PDA

Zobacz pełną wersję : [ogrzewanie] Parujące szyby bravo?



adolf1
09-01-2009, 21:14
Witam wszystkich

mam bardzo denerwujacy mnie problem z moim wehikułem
paruja mi szyby podczas jazdy zimą ,wymieniłem juz pyłkowy , odetkałem otwory w bagarzniku ,dywaniki mam tez suche ale nic nie pomogło
jest jedna rzecz ktora mnie niepokoi czuć w kabinie plyn chlodzący chyba to nagrzewnica ?
co na to poradzić sprobowac zatkac ja jakims srodkiem do chłodnic czy wytargac ja z aut i wymienic na nowa ?
czy i jak łatwo ja wyciągnąc ?
mam jeszcze w aucie klimke ale ona nie dziala czy ma to cos wspólnego z tym parowaniem?
aha i zauważyłem ze jak naciskam obieg zamkniety powietrza w aucie to nie ma zadnej reakcji tego przycisku co mam z tym zrobić ?

pomużcie rozwiazac mi ten problem

szela
09-01-2009, 22:59
Już był temat o parowaniu szyb ostatnio na forum. Troszkę parować zawsze muszą ale jak parują za bardzo to musi być tego przyczyna. Szyby mocniej parują jak jeździ się z większą liczbą pasażerów, ze śniegu z butów i ubrania.
Może być to nieszczelna nagrzewnice choć przy takiej usterce często występuje tłusty osad na szybie. Nagrzewnice najlepiej wymienić niekoniecznie na nową może być używana ale sprawna bez dziur i kamienia. W BBM nie wymieniałem ale w większości aut nie jest to zbyt trudne.
Jeśli wymieniłeś przeciwpyłkowy filtr i nie pomogło to sprawdź czy nie masz mokrej lub zamarzniętej podsufitki, czy podszybie masz szczelne bo woda w aucie skądś się bierze choć zazwyczaj porostu chodzi o śnieg na butach :)

adolf1
10-01-2009, 10:06
Witam
zgoda ale wlasnie ta para jest taka tlusta i czyć plyyn w srodku wiec to chyba jednak nagrzewnica.

wojo985
10-01-2009, 13:47
Jezeli nagrzewnica puszcza to powinien jeszcze uciekac plyn. Jeszcze jedno, pisałeś że po nacisnieciu przycisku od obiegu zamknietego nic sie nie dzieje. Jeżeli masz coś z tym nie tak i obieg jest cały czas zamknięty to też szyby będą bardzo parować.

szela
10-01-2009, 14:49
Skoro płynu ubywa i masz tłusty odsad na szybie to prawdopodobnie nagrzewnica. Dzisiaj ktoś pisał co zdemontować aby się do niej dostać.

adolf1
10-01-2009, 15:44
Jezeli nagrzewnica puszcza to powinien jeszcze uciekac plyn. Jeszcze jedno, pisałeś że po nacisnieciu przycisku od obiegu zamknietego nic sie nie dzieje. Jeżeli masz coś z tym nie tak i obieg jest cały czas zamknięty to też szyby będą bardzo parować.

Tak tylko ja recznie otworzyłem obieg przez filtr pylkowy wiec jest otwarty tylko co sie stalo ze nie dziala tam musi byc chyba jakis silniczek ktory chyba si uszkodzil i dlatego nie otwiera co nie?

Madaw
11-01-2009, 00:55
Jest tam silniczek elektryczny, który odpowiada właśnie za zamykanie tej klapki. Wyjmij filtr przeciwpyłkowy to będziesz widział doskonale, czy działa czy nie, czy jest zamknięta czy nie.

adolf1
11-01-2009, 01:03
Jest tam silniczek elektryczny, który odpowiada właśnie za zamykanie tej klapki. Wyjmij filtr przeciwpyłkowy to będziesz widział doskonale, czy działa czy nie, czy jest zamknięta czy nie.


okok tylko chyba mi ten silniczek wlasnie umarł czy da rade go kupic i wymienić??

Stolski
21-01-2009, 01:33
Witam, ostatnio w moim (mojego taty :D) samochodziku też był ten sam problem z parowaniem szyb (Fiat Bravo 1.6 16V) Wymienił jakąś chłodniczkę i niby to trochę pomogło, chociaż mechanicy powiedzieli że jeszcze musi trochę czasu minąć aby wszystko wróciło do normy. Płyn chłodniczy dostawał się do wnętrza samochodu i poosiadał na tapicerce którą mechanicy radzili żeby uprać. Na razie niestety nie ma na to warunków. Widzę że problem z parującymi szybami to jeden z częstszych problemów jakie występują w tym modelu Fiata :)

Hipo
21-01-2009, 09:20
Widzę że problem z parującymi szybami to jeden z częstszych problemów jakie występują w tym modelu Fiata


Problem raczej z użytkownikami bo ludzie filtra kabinowego nie wymienią, ciągną wode na butach do środka, nie przewietrza i później się dziwią że paruje. A nagrzewica z czasem puszcza, tu akurat nie ma znaczenia ze fiat, ja to samo przerabiałem w Astrze.

Madaw
21-01-2009, 20:14
Widzę że problem z parującymi szybami to jeden z częstszych problemów jakie występują w tym modelu Fiata :)

To jest rzeczą normalną w każdym samochodzie, od takiego bolidu jak maluch po Mercy E czy S klasy, na prawa fizyki mocnych nic nie poradzimy, możemy jedynie sobie pomóc, częsta wymiana filtra, czyszczenie wnętrza z kurzu (szczególnie szyb) czy wylewanie wody z dywaników.

szela
21-01-2009, 22:01
Nie dotyczy fordów- one mają opcjonalną grzaną przednią szybę ;) A szyby parują i będą parować ale są auta w których parują troszkę bardziej i auta w których parują troszkę mniej, ale różnice są znikome, przynajmniej tak wynika z mojego doświadczenia motoryzacyjnego.

Madaw
21-01-2009, 22:38
Nie dotyczy fordów- one mają opcjonalną grzaną przednią szybę ;) A szyby parują i będą parować ale są auta w których parują troszkę bardziej i auta w których parują troszkę mniej, ale różnice są znikome, przynajmniej tak wynika z mojego doświadczenia motoryzacyjnego.

Zgadzam się, a co do Fordów to np. w Focusie często przepala się to ogrzewanie (siadają styki i połączenia) a taka szyba jest 2 w porywach 3 razy droższa od zwykłej (mówimy tu o kwocie 1000zł < ... )

boss
24-01-2009, 20:19
Panowie trochę ot ale mam pytanko czy wasze maree tez tak słabo grzeje, jeździłem wcześniej fiesta i tam w porównaniu do marysi to było piekło..Auto się nagrzewa daje na full nawiew na 4 i leci ciepło ale w porwaniu z innymi autami to tryb 2 a nie 4:)

bob96
24-01-2009, 20:43
Panowie trochę ot ale mam pytanko czy wasze maree tez tak słabo grzeje, jeździłem wcześniej fiesta i tam w porównaniu do marysi to było piekło..Auto się nagrzewa daje na full nawiew na 4 i leci ciepło ale w porwaniu z innymi autami to tryb 2 a nie 4:)

Przede wszystkim Fiesta a Marea Weekend to inna kubatura wnętrza, poza tym chłodnica Fiesty tez jest mniejsza i szybciej się nagrzewa :D

boss
24-01-2009, 21:40
dobra to moja maryśka nawet po 350km bo tyle robię nią często na raz się nie nagrzewa :) Jeżdżę tez paskiem b5fl i on tez grzeje jak głupi a w fiacie jakoś licho czy wasze grzeją dobrze??

szela
25-01-2009, 01:40
Masz problem z temperaturą powietrza, czy siłą nadmuchu, bo przyznam się troszkę się pogubiłem. Jak z temp to sprawdź ilość płynu chłodzącego i odpowietrz nagrzewnicę. Jak z siła nawiewu to musisz sprawdzić wentylator. Bo moja brava wolno się nagrzewa ale dmucha jak trzeba.

lenar90
26-01-2009, 15:48
nom u mnie bravo też:) aż liście lecą:P - to sprawiło ze rozebrałem te obudowy koło pyłkowego atam go nie ma dookołasyf niesamowity, woda stoi przez ten brud nie spływa, a w wentylatorze liście:) teraz kompletuje filtr i obudowe do niego -- koło 90zł:(

[ Dodano: 2009-01-26, 14:52 ]
no możesz mieć mało płynu-tak jest specjalnie zrobione żeby wcześniej uzupełniać, żeby tempa silnika nie rosła,, jak dłużej nie będziesz dolewać to powinien Ci się silnik zacząć grzać

cypis86
28-01-2009, 11:20
Siema. Mam pytanko czy filtr kabinowy a filtr przeciw pyłkowy to to samo??? i gdzie on się znajduje? Czy pod maska czy w kabinie gdzieś w kokpicie. Dodam że mam bravo 1.8 wiec silnik ma troszkę inna budowe i rozmieszczenie wszystkich elementów niż np. bravo 1.4

Sucre79
28-01-2009, 11:28
czy filtr kabinowy a filtr przeciw pyłkowy to to samo



kabinowy i pyłkowy to to samo :lol:

cypis86
28-01-2009, 12:28
Tylko powiedz mi miszczu:) gdzie tego szukać??

marazm
28-01-2009, 12:31
on jest na podszybiu a dostaniesz sie do niego od przodu otwierając maskę jest pod tymi plastikami.

bob96
28-01-2009, 12:43
Tylko powiedz mi miszczu:) gdzie tego szukać??

Jak staniesz przed autem to po lewej stronie podszybia. Trzeba zdemontować uszczelkę i wykręcić dwa wkręty i zdjąć osłonę.

Mariusz_Tychy
27-11-2009, 17:59
Tylko powiedz mi miszczu:) gdzie tego szukać??

Jak staniesz przed autem to po lewej stronie podszybia. Trzeba zdemontować uszczelkę i wykręcić dwa wkręty i zdjąć osłonę.
A jaką uszczelkę bo ja mam 2 wkręty i klapka zdjęta , chyba że mi brak jakiejś gumy

LaPlagne
27-11-2009, 22:19
Chodziło chyba o tą gumę wciskaną na plastik podszybia, na odcinku tej zaślepki filtru.

Mariusz_Tychy
28-11-2009, 17:33
acha to mam :)

zbynio08
03-02-2013, 17:01
Mam taki sam problem. W fiacie Brava 1.2 2001 szyby parują strasznie. Płynu nie ubywa, wymieniłem wszystkie filtry i nic. Jeszcze gdy na dworze jest np 8 stopni to włączę klimatyzację i ok. Gdy jest zimniej klima się nie załącza ( zabezpieczenie przed zamarzaniem) i wtedy jest tragedia, jazda wycierając szyby szmatą.

byrrt
04-02-2013, 09:58
Jeżeli nagrzewnica cała to szukaj może w bagażniku i na całej podłodze czy nie masz gdzieś wilgoci - może po prostu woda Ci gdzieś stoi wlatująca np. przez jakiś otworek w podwoziu..

lukq
07-02-2013, 12:52
Na 99 procent, jeżeli faktycznie wymieniles wszystkie filtry, kabinowy, masz wilgoć-wodę na wykładzinie bądź samych dywanikach

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

mazitechnoboy
09-02-2013, 14:18
Ja zauważyłem, że wilgoć może występować w bagażniku tam gdzie koło zapasowe lub pod tylnymi siedzeniami. Sam będę suszył autko na wiosnę, bo środkowy pas tylnej kanapy mam w pleśni :D, przez to, że leżał pod siedzeniem xD szok

byrrt
09-02-2013, 20:54
Jak wilgoć masz w bagażniku to b. możliwe że Ci gdzieś ta woda po prostu się tam dostaje, może przez lampy, uszczelkę czy rurkę od szybra ale może być też gorzej i gdzieś Ci leci podłogą (jak u mnie - fotki w temacie mojego bravo).

mazitechnoboy
10-02-2013, 01:38
Jak kupiłem autko to mi też szyby parowały, ale pe 2 tygodniach jak ręką odjął. U porzedniego właściciela autko często stało na zewnątrz.