PDA

Zobacz pełną wersję : duże spalanie i spadek mocy



Limpopo
19-10-2008, 15:43
Witam,

eh, i znowu problem z tym Bravo:

Pali stanowczo za dużo: 17l/100km (!) LPG po Wroclawiu. (silnik 1.6)
Nie sprawdzałem ile dokładnie pali na benzynie ale wskaźnik spada w oczach.

Do tego auto zaczęło mulić - rozpędza się z wyraźnym wysiłkiem. (zarówno na gazie jak i na benzynie).

Poza tym nie ma żadnych innych objawów - odpala bez problemu, nie szarpie, itd.

Jak sądzicie, czy to nie jest typowy objaw uszkodzenia sondy lambda?
Może ktoś ma inny pomysł? ;)

Pozdrawiam

szela
19-10-2008, 19:28
Sprawdź filtr powietrza, sondę lambdę i filtr gazu w pierwszej kolejności, potem świece i kable, oraz dolot powietrza. Pozdro Szela

Limpopo
19-10-2008, 19:42
Dzięki Szela, dam znać jak coś się wyjaśni. Pozdro :D

KAAZ
19-10-2008, 20:45
Ja bym obstawiał filtr powietrza, później kable, świece, może być też sonda, gdyby to było tylko na gazie to mogła by być jeszcze membrana w parowniku (pęknięta).

Hipo
19-10-2008, 20:47
, gdyby to było tylko na gazie to mogła by być jeszcze membrana w parowniku (pęknięta).

No przecież kolega napisał wyraźnie:


Pali stanowczo za dużo: 17l/100km (!) LPG

KAAZ
20-10-2008, 00:07
Nie sprawdzałem ile dokładnie pali na benzynie ale wskaźnik spada w oczach.



Ja zrozumiałem że na benzynie też pali za dużo :) no ale nie spamujmy.

Pozdrawiam

aris1977
24-10-2008, 11:38
Miałem to samo w marea 1.8 16V :(
Pewnego dnia odpalam rano samochód ruszam a tu normalnie Fiat 126
jaa pierdziele całkowity spadek mocy!!! Gazu mi łoił ok 18-20 l , też mi mówiono sprawdz
filtr powietrza itp ale niestety byłoby za piękne i co się okazało:?
BYłem u mechanika i od razu postawił diagnozę na cewkę zapłonową :?(
Facet miał taki słuch że szok no ale oczywiście otworzył pokrywę i zaczął sprawdzac każdą'
po kolei przykładając ze świecą w cewce do tej kapy od silnika i miał racje przepalona cewka!!
Po wymianie cewki normalnie rakieta !!!!! Nie wiem jak inni ale ja stawiam na cewką!
Pozdrawiam

Limpopo
29-10-2008, 14:15
Byłem u mechanika - wymienił filtr powietrza, podłączył auta pod kompa, sprawdził sondę lambdę - wszystko ok, a auto dalej pali za dużo.

Co ciekawe- w mieście pali 17 litrów LPG, a w trasie tylko 8.
Czy to nie jest za duża różnica? :)

W dodatku jak stoję w korku to strasznie mu dymi z rury :mrgreen:

Teraz pojadę do gazownika - może reduktor jest do wymiany albo tak jak wspominał KAAZ - membrana parownika. Zobaczymy ;)

Pozdrawiam

PS. Aris, zastanawiam się nad tą cewką o której pisałeś, ale u mnie spadek mocy jest niewielki..

aris1977
29-10-2008, 14:19
Mechanik mi gadał że jak cewka nie pracuje to z rury wali niebieski dym bo tłok pompuje i olej miesza się z paliwem przy świecy, ubywa także oleju , no nie wiem ...

szela
29-10-2008, 18:13
[quote="Limpopo"]

Teraz pojadę do gazownika - może reduktor jest do wymiany albo tak jak wspominał KAAZ - membrana parownika. Zobaczymy ;)

Parownik i reduktor to to samo :)

Jak miałem kiedyś brawo 1,2 w gazie to po mieście potrafiło zjeść 18 L gazu i nie było żadnej awarii wiec może naprawdę masz za ciężką nogę :>

W trasie pali Ci idealnie, jak będziesz u gazownika to wymień filtra gazu(nie zaszkodzi, a pomóc może, a do tego nie kosztuje zbyt wiele-kolo 20zl) i wyreguluj składu mieszanki-spore dymienie może to sugerować. Sprawdź stan świec zapłonowych i kabli na gazie powinno się je wymieniać co 20tys km lub co roku.

P.S.
Jak dawno wymieniałeś rozrząd?
Sprawdzałeś kąt wyprzedzenia zapłonu?Nie wiem jak jest w tym silniku czy elektronicznie, czy ręcznie ale może coś w tym być...

Limpopo
30-10-2008, 10:48
Hm, rozrząd jest do wymiany juz niedługo - ostatnio wymieniany był ok 50.000km temu.
Może mieć to jakiś wpływ?

Nie wiem co to jest ten "kąt wyprzedzenia zapłonu" i jak się go sprawdza - chyba poczytam w jakiejś mądrej książce :mrgreen:

Ale najpierw odwiedzę gazownika i zobaczymy co da się zrobić.
Dzięki za porady :D

szela
30-10-2008, 12:30
Miałem kiedyś tak, ze właśnie auto w mieście muliło i naprawdę grubo paliło, a w trasie szło nawet równo i paliło całkiem, całkiem...po 2 tygodniach dłubania i szukania okazało się, że przy zakładaniu rozrządu przeskoczył "fachowcom" o 1 ząbek i...doszło do delikatnej kolizji zaworów z tłokami, spadła kompresja, zawory się nie domykały, spływał po nich olej itd...Jeśli najbardziej zamulony jest rano i wtedy najbardziej dymi na taki niebieski kolor, a wręcz po całej nocy zadrży mu się splunąć olejem z wydechu to sprawdź kompresje w silniku. Może już porostu uszczelniacze olejowe nie trzymają...a w warunkach domowo garażowych na pracującym silniku ale nie ciepłym okręć kurek do wlania oleju i zobacz czy nie dymi, i wyjmij bagnet i też zobacz czy nie dymi i czy obroty mocno spadają, jeśli tak-brak kompresji.

Ale to jest taki gdybanie i szukanie po omacku...na razie odwiedź gazownika i zobacz co powie...

Limpopo
31-10-2008, 11:46
Hm, sprawdzę tą kompresje, jesli wizyta u gazownika nie pomoże. Przypomniało mi się że ostatnio gdy auto było na podnośniku to miska olejowa była mokra od oleju (chociaż poziom oleju nie spada).

Zauważyłem jeszcze ciekawszą rzecz - w zimny wieczór przejechałem kilka ulic na benzynie, a potem na gazie. Gdy jechałem na benzynie w ogole nie widać było spalin, gdy jechałem na gazie podchodziły momentami aż pod drzwi :D

Tak na chłopski rozum to wygląda chyba, że coś z tym ustawieniem gazu jest nie tak..

szela
01-11-2008, 17:09
Może po prostu masz za bogatą mieszankę w gazu...jak pojedziesz do gazownika to napisz co i jak i jak coś to będziemy dalej myśleć :)

Limpopo
02-11-2008, 12:12
ok, dam znać :)

kacol
02-09-2009, 18:29
Witam, mam problem z moją bravą 1,6 16v. Od jakiegoś czasu sporo pali na benzynie. Paliła po mieście tak 7,5- 8l teraz pali chyba z 12l poza tym norma CO2 w spalinach jest przekroczona. Na diagnostyce nic nie wyszło najwyżej wtryskiwacze chodzą wolniej o 0,01s. Wśród opinii kilku mechaników są sonda lambda, pompa paliwa, rozrząd (był wymieniany jakies 10000km temu). Proszę pomóżcie.

przemtol
02-09-2009, 20:25
Witam, mam problem z moją bravą 1,6 16v. Od jakiegoś czasu sporo pali na benzynie. Paliła po mieście tak 7,5- 8l teraz pali chyba z 12l poza tym norma CO2 w spalinach jest przekroczona. Na diagnostyce nic nie wyszło najwyżej wtryskiwacze chodzą wolniej o 0,01s. Wśród opinii kilku mechaników są sonda lambda, pompa paliwa, rozrząd (był wymieniany jakies 10000km temu). Proszę pomóżcie.

sam sobie odpowiedziales, sprawdz sonde w pierwszej kolejnosci a pozniej reszte

kacol
02-09-2009, 21:32
A mógłbyś mi powiedzieć jak sprawdzić sondę? Słyszałem jeszcze, że to może być uszkodzony wydech, czy to może być prawda?

szela
03-09-2009, 10:40
A mógłbyś mi powiedzieć jak sprawdzić sondę?
Albo komputer i wtedy powie czy jest błąd sondy czy nie albo trzeba sprawdzić jakie sygnały daje sonda bo może być tak, ze sygnał daje ale błędny i komputer wtedy nie wybija błędu.

Co do wydechu to jak masz duża nieszczelność przed sondom to część spalin ucieka bokiem i siłą rzeczy sonda musi dawać niewłaściwe sygnały.

unknown
05-09-2009, 21:48
rozwijając w/w zazwyczaj w gniazdkach diagnostycznych można się wpiąć z miernikiem i zobaczyć jakie napięcie daje sonda lub lepiej oscyloskopem i zobaczyć przebieg sygnału z sony jak wygląda, nie tylko napięcie...
jak masz Bardzo Nieszczelny wydech to wtedy też sonda może źle mierzyć i zalewa Ci silnik zbyt bogatą mieszanką

szela
06-09-2009, 15:15
Olej dolałeś dopiero jak się zapaliła czerwona kontrolka ciśnienia oleju? Dolewałeś go na ciepłym silniku? Wlałeś "ma oko" 2 litry czy sprawdzałeś.
Jaki masz teraz poziom oleju na zimnym silniku, najlepiej po całej nocy stania?

W najlepszym wypadku przelałeś olej do silnik i wyrzygał go do przepustnicy i stąd biorą się twoje problemy.

rysio84
19-01-2010, 16:44
Witam
Mam pytanie odnośnie tej sondy i wysokiego spalania od jakiegos czasu bierze mi ok 15 l gazu a nigd mi tyle nie palił a mam instalacje ok 2 lat nawet po wymianie filtrów itp rzeczy ani nie było lepiej ani gorzej palił cały czas równo do do 0,5 l różnicy a tu od jakiegos czasu nie mam pojecia w sumie to jak wymianiłem termostat to po jakims czasie się takie jazdy zaczeły robic (ale się rozpisałem a miało byc o lambdzie :D ) mam walniety łącznik elastyczny (gruchot) na rórze czy też od tego moze tak wariowac. Dodam jeszcze że byłem na regulacji 3 razy i nic

bob96
19-01-2010, 17:23
Witam
Mam pytanie odnośnie tej sondy i wysokiego spalania od jakiegos czasu bierze mi ok 15 l gazu a nigd mi tyle nie palił a mam instalacje ok 2 lat nawet po wymianie filtrów itp rzeczy ani nie było lepiej ani gorzej palił cały czas równo do do 0,5 l różnicy a tu od jakiegos czasu nie mam pojecia w sumie to jak wymianiłem termostat to po jakims czasie się takie jazdy zaczeły robic (ale się rozpisałem a miało byc o lambdzie :D ) mam walniety łącznik elastyczny (gruchot) na rórze czy też od tego moze tak wariowac. Dodam jeszcze że byłem na regulacji 3 razy i nic

Tutaj masz napisane jak sprawdzić sondę lambda
http://fiatforum.com.pl/topics47/za-duze-spalanie-vt3091.htm#24062

rysio84
19-01-2010, 17:33
Byłem kiedyś na kompie i nie wykazało żadnych odchyleń tylko że gosciu sprawdzał to na benzynie a nie na gazie

xarosx
22-05-2010, 17:42
witam mam problem z fiatem od jakiegos czasu auto zwaryjowało i pali mi okolo 16-18l benzyny na 100km to jest nie normalne ... auto ani nie spadlo z mocy ani nie zyskało mocy a jednak spalanie jest prawie 2 razy wieksze dodam ze wymieniałem sonde jakies 3 miesiace temu na nową poza tym nie wiem dlaczego jajk silnik sie zagrzeje to falują mi obroty sa one przez jakis czas na 900 a po chwili spadają na 400/300/500 zalezy i wtedy strasznie szarpie silnikiem ale nie gaśnie .... jesli mogl by mi ktos pomoc to bardzo prosze o informacje na emaila do mnie xarosx@interia.pl lub tu na forum.. był bym bardzo wdzieczny

LaPlagne
22-05-2010, 18:16
Silnik krokowy, albo lambda (wymieniłeś na nieoryginalną). Sprawdź czy sonda się nie zawiesiła na którymś z zakresów/pod kompa auto podepnij. Nie dymi na czarno?

xarosx
22-05-2010, 20:12
sonda jest z bosha i juz sprawdzilem wlasnie przed chwila i działa poprawnie ;/
silniczek krokowy jest do obrotow ale czy moze az tak zwiekszyc zużycie paliwa ??
nie nie auto nie dymi na czarno

LaPlagne
22-05-2010, 23:40
Oczywiście jak stoisz w miejscu obroty falują? jak jedziesz i puścisz gaz + wrzucisz na luz to też? jak tak to na moje oko nic innego jak krokowy. Jak nie chcesz na razie pchać kasy możesz poczyścić z złożonymi rękoma żeby to dało więcej niż umarłemu kadzidło i ten silnik krokowy i przepustnicę. Ew. pod kompa wycieczka, albo kupno kabli za ~50dych i obcykanie się z czym się to je (wtedy wiadoma sprawa, dożywotnio darmowe podpinanie pod kompa masz na własną rękę). Może to tyle moich przypuszczeń, ale wg. mnie wiele większych hockówklocków nie może być ;)

xarosx
23-05-2010, 11:20
tak tak dokladnie czy stoje w miejscu czy jadac wyzuce bieg i bedzie na luzie tak samo falują obroty tylko jak silnik jest zagrzany ... na zimnym nic sie nie dzieje . Wiem ze kable wn mam nie ciekawe wiec mogą miec przebicie. Silniczek wczoraj wyczyscilem ale to nic nie dalo wrecz jest gorzej jak go wykrecilem teraz potrafi nawet zgasnac i to spalanie mnie strasznie martwi. Nie zarobie na dojazdy do pracy jak tak dalej bedzie.

maraz88
23-05-2010, 15:56
Korzystając z okazji może ktoś pomoże w podłączeniu fiata pod kompa? Jakim programem, jakim kablem to robicie?

LaPlagne
25-05-2010, 12:26
xarosx silnik krokowy, ale podpiął bym się na Twoim miejscu pod kompa żeby się upewnić (błąd jak nic powinien być).

xarosx
28-05-2010, 18:22
niestety to nie jest silniczek krokowy .... wymienilem krokowke kable wn i swiece ... auto trzyma obroty przez caly czas ale gdy sie zagrzeje to gaśnie ... wylacze go wtedy na doslownie 3 -5 min i auto poźniej spowrotem trzyma obroty .. pewien gosac powiedzial mi ze to moze byc cewką zaplonową ktora jak sie zagrzeje to dostaje przebicia moze to byc tym ??? prosze o pomoc

Mariusz_Tychy
31-05-2010, 22:36
Witam
Mam pytanie odnośnie tej sondy i wysokiego spalania od jakiegos czasu bierze mi ok 15 l gazu a nigd mi tyle nie palił a mam instalacje ok 2 lat nawet po wymianie filtrów itp rzeczy ani nie było lepiej ani gorzej palił cały czas równo do do 0,5 l różnicy a tu od jakiegos czasu nie mam pojecia w sumie to jak wymianiłem termostat to po jakims czasie się takie jazdy zaczeły robic (ale się rozpisałem a miało byc o lambdzie :D ) mam walniety łącznik elastyczny (gruchot) na rórze czy też od tego moze tak wariowac. Dodam jeszcze że byłem na regulacji 3 razy i nic
Ja ostatnio wymieniałem plecionkę i spalanie wróciło do normy , koszt z wymianą 100PLN

qrczak
31-05-2010, 23:04
U mnie kiedys powodem duzego spalania oraz spadku mocy byl uszkodzony map sensor,zasysajacy lewe powietrze.Zle dzialal na benzynie jak i na lpg.

qra69
31-05-2010, 23:06
U mnie kiedys powodem duzego spalania oraz spadku mocy byl uszkodzony map sensor,zasysajacy lewe powietrze.Zle dzialal na benzynie jak i na lpg.
co i jak to sprawdzić?

qrczak
31-05-2010, 23:21
http://www.allegro.pl/item1031613011_czujnik_cisnienia_map_sensor_fiat_p unto_marea_cnq.html
Najlepiej miec takowy na podmiane.Ja wymienilem sonde,krokowy,kable ,swiece i nic.Dopiero przypadek zdjalem oslone (pudelko)map sensora i okazalo sie ze na wejsciu wezyka powietrznego jest ulamany kruciec.Wymienilem map sensor i wszystko wrocilo do normy.

xarosx
02-06-2010, 21:53
mam pytanie co to jest ta "plecionka" i gdzie ona sie znajduje ?

qrczak
02-06-2010, 22:01
Plecionka czyli lacznik elastyczny wydechu,laczy portki z katalizatorem.

aGentX
20-10-2010, 11:48
Witam serdecznie jestem szczęśliwym a może i nie posiadaczem fiata brava 1,4 12V z 1996r z nową instalacją gazową!! Moim problemem jest to iż po zamontowaniu instalacji samochód nie palił dużo ale za to nie chciał jechać tzn. przy każdym przyspieszaniu szarpał regulacje trwały ok 2 miesięcy! dopatrzono się iż jest za mały mixer i podaje za mało gazu wymieniono na większy i pomogło ale za to auto zaczęło palić w mieście 16l/100 w trasie 12l/100 twierdzono że źle liczę! Nie sprawdzę tego jak nie zacznę tankować do pełna tzn jak zatankuje 10 czy 15l to gaz się mniej rozpręża i wtedy mogę go do końca nie wyjechać no ok zgadzam się ale o ile o 1 może 2 litry to i tak do 16l w mieście jest kosmos!! Odłączyli mi komputer i jeżdżę na instalacji ustawianej pokrętłem ale co jak skręcony jest na maxa gaśnie i pali jak smok bo jeszcze o 2 litry więcej Po wielu wielu męczących jazdach za kupę pieniędzy powiedziano mi iż teraz musimy wymienić reduktor bo widocznie jest walnięty i leje ciekłym gazem?!<szczęście że jest gwarancja> jak myślicie czy to będzie to bo ja już mam dość zamiast oszczędności jest.. sami widzicie co dodam ze świece przewody i filtr, czujnik temperatury, sonda, termostat są nowe!! a w dodatku benzyny po mieście pali do 9l /100 a w trasie 6,5-7l. Jeszcze jedno też mnie zastanawia po zamontowaniu instalacji zaczął dziwnie klekotać i silnik pracować nie równo gazownicy twierdzą że wina silnika a nie ich!! jeśli mieliście podobne doświadczenie napiszcie może jeszcze coś nie zostało wymienione co ma na te wszystkie czynniki wpływ!@!

dudu$
20-10-2010, 22:02
według mnie gazownicy spartolili robotę i nie chcą się do tego przyznać. Skoro auto na benzynie jeździ normalnie i spalanie w mieście wynosi 9l ( chyba normalne ) to znaczy że coś jest nie tak z instalacja gazową, A skoro jest na gwarancji To niech ci ją całą przejrzą.

lukq
21-10-2010, 19:46
9l /100 a w trasie 6,5-7l. troszkę dużo, ale zależy jaką masz nogę i preferujesz styl jazdy. Jeśli chodzi o gaz to faktycznie jest to bardzo duże spalanie. Zaczerpnął bym jeszcze porady w innej firmie zajmującej się montowaniem gazu w samochodach.

p.s
1.4 to nie najlepsze silniki do gazu.
jak posiadałem brave 1.4 75 z 97 r to spalanie na trasie osiągałem 5-5.5/100 nie przekraczając 110, a w mieście mieściłem się w 7 litrach

boch
21-10-2010, 20:35
jak posiadałem brave 1.4 75 z 97 r to spalanie na trasie osiągałem 5-5.5/100 nie przekraczając 110, a w mieście mieściłem się w 7 litrach
no to pozazdroscic. z lektury wielu postow na kilku forach odnioslem wrazenie, ze 10 litrow LPG w cyklu mieszanym, to wlasciwie normalka.
na zewnatrz robi sie coraz chlodniej, ma to oczywiscie przelozenie na dzialania instalacji LPG na sekwencji, gdzie przelaczanie miedzy benzyna, a gazem odbywa sie po osiagnieciu okreslonej temp. u mnie jest to podobno 26 stopni. jak jest u Was?
ponoc na zime warto wlozyc kawalek tektury miedzy grill, a chlodnice w celu szybszego nagrzewania sie ukladu. co o tym sadzicie?

lukq
21-10-2010, 20:37
boch, spalanie jakie podałem to PB, jeśli chodzi o tekturę to możesz to zastosować, na pewno pomoże Ci w szybszym nagrzaniu.

aGentX
22-03-2011, 16:10
Witajcie w końcu po 3 miesiącach walki okazało się iż falujące obroty i ogromne spalanie gazu to wina uszkodzonego komputera tak naprawde w serwisie powiedziano że komputer albo sonda bo po podłączeniu wyskakuje błąd sondy i komputer jej nie czyta po skasowaniu dalej wraca najpierw kupiłem sondę i nic nie dało później kompa i jest ok!! koszt 300zł i po sprawie spalanie już w normie!

Willy88
24-06-2013, 13:28
Hej,

Pozwolę się podpiąć pod ten temat.

Mam od kilku dni bardzo podobny problem:

Otóż spalanie gazu wzrosło mi z 8 do 16/18l na 100km + dodatkowo brak mocy (czuje, iż pomimo 103 KM w ogóle nie przyspiesza...)
Na 36 l gazu zrobiłem 180 km i zapaliła się kontrolka czerwona - normalnie zapalał się przy ok 400~.

Poszedłem do gazownika, który jakiś tydzień wcześniej montował mi nowy parownik (stwierdził, że poprzedni jest zniszczony i nie chce się bawić w regenerację - ok). Dodatkowo wzbagacali mieszankę (ale tylko gazu?!), ponieważ silnik gasł przy rozsprzęglaniu.
Po przedstawieniu powyższych faktów - w 10 sekund stwierdzili (po uruchomieniu silnika), że to wina listy wtryskiwaczy i trzeba ją jak najszybciej wymienić - nie domykają się tłoki.

Ok powiedziałem, ale dla pewności chciałem zobaczyć jak będzie jechał na benzynie - okazało się, że na benzynie także ma znaczny spadek mocy!! Dodatkowo wzrosło spalanie z ok 6 do 8l (wg. kompa) po mieście 13l (było ok 7,5 - 8). Dodatkowo auto bardzo głośno chodzi - praktycznie buczy przy obrotach 2k+

Pytanie czego to może być wina ?

(dorzucę jako info, że praktycznie od początku kupna auta (3-mce) ucieka mi olej (nie cieknie, nie ma żadnych śladów - ciśnienie na zaworach 14-16 barów).

Czy ktoś miał podobny problem lub wie od czego zacząć w ogóle sprawdzanie ? Mam w zamiarach wymianę silnika, ale mimo wszystko chciałbym jak najszybciej usunąć przyczynę tak dużego spalania i braku mocy.

Z góry dzięki za wszelkie wskazówki :)

byrrt
24-06-2013, 13:52
Podepinij się do kompa i może coś się okaże.. Może lambda, może katalizator, może dolot coś nie szczelny a może to tylko to, że rozjechała się faktycznie listwa wtryskowa od lpg i teraz rozjechały się mapy na kompie benzynowym.. Wszystko powinna wyjaśnić diagnostyka.

Willy88
24-06-2013, 18:26
A tak z ciekawości - lambda to sonda badająca mieszankę tak ? Jaki to ma wpływ na spalanie ? Komputer po błędnym odczycie wartości podaje złe mieszanki ?
Ok - umówiłem się z mechanikiem w warsztacie, żeby podjechać i sprawdzić wszystko od A do Z. (dam znać jaki będzie wynik diagnostyki)

PS Czy taki głuchy stukot podczas jazdy to mogą być zużyte końcówki drążków kierowniczych ?

dejv667
24-06-2013, 22:04
A tak z ciekawości - lambda to sonda badająca mieszankę tak ? Jaki to ma wpływ na spalanie ? Komputer po błędnym odczycie wartości podaje złe mieszanki ?
Ok - umówiłem się z mechanikiem w warsztacie, żeby podjechać i sprawdzić wszystko od A do Z. (dam znać jaki będzie wynik diagnostyki)

PS Czy taki głuchy stukot podczas jazdy to mogą być zużyte końcówki drążków kierowniczych ?

Generalnie są dwie awarie które mocno podnoszą spalanie: czujnik temp płynu i lambda. Z pierwszym wypadku ECU myśli że silnik jest ciągle zimny i ciągle leje paliwo jak "na ssaniu".
W wypadku awarii Lambdy ECU używa ustawionych na sztywno wartości mocno przelewając paliwem - takie działanie jest z gruncie rzeczy bezpieczniejsze niż jazda na zbyt ubogiej mieszance.

markshall
24-06-2013, 22:33
Generalnie są dwie awarie które mocno podnoszą spalanie: czujnik temp płynu i lambda. Z pierwszym wypadku ECU myśli że silnik jest ciągle zimny i ciągle leje paliwo jak "na ssaniu".
W wypadku awarii Lambdy ECU używa ustawionych na sztywno wartości mocno przelewając paliwem - takie działanie jest z gruncie rzeczy bezpieczniejsze niż jazda na zbyt ubogiej mieszance.
Zgadzam się. Co do pytania o końcówki drążków trudno powiedzieć, może to być równie dobrze wahacz. Najlepiej by było pojechać na jakieś szarpaki i wtedy będzie wszystko widać jak na dłoni. Na każdej stacji diagnostycznej to sprawdzisz a na niektórych nawet za darmo - jak robisz tam regularnie przeglądy.

endriu92
25-06-2013, 00:53
Mogą to być końcówki drążków, może być wachacz może nawet stukać tarcza (choć w to akurat wątpię). Tak jak kolega wyżej mówi - na stacji diagnostycznej można poprosić o kontrolę samego zawieszenia i wszystko będzie jasne a to jest "parę groszy".

Willy88
25-06-2013, 15:50
Ok, dzięki za info. Czekam do piątku i podrzucę info. A tak przy okazji - orientuje się ktoś gdzie w okolicach Poznania można zregenerować listwę wtrysku do LPG ? Słyszę na jałowym jak klepią (chyba tłoki) pewnie się nie domykają. Zestaw do 4 tłoków kosztuje ok 90PLN za nową wołają 350 PLN.

Willy88
01-07-2013, 09:41
Heh - generalnie mechanik mnie załamał - wziął 50 PLN za to, że podpiął się kompem i skasował błędy - ale NIC nie sprawdził.... generalnie wymienił wszystkie części, które ja sam mu zaproponowałem przed podłączeniem, a nawet ich nie sprawdził fizycznie - kpina!

Pomijam fakt, że ceny, które podał to 3-4 razy przebitka cen z allegro.

Chce wymienić:
4 x świeca
1 x cewka
1 x sonda lambda

Bo mu tak komp pokazał. Poświęciłem trochę czasu i sprawdziłem wszystko sam okazało się, że świece są tylko zabrudzone (od oleju na 99%), a cewka jest dobra.

Finalnie potwierdziły się moje obawy, że trzeba będzie wymienić silnik z uwagi na przeciekający olej, który dostaje się komory spalania (stąd zabrudzone świecie etc).

Mam pytanie do Was - czy ktoś z Was ma schemat pomocny przy wymianie całego silnika ?

+ mogę prosić o kilka wskazówek (jakąś listę) przy kupnie nowego (używanego) - np. ciśnienie na zaworach ?

PS Ewentualnie zna ktoś ogarniętego i dobrego fachowca w Poznaniu lub okolicach, który podjąłby się wymiany takiego silnika?