Zobacz pełną wersję : Gdzie jest przekaznik do kierunkowskazów w Bravo??
Najprawdopodobniej to on nawala, jak jade i załaczam lewy lub prawy kierunek to raz chodzi a raz nie jak nie chodzą kierunki to awaryjne tez nie działaja. Ale jak np załacze długie swiatła lub zablinduję długimi to sie na chwile włacza i znowu nie chodza:/
Proszę o szybka odp bo bez kierunków jazda po Krakowie to nie lada "jazda"
A czasem wyłącznik pod kierownicą się nie sypie ? bo jeśli zmiana drogowe/mijania ma wpływa na działanie kierunków to by wskazywało na usterkę przełacznika.
no własnie czasami zmiana przełącznika swiateł drogowych pomaga i kierunkowskazy zaczynaja działać ale na chwile 3-5 mignieć. Już chyba wiem gdzie znajduje sie ten przekaznik bo jak sie przysłucham to tyka pod kierownica. Napewno nie ma go w obu skrzynkach z bezpiecznikami na jaki bym przekaznik nie wyrwał to migacze i tak chodza akurat na złośc
Hm nie wiem czy w BBM jest typowy przekaźnik, prędzej zdaje mi sie że będzie to raczej cały moduł czyli przekaźnik + przerywacz.
A masz może alarm w aucie? Mi kiedyś alarm unieruchomił najpierw awaryjne potem kierunki. Pod kierownicą powinieneś mieć centralkę. Odepnij ją i zobacz czy bez niej wszystko działa.
Przekaźnik jest typowy i znajduję się przy wyłącznikach przy kierownicy , jak zdejmiesz plastiki na kolumnie kierownicy to go zobaczysz, nie pamiętam czy jest u góry czy u dołu ale jest tam taka kostka(u mnie była czerwona) znaczy się przkaźnik :D
P.S. W poprzedniej Marei też mi szwankowały kierunkowskazy tak jak Tobie i po wymianie przkeaźnika chodziły bez problemu.
Siema. Teraz dopiero pisze bo nie miałem neta, udało mi się zlokalizować, był tak jak pisał kolega wojo985 w kolumnie kierownicy. Po ściągnięciu 2 plastików był wcisniety od spodu pod kierownicą miał kolor niebieski. Wyrwałem go przeczyściłem styki i gra nawet troszkę głosniej tyka. Narazie działają ale jak nawali to mam zapasowy wyrwany z innej bravki co miała trochę mniej szczescia na drodze:/ Dzięki za pomoc. Pozdro
czyżbym dostał punkcik za pomoc :lol: :lol: :lol:
rockeye1983
19-01-2011, 18:23
hej do wszystkich .mam prośbę do was.czy ktoś z was mógłby mi powiedzieć gdzie są wszystkie skrzynki z przekaźnikami w bravie?ja mam brave 1.2 16v z 2001 r z klimatyzacja.dziękuję z góry i pozdrawiam :)
[ Dodano: 2011-01-19, 17:33 ]
a i mam jeszcze problem.mianowicie od dłuższego czasu dzieje się tak że gdy tylko włączam światła...obojętnie czy postojowe czy mijania i czy też długie....silnik zachowuje się tak na wolnych obrotach jakby dostawał co chwila zadyszki.gdy wogóle wyłączam światła jest ok.co to może być za przyczyna?ktoś wie?
przekaźniki są w różnych miejscach, informacje są ogólnodostępne w necie.. Ogólnie to po lewej stronie kierownicy przy bezpiecznikach oraz za schowkiem jest ich najwięcej.. Być może występują jakieś "niezrzeszone" ;)
Co do świateł i nierównej pracy silnika.. Można gdybać generalnie to że słychać moment załączenia świateł w pracy silnika to norma, jak się dławi to można domniemać - filtr powietrza, przepływomierz, silnik korkowy, nieszczelności na dolocie, niepewna masa komputera... przyczyn może być pełno.. A jak wyłączysz światła to chodzi idealnie czy może też delikatnie faluje?
rockeye1983
20-01-2011, 03:06
gdy już te światła wyłączę silnik chodzi nagle jak zegarek szwajcarski i nawet lepiej przyspiesza.ale tylko bez świateł
gdy już te światła wyłączę silnik chodzi nagle jak zegarek szwajcarski i nawet lepiej przyspiesza.ale tylko bez świateł
Posprawdzaj masy przy światłach, gdzieś jakaś się gubi. Sprawdź ładowanie na wyłączonych i włączonych, prawdopodobnie gdzieś ucieka za dużo prądu.
Witam. Podpinam się pod temat. Mam problem z kierunkowskazami i awaryjnymi, że raz działają raz nie. Znalazłem przekaźnik, ale wygląda w porządku i nie widzę pękniętych lutów. Gdzieś na innym forum przeczytałem, że to może być brak masy w tylnych lampach i tu pojawia się moje pytanie jak mam to sprawdzić? Nie jestem biegły w tych sprawach.
PS Czy taki przekaźnik będzie pasował? http://allegro.pl/opel-przekaznik-kierunkowskazow-3-styki-corsa-a-b-i4378202878.html Jest trochę tańszy i do tego nowy.
Zacznij od przekaźnika. Mi w Uno też tak kiedyś szwankował. Kierunki działały, raz nie działały. Przekaźnik wyglądał ok, ale jednak coś mu dolegało. Gdy zaś jest przerwa w obwodzie do lampy (instalacja lub spalona żarówka) to przekaźnik będzie szybciej pracował.
wisnix00
08-07-2014, 20:49
wyciagnij tylna lewa lampe i przeczysc wszystkie te blaszki ktore sa pod zarowkami, jest to proste zadanie ;) to jest zamocowane na jakies smieszne plastikowe srubki. odkrecasz je i tyle, pozniej wciskasz poszczegolne lampki do srodka przekrecasz lekko i wychodza ;) przeczysc te blaszki jakims cieniutkim srubokretem lub czyms i bedzie baja, zaloze sie, ze kierunek nie dziala jak wciskasz pedal hamulca ;) wez kogos niech stanie za samochodem i sprawdzcie to :P gdy wrzucisz kierunek to bedzie sie swiecil stop a gdy w tym czasie wcisniesz pedal hamulca to z tylu zapali sie pomaranczowe swiatlo a na kokpicie nie bedzie mrugac strzalka :P
musikarfan
08-07-2014, 21:29
Też miałem tak w Palio raz działał raz nie i to był przekaźnik - w palio jest w kolumnie kierownicy
wisnix00
09-07-2014, 21:07
ja jednak najpierw sprawdzilbym masy ;)
Też miałem tak w Palio raz działał raz nie i to był przekaźnik - w palio jest w kolumnie kierownicy
Wymieniłem przekaźnik na zamiennik firmy Topran i przeczyściłem wkłady lampy Kontaktem w sprayu i na razie działa, ale muszę więcej pojeździć żeby sprawdzić czy usterka się znowu nie ujawni.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.