Zobacz pełną wersję : sonda lambda
bigining
17-02-2009, 23:45
wiatam panowie.. mam odpieta sonde lambda... tak mi powiedzial typek który mi sprzedawal auto.. dopiero za 2 tygodnie wymienie ta sonde lub ja podepne w zaleznosci czy bedzie ona ok.. teraz potrzebuje auta.. i mam pytanie czy moge tak jezdzic i jakie sa objawy odpientej pompy..
Z tego co wiem to nie będzie Ci analizowało składu spalin a w efekcie będzie zła mieszanka. (proporcje paliwo powietrze) a to raczej nie jest obojętne dla auta.
pioneer81
18-02-2009, 11:22
mozesz kolego jezdzic ale bedziesz mial przepaly,no moc auta bedzie lepsza pozdr...
Wg. mnie też raczej się nic nie stanie, ale auto będzie więcej palić i gorzej jeździć.
bigining
18-02-2009, 13:07
no pali okropnie.. bardzo duzo... tak czy inaczej jak tylko bede mial mozliwosc to podepne ta sonde spowrotem a jak nie bedzie dzialac to kupie nowa..
Po pierwsze zła mieszanka paliwa, po drugie słabe auto mułowate, po trzecie przy przyśpieszaniu może szarpać i dla kata to nie zbyt dobre.
Pozdro
bigining
19-02-2009, 22:21
no czasami cos szarpnie ale prawie nie odczuwalnie.Jezeli chodzi o to ze mulowate to chyba raczej nie bo ogromne kopyto ehheheh ale nie mam porównania bo to moje drugie auto a pierwsze mialo 90 koni.. i nie jezdzilem jeszcze zadnym hgt.. Na zimnym silniku przy dotknieciu pedalu gazu zdaza mu sie delikatnie przygasnac ale przy silniejszym przygazowaniu jest ok,po 3 minutach wszystko jest ok.
Albercik
20-02-2009, 05:14
Na zimnym silniku przy dotknieciu pedalu gazu zdaza mu sie delikatnie przygasnac ale przy silniejszym przygazowaniu jest ok
tylko nie pałuj go na zimnym silniku (sprawdzone: max 3000 obr/min), bo pierścienie powiedzą papa.
ogólnie podczas pracy, po osiągnięciu odpowiedniej temperatury spalin - silnik zaczyna pobierać info z sondy lambda i wyłącza ssanie. jeśli masz odpiętą sondę, to silnik (dokładniej komp) przełącza się w tryb emulowany i dobiera skład mieszanki na podstawie czujnika położenia przpustnicy i przepływomierza. Nie wiem, który masz rok auta, więc nie wiem, czy masz auto na VIS'ie, czy nie. Tak, czy inaczej - pomijane jest też wtedy wyprzedzenie zapłonu. Dodatkowo ilość podawanego paliwa jest dobierana na bierząco do ilości powietrza, przez co auto może się dławić po gwałtownym wciśnięciu gazu - za wcześnie następuje wtrysk paliwa i zalewa świece. Zresztą objawy już Ci koledzy napisali.
Powiem tak: wymień sondę (koszt max 150zł za zamiennik) sam ją sobie wykręcisz, wkręcisz nową i podłączysz. Potem tylko 15 minut na kompa, żeby wykasować błąd (odpięcie klemy nic nie da, bo to jest błąd stały). ogólnie max 2h roboty. pozdro
bigining
20-02-2009, 15:27
o prosze.. o takie wytlumaczenie sprawy mi chodzilo:) dziekuje bardzo:)
dzisiaj bylem na kanale.. Okazalo sie ze sonda jest podpienta, tylko gosc powiedzial ze, napewno padnienta skoro sie swieci marchewka. A odpienta byla wtyczka na dolocie powietrza.. na tej czarnej rurze na której mam na koncu zamontowany storzek. Czyli mysle ze to byl przeplywonierz.Poprawcie mnie jezeli sie myle..
mysle ze dlatego tak duzo palil ze on byl odpienty..
w nastepnym tyg zamawiam sonde i ja podepne..
Albercik
20-02-2009, 17:50
to już nie rozumiem. masz tą sondę czy nie?
Wtyczka, przy dolocie (przy tej czarnej rurze, wychodzi z okolicy skrzynki z bezp. głównymi) to nic innego, jak wtyczka do diagnostyki kompa absu :D
a najlepiej, jakbyś fotkę machnął tej kostki, to Ci dokładnie i na 100% powiem.
bigining
20-02-2009, 20:28
http://fiatforum.com.pl/imgshack/_f/f_0000054.jpg
chodzi mi o ta wtyczke. To nie jest moje auto,ale chodzi mi o to zakreslne miejsce.. mialem to odlaczone...
a sonda lambda jest,dzisiaj bylem na kanale i jest podpienta,kable prowadza do wiazki i niby wszystko wpozadku.,tylko widocznie nie dziala skoro mi sie marchewka swieci i auto tyle pali:/
i jeszcze jedna rzecz ALBERCIK pytales czy mam auto na VIS-ie.... takze tu jest dziwna sprawa,bo mam hgt z 95 roku, ale o mocy 155 koni,czyli 113 kw a one mialy chyba juz ten system zmiennych faz rozrzadu czy jakos tak...
Albercik
21-02-2009, 05:41
Ech... były dwie wersje: 147KM i 155KM - 147KM było na rynek niemiecki, polski i czeski. 155KM na pozostałe. Zapewne masz auto z zagranicy. albo komp został wymieniony bo to jedyna różnica w tych dwóch wersjach. Wersje po FL (od 99r.) były na wariatorze i miały oznaczenie pokrywie zaworów obok 'FIAT 20V' był napis 'VIS'. a ta wtyczka to właśnie przepływka.
bigining
21-02-2009, 12:54
no wlasnie tak myslalem po jej podpieciu po mocnym nagrzaniu silnika czuje nierównomierne przyspieszanie.. ale to zapewne wina sondy lambda..
no ja nie mam napisu Vis..
znalazlem taka sonde,czy ona bedzie pasaoawla do mojego bravo?
sonda lambda (http://www.allegro.pl/item549686505_sonda_lambda_4_przewodowa_fiat_lanci a_alfa.html)
Albercik
21-02-2009, 16:58
ta napewno będzie. tamta jakaś dziwna jest
http://www.allegro.pl/item543201274_nowa_sonda_lambda_fiat_punto_seicent o_cinquecento.html
Obie sondy są dziwne;)
TAK wyglądająca sonda lambda (http://www.allegro.pl/item558205890_sonda_bosch_alfa_bmw_citroen_fiat_fo rd_peugeot_vw.html) Będzie działać na 100%.
Ech... były dwie wersje: 147KM i 155KM - 147KM było na rynek niemiecki, polski i czeski. 155KM na pozostałe.
Baju baju bedziem w raju. 147KM to auta sprzed liftu, 155KM to wozy po lifcie z VIS.
bigining
22-02-2009, 16:24
to dlaczego ja mam bravo HgT z 95 roku a w dowodzie mam 113 kw... czyli 155 koni?? i nie mam Vis napisane na porywie??
moze kos mi to wytlumaczy...
i jeszcze jedno pytanie: a wiec w jaki stopniu przeplywimierz odnosi sie do spalania auta??
w jaki stopniu przeplywimierz odnosi sie do spalania auta??
Z tego co wiem to w dosyc duzym ;)
moze kos mi to wytlumaczy...
Bo wydział komunikacji to na tyle tempa instytucja że wypisują bzdury w dowodach rejestracyjnych.
to dlaczego ja mam bravo HgT z 95 roku a w dowodzie mam 113 kw... czyli 155 koni?? i nie mam Vis napisane na porywie??
moze kos mi to wytlumaczy...
Wpisz sobie VIN w EPER i może wtedy prawdę powie...
bigining
22-02-2009, 18:02
a moze jest taka mozliwosc ze mam pokrywe od innego bravo... bo jezdzilem hgt kolegi i moje sie lepiej zbiera i czuc róznice w mocy:) jego ma 147 koni.. i powaznie czuc róznice..
jego ma 147 koni.. i powaznie czuc róznice..
Hmmm, moze kolega ma juz silnik w nie najleprzej kondycji, bo te 8KM to chyba az tak wielkiej róznicy by czuc nie było, poza tym za przyspieszenie bardziej odpowiada moment obrotowy a nie moc, moc odpowiada za maksymalną predkosc :P
Chyba ze sie myle to mnie poprawcie ;)
bo te 8KM to chyba az tak wielkiej róznicy by czuc nie było, poza tym za przyspieszenie bardziej odpowiada moment obrotowy a nie moc, moc odpowiada za maksymalną predkosc
VIS to nic innego jak zmienna długość kanałów dolotowych i ma za zadanie spłaszczyć przebieg momentu stąd może różnica w odczuciach z jazdy. Z drugiej strony prędzej powiedziałbym że o różnicach decyduje raczej stan techniczny silnika niż te 8KM i VIS ;)
Co to tego co jest w dowodzie to w wydziale komunikacji sami to podajemy więc możemy podać wiele. Po numerze vin to jak ktoś ma edke to może Ci sprawdzić albo zadzwoń/podjedz do ASO i tam Ci wszystko powiedzą.
Różnica w "zbieraniu się" może być podhodowana wieloma czynnikami od opon, łożysk, przegubów, przez układ wydechowy do silnika, przy czym nawet rodzaj i jakość oleju w nieznacznym stopniu wpływają na moc silnika. Do tego nie ma co ukrywać silniki są różne i jeden lepiej wyszedł fabryce drugi gorzej, i często 2 nowe auta z tym samym silnikiem, będą inaczej przyśpieszać. Nie mówiąc już o autach ponad 10letnich, gdzie duży wpływ na osiągi silnika ma przeszłość samochodu.
bigining
27-02-2009, 10:55
w ponedzialek przyjdzie mi sonda takze ja zaloze... panowie dzisiaj zaówazylem ze jezeli rozkrece slinik na maxa czyli do odciencia to wtedy kontrolka wtrysków sie wylancza.. ta czerwona marchewka.. co o tym sadzicie???????
. co o tym sadzicie???????
Ja sądze o tym że bez sensu jest katować silnik skoro jest jakaś usterka.
bigining
27-02-2009, 14:41
ok wyszlo tak ze kumpel mial czas i wskoczylem na kanal i zmieniem sonde.... pierwsze wrazenie jest takie ze autko chyba dynamiczniej sie zbiera..i równiej pracuje..... z tym ze kontrolka od wtrysku sie dalej siweci... aha i auto ma wiekszego kopa..
bigining
28-02-2009, 00:36
a kupilem orginalna sonde do hgt zciagnienta z anglika... uzywana ale kupilem ja za pare groszy.... i mysle ze dziala poprawnie.. to znaczy mam taka nadzieje... ale naprawde auto ma sakramenckiego kopa...
przedtem na dwujce 90 max i zmiana biegów a teraz lekko do 110 poleci.. polecial by szybciej ale nie chce go zarznac.. ale teraz jest o niebo lepiej.. dzisiaj lecialem sobie 220.. i jeszcze sie rozkrecal:) ehehhehe
martwi mnie tylko wibracja,wydaje mi sie ze nie mam dobrze wywazonych felg:/ a dokladniej ze z oponami jest cos nie tak:( bo czuje wibracje przy duzych predkosciach:( i przenosi mi je na kierownice..
dzisiaj lecialem sobie 220..
:redkartka:
Z tego co mi wiadomo to od Krakowa w naszą strone to nie ma żadnej drogi nadającej się do jazdy z takimi predkościami :roll:
bigining
28-02-2009, 12:07
a jest... od strony Jasla do Pilzna... jest prosty odcinek,gdzie chlopaki szaleja tylko musi byc pusto a zadko kiedy tak jest. wiadome, sa koleiny ale da sie tyle pociagnac:) mój znajomy eskortem tam mial 200 i audi a 3 cos ponad 200. a ta jazda tam wyglada tak ze do 200 i zwalniasz :D hehhe bo to jest krótki odcinek..
prosto90idzie
03-12-2012, 15:01
da się da gdziekolwiek do 200 rozpedzić hm ja na czasie w swoim hgt też sonde zmieniam bo mi błąd wskakuje cały czas, mamnadzieje że też będzie lepiej jechało
Teraz to kotleta zimnego odgrzales
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype
Oj czerstwy kotlet - taki 2 letni :P
Mi na trzy letni wygląda
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype
prosto90idzie
03-12-2012, 15:43
wujek google mi temat podpowiedział a że na forum było:D
Mi na trzy letni
Fakt ;)
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
dobra to jak kolega odgrzebał to ja cos napisze w swojej sprawie. Wydaje mi sie ze siedzi u mnie sonda, poniewaz pali po 15l na 100km zaczoł niedawno tak palić w sobote moze krokowy wyczyszcze. jak tą sonde 4 przewodową moge sprawdzic i ile w 1,4 powninno byc rezystancji na zimnej sondzie ?
Żadnej rezystancji, możesz na białych kablach (albo szarych - dwa takie same). sprawdzić rezystancję grzałki ale samej sondy w ten sposób nie sprawdzisz - tylko podczas pracy silnika na nagrzanym silniku napięcie 0-1V na wyjściu..
prosto90idzie
04-12-2012, 17:25
u mnie na fesie pokazuje błąd a spalanie hmm no pali mi średnio 12 więc nie jest zle sonda od samego początku mi wyskakiwała, a teraz nie mam już katalizatora a skoro ma to żle wpływac na dynamike silnika to chce poprostu zmienić ja bo nie lubie niedociągniec w moim aucie:D
Ja miałem uszkodzoną sondę to też tego na spalaniu nie widziałem.. 2 razy z resztą ;)
markshall
04-12-2012, 23:26
Tak na prawdę sprawny silnik bez sondy nie powinien palić więcej - po to ma zebrane mapy korekcyjne żeby wiedział jak dawkować paliwo a sonda to doprecyzowuje aby zapewnić prawidłowe działanie katalizatora. Co najwyżej katalizator padnie, ale w którym kilkunastoletnim aucie działa on prawidłowo? Wydaje mi się, że wymiana sondy lekarstwem na duże spalanie jest jakimś mitem rozesłanym przez mechaników chcących zarobić ;)
Mitem to nie.. Wiesz o ile sonda po prostu przestaje pracować to faktycznie ecu nie rusza korekt, zapala blad i juz, ale jak lamda przeklamuje to juz zonk bo ecu będzie korygował dawkę paliwa..
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
markshall
05-12-2012, 15:29
Jeśli przekłamuje to się zgadzam, aczkolwiek zwykle przestaje po prostu działać.
No albo czasem działa a czasem wali stały sygnał typu 0,1V co sterownik interpretuje jako zbyt ubogą mieszankę i dolewa.. Tak niestety bywa, że lambda ma jeszcze jakieś podrygi ale wali często np. niski sygnał..
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Kolega w poldku miał walniętą sonde (Poldek na Abimexie) i palił mu z 30l wymienił i teraz spoko 10l przy optymalnej jezdzie. Panowie nie ma ktos pozyczyc sondy do 1,4 12v kurde te 15l to mnie boli a chce sprawdzic czy to sonda siedzi czy moze cos innego kartona na chłodnicy jest załozony, nie wiem nie czaje tego problemu
Napięcie na sondzie mam ok. 650mV na wolnych obrotach (800obr/min) wiec chyba wporzo ale powiem ze strasznie skacze np. 350 a nagle 650mV. Ogólnie brak funduszy i nie wiem co moze byc przyczyną
koziol1172
17-12-2012, 18:00
zapraszam do lektury bo widzę że nie wiesz jak powinna wyglądać jej praca Budowa, działanie i rola sondy lambda Ť AUTOKULT.pl (http://autokult.pl/2011/02/26/budowa-dzialanie-i-rola-sondy-lambda) w skrócie to ona musi oscylować
Tak, najlepiej od 0,1 0,2 do 0,9 1,0 V
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype
koziol1172
17-12-2012, 18:40
Tak, najlepiej od 0,1 0,2 do 0,9 1,0 V i szybko;) na oscyloskopie tak naprawdę da się ją sprawdzić w stu procentch
tak ja wiem jak działa sonda i co w niej jest, ale potrzebuje info o bravo. czemu tak spalanie skoczylo jak sonda w miare jest ok. Jutro jeszcze dokładnie sprawdze na analizie spalin zobaczymy co tam w trawie piszczy. a co do oscyloskopu to nie mam dojscia moze po swietach dopiero
Jak może działać tak sobie, albo działa dobrze, albo wcale...weź miernik i sprawdź
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype
sprawdzałem FES-em napiecie i pokazywało od 0,15-0,65V ale juz chyba rozwiązalem swój problem :D jutro powiem co i jak
koziol1172
18-12-2012, 09:45
Jak może działać tak sobie Może , odczyty będą wolne i tylko na oscyloskopie to wyłapiesz
Sonda Lambda idealna jak miałem problem z czujnikiem połozenia wału to odpiołem wtyczke od sondy i nie zresetowałem kompa i wykrywał ze jej niema, ale co ciekawe ani na zegarach ani w fesie nie pokazywał brak sony albo bląd sondy ale juz spoko. analiza wszyła bardzo dobrze ale wychowawca warsztatowy przyczepił sie do katalizatora mówi ze moze go nie być albo przepalony. + jest taki ze auto juz mniej pali, paliwo sie utrzymuje. a do z nawców mam pytanie ile w bravo 1,4 jest rezerwy ile moze byc jeszcze beny w przewodach itp. tak mi sie wydaje, ze gdzies w układzie paliwowym jest moze 1,3l 1,5l. jak ktos wie niech napisze z góry dziękuje :)
Wcześniej, w którymś z tematów napisałem że miernik po podpięciu do sondy pokazuje mi stałą wartość; 0.45V (o ile dobrze pamiętam). Pomiar powtarzałem kilkakrotnie (rozgrzany silnik, zasilanie na benzynie). Wynik jednakowy.
Dzisiaj miałem wymienić sonde, ale jeszcze raz się wpiąłem w starą miernikiem. I miernik zaczął oscylować od 0.00V do max. 0.72V (lub 0.75), zmiany napięcia są jak na miernik za 17 PLN szybkie (wieczorem wgram filmik). Wymieniłem wcześniej świece, a zaraz po zakupie auta, do benzyny dodałem preparat do czyszczenia wtryskiwaczy.
Co takiego mogło się stać??? Czemu sonda nagle zaczęła oscylować? Tak jakby się oczyściła. Czy wartości te są wystarczające; 0.00V-0.72V (na dużych obrotach)?
Na razie nowa sonda leży w kartoniku.
Książkowo powinno być od 0V do 1V,ale w rzeczywistości pracują od 0,2V do 0,8V tyle wystarczy. Powinna jeszcze mieć Hz chyba 2 lub 3 razy na sek.
Skoro zdecydowałeś się inwestować w auto to proponuję wydać 50zł na kabelek do laptopa. Wtedy nie będziesz miał takich problemów i możesz zaoszczędzić na niepotrzebnych naprawach.
przed zakupem kableka niech najpierw sprawdzi czy jego sterownik jest obsługiwany przez popularnego FESa
Ok, ale co mogło spowodować że sonda zaczęła oscylować?
edit:
Tak to dzisiaj wyglądało:
http://www.youtube.com/watch?v=t3MBaBnjhvs&feature=youtu.be
skoro kupiłeś już nową i masz ją w domu w pudełku to ja bym ją jednak wymienił. ta stara i tak nie oscyluje w pełnym zakresie. niektóre magazyny branżowe sugerują wymianę sondy co 100 tys. km.
boch pozbawiasz mnie nadziei. Mam 119 PLNów wsadzić w zardzewiałą rurę :;(::;(::;(:
A tak na serio; bez sensu jest w takim wypadku zostawiać stara sondę, może za chwilę znowu "stanąć". Przeszukałem googelki; zacinająca sie sonda to wcale nie rzadkość, niestety nie udało mi się znaleźć powodów tego zjawiska. Bynajmniej; sonda do wymiany.
no patrząc na miernik to oscyluje dobrze a to ze nie osyluje tak jak piszą ksiązkowo od 0,0 do 0,8 to nie jest wada - moze własnie podawana jest wieksza dawka paliwa i zmieniłą swoj zakres ;)
boch pozbawiasz mnie nadziei. Mam 119 PLNów wsadzić w zardzewiałą rurę :;(::;(::;(:
A tak na serio; bez sensu jest w takim wypadku zostawiać stara sondę, może za chwilę znowu "stanąć". Przeszukałem googelki; zacinająca sie sonda to wcale nie rzadkość, niestety nie udało mi się znaleźć powodów tego zjawiska. Bynajmniej; sonda do wymiany.
powiem Ci tak, znajomek, posiadacz Corsy wykręcał sondę, czymś ją traktował (nie pamiętam już czym) i twierdził, że pomogło. poszukaj w sieci, może znajdziesz coś na temat regeneracji sond. moim zdaniem próżny, ewentualnie chwilowy trud ;) moja stara sonda oscyluje w pełnym zakresie 0,1-1V. tak było podczas ostatniej wizyty u gaziarza.
moim zdaniem próżny, ewentualnie chwilowy trud ... moim też, i do tego loteria. Czyszczą sondy, chyba kwasem fosforowym, ale nie jestem pewny czy akurat ten kwas. Po Nowym Roku wymiana.... tak jak było w planie.
Z sądami to tak niestety jest że ona łatwo nie ma i czasem należy jej się odpoczynek (taki wieczny :P) czytaj - wymiana ;)
Jak to, chyba Zagłoba, mawiał: Ile to się człowiek musi namęczyć, zanim swe ciało do grobu złoży :) :) :)
na pocieszenie napiszę Ci, że prawdopodobnie będę miał podobne dylematy. zatankowałem 10 literków benzyny, przejechałem na tym z maksymalnie 50 km i rezerwa tuż tuż. chwilami zapala się kontrolka marchewki, którą kiedyś podejrzewałem o czujnik położenia wału (wadliwa złączka przedłużki). wszystko okaże się w środę.
Masakra, że musicie śmigać na kompa gdzieś.. Akurat w silniku to rzadko co się u mnie dzieje, ale jak już to komp jest w domu i można sobie samemu zdiagnozować.. W sumie fajnie wyszło, że kupiłem 1.8 :P
I na kompa przyjdzie kiedyś czas. Jak budżet mi się wiosna poprawi, teraz mam zastój... chyba kryzys naprawdę dociera do Polski. Wiosna będzie lepiej.
ja za diagnostykę płacę 20 zł więc tragicznie nie jest ;)
ehh jak bym płącił 20 zł to raz w miesiącu jestem tam na bank :)
ale 70 to juz nie tak mało a aso nie ma rabatów :P
ale 70 to juz nie tak mało a aso nie ma rabatów :P
Chyba, że ma się tam znajomego ;)
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
widzę, że te 70 zł za Examinera, to jakiś standard. u mnie w ASO też tyle wołają. no ale do ASO jeżdżę w ostateczności. mam bliskow dwóch mechaników z Multidiagiem i Magneti Marelli. zakładkę "błędy" kolesie rozkminiają bez zająknięcia ;)
no mojego kompa tylko examiner (z tego co wiem) a z jakiego softu korzysta multi diag i MM ? bo jak FES to mojego nie ma :P
U mnie też nie mogę się podpiąć do kompa przez FES'a, natomiast w ASO na examinerze od kopa im się to udało, niestety w Krakowie to koszt 123 PLN
no mojego kompa tylko examiner (z tego co wiem) a z jakiego softu korzysta multi diag i MM ? bo jak FES to mojego nie ma :P
a jaki masz symbol na sterowniku? nieszczęsny IAW 1AF.17? z jakiego softu korzysta MultiDiag i Magneti Marelli znajdzies na pewno w sieci. ja się jeszcze podłączałem testerem CDIF/2 z tym, że były jakieś problemy z przeprowadzenie testów wykonawczych np. krokowca, cewki, zaworu EVAP - jedynie podgląd parametrów i kasowanie błędów. aż żal, że niektórzy twórcy polskiego, bezpłatnego oprogramowania (chociażby IAW SCAN 2) całkowicie zrezygnowali z obsługi naszych "wyjątkowych" sterowników.
IAW 49F. B9 i niestety nie mogę się podłączyć
Wydziergane z Tapatalk 2 za pomocą SE Arc S
IAW 49F. B9 i niestety nie mogę się podłączyć
Na pewno nie idzie się połączyć?
6279
Wiem że FES posiada moje auto ale podłączyć się nie idzie. Nie doszedłem przy najmniej do tego jak. Albo podpinam się w złe miejsce.
Wydziergane z Tapatalk 2 za pomocą SE Arc S
boch: ja mam nieszczesny IAW 1ABB.92 :)
Dzisiaj wymieniłem sonde na nową.
Stara sonda:
6365
Widać w bogatej mieszance przyszło jej pracować.
I test sondy nowej na LPG:
http://www.youtube.com/watch?v=hbjinbBKFxE
oraz na Pb:
http://www.youtube.com/watch?v=CakkhE2ExYM
Oscyluje szybko w zakresie od 0.00 V do 0.90 V
Test sondy kilkanaście sekund po włączeniu zimnego silnika, czyli grzałki tez pracują prawidłowo.
Po wymianie zniknęły dolegliwości Maryśki:
- słyszalne, minimalne falowanie wolnych obrotów.
- oraz, czasami zadławiła się na gazie podczas ruszania (chyba poruszane jest to w innym temacie, u któregoś z kolegów)
Teraz czas na pomiary spalania.
Dzisiaj wymieniłem sonde na nową.
Stara sonda:
6365
łokurewa, ale koks. mnie chyba też to czeka :(
CichyJerry
07-01-2013, 21:31
co do sondy to ja juz mam to za soba jakieś 2 tyg temu i rozrządzik ;d
a jaką dokładnie sonde kupiłes ? zamiennik oryginał ?
Dzisiaj wymiana sondy lambda. Kupiłem Magneti Marelli (119 zł). Filtr powietrza, gazowe, świece, termostat wymienione. Gaz wyregulowany. Od jutra testy na ilość spalanego paliwa :) Do tej pory paliwowe wariacje. Trasa w granicach 8, miasto 15-16..
tak przy okazji, mój zaczyna siorbać tyle samo...
łokurewa, ale koks
Bez przesady lustra tam nigdy nie będzie - to układ wydechowy ;) U mnie 2 sondy które wymieniałem (w tym jedna roczna) wyglądały podobnie..
CichyJerry
08-01-2013, 15:58
ja za swoje dałem 125 za sztuke
Szybkie pytanko. Najpierw wielkie rozbieżności w spalaniu, raz 13 innym razem 9 (mowa o LPG) teraz pojawił się objaw szarpania, np do 3 tys obrotów ciągnie jak mół później nagle skok i chwilę normalnie. Przy redukcji szarpie nim czasami. Czy tak wyglądają objawy całkiem padającej sondy ?
Moim zdaniem to bardzo prawdopodobne, że wina leży po stronie sondy.
Pytanie jaką sondę kupić? Przepłacać 230 za Bosha czy coś innego ?
Nie nazwałbym tego przepłacaniem. Z oryginałem masz dłużej spokój.
Ewentualnie znalazłem po nr części z ePer (46521170) sondę uniwersalną Bosha
UNIWERSALNA SONDA LAMBDA BOSCH 4 przew. 0258986507 (2894274593) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/uniwersalna-sonda-lambda-bosch-4-przew-0258986507-i2894274593.html)
Co o tym myślicie? Dodam że mam gaz i nie wiem czy jest jakaś różnica przez to jeśli chodzi o model sondy
koziol1172
10-01-2013, 16:43
gaz tu się nie ma nic do sondy, sondę kupujesz pod auto/silnik... Ja osobiście kupiłbym uniwersalną i porządnie połączył. Znajdź moje tematy o uniweraslnej to znajdziesz tam co nieco
Teraz jeszcze jedno proste pytanie. Czy sonda UNIWERSALNA SONDA LAMBDA BOSCH 4 przew. 0258986507 (2894274593) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/uniwersalna-sonda-lambda-bosch-4-przew-0258986507-i2894274593.html) będzie na pewno pasować do bravo 1.6 99 rok numer jaki znalazłem w eper to 46521170 i taki pojawia się w aukcji
to na pewno oryginał? sonda uniwersalna Bosch'a o tych numerach powinna wyglądać tak:
http://img1.annuncicdn.it/bb/3c/bb3cf593d86bcea64b6ffe9f879c8518_orig.jpg
tutaj masz pewny sklep i wykaz sond z cennikiem do Twojego auta:
Elektryka Sonda lambda FIAT BRAVO 182 1.6 16V (182.AB) (103KM) czci samochodowe (http://www.motoneo.pl/k-a-FIAT-all-BRAVO-BRAVO_182-16342-Elektryka-Sonda_lambda-i-j.html)
Kurdę od Boscha są dwie. Jedna za 212 a druga za 267. Tak samo z NGK bo 190 i 260 PLN. Nie wiem kompletnie jakie są między nimi różnice. Zdębiałem dosłownie bo jeśli okaże się że to sonda (a tak przypuszczam) to dalej nie wiem która będzie odpowiednia
ta tańsza jest uniwersalna, ta droższa dedykowana czyli posiadająca odpowiedni dla Twojego auta wtyk ;)
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
ten sprzedawca z allegro ma niezłe opinie. nie mniej jednak opakowanie Bosch'a zdeka egzotyczne jak na mój gust ;) zapytaj gościa dlaczego opakowanie różni się od typowo bosch'owskiego.
Po wymianie sondy wyskakuje jakiś błąd? Nie wiem czy po wymianie trzeba będzie kasować błędy w ECU
Wydziergane z Tapatalk 2 za pomocą SE Arc S
Nic ci nie wyskoczy po wymianie sondy bo na pewno już ci coś wyskoczyło jeżeli masz walniętą . Po wymianie skasuj błędy, dane autoadaptacji i szerokiej drogi.
Czyli diagnostyka później jeśli faktycznie sonda to wymiana i znowu kasowanie. Nie pociesza mnie to bo portfel już coraz chudszy
Wydziergane z Tapatalk 2 za pomocą SE Arc S
Czyli diagnostyka później jeśli faktycznie sonda to wymiana i znowu kasowanie. Nie pociesza mnie to bo portfel już coraz chudszy
Po wymianie sondy nie trzeba nic kasować ani adoptować.. Błąd faktycznie będzie ale jak Ci on nie przeszkadza że jest to niech zostanie..
A to ciekawe... Od kiedy nie trzeba kasować adaptacji po wymianie części na sprawną? Oczywiście, zgodzę się że nie jest to konieczne ale.....
A to ciekawe... Od kiedy nie trzeba kasować adaptacji po wymianie części na sprawną?
Czy kolega wie jak działa sonda lambda? :P Co chcesz tam adoptować? Dla komputera silnika ważna są tylko 2 zakresy napięć i momenty przejścia między tymi zakresami - tylko tyle. Tu akurat nie ma żadnego pomiaru typowo analogowego bo informacja jest za zasadzie mieszanka bogata/mieszanka uboga..
Z innymi czujnikami faktycznie różnie to bywa.
Ale kasować błąd będzie trzeba?
Wydziergane z Tapatalk 2 za pomocą SE Arc S
Ale kasować błąd będzie trzeba?
Nie, nic nie trzeba kasować, lambdę po prostu się wymienia i tyle ;)
Ale kasować błąd będzie trzeba?
Nie wykasujesz to będzie sobie widniał na liście w ECU i tylko tyle.. Zapamiętany błąd nic nie zmienia w pracy silnika..
Czyli teraz po kolei (niewyspany jestem to mogę bredzić :P) W poniedziałek sprawdzam na diagnostyce sonde jeśli jest błąd to oczywiście skasuję od razu ale później wymieniam sondę i nie jadę już na żadne kasowania błędów tylko po prostu jeżdżę ?
Lekko odświeżę temat. Pojawił sie kolejny objaw. Jadąc do pracy było tak (na PB i LPG) że ciężko było mu się wkręcić do 3k obr jak już minął te barierę to ruszał dalej ale też lekko mułowato. To nadal mogą być objawy sondy czy mogą podchodzić kolejne możliwości ? Dodam że jak przed chwilą wracałem to zbierał się lepiej ale nadal nie tak jak powinien.
ale cieżko mu było to tych 3k rpm i na benzynie i na gazie ?
Tak
Wydziergane z Tapatalk 2 za pomocą SE Arc S
Podbijam. Może ktoś ma jakiś pomysł ?
Edit. Z wkręcaniem jest różnie bo dziś rano wracając od razu się wkręcał w miarę ok (ale słabiej niż powinien)
Czyli teraz po kolei (niewyspany jestem to mogę bredzić :P) W poniedziałek sprawdzam na diagnostyce sonde jeśli jest błąd to oczywiście skasuję od razu ale później wymieniam sondę i nie jadę już na żadne kasowania błędów tylko po prostu jeżdżę ?
Tak po prostu wymieniasz i śmigasz..
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.