PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z niedziałającym klaksonem w brava 1.9jtd-pomocy



radii
17-10-2008, 19:00
Witam wszystkich,

Mam problem z sygnałem dźwiękowym w mojej bravce. Od pewnego czasu raz działał a raz nie. Teraz objawy są takie, że gdy kierownica jest ustawiona do jazdy na wprost to sygnał nie działa. Natomiast, gdy skręcę kierownicą o jakieś 40 stopni w lewo i nacisnę sygnał to zaczyna działać. Przez jakiś czas działa w całym zakresie obrotu kierownicą, nawet w pozycji do jazdy na wprost. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów objawy braku działania powtarzają się.
Czy ma ktoś z Was rysunki poglądowe kolumny kierownicy i sposobu połączenia elektrycznego w miejscu obrotu koła kierownicy.
Co może wpływać na takie objawy.
Proszę o pomoc.

Pozdrawiam

Radek

Hipo
17-10-2008, 22:41
Tam jest taka tasma co odpowiada za sygnaly przekazywane do jaska sygnalu i sterowania radiem o ile takie jest. Prawdopodobnie to jest twoj problem.

radii
20-10-2008, 22:40
Witam,

Czy żeby dostać się do tej taśmy to trzeba odkręcać koło kierownicy? Jak ją zdiagnozować? Co w tej taśmie może się popsuć, czy jest możliwość naprawy domowymi sposobami i jaki może być koszt naprawy?

Zauważyłem jeszcze jeden problem, mianowicie gdy włączam kierunek w prawo to czasami przez chwilę szybko miga a następnie zaczyna migać normalnie. Czy to oznaka że wykańcza mi się przekaźnik od kierunków?

Pozdrawiam

Madaw
20-10-2008, 22:47
Możesz spróbować dojść poprzez odkręcenie plastików na kolumnie, ale to raczej za wiele nie da, najlepiej jest jak odkręci się kierownice. Uszkodzoną taśmę z reguły wymienia się na nową/inną. Jest możliwość naprawy ale to raczej na długo nie pomoże. Wiem, bo podobnie miałem kiedyś w Focusie.

Hipo
21-10-2008, 13:33
Najpierw zdejmij airbag i pooglądaj styki od klaksonu, może to ich wina a nie tasmy. Pamiętaj tylko żeby po odpięciu poduszki nie włączać stacyjki bo inaczej dostaniesz błąd poduszki na szafe w prezencie. Jesli to jednak taśma to trzeba kiere zdzierać.

radii
22-10-2008, 21:31
Styki już sprawdzałem, to nie jest ich wina.
A czy ten zespół taśmy po demontażu da radę jakoś rozebrać, żeby zobaczyć co się dzieje w środku. Czy zespół taśmy można obrócić na kole kierownicy o jakiś kąt względem pierwotnego (fabrycznego) ustawienia, żeby w położeniu do jazdy na wprost pracowała inna część tej taśmy, bo zauważyłem, że jeśli obrócę kierownicę o jakiś kąt to sygnał zaczyna działać.

Dzięki za podpowiedź, koło piątku spróbuję się za to zabrać.

Pozdrawiam

Hipo
23-10-2008, 16:16
Z tego co oglądałem na fotkach to ten element montuje się w jednej pozycji a demontaż koła kierownicy jest konieczny bo tasma jest zakładana na wał kierownicy.