PDA

Zobacz pełną wersję : Brak ogrzewania



rafcyk111
27-12-2008, 09:54
Witam,
Mam problem z pandą silnik normalnie pracuje temperature trzyma (chociaż co jakiś czas załącza wentylator nawet na trasie) ale nie działa mi w ogóle ogrzewania w aucie czego to może być wina termostatu czy może układ jest zapowietrzony - posiadam pandę 1.1 z 2004 roku

wojo985
27-12-2008, 11:29
Może to być zapowietrzony układ, w pierwszej kolejnosci to bym zrobił w szczególności jak mówisz że wentylator nawet na trasie się wlącza

rafcyk111
27-12-2008, 14:34
Ok problem usunięty okazało się niski poziom płynu chłodniczego, mam wersje z LPG i jakiś miesiąc wcześniej zamarzał mi parownik później nawet jak auto było rozgrzane też gasł na gazie a teraz chodzi jakby miał 20tys przejechane - od początku jeszcze nie dolewałem płynu, na wiosne jak będę miał wymieniać rozrząd i pompę wody to wymienie równierz płyn. pozdrawiam i dzięki za szybką odpowiedź

wojo985
27-12-2008, 16:49
Nie ma za co, najważniejsze że problem z głowy :)

cinek2439
16-12-2012, 15:34
Witam u mnie także pojawił się problem z ogrzewaniem, podejrzewam termostat, lecz nie jestem pewny. Jakieś 2 tygodnie temu wymieniłem płyn ch lodniczy na zimowy. A od dziś zauważyłemże brak opgrzewania, wentylatory na chłodnicy się włączyły a rury idące do chłodnicy jedna ciepła druga zimna. Ta od pompy wody idąca do chłodnicy zimna a ta od chłodnicy do termostatu (tak wnioskuję po oględzinach) jest gorąca. Stąd mój wniosek że termostat winny, no chyba że układ się zapowietrzył????

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

doadam jeszcze że przy prędkości 150km/h zaczęło wiać ciepłym powietrzem więc to może układ się zapowietrzył i pompa wody przepchnęła trochę ciepłej cieczy bo jednak ciśnienie wzrosło :) a po zmniejszeniu prędkości znów wiało chlodem jak od zagorzałem feministki hehe :D

lukq
16-12-2012, 15:44
Jak piszesz sprawdź na początek odpowietrzenie i ilość płynu w układzie

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

cinek2439
16-12-2012, 15:50
płynu jest max więc sprawdzę czy się nie zapowietrzyło , o ile dobrze pamiętam to odpowietrzać przez te odpowietrzniki w chłodnicy na pracującym silniku czy tak???

lukq
16-12-2012, 17:43
Tak, jeszcze zobacz czy na wężach nie ma...

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

cinek2439
16-12-2012, 18:05
no właśnie jutro juz popatrzę czy niema gdzieś na wężach bo za cholere niemoge odpowietrzyć, wentylatory się włączają i ciągle wieje chłodem temperatura na pól skali i nie rośnie więc chyba termostat otwiera obieg. Może mi się zapowietrzyło gdy raz po sprawdzeniu poziomu płynu nie zakręciłem korka wlewu płynu. Wcześniej jak pisałem zmieniałem cały płyn na zimowy i autko dość szybko zaczynało ładnie grzać aż tu dziś nic az do chwili gdy go do 150km kulnąłem. czyżby nagrzewnica zapowietrzona? Sam nie wiem jutro za jasnego będę szukał. Oby to było zapowitrzenie bo termostat dość drogi niestety. A i poszukam gdzie ta nagrzewnica jest może tam coś znajde, chyba że ktoś ma jakieś foto gdzie się ona znajduje?

lukq
16-12-2012, 18:14
Na 99 procent na ścianie grodziowej od srodka

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

cinek2439
17-12-2012, 17:24
A więc chyba jednak termostat padł :/ próbowałem odpowietrzać i nic. Jeden wąż od chłodnicy gorący , drugi zimny to samo przy nagrzewnicy . zauważyłem znów że powyżej 3tyś właściwie koło 3,5tyś obrotów zaczyna wiać ciepłym powietrzem a więc wyglada to tak jakby odpowiednie ciśnienie cieczy lekko otwierało termostat i przepuszczało ciepło dalej przy tych obrotach. Nie wiem czy moja dedukcja jest właściwa ale skoro z odpowietrzników leci tylko płyn i jeden wąż chłodnicy i jeden nagrzewnicy ciągle zimne to ja wnioskuję że to termostat i kolejny wydatek :/ Chyba że ma ktoś inną teorię???

lukq
17-12-2012, 17:34
Jeszcze potwierdź w jakiej kondycji i kiedy wymieniana pompa wody.

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

cinek2439
17-12-2012, 17:50
no tego niestety nie wiem, bo auto zakupione miesiąc temu i póki co to organizuję kasę na rozrząd z pompą wody. Więc nie bardzo wiem kiedy była zmieniana , auto było zprowadzone z włoch w 2009roku i ja jestem jego drugim właścicielem w kraju.Więc myślę że pompa była wymieniona jakieś 3 lata temu.Gość od którego kupiłem auto twierdzi że na rozrządzie mogę jeszcze dobry rok polatać.J i tak chcę zmienić go w najbliższym czasie. Ale teraz problem z tym ogrzewaniem :/ Jak to termostat to silnik będzie więcej palił prawda?Może nagrzewnica przytkana bo jeśli dobrze rozumuję to nagrzewnica jest w małym obiegu.No chyba że rzeczywiście pompa siada,ale pompa jest napędzana z paska rozrządu i jakby siadła to pasek nadal by normalnie kręcił bo niejest ona z kołem zębatym prawda?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

a z tą pompą to może coś być... Bo skoro niedaje ciśnienia to nie przepchnie przez nagrzewnicę, i cały obieg, a skoro przy 3,5tyś obr zaczyna dawać ciśnienie to może rzeczywiście padnięta. Szczerze to sam już zgłupiałem :/

lukq
17-12-2012, 17:51
Tak, nagrzewnica to mały obieg. Jeśli wskazówka nie dochodzi do połowy i nie dmucha ciepłym to pewnie zawiesił się termostat, możesz go rozkręcić i zanurzyć w gorącej a potem w zimnej wodzie. W ten sposób możesz sprawdzić czy działa.
Jest też możliwość zamontowania takiego innego termostatu, to możesz zobacz w temacie auta egona-lybra.

Jeśli chodzi o ta pompę to jeśli berezie uszkodzona nie będzie pompować wody z odpowiednim ciśnieniem. Tak jeśli się popsuje to rozrząd będzie pracował prawidłowo, no chyba żecałkiem się posypie.

Nagrzewnica, jeśli nie dochodzi do niej ciepła woda na początku przez wrze to nie jej wina

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

cinek2439
17-12-2012, 18:09
wskazówka właśnie dochodzi do połowy i trzyma ta temperaturę, ale nie dmucha ciepłym. Patent ciekawy na krótką metę i kolega egon miał taką sytuację jak ja , masa wydatków i jeszcze brak ogrzewania.Ale wracając do tematu to jeśli wskazówka dochodzi do połowy i trzyma temperaturę to co może być problemem.Aha jeśli chodzi o węże to gorący jest ten między termostatem a chłodnicą a ten między chłodnica a pompą letni zaledwie no i jeden od nagrzewnicy (ciężko mi teraz stwierdzić wlot czy wylot) jest gorący w drugi zimny, może to jakaś wskazówka?

lukq
17-12-2012, 18:50
No to wygląda na zamulona nagrzewnice, jakbyś miał termostat uszkodzony to nie dochodziłaby wskazówka do połowy...

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

cinek2439
17-12-2012, 19:09
Mhm a gdyby termostat się nie otwierał to czy wskazówka nie rosła by z kolei mocno w górę??A co do nagrzewnicy to jak rozumiem kwestia wyjęcia i wyczyszczenia nagrzewnicy, z tego co się domyślam to sporo rozbierania mnie czeka prawda.Mogła sie ona zamulić po zmianie płynu? No i jak z tą pompą trochę to dziwne że dopiero przy wysokich obrotach coś tam pchnęło a póżniej dalej nic, tak czy siak z dwojga złego dobrze że to nie termostat (mam taka nadzieję).

lukq
17-12-2012, 19:36
Wiesz jest zimno na grozi więc ciężko zagrzać, dodatkowo chodzi Ci duży obieg z tego co piszesz.
Nagrzewnica nie wiem gazowe jest dokładnie w pandzie.pytanie czy wystarczy przepłukać, czy może jest zatkana gdzieś,a to już wtedy tylko wymiana. Osobiście bym ja wymienił jeśli okaże się w nieciekawym stanie.

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

cinek2439
17-12-2012, 19:46
znalazłem instrukcję jak wyjąć nagrzewnicę, myślę że tragedii nie będzie choć parę godzin na spokojnie muszę sobie zarezerować.Spróbuję jakoś ciśnieniem powietrza przepchnąć i czymś przepłukać może... i pytanie jeśli to jest gazowa to jak działa???Bo auto mam z klima i z tego co wiem jakies tam są różnice. Sorki że tak wypytuję ale dopiero uczę sie tego autka co mogę wyczytam a co nie znajde to wypytam :), wcześniej miałem forda fieste. A to dwa całkiem inne autka :)

lukq
17-12-2012, 20:20
Nagrzewnica nie ma znaczenia przy klimatyzacji, tam w obiegu jest tylko płyn chłodniczy

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

cinek2439
17-12-2012, 21:58
dzieki za wszelkie info. Kiedyś coś słyszałem i dziś wyczytałem w sieci że czasem po zmieszaniu dwuch różnych płynów może sie nagrzwnica zamulić, więc i byc może u mnie tak się stało, zważywszy że zmieniałem płyn na zimowy 2 tygodnie temu.Zalałem borygo, niewiem jaki był lany poprzednio jakis zielonkawy, więc zapobiegawczo wolałem zalać na zimę coś co zawsze używałem. A co do pompy to mam zamiar ja wymienic przy wymianie rozrządu, w przeciągu najblizszych tygodni dwuch może trzech.

cinek2439
18-12-2012, 18:59
No i ciągle niewiem co jest przyczyną braku ogrzewania. Dziś wymontowałem nagrzewnicę, nigdzie nie ciekła, okazała się być drożna, wypłynęło troszkę syfu i trochę mętny płyn ale to raczej norma.Sam już nie wiem, może gdzieś w nagrzewnicy powietrze było...Jutro zaleję płynu bo trochę mi uciekło, więc jestem zmuszony dokupić litr lub 2 na wszelki wypadek i jeśli okaże się że to nie nagrzewnica to zostanie mi brać pod uwagę pompę wody skoro dopiero przy 3500obr coś tam pchnęło ciepła.
Co do nagrzewnicy to wyglądała jak nowa i jak pisałem była drożna , puszczałem wodę jednym kanałem a drugim ładnie wypływała, czy to zimna czy gorąca.Dziwi mnie tylko że te węże idące do nagrzewnicy miały różną temperaturę, tzn jeden ciepły drugi zimny. Jutro zaleję płynu i odkręcę odpowietrzniki i odpowietrze pożniej będę obserwował.Jak zacznie wiać ciepłem tzn że zapowietrzona była jeśli nadal będzie zimno tzn że pompa wody nie daje rady, bo już chyba trylko te dwie opcje mi zostają , termostat wykluczam póki co.

byrrt
19-12-2012, 10:07
puszczałem wodę jednym kanałem a drugim ładnie wypływała
Tyle, że może nie przepływać przez jej całą powierzchnię tylko przez ten plastik tylko przez co obieg jest ale grzania nie ma.. Kolega miał tak ostatnio w Renault..

cinek2439
19-12-2012, 17:16
Kurcze dziwne bo jak puszczałem ciepłą wodę przez nia to się momentalnie nagrzała. calutka. Dziś zalałem i odpowietrzyłem i zauważyłem że między termostatem i nagrzewnicą jest jakieś ustrojstwo czy to jakiś elektrozawórt czy coś w tym stylu??? Bo nagrzewnica nadal zimna, i wąż do tego "ustrojstwa ciepły i ono także a za nim już zaledwie letni a rurki od nagrzewnicy już zimne czy to "coś" jest winne a może wąż zapchany??? dziś już nie sprawdzę więc chyba dopiero jutro :/ z resztą zobaczę. A jakieś teorie na ten temat? Już zgłupiałem.Termostat na[ewno mogę wykluczyć dziś puszczał obieg i normalna temp sie trzymała.

lukq
19-12-2012, 17:18
co to za ustrojstwo, teraz węże trzeba sprawdzić od termostatu
Zrób zdjęcie jak możesz tego ustrojstwa.

cinek2439
19-12-2012, 19:29
więc to ustrojstwo to jest mniej więcej to i z tego co wyczytałem to podrzewacz wody więc chyba niema tam żadnego zaworu:/ 6097 więc chyba zostaje rurka zapchana może...

lukq
19-12-2012, 19:32
Tak to jest podgrzewacz, żeby w środku było szybciej ciepło (czego nie ma u Ciebie teraz)
Weź rozkręć węże i sprawdź drożność.
Jeśli chodzi o ten podgrzewacz to tam są takie świece, możesz je też sprawdzić czy prąd do nich dochodzi.

cinek2439
19-12-2012, 19:43
oki tu jest powiększenie czy jeśli to nie działałoby to w ogóle nie byłoby grzania??? Bo w końcu jak się woda zagrzeje to mimo wszystko powinno przepływać przez ten podgrzewacz bo jeśli się oreiantuję to niema tam żadnych zaworów chyba że na wężu przed gdzie przychodzi wtyczka jak na foto z allegro.6098

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Jutro zakupię nowe opaski i będę węże sciągał żeby sprawdzić drożność a jak sprawdzić czy prąd dochodzi??? Na zimnym sillniku jak się domyślam :) ale jakimś przyżądem czy może na żarówkę i kawałek kableka się uda??

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

chyba że wystarczy wyjąć włączyć kluczyk i sprawdzić czy grzwłki grzeją :)

lukq
19-12-2012, 19:44
Nie powinno być zatorów, woda powinna swobodnie przepływać,a świece/grzałki tylko ja ogrzewać. Tak to wygląda wg. mojej wiedzy

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

cinek2439
19-12-2012, 19:53
Jeszcze raz dzięki za cierpliwość i wskazówki :) mam nadzieję że w moim aucie w końcu zagości przyjemne ciepło :) jutro sprawdzę drożność przewodów i będzie chyba sprawa jasna , w razie co będę informował , jedno co z tego mi przybędzie to doświadczenie którym będę mógł się dzielić z innymi :)

byrrt
20-12-2012, 10:31
Nie powinno być zatorów
Zgadza się, ogrzewacz jest 100% przelotowy. Swoją drogą powinien też grzać i szybko ogrzewać wodę w układzie ;)

lukq
20-12-2012, 10:37
Zamontuj sobie to Byrrt, będzie Ci się szybciej przelaczal na gaz, koszty to coś koło 150 używka

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

byrrt
20-12-2012, 10:53
Zamontuj sobie to Byrrt, będzie Ci się szybciej przelaczal na gaz, koszty to coś koło 150 używka
Myślałem o tym szczerze mówiąc.. Tylko to rozumiem włącza się po odpaleniu auta tak? Skąd zatem wie, że silnik chodzi? Ja tam sobie mogę to samemu podłączyć niby ale tak pytam z ciekawości ;) To ma jakiś termostat? No i alternator w d. dostaje trochę :/

lukq
20-12-2012, 11:00
Działa podobnie do nagrzewania świec, też ma centralę.
Kolęda właśnie montuje to też chyba w swojej hgt ;-) gdzieś to narty widziałem na schematach.

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

byrrt
20-12-2012, 11:05
To się kolegi podpytaj jakie efekty - może foto jakieś czy coś ;)

lukq
20-12-2012, 11:10
Ok ;-) jak tylko będę miał info dam znać

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

cinek2439
20-12-2012, 22:03
No i zonk przewody mam drożne, nagrzewnica drożna, i dalej zimno,układ zelwałem przy odkręconych odpowietrznikach.Po zagrzaniu silnika płynął tylko płyn z odpowietrzników więc zostaje tylko pompa która może nie dawac ciśnienia takiego jak trzeba by przepchnąć wodę w dół przez nagrzewnicę. A co do tej grzałki to świetna sprawa :D i po przekręceniu kluczyka się załącza pod warunkiem że silnik jest zimny. A grzeje jak szalona :) idzie się nieźle poparzyć gdy się jej przypadkiem dotknie przed rozgrzaniem silnika. A dostęp do węży tragiczny, do tegpo wszystkie opaski obrócone w dól (jakaś paranoja) ale zrobiłem już po swojemu i teraz będzie łatwiej zdjąć węże w razie jakiejś pracy.Cholera zostaje mi teraz spokojnie jeździć by pompa nie stanęła i paska mi nie powycierało do czasu zmianyrozrządu :/

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=108879&postdays=0&postorder=asc&start=15&sid=e14b46b3fc4d1efaeae7a32b3701fd25
to coś o montażu takiej grzałki :) może ten link pomoże chętnym :)

lukq
20-12-2012, 23:03
Tu jest ori ;-) FIAT MAREA 1.9 JTD 00' PODGRZEWACZ WODY (2731665168) - motoAllegro (http://moto.allegro.pl/fiat-marea-1-9-jtd-00-podgrzewacz-wody-i2731665168.html)
No to zostaje pompa... Jak wymienisz i zrób to jak najszybciej bo jak się zatrzyma, zatrze będzie problem.

byrrt
21-12-2012, 01:03
Kurde miałbym parę złotych to bym chyba zainwestował.. Bravo straszniedługo sie grzeje..

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

marcin.b2508
21-12-2012, 22:33
Ja dziś w pracy wymieniałem nagrzewnice w A4 z 2006 roku. też słabo grzała. temp ustawiona na HI a to ciepłe powietrze leciało take raczej letnie. jak sie trzymało na około 3 tyś obrotów to niby lepiej ale bez szału. po zdjęciu węży w podszybiu nagrzewnica miała przelot. wszystkie klapy sprawdzone, działają prawidłowo. udało mi się wcisnąć palec przez otwór i dotknąć nagrzewnicy i okazało się że jest raczej zimna a na wskaźniku 90 stopni. szybka decyzja, ryzykujemy i wymieniamy nagrzewnice, po wymianie jak ręką odjął. ciepło leci i sprawdzając nagrzewnicę tak jak wcześniej to prawie się o nią oparzyłem.

cinek2439
23-12-2012, 17:31
hmmm ale moja nagrzewnica po wyjęciu z auta i zalaniu gorącą wodą momentalnie robiła się calutka gorąca i wcale nie potrzebne było duże ciśnienie , ledwo takie jak a wodociągach jedną stroną puszczałem czystą i czysta woda wypływała i jak pisałem , robi się gorąca w parę chwil. A pompę wymienię bo i tak muszę rozrząd wymienić więc wtedy będę miał jasność czy to była pompa winna póki co stawiam za zajechaną pompę i faktycznie muszę jeżdzić na możliwie wolnych obrotach by paska nie zajechać bo jak pompa stanie bo pasek się przetrze i będzie zonk :/

marcin.b2508
24-12-2012, 00:33
wymieniałem kiedyś taką pompę która przed demontażem wydawała się być ok, nie miała luzu nie hałasowała i nie miała również przecieków. ale po wyjęciu okazało się że plastikowy wirnik jest lekko pęknięty i swobodnie obraca się na wałku więc nie mieszała odpowiednio cieczy.

cinek2439
06-01-2013, 19:45
A więc jednak była to pompa wody, tak jak pisze kolega marcin.b2508 wirnik obracał sie n iezależnie od osi pompy , więc w ogóle nie dawał ciśnienia.Teraz juz ogrzewanie działą jak talala :D więc jeden problem z głowy :D ale pojawił się kolejny problem albo koło pasowe na wale albo napinacz paska. Bo napinacz skacze jak szalony, choc dosć ciężko było go nacisnąć w celu zdjęcia paska. A na kole pasowym guma trochę popękana, więc to może ona jest winna drganiu napinacza i tym chałasom z tamtych okolic.Rolka alternatora stawiała opór gy po zablokowaniu próbowałem pokręcić nią w prawo a i w lewo nie dało się nią obrócić(ciasno było ale jakoś rękę wcisnąłem i próbowałem pokręcić )więc chyba rolka alternatora odpada.

marcin.b2508
07-01-2013, 00:01
stawiam na sprzęgiełko alternatora jak z resztą piszesz

Rolka alternatora stawiała opór gy po zablokowaniu próbowałem pokręcić nią w prawo a i w lewo nie dało się nią obrócić
a prawidłowo powinno w jedna stronę ciągnąć a w drugą kręcić się luźno. zasada działania taka jak tylnej piasty w rowerze, w jedną ciągnie w drugą nie.