PDA

Zobacz pełną wersję : [silnik] Brak mocy i dymienie



Leonardo
11-01-2009, 16:14
Witam wszystkich forumowiczów.

Mam problem z moją Marysią - w końcu "nadejszła wiekopomna chwila" gdy Marysia zaczęła się psuc. Problem jest upierdliwy - samochód nie ma mocy. Turbina zregenerowana, pompa wtryskowa również, świece żarowe wymienione, a problem jak był tak i jest, pokrótce: w okolicach 2k rpm dostaje dziwnej przyduchy, tak jakby turbina chciała się włączyc ale nie mogła. Samochód kopci powyżej 100 km/h i na 5 biegu przy przekraczaniu tej prędkości zaczyna się dławic, próba przekroczenia tej prędkości powoduje dymienie z rury i spadek mocy. Zaobserwowałem w lusterku wstecznym, że każdy spadek mocy objawia się dymieniem z rury (każde zadławienie się powoduje wyrzucenie dymu z rury). Na postoju gdy dodam ostro gazu też zaczyna kopcic. Do niedawna na 3 biegu chulał jak ta lala, teraz niestety brak tego objawu, auto wydaje się zamulone. Jak jedzie 1 osoba to jeszcze jak Cie moge ale jak już wsiądzie np z 4 osoby samochodem nie da się jeździc. Po regeneracji pompy na postoju nie dymił....przez 2 dni, później wszystko wróciło "do normy", wg mechanika rozrząd, zawór EGR jest ok. Ktoś miał taki przypadek i gdzie szukac rozwiązania?
PZDR

Madaw
11-01-2009, 16:45
A wtryski sprawdzałeś ??

Leonardo
11-01-2009, 17:32
wtrysków nie sprawdzałem - aż tak mogą zamieszac?

szela
11-01-2009, 19:12
Mogą być to wtryski choć ja mimo wszystko obstawiałbym turbinę...może coś sknocili przy regeneracji, albo jakiś błąd przy montażu bo to co opisujesz to moim zdaniem turbina.

Hipo
11-01-2009, 20:59
Kto robił pompe? bo Lucasy są czułe na dłubanie przez partacza ....

Z drugiej strony jeśli kopci to znaczy ze paliwko dostaje, po robieniu pompy został ustawiony kąt wtrysku ?

Leonardo
12-01-2009, 16:03
Kto robił pompe? bo Lucasy są czułe na dłubanie przez partacza ....

Z drugiej strony jeśli kopci to znaczy ze paliwko dostaje, po robieniu pompy został ustawiony kąt wtrysku ?

Pompę robił profesjonalny warsztat regeneracji (robią Boshe, Lucasy itp.)
Nie wiem czy został ustawiony kąt wtrysku - odebrałem od mechanika i - tak jak wspominałem - parę godzin był spokój

bercik1965
12-01-2009, 19:11
to z powrotem do mechanika też mi tak dymił nie miał mocy za pierwszym razem okazało się że był pęknięty przewód między turbiną a przepływomierzem kupiłem nowy i spokój po jakimś czasem padła pompa wody wiąże się to ze zdjęciem paska rozrządu po założeniu kazało się że auto nie odpala ponownie do mechanika zrobił odpalało ale po kilku dniach okazało się że muł ja mu w gaz a on nic więc znowu do mechanika okazało się że trzeba do pompiarza zrobili pompę ustawili kąt wtrysku założyli pasek jak fabryka pisze i jest spokój no nie jest to rakieta ale teraz jeździ więc może to jednak kąt wtrysku albo pęknięty przewód gumowy a może przepływka a tak nawiasem mówiąc to trzeba go dać na kompa wyjdą wszelkie błędy

stodziu
12-03-2011, 20:22
Witam wszystkich forumowiczów.

Mam problem z moją Marysią - w końcu "nadejszła wiekopomna chwila" gdy Marysia zaczęła się psuc. Problem jest upierdliwy - samochód nie ma mocy. Turbina zregenerowana, pompa wtryskowa również, świece żarowe wymienione, a problem jak był tak i jest, pokrótce: w okolicach 2k rpm dostaje dziwnej przyduchy, tak jakby turbina chciała się włączyc ale nie mogła. Samochód kopci powyżej 100 km/h i na 5 biegu przy przekraczaniu tej prędkości zaczyna się dławic, próba przekroczenia tej prędkości powoduje dymienie z rury i spadek mocy. Zaobserwowałem w lusterku wstecznym, że każdy spadek mocy objawia się dymieniem z rury (każde zadławienie się powoduje wyrzucenie dymu z rury). Na postoju gdy dodam ostro gazu też zaczyna kopcic. Do niedawna na 3 biegu chulał jak ta lala, teraz niestety brak tego objawu, auto wydaje się zamulone. Jak jedzie 1 osoba to jeszcze jak Cie moge ale jak już wsiądzie np z 4 osoby samochodem nie da się jeździc. Po regeneracji pompy na postoju nie dymił....przez 2 dni, później wszystko wróciło "do normy", wg mechanika rozrząd, zawór EGR jest ok. Ktoś miał taki przypadek i gdzie szukac rozwiązania?
PZDR


Witam jesli mogę mam takie same objawy Marea Weekend 1.9 100 Powiedz jak rozwiązałeś problem dziękuję

tobek85
12-03-2011, 21:52
jak po odbiorze auta jeździło dobrze i nie było problemu to rozrząd jest dobrze złożony. Podjedź na komputerową diagnostykę i zobaczysz co tam wyjdzie mądrego. To wiele pomoże a i też da jakąś wskazówkę co możesz wyeliminować bo tak naprawdę to może być wszystko co wyżej zostało napisane tzn. zaczynając od wtrysków na przewodach kończąc.

stodziu
12-03-2011, 23:45
jak po odbiorze auta jeździło dobrze i nie było problemu to rozrząd jest dobrze złożony. Podjedź na komputerową diagnostykę i zobaczysz co tam wyjdzie mądrego. To wiele pomoże a i też da jakąś wskazówkę co możesz wyeliminować bo tak naprawdę to może być wszystko co wyżej zostało napisane tzn. zaczynając od wtrysków na przewodach kończąc.


Postanowiłem kupić kabelek i diagnostykę robić sam z tego co czytam przyda sie od czasu do czasu. tym bardziej że świeci się kontrolka poduszki miga spirala świec . świece już kupiłem tylko ta wymiana :) autko mam już 3 mies. 10 tys. km i na razie nic sie nie działo. nie pokazuje mi wskaznik temperatury tzn. wskazówka dochodzi czasami tylko do 1 kreski. ale autko szybko sie grzeje w srodku jest ciepło i spalanie 50 litrów tankowanie 950 km przejechane :lol: kupilem teraz wahacze, stabilizatory . końcówki drążków , tarcze i klocki ,amortyzatory na stacji pokazały 80% sprawności aż diagnosta był zdziwiony? więc przód na jakiś czas będzie zrobiony. śmigała jak szalona 190 km/h bez problemów 5 bieg bez redukcji wyprzedzanie pod górki zero spadku mocy cudo :D a teraz tak jak u ciebie w opisie

lukq
13-03-2011, 03:20
nie pokazuje mi wskaznik temperatury tzn. wskazówka dochodzi czasami tylko do 1 kreski.spr czujnik na termostacie od wskazywania temperatury. Jeśli kupisz kabel to posprawdzaj parametry, wtryski i sprężanie na początek

stodziu
13-03-2011, 21:33
nie pokazuje mi wskaznik temperatury tzn. wskazówka dochodzi czasami tylko do 1 kreski.spr czujnik na termostacie od wskazywania temperatury. Jeśli kupisz kabel to posprawdzaj parametry, wtryski i sprężanie na początek


Dziś bylem w górach powiem że na trasie nawet 160 km/h dala radę tylko te straszne kopcenie po wciskaniu pedału gazu i spadek mocy przy podjazdach (wcześniej tego nie bylo)
zaobserwowałem na wtrysku sterującym i tym obok na dole stoi paliwo wtryski na górze suche , pompa wtryskowa też jak by mokra od paliwa

ile może kosztować regeneracja pompy wtryskowej i ustawienie wtrysków jeśli to to?

mateush02
16-03-2011, 20:49
Mam to samo, o jaki ten dym? moj czarna sadze daje, boje sie ze turbina ale ty masz po regeneracji, ile dałeś?

stodziu
16-03-2011, 21:43
Mam to samo, o jaki ten dym? moj czarna sadze daje, boje sie ze turbina ale ty masz po regeneracji, ile dałeś?

niestety jeszcze nic nie robiłem czekam na kabelek żeby zdiagnozować
dym jest czarny autko normalnie pali rusza i jezdzi do momentu gdy powinno włączyć się turbo, wtedy słychać dziwny dzwięk i auto nie ciagnie jakby coś go hamowało wtedy po przytrzymaniu pedału gazu głębiej zaczyna kopcić
też mam podejrzenia co do turbo, może ktoś zna prostą metodę sprawdzenia turbiny jej działania?

mateush02
16-03-2011, 22:06
mi mechanik zlapal czarny gruby waz u gory, scisnal i kazal mi dac mocno gazu, ten waz powinien sie niby rozprezac a u mnie prawie nic :(

stodziu
16-03-2011, 23:03
mi mechanik zlapal czarny gruby waz u gory, scisnal i kazal mi dac mocno gazu, ten waz powinien sie niby rozprezac a u mnie prawie nic :(

też tak robiłem ściśnięty wąż + gaz i zero rozprężenia
tzn. turbina na 100% ? :?:

mateush02
16-03-2011, 23:39
prawdopodobnie tak, gubisz olej? Jakie masz spalanie?

lukq
18-03-2011, 15:48
Rozbierz Turbo, wyczyść, tak samo zrób z ic. dodatkowo spr EGr'a bo on także lubi puścić dymka, wyczyść przepławkę.

stodziu
21-03-2011, 09:22
Rozbierz Turbo, wyczyść, tak samo zrób z ic. dodatkowo spr EGr'a bo on także lubi puścić dymka, wyczyść przepławkę.

Witam obserwacje w tym momencie gdy powinien być ciąg turbiny słychać jak by syczenie
gdzieś wyczytałem że to może być jakaś nieszczelność , syczy tylko w czasie jazdy na postoju po dodaniu gazu nie słychać .
turbo sprawdzałem -ściskałem wąż dodałem gazu i się rozepchał tak że turbina chyba ok.

może mieliście coś takiego gdzie zacząć szukać tej nieszczelności ? jeśli to to?

na razie nie widać aby więcej paliło zatankowałem ful zrobiłem 550km i mam połowę zbiornika

co do oleju to mam gdzieś wyciek miedzy silnikiem a skrzynią biegów . czytałem że to może być uszczelniacz walu. czy można to samemu usunąć ?

[ Dodano: 2011-03-21, 10:17 ]


Rozbierz Turbo, wyczyść, tak samo zrób z ic. dodatkowo spr EGr'a bo on także lubi puścić dymka, wyczyść przepławkę.

Witam obserwacje w tym momencie gdy powinien być ciąg turbiny słychać jak by syczenie
gdzieś wyczytałem że to może być jakaś nieszczelność , syczy tylko w czasie jazdy na postoju po dodaniu gazu nie słychać .
turbo sprawdzałem -ściskałem wąż dodałem gazu i się rozepchał
dodatkowo odkręciłem wąż od kolektora zatkałem wąż od strony turbiny ręką dodałem gazu rękę odpycha :) tak że turbina chyba ok. :)

może mieliście coś takiego gdzie zacząć szukać tej nieszczelności ? jeśli to to?

na razie nie widać aby więcej paliło zatankowałem ful zrobiłem 550km i mam połowę zbiornika

co do oleju to mam gdzieś wyciek miedzy silnikiem a skrzynią biegów . czytałem że to może być uszczelniacz walu. czy można to samemu usunąć ?

mateush02
21-03-2011, 23:07
Mam podobny problem, ale u mnie na pelnym baku zrobilem 570km :/ wiec 10/100 lekko, chwilami 12. U mnie ewidentnie wtryski leja, ale wymienilem dzisiaj filter powietrza i autko troszke nawet odmulilo :) w razie czego pisz jak cos bedziesz robil i wymienial, moze u mnie sie przyda :p

stodziu
22-03-2011, 11:17
Dziś odłączyłem kabelki(wtyczkę) od przepływomierza przejechałem się niestety bez zmian
zaczynam umawiać się na regulację wtrysków i tak trzeba tam pogrzebać na jednym stoi mi paliwko :?

lukq
22-03-2011, 12:34
co do oleju to mam gdzieś wyciek miedzy silnikiem a skrzynią biegów . czytałem że to może być uszczelniacz walu. czy można to samemu usunąć ? to na 99% uszczelniacz, ciężko to samemu zrobić jak się nie ma za bardzo pojęcia, jeśli tak owe posiadasz i nie jesteś laikiem to powinieneś dać radę. Jeśli sam piszesz że wtryski pracują Ci źle, to od niech zacząłbym szukanie winy. CO do tego Turbo, nieszczelność możesz mieć np na łączeniu, na przewodach [którymś za zagięć], mi świszcze także podczas jazdy.

stodziu
22-03-2011, 13:30
Już wcześniejszy właściciel wspominał że należy ustawić wtryski bo zaczynają lać. fakt że podczas dynamicznej jazdy wciskaniu gazu do podłogi coś tam dymiło ale auto szło jak szalone :)

[ Dodano: 2011-03-22, 12:33 ]
lukq, czy jest problem z kupieniem samych uszczelniaczy?

[ Dodano: 2011-03-24, 11:22 ]
Dziś zdemontowałem i podałem kontroli przewody od turbo do interculera i z interculera do kolektora. wymieniłem cieniutki przewód na turbinie , niestety dalej bez zmian

[ Dodano: 2011-03-26, 10:01 ]
obserwuję dalej i szukam tylko czego :lol:
odpalanie praca silnika bez problemów równo , w okolicach 2.500 obrotów auto przymula nie ciągnie (wygląda to tak jak by auto chciało a coś mu nie pozwala) przy tych obrotach wciśnięcie gazu powoduje wydobywanie się czarnego dymu z wydechu (czym więcej wciskamy tym więcej dymu) auto się rozpędza ale po woli, odpinałem przepływomierz kontrolowałem przewody powietrza . w trakcie oględzin znalazłem zaślepiony przewodzik Egera to musiał wykonać wcześniejszy właściciel . przy tych obrotach dodatkowo słychać jakiś dzwięk , autko też w czasie jazdy przy tych obrotach na biegu po puszczeniu gazu też jak by głośniej słychać
w sobotę regulacja wtrysków i chyba komputer .....

[ Dodano: 2011-04-02, 14:35 ]
dziś bylem u mechanika
okazało się że jest wydmuchana uszczelka kolektora wylotowego
i to może być przyczyną braku mocy, spaliny uciekają przed turbiną nie ma odpowiedniego ciśnienia
do napędzania turbo, niestety nie dostałem dziś uszczelki aby wymienić
jak wymiana coś da to napiszę Pozdrawiam

[ Dodano: 2011-04-06, 23:16 ]
Witam dziś odbyła się wymiana uszczelki pod kolektorem niestety efekt minimalnie lepszy
chcę jeszcze sprawdzić układ wydechowy

kto z was już to robił jak sprawdzał i jak czyścił? czy tylko wymiana?
dzieki i pozdrawiam

[ Dodano: 2011-04-12, 19:34 ]
Dziś sprawdziłem gruszkę przy turbo powiem tak, trzeba dużo siły aby poruszyć tym łącznikiem
kilka razy udało mi się przesunąć
na postoju gdy dodaję gazu nawet dużo, łącznik nawet nie drgnie
czy to też może być przyczyną tych objawów?
jeśli tak jak to usunąć ?
proszę o poradę