Zobacz pełną wersję : Brak prawego światła mijania
Dziś w czasie powrotu z Krakowa przestało świecić śwaitełko mijania. Po powrocie do domu postanowiłem wymienić żarówkę i tu powstał problem. Żarówka okazała się dobra,masa jest , sprawdziłem wszystkie bezpieczniki ( wszystkie bo nie wiem który jest od prawego lewlektora ) i dalej zonk :( Miernik pokazuje napięcie że dochodzi .
Czy powodem może być zawilgocenie kabli ? w czasie drogi było bardzo mokro
Długie światła i postojowe oraz kierunkowzkaz działają poprawnie.
Skoro napięcie dochodzi to żarówka pewno padła, to że włóko nie jest przerwane to jeszcze o niczym nie świadczy. Podmieniałeś zarówkę z tą z drogowych ?
Zapodałem nową żarówkę , ale i stara i tak okazała się dobra po sprawdzeniu bezpośrednio pod akumulator . Miernik pokazywał napiecie ze do zarówki dochodzi 11,68V masa jest jest, a światła niet :( Podejżewam namokniecie instalacji , Marejka pozostała w garażu i jutro zobacze co dalej .
Który bezpiecznik odpowiada za prawy leflektor i gdzie go dokładnie szukać ??
W skrzynce koło kierowcy masz bezpieczniki od swiateł, mijania są i drogowe.
Mija zdaje mi się że najniższy rząd 1 i 2 albo 2 i 3 bezpiecznik. Drogowe zaś chyba w pierwszym rzędzie są, masz piktogramy na klapce to sobie zobacz.
Na 100% sprawdz bezpiecznik - tak miałem , szukałem i myślałem że instalacja ale jednak był bezpiecznik ( nie było widać przepalenia na blaszce) . Co do usytułowania to musisz szukać tam jest narysowane . ale najlepiej weź prubierkę ( może być zarówka) jeden koniec podłącz do masy a drugi włóż w miejsce bezpiecznika jak będziesz zapalał światło to będzie swieciła próbówka i to będzie pewność że prąd jest na bezpieczniku i będziesz widział że to ten . Później załóż nowy bezpiecznik .
poochaty
20-12-2008, 10:24
No dobra bezpiecznik...Ja elektrykiem nie jestem, ale z tego co wiem to bezpiecznik jest od tego, żeby nie puszczać dalej prądu jak się przepali. A skoro kolega mówi że sprawdził kostkę i jest na niej napęcie, to raczej bezpiecznik jest dobry...Sprawdź czy na pewno masa na żarówce jest ok. częśto jest tak że jest zła i nie będzie kukać.
jeżeli napięcie jest bez żarówki a po podłączeniu go nie ma to znaczy że gdzieś amperki uciekają :D ja bym pokusił się o sprawdzenie przkaźnika.
jeżeli napięcie jest bez żarówki a po podłączeniu go nie ma to znaczy że gdzieś amperki uciekają :D ja bym pokusił się o sprawdzenie przkaźnika.
Walczyłem dziś dwie godzinki i dalej lipa :( Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i są dobre.
Jak włączę długie ( działają znaczy świecą ) a w tym samym czasie sprawdzam kabelek od świateł mijania to na mierniku pokazuje mi ze jest 11,54 V ale jak dam w to samo miejsce próbnik to żarówka się nie zaświeci.
Przy wyłączonych długich miernik pokazuje napięcie na obu pozycjach 11.54 V , ale próbnik znaczy żarówka nie świeci .
Możliwe że to będzie przekażnik tylko nie wiem gdzie go szukać ??
Z tyłu śwatełka świecą poprawnie.
Nie jestem pewien ale chyba jest wbudowany w caly przelacznik pod kierownica. zasiegne informacji w celu upewnienia sie u kolegi i dam znac
zobacz jeszcze jest wtyczka przy lampie , czy tam jest wszystko dobrze ( u mnie jakiś "fachowiec" załozył tam mostek z cienkiego druciku po to aby świeciło i świeciło razem z postojem ).możliwe że to przekaźnik
Możliwe że to będzie przekażnik tylko nie wiem gdzie go szukać ??
Nie ma :D wiec nie masz czego szukać :)
Bynajmniej w B/B nie ma przekaźników i cały prąd zasówa przez przelącznik. Ewenement na skale światową bo przekaźniki to nawet już w Ritmo dawali ....
Możliwe że to będzie przekażnik tylko nie wiem gdzie go szukać ??
Nie ma :D wiec nie masz czego szukać :)
Bynajmniej w B/B nie ma przekaźników i cały prąd zasówa przez przelącznik. Ewenement na skale światową bo przekaźniki to nawet już w Ritmo dawali ....
No to lipa, skoro nie ma przekażnika to będzie uszkodzony kabel :(
Jutro jadę do elektryka, oby tylko miał czas .
Jakby ktoś był zainteresowany to na autokąciku chłopaki nawet opracowali manual jak dodać przekaźniki do świateł bo bez przekaźników często siada przełacznik pod kierownicą.
Jakby ktoś był zainteresowany to na autokąciku chłopaki nawet opracowali manual jak dodać przekaźniki do świateł bo bez przekaźników często siada przełacznik pod kierownicą.
Hipo czy taki przełącznik morze robić takie ( jaja ) jak w wyżej opisywanym przypadku ??
wszystkie śwaitła są oprucz mijania ??
Dziwi mnie to że jak masz miernik to masz napięcie a jak zapniesz żarówke to nie świeci.
Spróbuj może zrobić tak że podepniesz miernik i zapnij wtedy żarówke obserwując co sie stanie. Jak napięcie zanknie to musi być przerwa.
Niejednokrotnie spotkałem się z tym że bez obciązenia(w tym przypadku żarówki) napięcie było a pod obciązenie nikło.
Niejednokrotnie spotkałem się z tym że bez obciązenia(w tym przypadku żarówki) napięcie było a pod obciązenie nikło.
Odświeżę temat
Niestety dalej nie rozwiązałem braku napięcia .
Czy oriętuje się ktoś czy między bezpiecznikami a żarówka jest jeszcze jakieś łączenie , przekażnik ? ewentualnie gdzie najczęściej taki kabelek może ulec uszkodzeniu ??
Byłem u elektryka , ale on stwierdził że to grubsza robota i trzeba zostawić auto na parę dni a mnie Marejka potrzebna jest dziennie. Na razie podłączyłem się pod żarówkę od światła postojowego , ale i tak to trzeba kiedyś zrobić .
Wg mnie to najprosciej będzie znaleźć po prostu kabel od świateł na wyjściu ze skrzynki i dać bajpasa do reflektora bo musi być gdzieś przerwa.
Wg mnie to najprosciej będzie znaleźć po prostu kabel od świateł na wyjściu ze skrzynki i dać bajpasa do reflektora bo musi być gdzieś przerwa.
Hipo prawdopodobnie tak się to stanie, tylko zastanawia mnie w którym miejscu mógł się uszkodzić kabelek ?? no i ten brak przekażnika :icoteraz:
Kabelek idzie w całej wiązce, nie masz możliwości go wymienić.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.