PDA

Zobacz pełną wersję : bardzoooo slabe ogrzewanie!!!pomozcie



grzesbytom
06-01-2009, 23:05
witam wszystkich!! mam wielki problem od pewnego czasu dzieje sie cos takiego ze jesli otrzymam temperature ze az sie wlaczy wentylator to na nadmuchu 2bieg leci bardzo slabiutko cieple powietrz a jak dam 3,4 bieg zimno ale jesli jest na 2 biegu i zaczne gazowac auto i trzymac na 4,5 tys obrotow to czuc zelepiej daje cieplo ale tylko spadna obroty i juz sie ochladza.... termostat raczej dziala poniewaz po zalaczeniu sprawdzalem trzymal po nabraniu temp.puscil na obieg,,,od prawej strony dostalem sie do nagrzewnicy gdzie wchodza aluminiowe rurki iii jedna i druga sa GORACE juzzz poprostu nie mam pojecia moze mial ktos cos podobnego AUTKO O KTORYM PISZE TO MAREA WEKEND1.6 16V Z GAZEM NIEDAWNO ZALOZYLEM ROK AUTKA1997

Hipo
06-01-2009, 23:10
Skoro rurki do nagrzewnicy są gorące to albo zapowietrzona nagrzewnica albo zarośnięta i ma słaby obieg.

grzesbytom
06-01-2009, 23:31
jest jakis w miare prosty sposob to naprawic i czy duzo zajmuje czasu wyciagniecie tej nagrzewnicy ,,,trzeba rozbierac kokpit???? czy moze jakos od dolu idzie wyciagnac?????

nemesis73
07-01-2009, 09:45
Jeżeli nagrzewnica pracowała na płynie , to nie powinna być zakamieniała . Jak wymieniałeś płyn chłodniczy to za silnikiem w stronę nagrzewnicy jest przewód na którym jest zawór odpowietrzający . Spróbuj go odkręcić i dolej płynu do maxa

grzesbytom
07-01-2009, 22:45
ok a jak sie odpowietrz na wlaczonym silniku i czy musi byc zagrzany ??????????????????

szela
07-01-2009, 22:58
Powinien być zimny, odkręcasz ogrzewanie na full, odkręcasz ten zaworek i czekasz aż popłynie płyn i zakręcasz zaworek. Niektórzy mówią że czeka się aż prastanie płyn bulgotać ale po pierwsze tam szybko "robi się gorąco" i ja nie przepadam za zapachem płynu chłodniczego z nawiewów więc wole odpowietrzać 2, 3 razy niż się poparzyć.

grzesbytom
11-01-2009, 04:00
witam i dzieki za podpowiedz ale niestety dalej mam zimno !! ;(((

szela
11-01-2009, 11:56
Jeśli masz odpowiednią ilość płynu chłodzącego, płyn osiągną optymalną temp (około 90st.C), włączyłeś nawiew i ogrzewanie to musi wiać ciepłym.
Dużo miałeś powietrza w nagrzewnicy?
Spróbuj tak jak będziesz gdzieś jechać to najpierw nie włączaj ogrzewania aż płyn się zagrzej wtedy wyłącz wentylator i włącz ogrzewanie na maxa, jedz tak przez chwile i obserwuj czy temp płynu chłodzącego nie spada. Po chwili włącz wentylator na 4 nawiew na twarz(najlepiej poczujesz jakie leci powietrze), a ogrzewanie zostaw na maxa i napisz jakie powietrze leciało i czy jego temp się zmieniała.