PDA

Zobacz pełną wersję : wymiana plynu od wspomagania



prezes900
07-02-2009, 14:30
witam.chcialem sie dowiedziec jak najłatwiej wymienic plyn od wspomagania i jaki najlepiej kupic.pozdrawiam

Hipo
07-02-2009, 14:37
Kupić jakiś do wspomagań czerowny, ja zalałem ELF Matic G3 czy jakoś tak.

A co do wymiany to musisz kupic z 1l wiecej niz jest w układzie czyli 2,5l Ci starczy jeśli masz już czarny płyn

- sciagasz waż od zbiorniczka do maglownicy i czekasz aż syf zleci
- tankujesz nowy płyn i odpalasz kręcisz kierą żeby olej pokrazył po obiegu
- ponownie spuszczasz i zalewasz świerzym i powtarzasz aż do usyskania w miare czystego płynu w zbiorniczku


Nie ma innej opcji na wymianę bo zostaje Ci stary płyn w maglownicy i w pompie.

waho.
07-02-2009, 17:01
Kupić jakiś do wspomagań czerowny, ja zalałem ELF Matic G3 czy jakoś tak.
Każdy ATF III chyba będzie dobry... cena około 30zł za litr

Hipo
07-02-2009, 17:22
Każdy ATF III chyba będzie dobry

Dokładnie.

szela
07-02-2009, 18:48
Ja wlałem oryginalny fiatowski, chyba 36 zł za butle.

waho.
07-02-2009, 19:31
szela, a jakiego koloru był, bo coś mi się kiedyś obiło że występuje też płyn do wspomagania w kolorze żółtym czy tam zielonym (chyba ATF II) i nie wiem czy on mieszalny jest z czerwonym.

prezes900
07-02-2009, 21:56
a jeszcze jedno pytanko czy moge sciagnac troche starego plynu szczykawką i wlac nowy?

Sucre79
07-02-2009, 22:03
czy moge sciagnac troche starego plynu szczykawką i wlac nowy?

możesz ale po co? Jesli to zrobisz to i tak zostanie stary w układzie i mija się to z celem ponieważ żeby całkowicie oczyścić układ musiałbyś wyciągnąć strzykawką ze zbiorniczka wszystko tak z 10 razy lub więcej więc koszty rosną niewyobrażalnie.

szela
08-02-2009, 15:57
Normalny czerwony, chyba K 854. Ja kupiłem jedna butle bo robili mi to w fiacie, po spuszczeniu tak jak mówił Hipo, ściągnęli resztę starego płynu tym odkurzaczem do oleju, przepłukali układ i zalali nowy.
Ściąganie tego szczypawką to karkołomna praca i efekty będą mizerne. W zbiorniczku może jest 1/5 całego płynu wiec operację musiałbyś wykonać milion razy a i tak efekty byłyby średnie.
Jak boisz się sam to ja za to w ASO płaciłem 70zł, i tak zostawiałem im auto na wymianę wahacza a 30zł za taką robotę to wg. mnie nie dużo.

lenar90
08-02-2009, 16:24
ten olej wymienia się dopiero jak jest zupełnie czarny czy jak troche taki ciemny?? bo nie wiem czy też nie wymienić, a a może wiecie jak wymienić płyn hamulcowy??

waho.
08-02-2009, 16:46
ten olej wymienia się dopiero jak jest zupełnie czarny czy jak troche taki ciemny??
Książka Zembrowicza pisze o 120k km zdaje się.

a może wiecie jak wymienić płyn hamulcowy??
1.Spuścić stary, przedmuchać, zalać nowy, odpowietrzać odpowietrzać odpowietrzać
2.Przetoczyć, spuszczając stary zalewać nowym - mniej odpowietrzania :)

lenar90
08-02-2009, 18:38
no ale ja mam ten samochód od niedawna i raczej bym tak wymienił żeby wiedzieć z czym mam do czynienia, przy czym się odpowietrza układ hamulcowy?? tzn przy pompce czy gdzieś koło zbiorniczka??

waho.
08-02-2009, 18:44
przy czym się odpowietrza układ hamulcowy?? tzn przy pompce czy gdzieś koło zbiorniczka??
Odpowietrzasz przy kołach, na zaciskach z przodu jest taka srubka z pipkiem i dziurką na klucz 8, tylko jak ciężko idzie lepiej polej starym płynem hamulcowym lub wd40 i odczekaj chwilę (10-15minut) bo bardzo łatwo tą śrubkę ukręcić.

I z tyłu też jest na górze taki sam pipek :)

Sucre79
08-02-2009, 18:54
bo bardzo łatwo tą śrubkę ukręcić.

a później już tylko rozwiercanie lub wymiana zacisku. Najlepiej nie siłuj się z odpowietrznikiem tylko z wyczuciem lekko odkręć i potem dokręć i tak stopniowo więcej odkręcaj i dokręcaj a między tym wal wd-40 na śrubkę.

lenar90
08-02-2009, 18:55
z tyłu na zaciskach ta?? czyli dwie na każdym zacisku?? To wymienię przy przerzutce opon na letniaki

waho.
08-02-2009, 18:59
Jest jeden odpowietrznik na każdym z zacisków z przodu i po jednym na każdym cylinderku z tyłu.
Chyba że tylną belkę masz od HGT to tam są zaciski :)

lenar90
08-02-2009, 19:04
z tyłu mam bębnowe..
a a jak się spuszcza , gdzie??

waho.
08-02-2009, 19:06
odkręcasz odpowietrznik zakładasz rurkę na odpowietrznik wkładasz końcówke rurki do jakiegoś zbiorniczka wchodzisz do auta i pompujesz pedałem hamulca i tak każde koło, zaczynając (mam nadzieje że nie pochrzanię) od lewego przodu później prawy przód, lewy tył i prawy tył.

lenar90
08-02-2009, 19:11
a nie można oba przednie na raz??

waho.
08-02-2009, 19:14
możesz nawet wszystkie na raz :)

lenar90
08-02-2009, 19:27
aha czyli to nie szkodzi tyle ze może być problem by to ogarnąć:)

Sucre79
08-02-2009, 19:35
lenar90, chyba że masz 4 kumpli i wykorzystasz ich pomoc na raz ale radziłbym zacząć od koła położonego najdalej od pompy hamulcowej i tak po kolei czyli jeżeli pompa jest po lewej stronie z przodu to odpowietrzasz: prawy tył, lewy tył, prawy przód, lewy przód.

Zielony
08-02-2009, 19:49
Dokładnie Sucre79, odpowietrza się od koła które jest najdalej od pompy hamulcowej.A jeśli miał byś kolegów nawet i 5 to nie jest to dobry pomysł.Za mała ilość płynu wydobywała by się z każdego zacisku odkręconego w jednym czasie.Ty pompujesz,drugi kolega odpowietrza,trzeci leci po płyn,czwarty po piwko a piąty sprawdza na bieżąco poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku. :mrgreen: :mrgreen:

szela
08-02-2009, 20:52
Tak jak Sucre79 napisał zaczyna się od najdalszego koło, idąc w stronę kół znajdujących się bliżej.

lenar90
08-02-2009, 23:59
a jak ja mam z tyłu bębnowe hamulce to chyba nie są hydrauliczne co nie?? działają tylko na linke od ręcznego więc tylko przód odpowietrzam. I tam też spuszczam

Sucre79
09-02-2009, 00:04
a jak ja mam z tyłu bębnowe hamulce to chyba nie są hydrauliczne co nie?? działają tylko na linke od ręcznego więc tylko przód odpowietrzam. I tam też spuszczam

skąd ty bierzesz takie informację :lol:

naciskając pedał hamulca hamujesz tyłem i przodem a ręczny to inna bajka. Ręczny jest na linkę ponieważ w razie awarii układu hamulcowego hydraulicznego używasz właśnie ręcznego. Odpowietrzasz tył i przód tak jak w moim poście wyżej. Płyn jest z tyłu i z przodu. Nie kombinuj tylko zrób tak jak ci piszemy.

lenar90
09-02-2009, 00:18
Dobra ale ja byłem przekonany że z tyłu nie ma tak- jak mocniej chamuje to zawsze mi tylko przód się blokuje i w ogóle tak jakoś. No dobra jak będe miał robić to dokładnie wybadam

Sucre79
09-02-2009, 00:21
lenar90, nie masz co badać. Odpowietrzaj tył tak samo jak przód. Wjedź na piach, rozpędź się do 20 km/h i depnij na hamulec i zobaczysz że tył tez zostawia ślady hamowania. Jeśli tak nie jest to znaczy że masz problem z hamulcami z tyłu. Na przeglądzie też badają hamulce z tyłu i nie tylko ręczny.

szela
09-02-2009, 13:20
To że auto hamuje mocniej przodem nie znaczy, że z tyłu nie hamuje, a przynajmniej nie powinno bo już widziałem auta z zaślepionymi przewodami hamulcowymi z tyłu (o zgrozo). Tył też trzeba odpowietrzać jak się zmienia płyn, ja jak zmieniam klocki to odpowietrzam tylko przód.

bob96
09-02-2009, 17:19
Dobra ale ja byłem przekonany że z tyłu nie ma tak- jak mocniej chamuje to zawsze mi tylko przód się blokuje i w ogóle tak jakoś. No dobra jak będe miał robić to dokładnie wybadam

Skoro tego jeszcze nigdy nie robiłeś , to może lepiej podjedż do mechanika , bo z hamulcami nie ma żartów .

lenar90
09-02-2009, 18:05
nie no nie ma problemu najwyżej mogę na ojca liczyć, to może u mnie jest z tego że miałem raczej doczynienia ze sprzętami innej klasy no ale dobra luz.. dzięki

szela
09-02-2009, 22:34
Wszystkie hamulce w autkach tak są skonstruowane, że pedał to hydraulika, a "ręczny" to mechanika.