PDA

Zobacz pełną wersję : [zamek] Klamki



artek700
05-01-2009, 13:33
Mam generalnie problem z klamkami Po otworzeniu z zewnątrz drzwi klamka nie wraca. Czy trzeba kupić jakieś nowe sprężynki do zamka albo to jest sprawa regulacji Pytam bo nie chciałbym zdejmować tapicerki przed dokładnym rozeznaniem tematu

aro00
20-07-2009, 10:26
Miałem ten sam problem i nie wiedziałem co zrobić. Żeby nie rozbierać najpierw polałem obficie klamki preparatem Wd-40 i pomogło. Można zastosować inny środek penetrujący i efekt będzie podobny. Na razie klamki działają jak nowe.

Nikita_Bennet
30-09-2010, 11:02
identyczny problem pojawił się u mnie (panda z grudnia 2003), mieli tam zajrzeć na serwisie ale jakoś nie zrobili tego.
Czy samo WD40 coś pomaga czy jest to rozwiązanie krótkoterminowe? Pytam bo autko będzie u nas jeździć do końca swego żywota i jeżeli polanie WD nie rozwiąże mego problemu to chciałbym zrobić coś co znowu zapewni prawidłowe działanie przez kilka lat.

PS: jak zdjąć tapicerkę i dostać się do zamka? 3 wkręty i trzy śruby na inbus i dalej nie wiem jak to jest obsadzone.

PS2: odgrzebałem temat aby było wszystko w jednym.

aro00
30-09-2010, 18:42
W moim przypadku obfite dwukrotne spryskanie środkiem penetrującym typu WD-40 pomogło na stałe. Już od roku się nie zacinają. Mam wrażenie że zastały się gdyż tylne drzwi w moim autku były rzadko otwierane. Teraz też niezbyt często ale nie zacinają się po zabiegu smarowania. Podkreślam, zrobiłem to bez żadnego rozkręcania czegokolwiek. Spryskałem klamki od zewnątrz a nadmiar wytarłem szmatką. Podziałało i na razie jest ok. Powodzenia

Nikita_Bennet
20-10-2010, 18:51
Pryskałem 4 krotnie w odstępach tygodniowych (raczej to było płukanie bo WD40 sporo nalałem). Faktycznie pomaga - klamka chodzi jak nowa ;)
Thx.

zml321
28-10-2010, 02:48
pryskałem pryskałem i nic, jedynie przestala skrzypiec( nie dzialaja mi juz 3 klamki)..jest moze jakas konkretna szczelina w ktora pryskacie?

imoteph
01-01-2011, 13:01
Jestem przed operacją z WD40 zobaczymy jakie będą efekty

seth
01-01-2011, 13:26
zml321, jest zima trochę wilgoci i niestety sprężynki przymarzać potrafią. odmrażacz w dłoń i pryśnij tam do środka. najlepiej byłoby boczek zdjąć. pytanie jeszcze czy jak pchniesz klamkę to potem sama poleci czy nie. jeśli nie to widocznie strzeliła na mrozie ale ot wszystko się okaże po rozebraniu.
preparaty penetrujące pomagają bo sprężynki lubią się zacierać i dawać do wiwatu

k66
25-01-2011, 10:02
Z tymi klamkami i zamkami to cos jest w Pandzie. Moje dwa najintensywniej eksploatowane tj. od kierowcy i bagażnik ostatnimi czasy zaczely sie cos przycinac. Kupiłem olej silikonowy w castoramie (taka alternatywa dla WD 40 ale jest bezpieczniejszy) po odrobinie w zamek i wszystko wrociło do normy. Jak cos to polecam.

the-sawik
27-01-2011, 11:19
. Kupiłem olej silikonowy w castoramie (taka alternatywa dla WD 40 ale jest bezpieczniejszy) po odrobinie w zamek i wszystko wrociło do normy. Jak cos to polecam.

Jest to chyba lepsze rozwiązanie ponieważ będzie smarowanie a WD-40 po wyschnięciu robi konsystencję lepkości i już nie spełnia swojej funkcji :))

seth
27-01-2011, 13:17
WD 40 nie nadaje się do smarowania i to jest już chyba udowodnione przez wielu z nas

Kamyki20
07-01-2014, 23:18
WD 40 nie nadaje się do smarowania i to jest już chyba udowodnione przez wielu z nas

Cześć. Jak napisał kolega WD 40 nie nadaje się do smarowania i najlepiej służy do czyszczenia z rdzy.
Miałem podobny problem z klamkami w drzwiach mojej pandy. Udało mi się go rozwiązać samemu. Niestety żeby naprawić problem trzeba klamkę rozebrać i dostać się do sprężynki która zardzewiała i ją wyczyścić. Nie da się tego zrobić bez demontażu- a Ci co piszą że im się udało to tylko im się wydaje, że się im udało. Klamka po niedługim czasie i tak będzie się zacinać.
Tak wygląda klamka po demontażu:
12368
12369
Zdjęcie sprężynki w powiększeniu:
12370
Teraz opiszę w punktach jak dostać się do owej sprężynki:
1. Po pierwsze trzeba rozebrać obudowę drzwi. W moim przypadku to były drzwi tylne za kierowcą.
12371
Zdejmujemy plastikowe zaślepki przy klamce oraz rączkę szyby.
Zaślepki wyglądają tak:
12373
12374
Rączkę szyby ściągniemy w następujący sposób: Należy delikatnie popchnąć plastik przy klamce żeby zrobić sobie dostęp do metalowej zaślepki mocującej rączkę do sworznia drzwi: Zdjęcia:
12376
12377
12378
12379
Po zdemontowaniu zaślepek i rączki drzwi wyglądają tak:
12380
2. Następnie odkręcamy i ściągamy plastikowy bok drzwi: Odkręcamy trzy śruby gwiadkowe i dwie imbusowe. Miejsce śrub widać na zdjęciu:
12381
A tak wyglądają śruby:
12382
12383
3. Po odkręceniu śrub ściągamy ręcznie cały bok- jest na plastikowych zatrzaskach:
Zatrzaski wyglądają tak:
12384
Więcej zdjęć zamieszczę w innym poście.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Dalsza część instrukcji.
Miejsce zatrzasków widać na zdjęciach: w czerwonym okręgu:
12515
A to zdjęcie drzwi z drugiej strony:
12516
4. Następnie ściągamy klamkę wewnętrzną z boku drzwi poprzez wyciągnięcie cięgna łączącego klamkę z zamkiem:
Tak wygląda klamka:
12517
Tak wygląda cięgno mocujące klamkę z zamkiem:
12518
A tak wygląda klamka z drugiej strony i miejsce mocowania owego cięgna:
12519
5. Następnie przecinamy kawałem pianki żeby dostać się do naszej felernej klamki. (Można też pobawić się i piankę delikatnie nożykiem odciąć od drzwi). Mi się nie chciało.
12520
W miejscu zaznaczonym na zdjęciu pod tym plastikiem znajdują się dwie śrubki imbusowe i je odkręcamy. Nie widać ich na zdjęciach- Sorry. Klamka jest wasza.
12521
12522
Klameczka oczywiście też jest na cięgnie i też trzeba je ściągnąć z klamki. (Zdjęć nie mam ale jak dojdziecie do tego miejsca to na pewno sobie poradzicie).
6. Jak klamkę macie w rękach to wtedy do akcji wkracza WD 40. Ja swoją jeszcze wrzuciłem na 30 minut do miseczki z najlepszym odrdzewiaczem na rynku czyli PEPSI COLĄ. Działa jak diabli. Potem WD 40, mechaniczne rozruszanie w rękach i odrobina oleju silikonowego.
No i klamka działa jak nowa.

Mam nadzieję że pomogłem.

Kamyki20
18-01-2014, 00:14
Przesyłam jeszcze raz brakujące zdjęcia: według nr. załączników:
Załącznik 12385
12515
Załącznik 12386
12516
Załącznik 12387
12517
Załącznik 12388
12518
Załącznik 12389
12519
Załącznik 12390
12520
Załącznik 12391
Załącznik 12392
1252112522

jamo
06-02-2014, 20:10
Witam wszystkich.
Brawo Kamyki20, bardzo fajna ilustrowana instrukcja ,, jak rozebrać drzwi". Dzięki za kawał dobrej roboty.

artur_wa
09-04-2014, 22:30
warto po wyjęciu klamki dla pewności "otworzyć" ją jakieś 1000 razy dla pewności, że zaraz znowu nie stanie :P

Adams_dg
24-04-2014, 10:59
Elegancki opis rozebrania drzwi ;) Problem zacinających się klamek dotyczy wielu samochodów. U mnie póki co w seju i pandzie wd40 dawał rade, ale zgadzam się że lepiej go zastąpić czymś co nie wysycha :D

wdarius
15-06-2014, 14:58
U mnie tez jedna klamka nie wracała. Pomogła wazelina w sprayu z Tesco.

bynek
04-08-2014, 08:54
Od siebie dodam iż z doświadczenia z poprzednim samochodem (seicento) do odblokowania klamek używałem płynu hamulcowego (nadspodziewanie dobrze penetrował rdzę). Klamka oczywiście wcześniej była demontowana. Odciągałem ją maksymalnie, czyli do pozycji zablokowana , zalewałem wspomnianym płynem hamulcowym i odkładałem. Leżakowała tak do momentu aż płyn rozpuścił rdzę i klamka sama powracała do pozycji wyjściowej ( co mogło trwać kilkadziesiąt minut). Później porządne rozruszanie , tak jak wyżej pisze artur_wa, wytarcie z płynu, obfite smarowanie smarem ( nie specyfikami w spraju) i spokój na bardzo, bardzo długo. Pryskanie wd-40 lub czymś podobnym daje krótkotrwały efekt, ponieważ nie usuwa rdzy. W związku z tym wilgoć po pewnym czasie znów zrobi swoje. Im wcześniej to usuniemy, tym lepiej.

BIMER
27-12-2014, 19:26
Dzięki tej instrukcji udało mi się zdemontować klamkę, jednak wd40 nie pomogło, coca cola poległa i smar też nic nie dał, więc pewnie czeka mnie wymiana. Problem w tym, że mam klamki w kolorze nadwozia i nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedniej. Czy np. z nowej klamki można by było przełożyć tą sprężynkę lub cały mechanizm, czy to raczej nie jest już bardziej demontowalne ? Ewentualnie może ktoś wie gdzie mogę kupić klamkę w kolorze 111A i ile ona będzie kosztować.

Gunhed
10-08-2015, 16:05
Tego szukałem! Wielkie dzięki za świetną instrukcję !

Dżambo
16-08-2015, 20:30
Z tym płynem hamulcowym to ostrożnie bo fajnie reaguje z lakierem.

jonah
17-10-2015, 10:27
Świetna instrukcja. mam ten sam problem.
Zastanawia mnie jedno: jak i tak trzeba rozebrać boczki to czy lepiej jest wyczyścić czy wymienić na nowe?
Jest z tym trochę zabawy i nie za bardzo mam ochotę co roku powtarzać czyszczenia klamek. Zakładając ze zrobię to porządnie i zabezpieczę smarem to na ile taka operacja wystarczy?