będzie lepiej jechało

lukq
03-12-2012, 15:08
Teraz to kotleta zimnego odgrzales

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

byrrt
03-12-2012, 15:14
Oj czerstwy kotlet - taki 2 letni :P

lukq
03-12-2012, 15:39
Mi na trzy letni wygląda

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

prosto90idzie
03-12-2012, 15:43
wujek google mi temat podpowiedział a że na forum było:D

byrrt
03-12-2012, 22:38
Mi na trzy letni

Fakt ;)

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

Uchol
04-12-2012, 13:34
dobra to jak kolega odgrzebał to ja cos napisze w swojej sprawie. Wydaje mi sie ze siedzi u mnie sonda, poniewaz pali po 15l na 100km zaczoł niedawno tak palić w sobote moze krokowy wyczyszcze. jak tą sonde 4 przewodową moge sprawdzic i ile w 1,4 powninno byc rezystancji na zimnej sondzie ?

byrrt
04-12-2012, 13:54
Żadnej rezystancji, możesz na białych kablach (albo szarych - dwa takie same). sprawdzić rezystancję grzałki ale samej sondy w ten sposób nie sprawdzisz - tylko podczas pracy silnika na nagrzanym silniku napięcie 0-1V na wyjściu..

prosto90idzie
04-12-2012, 17:25
u mnie na fesie pokazuje błąd a spalanie hmm no pali mi średnio 12 więc nie jest zle sonda od samego początku mi wyskakiwała, a teraz nie mam już katalizatora a skoro ma to żle wpływac na dynamike silnika to chce poprostu zmienić ja bo nie lubie niedociągniec w moim aucie:D

byrrt
04-12-2012, 19:13
Ja miałem uszkodzoną sondę to też tego na spalaniu nie widziałem.. 2 razy z resztą ;)

markshall
04-12-2012, 23:26
Tak na prawdę sprawny silnik bez sondy nie powinien palić więcej - po to ma zebrane mapy korekcyjne żeby wiedział jak dawkować paliwo a sonda to doprecyzowuje aby zapewnić prawidłowe działanie katalizatora. Co najwyżej katalizator padnie, ale w którym kilkunastoletnim aucie działa on prawidłowo? Wydaje mi się, że wymiana sondy lekarstwem na duże spalanie jest jakimś mitem rozesłanym przez mechaników chcących zarobić ;)

byrrt
05-12-2012, 05:49
Mitem to nie.. Wiesz o ile sonda po prostu przestaje pracować to faktycznie ecu nie rusza korekt, zapala blad i juz, ale jak lamda przeklamuje to juz zonk bo ecu będzie korygował dawkę paliwa..

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

markshall
05-12-2012, 15:29
Jeśli przekłamuje to się zgadzam, aczkolwiek zwykle przestaje po prostu działać.

byrrt
05-12-2012, 23:15
No albo czasem działa a czasem wali stały sygnał typu 0,1V co sterownik interpretuje jako zbyt ubogą mieszankę i dolewa.. Tak niestety bywa, że lambda ma jeszcze jakieś podrygi ale wali często np. niski sygnał..

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

Uchol
16-12-2012, 13:03
Kolega w poldku miał walniętą sonde (Poldek na Abimexie) i palił mu z 30l wymienił i teraz spoko 10l przy optymalnej jezdzie. Panowie nie ma ktos pozyczyc sondy do 1,4 12v kurde te 15l to mnie boli a chce sprawdzic czy to sonda siedzi czy moze cos innego kartona na chłodnicy jest załozony, nie wiem nie czaje tego problemu

Uchol
17-12-2012, 16:18
Napięcie na sondzie mam ok. 650mV na wolnych obrotach (800obr/min) wiec chyba wporzo ale powiem ze strasznie skacze np. 350 a nagle 650mV. Ogólnie brak funduszy i nie wiem co moze byc przyczyną

koziol1172
17-12-2012, 18:00
zapraszam do lektury bo widzę że nie wiesz jak powinna wyglądać jej praca Budowa, działanie i rola sondy lambda Ť AUTOKULT.pl (http://autokult.pl/2011/02/26/budowa-dzialanie-i-rola-sondy-lambda) w skrócie to ona musi oscylować

lukq
17-12-2012, 18:37
Tak, najlepiej od 0,1 0,2 do 0,9 1,0 V

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

koziol1172
17-12-2012, 18:40
Tak, najlepiej od 0,1 0,2 do 0,9 1,0 V i szybko;) na oscyloskopie tak naprawdę da się ją sprawdzić w stu procentch

Uchol
17-12-2012, 22:00
tak ja wiem jak działa sonda i co w niej jest, ale potrzebuje info o bravo. czemu tak spalanie skoczylo jak sonda w miare jest ok. Jutro jeszcze dokładnie sprawdze na analizie spalin zobaczymy co tam w trawie piszczy. a co do oscyloskopu to nie mam dojscia moze po swietach dopiero

lukq
17-12-2012, 22:10
Jak może działać tak sobie, albo działa dobrze, albo wcale...weź miernik i sprawdź

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

Uchol
17-12-2012, 22:28
sprawdzałem FES-em napiecie i pokazywało od 0,15-0,65V ale juz chyba rozwiązalem swój problem :D jutro powiem co i jak

koziol1172
18-12-2012, 09:45
Jak może działać tak sobie Może , odczyty będą wolne i tylko na oscyloskopie to wyłapiesz

yacub
18-12-2012, 09:51
czekamy na odpowiedz :)

Uchol
18-12-2012, 13:15
Sonda Lambda idealna jak miałem problem z czujnikiem połozenia wału to odpiołem wtyczke od sondy i nie zresetowałem kompa i wykrywał ze jej niema, ale co ciekawe ani na zegarach ani w fesie nie pokazywał brak sony albo bląd sondy ale juz spoko. analiza wszyła bardzo dobrze ale wychowawca warsztatowy przyczepił sie do katalizatora mówi ze moze go nie być albo przepalony. + jest taki ze auto juz mniej pali, paliwo sie utrzymuje. a do z nawców mam pytanie ile w bravo 1,4 jest rezerwy ile moze byc jeszcze beny w przewodach itp. tak mi sie wydaje, ze gdzies w układzie paliwowym jest moze 1,3l 1,5l. jak ktos wie niech napisze z góry dziękuje :)

spawacz
29-12-2012, 13:01
Wcześniej, w którymś z tematów napisałem że miernik po podpięciu do sondy pokazuje mi stałą wartość; 0.45V (o ile dobrze pamiętam). Pomiar powtarzałem kilkakrotnie (rozgrzany silnik, zasilanie na benzynie). Wynik jednakowy.

Dzisiaj miałem wymienić sonde, ale jeszcze raz się wpiąłem w starą miernikiem. I miernik zaczął oscylować od 0.00V do max. 0.72V (lub 0.75), zmiany napięcia są jak na miernik za 17 PLN szybkie (wieczorem wgram filmik). Wymieniłem wcześniej świece, a zaraz po zakupie auta, do benzyny dodałem preparat do czyszczenia wtryskiwaczy.

Co takiego mogło się stać??? Czemu sonda nagle zaczęła oscylować? Tak jakby się oczyściła. Czy wartości te są wystarczające; 0.00V-0.72V (na dużych obrotach)?

Na razie nowa sonda leży w kartoniku.

TakiTam
29-12-2012, 13:27
Książkowo powinno być od 0V do 1V,ale w rzeczywistości pracują od 0,2V do 0,8V tyle wystarczy. Powinna jeszcze mieć Hz chyba 2 lub 3 razy na sek.

Skoro zdecydowałeś się inwestować w auto to proponuję wydać 50zł na kabelek do laptopa. Wtedy nie będziesz miał takich problemów i możesz zaoszczędzić na niepotrzebnych naprawach.

yacub
29-12-2012, 17:12
przed zakupem kableka niech najpierw sprawdzi czy jego sterownik jest obsługiwany przez popularnego FESa

spawacz
29-12-2012, 20:30
Ok, ale co mogło spowodować że sonda zaczęła oscylować?

edit:
Tak to dzisiaj wyglądało:

http://www.youtube.com/watch?v=t3MBaBnjhvs&feature=youtu.be

boch
29-12-2012, 23:47
skoro kupiłeś już nową i masz ją w domu w pudełku to ja bym ją jednak wymienił. ta stara i tak nie oscyluje w pełnym zakresie. niektóre magazyny branżowe sugerują wymianę sondy co 100 tys. km.

spawacz
30-12-2012, 09:25
boch pozbawiasz mnie nadziei. Mam 119 PLNów wsadzić w zardzewiałą rurę :;(::;(::;(:
A tak na serio; bez sensu jest w takim wypadku zostawiać stara sondę, może za chwilę znowu "stanąć". Przeszukałem googelki; zacinająca sie sonda to wcale nie rzadkość, niestety nie udało mi się znaleźć powodów tego zjawiska. Bynajmniej; sonda do wymiany.

yacub
30-12-2012, 10:14
no patrząc na miernik to oscyluje dobrze a to ze nie osyluje tak jak piszą ksiązkowo od 0,0 do 0,8 to nie jest wada - moze własnie podawana jest wieksza dawka paliwa i zmieniłą swoj zakres ;)

boch
30-12-2012, 11:27
boch pozbawiasz mnie nadziei. Mam 119 PLNów wsadzić w zardzewiałą rurę :;(::;(::;(:
A tak na serio; bez sensu jest w takim wypadku zostawiać stara sondę, może za chwilę znowu "stanąć". Przeszukałem googelki; zacinająca sie sonda to wcale nie rzadkość, niestety nie udało mi się znaleźć powodów tego zjawiska. Bynajmniej; sonda do wymiany.
powiem Ci tak, znajomek, posiadacz Corsy wykręcał sondę, czymś ją traktował (nie pamiętam już czym) i twierdził, że pomogło. poszukaj w sieci, może znajdziesz coś na temat regeneracji sond. moim zdaniem próżny, ewentualnie chwilowy trud ;) moja stara sonda oscyluje w pełnym zakresie 0,1-1V. tak było podczas ostatniej wizyty u gaziarza.

spawacz
30-12-2012, 22:56
moim zdaniem próżny, ewentualnie chwilowy trud ... moim też, i do tego loteria. Czyszczą sondy, chyba kwasem fosforowym, ale nie jestem pewny czy akurat ten kwas. Po Nowym Roku wymiana.... tak jak było w planie.

byrrt
30-12-2012, 23:26
Z sądami to tak niestety jest że ona łatwo nie ma i czasem należy jej się odpoczynek (taki wieczny :P) czytaj - wymiana ;)

spawacz
30-12-2012, 23:31
Jak to, chyba Zagłoba, mawiał: Ile to się człowiek musi namęczyć, zanim swe ciało do grobu złoży :) :) :)

boch
30-12-2012, 23:37
na pocieszenie napiszę Ci, że prawdopodobnie będę miał podobne dylematy. zatankowałem 10 literków benzyny, przejechałem na tym z maksymalnie 50 km i rezerwa tuż tuż. chwilami zapala się kontrolka marchewki, którą kiedyś podejrzewałem o czujnik położenia wału (wadliwa złączka przedłużki). wszystko okaże się w środę.

byrrt
31-12-2012, 00:09
Masakra, że musicie śmigać na kompa gdzieś.. Akurat w silniku to rzadko co się u mnie dzieje, ale jak już to komp jest w domu i można sobie samemu zdiagnozować.. W sumie fajnie wyszło, że kupiłem 1.8 :P

spawacz
31-12-2012, 00:20
I na kompa przyjdzie kiedyś czas. Jak budżet mi się wiosna poprawi, teraz mam zastój... chyba kryzys naprawdę dociera do Polski. Wiosna będzie lepiej.

boch
31-12-2012, 00:32
ja za diagnostykę płacę 20 zł więc tragicznie nie jest ;)

yacub
31-12-2012, 08:59
ehh jak bym płącił 20 zł to raz w miesiącu jestem tam na bank :)

ale 70 to juz nie tak mało a aso nie ma rabatów :P

byrrt
31-12-2012, 10:27
ale 70 to juz nie tak mało a aso nie ma rabatów :P

Chyba, że ma się tam znajomego ;)

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

boch
31-12-2012, 10:36
widzę, że te 70 zł za Examinera, to jakiś standard. u mnie w ASO też tyle wołają. no ale do ASO jeżdżę w ostateczności. mam bliskow dwóch mechaników z Multidiagiem i Magneti Marelli. zakładkę "błędy" kolesie rozkminiają bez zająknięcia ;)

yacub
01-01-2013, 10:30
no mojego kompa tylko examiner (z tego co wiem) a z jakiego softu korzysta multi diag i MM ? bo jak FES to mojego nie ma :P

hajdass
01-01-2013, 11:45
U mnie też nie mogę się podpiąć do kompa przez FES'a, natomiast w ASO na examinerze od kopa im się to udało, niestety w Krakowie to koszt 123 PLN

boch
01-01-2013, 13:21
no mojego kompa tylko examiner (z tego co wiem) a z jakiego softu korzysta multi diag i MM ? bo jak FES to mojego nie ma :P
a jaki masz symbol na sterowniku? nieszczęsny IAW 1AF.17? z jakiego softu korzysta MultiDiag i Magneti Marelli znajdzies na pewno w sieci. ja się jeszcze podłączałem testerem CDIF/2 z tym, że były jakieś problemy z przeprowadzenie testów wykonawczych np. krokowca, cewki, zaworu EVAP - jedynie podgląd parametrów i kasowanie błędów. aż żal, że niektórzy twórcy polskiego, bezpłatnego oprogramowania (chociażby IAW SCAN 2) całkowicie zrezygnowali z obsługi naszych "wyjątkowych" sterowników.

hajdass
01-01-2013, 14:17
IAW 49F. B9 i niestety nie mogę się podłączyć

Wydziergane z Tapatalk 2 za pomocą SE Arc S

TakiTam
01-01-2013, 15:13
IAW 49F. B9 i niestety nie mogę się podłączyć


Na pewno nie idzie się połączyć?

6279

hajdass
01-01-2013, 15:24
Wiem że FES posiada moje auto ale podłączyć się nie idzie. Nie doszedłem przy najmniej do tego jak. Albo podpinam się w złe miejsce.

Wydziergane z Tapatalk 2 za pomocą SE Arc S

yacub
02-01-2013, 09:52
boch: ja mam nieszczesny IAW 1ABB.92 :)

spawacz
07-01-2013, 21:08
Dzisiaj wymieniłem sonde na nową.
Stara sonda:
6365

Widać w bogatej mieszance przyszło jej pracować.

I test sondy nowej na LPG:

http://www.youtube.com/watch?v=hbjinbBKFxE

oraz na Pb:

http://www.youtube.com/watch?v=CakkhE2ExYM

Oscyluje szybko w zakresie od 0.00 V do 0.90 V
Test sondy kilkanaście sekund po włączeniu zimnego silnika, czyli grzałki tez pracują prawidłowo.

Po wymianie zniknęły dolegliwości Maryśki:
- słyszalne, minimalne falowanie wolnych obrotów.
- oraz, czasami zadławiła się na gazie podczas ruszania (chyba poruszane jest to w innym temacie, u któregoś z kolegów)

Teraz czas na pomiary spalania.

boch
07-01-2013, 21:16
Dzisiaj wymieniłem sonde na nową.
Stara sonda:
6365

łokurewa, ale koks. mnie chyba też to czeka :(

CichyJerry
07-01-2013, 21:31
co do sondy to ja juz mam to za soba jakieś 2 tyg temu i rozrządzik ;d

yacub
07-01-2013, 22:36
a jaką dokładnie sonde kupiłes ? zamiennik oryginał ?

boch
07-01-2013, 23:21
Dzisiaj wymiana sondy lambda. Kupiłem Magneti Marelli (119 zł). Filtr powietrza, gazowe, świece, termostat wymienione. Gaz wyregulowany. Od jutra testy na ilość spalanego paliwa :) Do tej pory paliwowe wariacje. Trasa w granicach 8, miasto 15-16..
tak przy okazji, mój zaczyna siorbać tyle samo...

byrrt
08-01-2013, 08:01
łokurewa, ale koks
Bez przesady lustra tam nigdy nie będzie - to układ wydechowy ;) U mnie 2 sondy które wymieniałem (w tym jedna roczna) wyglądały podobnie..

CichyJerry
08-01-2013, 15:58
ja za swoje dałem 125 za sztuke

hajdass
10-01-2013, 15:58
Szybkie pytanko. Najpierw wielkie rozbieżności w spalaniu, raz 13 innym razem 9 (mowa o LPG) teraz pojawił się objaw szarpania, np do 3 tys obrotów ciągnie jak mół później nagle skok i chwilę normalnie. Przy redukcji szarpie nim czasami. Czy tak wyglądają objawy całkiem padającej sondy ?

luki183
10-01-2013, 16:02
Moim zdaniem to bardzo prawdopodobne, że wina leży po stronie sondy.

hajdass
10-01-2013, 16:14
Pytanie jaką sondę kupić? Przepłacać 230 za Bosha czy coś innego ?

luki183
10-01-2013, 16:16
Nie nazwałbym tego przepłacaniem. Z oryginałem masz dłużej spokój.

hajdass
10-01-2013, 16:40
Ewentualnie znalazłem po nr części z ePer (46521170) sondę uniwersalną Bosha

UNIWERSALNA SONDA LAMBDA BOSCH 4 przew. 0258986507 (2894274593) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/uniwersalna-sonda-lambda-bosch-4-przew-0258986507-i2894274593.html)

Co o tym myślicie? Dodam że mam gaz i nie wiem czy jest jakaś różnica przez to jeśli chodzi o model sondy

koziol1172
10-01-2013, 16:43
gaz tu się nie ma nic do sondy, sondę kupujesz pod auto/silnik... Ja osobiście kupiłbym uniwersalną i porządnie połączył. Znajdź moje tematy o uniweraslnej to znajdziesz tam co nieco

hajdass
10-01-2013, 16:54
Teraz jeszcze jedno proste pytanie. Czy sonda UNIWERSALNA SONDA LAMBDA BOSCH 4 przew. 0258986507 (2894274593) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/uniwersalna-sonda-lambda-bosch-4-przew-0258986507-i2894274593.html) będzie na pewno pasować do bravo 1.6 99 rok numer jaki znalazłem w eper to 46521170 i taki pojawia się w aukcji

boch
10-01-2013, 17:41
to na pewno oryginał? sonda uniwersalna Bosch'a o tych numerach powinna wyglądać tak:

http://img1.annuncicdn.it/bb/3c/bb3cf593d86bcea64b6ffe9f879c8518_orig.jpg

tutaj masz pewny sklep i wykaz sond z cennikiem do Twojego auta:

Elektryka Sonda lambda FIAT BRAVO 182 1.6 16V (182.AB) (103KM) czci samochodowe (http://www.motoneo.pl/k-a-FIAT-all-BRAVO-BRAVO_182-16342-Elektryka-Sonda_lambda-i-j.html)

hajdass
10-01-2013, 17:52
Kurdę od Boscha są dwie. Jedna za 212 a druga za 267. Tak samo z NGK bo 190 i 260 PLN. Nie wiem kompletnie jakie są między nimi różnice. Zdębiałem dosłownie bo jeśli okaże się że to sonda (a tak przypuszczam) to dalej nie wiem która będzie odpowiednia

boch
10-01-2013, 17:57
ta tańsza jest uniwersalna, ta droższa dedykowana czyli posiadająca odpowiedni dla Twojego auta wtyk ;)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

ten sprzedawca z allegro ma niezłe opinie. nie mniej jednak opakowanie Bosch'a zdeka egzotyczne jak na mój gust ;) zapytaj gościa dlaczego opakowanie różni się od typowo bosch'owskiego.

hajdass
10-01-2013, 18:30
Po wymianie sondy wyskakuje jakiś błąd? Nie wiem czy po wymianie trzeba będzie kasować błędy w ECU

Wydziergane z Tapatalk 2 za pomocą SE Arc S

TakiTam
10-01-2013, 23:40
Nic ci nie wyskoczy po wymianie sondy bo na pewno już ci coś wyskoczyło jeżeli masz walniętą . Po wymianie skasuj błędy, dane autoadaptacji i szerokiej drogi.

hajdass
11-01-2013, 07:05
Czyli diagnostyka później jeśli faktycznie sonda to wymiana i znowu kasowanie. Nie pociesza mnie to bo portfel już coraz chudszy

Wydziergane z Tapatalk 2 za pomocą SE Arc S

byrrt
11-01-2013, 07:29
Czyli diagnostyka później jeśli faktycznie sonda to wymiana i znowu kasowanie. Nie pociesza mnie to bo portfel już coraz chudszy
Po wymianie sondy nie trzeba nic kasować ani adoptować.. Błąd faktycznie będzie ale jak Ci on nie przeszkadza że jest to niech zostanie..

TakiTam
11-01-2013, 11:53
A to ciekawe... Od kiedy nie trzeba kasować adaptacji po wymianie części na sprawną? Oczywiście, zgodzę się że nie jest to konieczne ale.....

byrrt
11-01-2013, 12:13
A to ciekawe... Od kiedy nie trzeba kasować adaptacji po wymianie części na sprawną?
Czy kolega wie jak działa sonda lambda? :P Co chcesz tam adoptować? Dla komputera silnika ważna są tylko 2 zakresy napięć i momenty przejścia między tymi zakresami - tylko tyle. Tu akurat nie ma żadnego pomiaru typowo analogowego bo informacja jest za zasadzie mieszanka bogata/mieszanka uboga..
Z innymi czujnikami faktycznie różnie to bywa.

hajdass
11-01-2013, 14:42
Ale kasować błąd będzie trzeba?

Wydziergane z Tapatalk 2 za pomocą SE Arc S

egon
11-01-2013, 14:44
Ale kasować błąd będzie trzeba?
Nie, nic nie trzeba kasować, lambdę po prostu się wymienia i tyle ;)

byrrt
11-01-2013, 14:46
Ale kasować błąd będzie trzeba?
Nie wykasujesz to będzie sobie widniał na liście w ECU i tylko tyle.. Zapamiętany błąd nic nie zmienia w pracy silnika..

hajdass
11-01-2013, 16:01
Czyli teraz po kolei (niewyspany jestem to mogę bredzić :P) W poniedziałek sprawdzam na diagnostyce sonde jeśli jest błąd to oczywiście skasuję od razu ale później wymieniam sondę i nie jadę już na żadne kasowania błędów tylko po prostu jeżdżę ?

hajdass
12-01-2013, 07:41
Lekko odświeżę temat. Pojawił sie kolejny objaw. Jadąc do pracy było tak (na PB i LPG) że ciężko było mu się wkręcić do 3k obr jak już minął te barierę to ruszał dalej ale też lekko mułowato. To nadal mogą być objawy sondy czy mogą podchodzić kolejne możliwości ? Dodam że jak przed chwilą wracałem to zbierał się lepiej ale nadal nie tak jak powinien.

yacub
12-01-2013, 09:14
ale cieżko mu było to tych 3k rpm i na benzynie i na gazie ?

hajdass
12-01-2013, 14:00
Tak

Wydziergane z Tapatalk 2 za pomocą SE Arc S

hajdass
13-01-2013, 09:18
Podbijam. Może ktoś ma jakiś pomysł ?

Edit. Z wkręcaniem jest różnie bo dziś rano wracając od razu się wkręcał w miarę ok (ale słabiej niż powinien)

byrrt
13-01-2013, 09:53
Czyli teraz po kolei (niewyspany jestem to mogę bredzić :P) W poniedziałek sprawdzam na diagnostyce sonde jeśli jest błąd to oczywiście skasuję od razu ale później wymieniam sondę i nie jadę już na żadne kasowania błędów tylko po prostu jeżdżę ?

Tak po prostu wymieniasz i śmigasz..

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2