PDA

Zobacz pełną wersję : Brakuje mi pomysłów na uszczelnienie dolotu powietrza



waho.
29-01-2009, 01:40
Mam taki problem że łapie mi lewe powietrze, po zatkaniu dolotu powietrza silnik nawet się nie zająknie, nie ma znaczenia czy przed filtrem czy przy samej przepustnicy. Kolektor dolotowy obejrzałem dokładnie nie zauważyłem pęknięć i ogólnie trzyma się dobrze. Przy przepustnicy wszystko skręcone fest, ale myślę że ten mikser od gazu coś miesza i stąd przedmuchy.
Chcę uszczelnić cały zespół przepustnicy, od kolektora dolotowego do kopułki czymś co będzie trwałe, a w razie potrzeby nie będzie problemu z rozkręceniem całości, oczyszczeniem i złożeniem do kupy. Pisząc tego posta przyszła mi na myśl jakaś stara dętka samochodowa, a może Wy macie jakiś lepszy pomysł?

Druga sprawa:
Chcę zrobić małego swapa zmieniając komputer 75-cio konny na wersję 80KM. Czy oprócz wymiany kompletu komputer + Immo, kluczyków, wkładek zamków mogą być jakieś szopki że będzie trzeba jeszcze coś zmieniać?

Hipo
29-01-2009, 10:38
A 75 KM to czasem nie jest młodszy silnik niż 80?

waho.
29-01-2009, 14:53
A 75 KM to czasem nie jest młodszy silnik niż 80?

Chyba nie. Z moich informacji wynika że 75KM był wypuszczany na rynek niemiecki z takiego względu że tam auta się ubezpiecza od mocy silnika, nie od pojemności.
Jeszcze podjadę jutro do kumpla w ASO to się dowiem lepiej.

To vhyba w 1.2 był taki myk że przez pierwsze 3 lata szły 82KM, a później 80KM.

Hipo
29-01-2009, 22:16
Pytam bo w 98 były jakieś lekkie zmiany w motorach i może być że nie tylko kompem się różni.

waho.
29-01-2009, 23:12
Hipo, A to nie było przypadkiem tak że w 98roku 1.4 został całkowicie zastąpiony przez 1.2 16V ?

Hipo
29-01-2009, 23:29
W 99' jak był lift to wtedy 1,4 został zastąpiony jak mówisz. Ale silniki częsciowo modzili już w 98 roku.

waho.
30-01-2009, 00:03
Z tego co przeglądam alledrogo to w opisach wszystkie komputery do 1.4 są z lat 95-98 czyli można by było się domyślać że nie modyfikowali tego silnika w ogóle bo stwierdzili że go zastąpią przez 1.2.
Reasumując jutro odwiedzę kumpla i się dowiem dokładnie wszystko.

Co do doszczelnienia to wygooglowałem że dobrym materiałem będzie "klingeryt" zajadę do motoryzacyjnego i zorientuję się w cenie i zapewne kupię to lub coś co mi zaproponują, bo ta lewizna sprawia że mi gazu pali 50% więcej niż powinien. :evil: