PDA

Zobacz pełną wersję : Stilo - zakup



Luc3k
24-09-2008, 19:06
Serdecznie witam na forum.
Od miesiąca bezskutecznie poszukuję dla siebie samochodu. Było już kilka opcji, P206, P307, VW Polo. Teraz znajomy polecił mi właśnie Fiata Stilo 1.9 JTD. Chciałbym zaczerpnąć fachowej porady (obiektywnej) ile ten samochód jest wart. Jakie ma wady, jakie zalety, czy jest awaryjny. Chciałbym się czegoś dowiedzieć, ażeby mieć punkt zaczepienia.

Hipo
24-09-2008, 19:39
Auto jak auto - jak jest wyjeżdzone to nie ważne co byś kupił i tak będzie sie z czasem psuć. Silnik JTD - sprawdzona konstrukcja, w autach po lifcie wystepuje czasem MULTIJET na 140KM. Generalnie lepiej oglądać się wlasnie za autem po lifcie bo ma usuniete trochę usterek z wieku niemowlęcego. Jedyne co słyszałem złego - powtarzam słyszałem ale nie twierdze że to reguła - problemy z elektryką, Stilo jest wręcz przepakowane kablami.

Luc3k
24-09-2008, 20:05
A w którym roku Stilo przeszło lifting?

odyn44
24-09-2008, 20:06
stilo multijet mam i jak dotąd przez 4 lata i 90000km na elektrykę nigdy nie narzekałem
zawieszenie jak to w polsce co jakiś czas trzeba robić
poza tym zero awarii
a silnik 140 koników jest bardzo wdzięczny do przestrajania
po zmianie programu uzyskałem 196 kucyków i prawie 400 Nm momentu obrotowego przy 1800 obrotów
a i spadło spalanie

Hipo
24-09-2008, 21:26
prawie 400 Nm momentu obrotowego przy 1800 obrotów

A co sprzeglo na to ? nie odfrunęlo ? 400 niutków może być ale nie przy 1800 obr.

odyn44
25-09-2008, 07:06
sprzęgło nie odfrunęło :) jeszcze, a już trzy lata obrywa :D
aobroty trochę mi się machnęły ;)
sprawdziłem na wykresie z hamowni
przy 2200 obrotów
przy 1800 ma tyle co poprzedni max

Hipo
25-09-2008, 15:43
No tak własnie myślałem że coś nie teges jest z obrotami ;) bo przy takim momencie sprzeglo byś już dawno zajechał :)

guma
13-02-2013, 19:56
No nic. Niecałe 5 lat ale pora odgrzać kotleta :)

Siemka, jestem w rozterce bo dużo aut na rynku a ja nie wiem co wybrać. Jedną z opcji jaką na innym forum motoryzacyjnym mi podrzucono to fiat stilo.

Obecnie jeżdżę, a raczej kulam się Oplem Astrą F '93. Auto służyło jako doszkolenie się po zdaniu prawa jazdy. Obecnie ładnych kilka lat minęło i nie mogłem złego słowa powiedzieć bo nauczyła mnie sporo. Jednak po niemiłych ekscesach (rów) ostatnim czasem zaczęło się niestety wszystko sypać i koszty naprawy mijają się z celem w myśl zasady "trupa się nie ratuję"

Początkowo chciałem zostać przy Oplu uderzyć w Vectrę B. Jednak po burzliwych dyskusjach na innym forum skłonili mnie do wyboru japońca, seata, skody (vw nie chcę - częste kradzieże). Dlatego jestem tu aby wypytać was o Fiata. Jak byście porównali do w/w marek (oczywiście Ci co mieli styczność)

Moimi priorytetami w wyborze auta są:
- klimatyzacja (może być zwykła, ważne byle była)
- silnik o pojemności 1,6-2,0 - wole nadmiar mocy niż jego brak na trasie (z autopsji)
- koniecznie kombi z racji pojemności
- niskie koszta eksploatacji i ogólna trwałość
- zakup do ~10 tyś zł

1.Jak wypada ten model na powyższe kryteria ?
2.Jak wygląda sprawa korozji ? Mój będzie całe życie spędzał pod chmurką.
3.Jaki silnik? benzyna (z LPG?),a może diesel będzie bardziej nazwijmy to idiotoodporny?
4.Jakie są mankamenty Fiatów ? Zapewne są jak w każdej marce :)

Moje przebiegi roczne nie są duże ale jak już jadę to zazwyczaj poza miasto albo przy brzydkiej pogodzie krążę po mieście załatwiając jakieś sprawy.. Większość w roku jeżdżę rowerem.

Szczerze powiedziawszy chciałbym uderzyć w diesla tylko nie wiem jaki konkretnie model/typ diesla będzie odpowiedni.

Z góry dzięki za wszystkie odpowedzi.

P.S. przeglądając allegro i okolice Bydgoszczy (bo nigdzie dalej nie mam ochoty jeździć za autem i tracić czas i kasę) znalazłem taki egzemplarz. Jest to 1,6 103KM z LPG. Pytanie jak z trwałością tej jednostki i odpornością auta na korozję. W ogóle warte swojej ceny ? Oferta - Fiat Stilo (http://otomoto.pl/fiat-stilo-C27299181.html)

Czy jest osoba z Bydgoszczy/Torunia która byłaby chętna do odpłatnej pomocy przy oględzinach ? (oczywiście jeśli się zdecyduję)

Pozdrawiam i oczekuję na Wasze odpowiedzi/rady z niecierpliwością. A tym czasem lecę szperać po forum :)

znajomy co ma cc podesłał mi małe co nieco o fiatach http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=278569829&an=0&page=0#Post278569829 i wyczytałem taką niepokojącą na moje informację dot silników


Jeśli natomiast chodzi o silniki napędzające fiaty stilo, to panuje generalna opinia, że:
1,2 - nie sprawiają żadnych problemów, są słabe, ale w sam raz do miasta;
1,4 - czasami biorą śladowe ilości oleju i się pocą w najrozmaitszych miejscach;
1,6 - są paliwożerne a przy tym powolne (słabszy o 25% pali około 10% więcej niż 1.8), a cewki zapłonowe padają jak muchy;
1,8 - biorą olej i są na bakier ze zmieniaczem faz rozrządu (wariatorem), ale zapewniają frajdę z jazdy. Miewają problemy z przekładnią kierowniczą.
2,4 - zapewniają szybkość okupioną jednak problemami z wariatorem i zautomatyzowaną skrzynią Selespeed a także przekładnią kierowniczą.
1,9 JTD - mają bardzo wrażliwe przepływomierze, zatykają się zawory EGR i Overboost, a także zimą padają turbiny, ale w zamian na codzień odwdzięczają się niskimi kosztami eksploatacyjnymi. Siadają niestety sprężyny przedniego zawieszenia.
1,9 JTD MJ - to nowoczesne diesle wrażliwe na jakość paliwa.

Jak się do tego ustosunkować ? Bo dla laika wychodzi że każdy silnik jest wadliwy, a wiemy że tak nie jest i składa się na to wiele czynników.

Quler
14-02-2013, 00:18
P.S. przeglądając allegro i okolice Bydgoszczy (bo nigdzie dalej nie mam ochoty jeździć za autem i tracić czas i kasę) znalazłem taki egzemplarz. Jest to 1,6 103KM z LPG. Pytanie jak z trwałością tej jednostki i odpornością auta na korozję. W ogóle warte swojej ceny ? Oferta - Fiat Stilo

Na pierwszy rzut oka kierownica strasznie zmasakrowana ... auto miało jakiegoś dzwona z przodu chyba bo obydwie lampy wymieniane ... tylna lampa pęknięta ... i sprzedający jakoś za wiele nie napisał o aucie .. nawet przebiegu nie ma ... :(

Co do silników .. to pewnie do każdego można było by się przyczepić ... wszystko zależy ile będziesz robił km rocznie ... bo jak mało to nie opłaca się kupować diesla ... ja śmigam JTD 3 rok i jestem mega zadowolony ... spalanie w trasie potrafi poniżej 5 litrów zejść ... :)

Prawda jest taka ,że jak kupisz zadbane auto to będzie Ci dobrze służyło :) Jak będziesz jechał oglądać to zagadaj z kimś może ma kabelki i laptop .. podepnie auto i przynajmniej przebieg sprawdzi ... :)

byrrt
14-02-2013, 07:44
Co tu dużo gadać - fiaty idealne nie są ale wszystko zależy tak jak Quler zauważył od egzemplarza. Jak kupisz trupa to zrazisz się do marki i nie ważne jakiej. Stilo jest autem przyjemnym, ciekawym stylistycznie, dobrze wyposażonym i stosunkowo tanim. Ale ma np. często błache z reguły usterki elektryki. Wali błędami czasem żarówek, esp itp itd.. Chociaż tak jak mówię - w 90% są to pierdoły typu wypnij złączkę, siknij kontaktem, wepnij znów.. Silniki JTD są nie do zajechania tak więc to bdb wybór. Jeżeli benzyna to uważaj na 1.6 od opla bo do nich czytam nie raz jest bardzo cienko z pewnymi częściami. Marudzą też na 1.8 benzynę chociaż tego nigdy nie rozumiałem bo to b. podobny silnik do tego w BBM a ten z kolei ma dobre opinie..

guma
14-02-2013, 09:52
Dzięki za opowiedzi. Jesteście pierwsi bo jakoś na seacie i skodzie cisza a post napisałem wczoraj o 14-15 0o

Wiadomo ze jak się kupi zajechany to się zrazi do danej marki nawet jak to będzie ferrari, oczywista oczywistość :)

Chciałem właśnie abyście zwrócili uwagę na bolączki fiatów jak te ze złączkami itd. Jeśli to największy mankament to faktycznie nie jest źle :)
Powiedzcie tylko jeszcze jak wygląda sprawa z korozją blacharki ?

Quler rozumiem że ten fiat prawdopodobnie bity i nie ma sensu się w niego zbytnio co pakować. Dzięki za info bo ja ze zdjęć w ocenia auta jestem słabiutki :)

guma
14-02-2013, 13:50
Jeszcze jedna istotna dla mnie kwestia. Dwumasa. W którym roku wchodziło to dziadostwo :) ?

qronax
14-02-2013, 14:51
Powiedzcie tylko jeszcze jak wygląda sprawa z korozją blacharki ?
możesz znaleźć post jednego z forumowiczów który narzeka na "nalot rdzy wewnątrz progu", a ze swojego doświadczenia mogę powiedzieć że jeśli nie ma uszkodzeń powłoki lakierniczej to i rudej brak. w końcu cała blacha w ocynku. Podwozie nie jest odpowiednio zabezpieczone na polskie warunki zimowe (sól piasek) więc warto zainwestować w konserwację. mój stoi od przeszło dwóch lat pod chmurką w PL i zero oznak rdzy

Jeszcze jedna istotna dla mnie kwestia. Dwumasa. W którym roku wchodziło to dziadostwo ?
dwumasa jest standardem w dieslu - bez rozróżnienia na rok produkcji. Jak trafisz na silnik w dobrym stanie to nie powinieneś się o to specjalnie martwić. czytałem o gościu który zrobił ~300 tys aż dwumasa całkowicie się rozleciała.

Czy jest osoba z Bydgoszczy/Torunia która byłaby chętna do odpłatnej pomocy przy oględzinach ? (oczywiście jeśli się zdecyduję)
z doświadczenia polecam sprawdzanie auta w ASO - koszt 250zł a sprawdzą wszystko, podłączą komputer, przeszukają historię auta w bazie fiata. jak coś wyjdzie to sprzedający powinien schodzić z ceny więc wydatek się zwróci, a ja dzięki temu uniknąłem kupna stilo po dzwonie (z dziura w podłodze xD)

Grześko
14-02-2013, 14:56
1,6 - są paliwożerne a przy tym powolne (słabszy o 25% pali około 10% więcej niż 1.8), a cewki zapłonowe padają jak muchy;
Tekst, który zacytowałeś uważam za kolejną powielaną bzdurę wygłaszaną przez ludzi, którzy kupili kiedyś zajeżdżone auto z tym silnikiem i uważają, że to norma.
Od dwóch lat jeżdżę Stilo z silnikiem 1.6 16V 103 KM i wcale nie uważam, żeby był bardziej zachłanny na paliwo niż silniki innych marek o tej pojemności, a to, że od 1.8 pali więcej to kolejna bzdura.
Co do dynamiki to Stilo z tym silnikiem jest porównywalne z innymi autami (Opel, VW, Ford czy Renault) z silnikami 1.6 i szkoda tylko, że twórcy ww opinii nie porównali dynamiki tych silników z silnikiem 2.4 - byłaby jeszcze większa różnica. Trudno spodziewać się, żeby auto które ma silnik słabszy o 30 KM miało taką samą dynamikę jak to mocniejsze. Mimo to Stilo 1.6 nie jest zawalidrogą i można nim bardzo dynamicznie jeździć, ale żeby to robić trzeba umieć jeździć, a nie jedynie wciskać pedał gazu!!!
Silniki 1.6 nie biorą oleju (jak np. 1.8), nie mają wycieków/pocenia się, a awarie cewek WN (jeżeli ktoś nie zamontował badziewia pod nazwą Sagem) praktycznie nie występują. Ja w pierwszym miesiącu eksploatacji Stilo wymieniłem dwie (właśnie Sagem) i do dzisiaj mam spokój (wszystkie cztery mam teraz Champion).
Co do rdzy to nadwozia Stilo są całkowicie cynkowane i jeżeli auto nie było uderzone/klepane/spawane to temat rudej praktycznie również nie występuje.
Oczywiście piszę tu o aucie całkowicie sprawnym i zadbanym, a nie egzemplarzu złożonym z dwóch wiat przystankowych, z silnikiem od kolejnego rozbitka.
Tak więc Fiata Stilo bardzo polecam.

byrrt
16-02-2013, 00:31
Odnośnie pomocy w kupnie auta w Bdg.. Mogę zerknąć ale za specjaliste się nie uważam. Mam kabel, można się zawsze podpiąć i spr wszystko..

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2