Zobacz pełną wersję : [ukł. hamulcowy] Problemy z hamowaniem :(
Witajcie
No i wyszło szydło z worka, pojechałem sobie w trasę ja po hamulach a Fiacik mi ciągnie na prawo ! no myślę niefajnie. Szczęśliwie dojechałem i wróciłem, jednak nierównomierny rozkład siły hamowania lewo/prawo nie daje mi spokoju. Na trasie gdy hamulca używa się rzadko pedał robi się miękki niby objaw zapowietrzonego układu hamulcowego, ale czy zapowietrzenie też będzie wpływać na nierównomierny rozkład siły hamowania? czy to może zapieczony cylinderek ?
MichaelloEs
30-11-2008, 14:00
Posprawdzaj klocki i cały układ hamulcowy włącznie z cylinderkami itd. Jedna strona może bardziej hamować niż druga. Zapowietrzenie układu może powodować takie rezultaty przy hamowaniu. Taki objaw tez mówi o nie zbieżności samochodu(w przeszłości jakaś kolizja itp.) Popróbuj, posprawdzaj i na pewno do tego dojdziesz:)
albert19912
30-11-2008, 14:07
waho, sprawdz jeszcze wezyki gumowe to czesto ich wina
MichaelloEs
30-11-2008, 14:29
"spradż cały układ hamulcowy" mówi samo za siebie, wężyki i inne rzeczy, które się pod tym wiążą... Nie trzeba ponawiać tego samego.
Tak jak kolega powiedział cały układ przejrzyj dokładnie, ja bym szczególną uwagę zwrócił na wężyki(jak któryś już jest wrobiony to daje mniejsze ciśnienie) i klocki z tarczami i zaciski (może być tak, że klocek czy tarcza są nierówno zużyte, albo któryś zaciska gorzej chodzi, a to się zdarza zwłaszcza w leciwym autko). Odpowietrz go-pisałeś, że jesteś po technikum samochodowym wiec raczej dasz sobie z tym rade. Skoncentrowałbym się na początek na przodzie i tam wszystko przejrzał, a dopiero potem rozbierał tył.
Uważaj aby nic nie urwać i jeśli masz czas to zamiast tylko odpowietrzać wymień cały płyn hamulcowy, to nie takie drogie, a też wypada go zmienić jak kupiłeś autko.
Odpowietrzyłem, problem miękkiego pedału ustał, przyjrzałem się klockom z lewej strony są bardziej zużyte niż prawe, jutro wymieniam. Jadąć do panny miałem test hamowania wszystko zadziałało jak należy ABS i w ogóle auto stanęło niemal dęba z prędkości 60km/h :). Teraz pytanie: Czy bravo ma czujnik zużycia kloców hamulcowych? bo mam jakąś przystawkę do zacisków ale są pourywane kable :/
Pytanie o czujnik nieaktualne, ciekawe komu przeszkadzało to :/ i jak to teraz naprawić hmm
hmmm czyli jak pedał hamulca wpada i jest generalnie miękki tzn. że układ jest zapowietrzony bo ostatnio dałem wozidełko do mechanika w celu wymienienia płynu ham. i przewodów giętkich (bo wcześniej miałem starsznie twardy) a teraz po wymianach pedał jest strasznie miękki i łapie u samego dołu no i hamowanie nie jest najlepsze .. tan że układ jest źle odpowietrzony czy co? hmm
Ogólnie układ hamulcowy jest zapowietrzony wtedy, gdy przyciskasz pedał hamulca a on Ci się zapada pod nogą mimo że nie zwiększa(-sz) siły hamowania. Przyczyną tego że pedał łapie Ci u samego dołu może być winą uszkodzenia pompy bądź tym że popychacz w urządzeniu wspomagającym jest zbyt daleko tłoczka w pompie. U mnie w VW jetta pekł kiedyś miękki przewód przy ostrym hamowaniu po wymianie i odpowietrzeniu też musiałem ostro do końca cisnąć pedał żeby łapał na blokadę kół, z czasem minęło ale "mechanior" w warsztacie stwierdził że jest uszkodzona pompa :/
btw wg "Sam naprawiam" czujnik zużycia klocków jest podpięty pod "13- zestaw wskaźników" tj konsolę z licznikami ?xD
MichaelloEs
30-11-2008, 20:59
Gdzie masz ten ten kabel od czujnika urawny?? Przy hamulcach?? Wystaje kabelek który skierowany w strone hamulców?? Jezeli tak to poszukaj, tam powinien byc taki cypelek podobnie jak w głosnikach(o ile dobrze pamietam), gdy zakladasz kable, podpinasz je...koncówke musisz zalozyc na takie wystajace cos;)
Kabel jest upitolony przy złączce przy kole i nigdzie reszty kabelka nie widać... tj jest pusta rurka tylko.
Ogólnie układ hamulcowy jest zapowietrzony wtedy...
Tak tylko przed wymianą praktycznie wszystkiego pedał był bardzo twardy i podczas hamowania strasznie twardniał a po wymianie jest strasznie miękki strasznie wpada w dół i słabo hamuje i teraz nie wiem czy mechanik źle coś zrobił czy faktycznie pompa coś nawala a jeszcze jest jakas pompa VACUM czy coś takiego chyba od wspomagania może to to już mówi papa hmm..
MichaelloEs
30-11-2008, 21:20
Podjedz jeszcze raz do tego szpeca co Ci to robił i niech to sprawdzi, powiedz mu, ze było OK, po jego pracy jest ZLE! Nawiń sie na darmowe sprawdzenie... a czemu by nie... Bo z tego co piszesz było lepiej przed robocizna, teraz jest gorzej...
Podjedz ......
Tak jutro uczynię tylko mnie zastanawia dlaczego przed wymianą hamulec był tak strasznie twardy zero modulacji praktycznie w ogóle się nie zapadał no i hamowanie też nie było rewelacyjne trza było się dobrze uwiesić na pedale żeby zahamować a o zablokowaniu kół nie było mowy np: w Bravo czy w Unie jest modulacja i hamowanie sprawia przyjemność a zwłaszcza w unie także w maryśce może faktycznie jest coś spitolone hmm ...
MichaelloEs
30-11-2008, 21:47
Jezeli nie umiałes, albo bylo ciezko wcisnac ten pedał to mozliwe ze weze były zawalone czyms lub juz przy samym hamulcu culinderki pochytane lub cos w tym stylu.... Jezeli chodzi o takie sprawy to duzo rozwiazan jest, to nie jest dziura w oponie:)
artur 2310
30-11-2008, 21:58
squbie-na 99% że masz zapowietrzony układ niech go mechanik dobrze odpowietrzy.Jakby siadła pompa podcisnienia albo serwo to pedał jest cały czas twardy i się nie zapada.Najprawdopodobniej przy wymianie klocków zostały wepchnięte tłoczki do środka zacisku i nie został odpowietrzony układ.Teoretycznie przy tej operacji nie powinien chwycic powietrza ale niestety dzieje sie to dość często wiem to autopsji :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Wiem z doświadczenia że w naszych wozach trzeba się przyłożyć do odpowietrzenia. A mechaniory idą po najmniejszej lini oporu, coś mu tam siknie troche płynem i juz uważa że odpowietrzone. A później są efekty o których własnie pisesz czyli zapadający się pedał hamulca.
Nie daj się naciagnąć na wymiane pompy hamulcowej np bo mechaniory często gęsto zamiast przyznać się do fuszerki to wmawiają klientowi że coś tam jeszcze nagle siadło i trzeba wymienić a wszystko po to żeby pan mechanior dalej był masta i znawca....
MichaelloEs
01-12-2008, 11:25
Właśnie tak jak pisałem wyżej, podjechać i wprost powiedzieć co to ma być... nie dać się namówić na nic innego. Jeżeli jakiś dziwny ten gość to poszukaj innego kto Ci konkretnie to odpowietrzy:)
Spradź też jażma i cylinderki. Mocniejsze zużycie klocków z jednej strony może świadczyć o tym, że cylinderek nie odbija i klocki ciągle dalej ocierają. Może też świadczyć o tym, że z jeden strony siła hamowania jest większa, a z drugiej strony mniejsza, na przykład poprzez zapowietrzenie (powtarzane już parę razy) lub przewody elastyczne. Te z wiekiem potrafią puchnąć, co powoduje efekt zapadania się pedału hamulca.
poochaty
01-12-2008, 17:03
... a na drugi raz nie żałuj na hamulce tylko jedz do warsztatu ktory ci to odpowietrzy ciśnieniowo. zapłacisz troche wiecej ale zrobi ci szybciej i o wiele dokładniej
piotr1343
19-03-2009, 13:33
Witam marea 1,6 16V 96r ja mam ten sam problem wymienilem klocki przod,linke recznego,plyn na DOT-3,odpowietrzalem 2 razy uklad przelalem przez niego ok1L plynu i nadal pedal hamulca wpada mi w podloge a sile hamowania jest prawie zerowa,przy czym zapieczone mam odpowietrzniki tylne jeen przy prubie odkrecenia ukrecil sie byla pruba odpowietrzeni przez przewod sztywny niewiem czy pomoglo bo hamulcow jak niebylo przed naprawa jak i tez po wymianie czesci :cry:
poochaty
19-03-2009, 13:42
przez przewod nie odpowietrzysz prawidłowo hamulców, nie bez powodu odpowietrznik jest w najwyzszym punkcie cylindra.wymien cylinderek, akurat urwany odpowietrznik z tyłu to małe koszta, gorzej byłoby z przodu...
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.