PDA

Zobacz pełną wersję : bravo 2.0 hgt



koperos
18-09-2008, 13:17
cześć
jestem nowym użytkownikiem forum i przymieżam się do zakup bravo 2.0 hgt po 1998 roku. Prosił bym o jakieś informacje o tym aucie pozdrawiam ;)

Hipo
18-09-2008, 16:33
Jakie informacje Cię interesują ? bo jakieś to mogą być że auto ma 3 drzwi, 4 koła i że szyby się otwierają :) więcej szczegółów kolego

koperos
18-09-2008, 22:18
w sumie racja aczkolwiek kół jest 5 :D lata temu miałem bravke aczkolwiek z nie najlepszym silnikiem 1.4 12v :) wiem że po 98 jak pozmieniali gam silników były one dużo lepsze aczkolwiek mało wiadomo mi o jednostce 2.0 hgt 157 konnej bo nawet na rynku wtórnym nie ma ich zbyt dużo.interesuje mnie jakie ma słabości (pod warunkiem że była dobrze eksploatowana)

Hipo
19-09-2008, 14:02
wiem że po 98 jak pozmieniali gam silników były one dużo lepsze

W 99roku gwoli ścisłości, największe zmiany to w zasadzie wprowadzenie jednostek JTD zamiast TD, co do benzyniaków było prawie bez zmian, jedynie w 2.0 20V pojawił się chyba VIS.



2.0 hgt 157 konnej

Takich nie ma wogóle, 147 w bravo, 155 w marei.


CO do słabości to raczej jak w każdym silniku, dobry olej w terminie to podstawa, rozrząd, no i oczywiście reszta to już zależy od stylu jazdy, czy ktoś nie katował silnika ostrą jazdą bądź też nie poddawał go pod PSJ.

garfield1988gse
20-09-2008, 10:21
Do słabości można zaliczyć to, że silnik jest dosyć duży (zajmuje dużo miejsca) i żeby dostać się do niektórych elementów i je wymienić to trzeba się solidnie napracować, oczywiście będziesz też miał droższe części zamienne niż w standardowym modelu, o ubezpieczeniu i paliwie nie wspominam bo decydując się na taki wóz trzeba liczyć się z kosztami eksploatacji.
Trzeba się liczyć z tym, że samochody używane w wersji usportowionej nie miały raczej łatwego życia i można wpakować się za ich pośrednictwem w kłopoty finansowe.

ps. kiedyś w "Motorze" był artykuł o kupnie używanego FIATA Bravo i było tam również o wersji HGT, niestety nie pamiętam ,który to numer :/ poszukam go w moich zbiorach jak znajdę to mogę wrzucić skany, ale niczego nie obiecuję bo nie wiem czy jeszcze mam ten numer

Hipo
20-09-2008, 13:37
Łatwo w miare jest rozpoznać czy był bity czy tez nie bo zwykle po przygodzie nikt nie montował już orybinalnego zderzaka od HGT bo trudno takowy zdobyć.

garfield1988gse
20-09-2008, 14:28
O HGT może nie ma ale są pewne porady odnośnie używanego Bravo, może się przyda

http://fotoo.pl/hosting-zdjec/links/motor-1

http://fotoo.pl/hosting-zdjec/links/bravo-2

Powyższe skany zostały zrobione z tygodnika "Motor" wydawnictwa Bauer i nie są wykorzystywane w celach handlowych.

Hipo
20-09-2008, 17:09
Troche ten artykuł niedokładny, po pierwsze lift był w 99roku a nie w 98, pod drugie w zawiasie się rozwalają przeważnie swożnie a to nie jest element metalowogumowy jak piszą, poza tym zewnątrz klamki obłażą w w Bravo/Brava bo nie są lakierowane i w BBM środkowe po lifcie. Tak samo opinia na temat wahaczy z tyłu jest zupełnie wyssana z palca, raz że jak już się wysra to się zmenia łożyska a nie cały wahacz a dwa że 10lat auto spokojnie smiga na tym. Tak samo do elektryki nie można się przyczepić, to opinia która ciągnie się za starszymi fiatami i jest powielana przez mało znajacych temat pismaków.

garfield1988gse
20-09-2008, 18:45
z elektryką to są jednak problemy, dwóch znajomych ma od nowości Bravy jeden Mare Weekend, no i się elektryka sypie, o innych pierdołach nie wspominam. Ogólnie jest to kapryśny samochód, ale przecież my lubimy włoskie auta ;)

jaski82
16-10-2008, 13:08
maf fiacika hgt wersja 147 km sa jeszcze 150 i 155km silniki te róznia sie tylko elektronika jesłi masz pytania wal smiało ciekawostka wejdz na you tube poszukaj filmików fiat bravo hgt od jaski82bubu tam jest mój fiacik sa3 filmiki i wiele innyh od innyh nadawców pozdrawiam ps jestem z swojego zadowolony ze swojego a z czesciami nie ma problemów i nie sa tak drogie jak sie wydaje

ego
18-10-2008, 19:57
Takich nie ma wogóle, 147 w bravo, 155 w marei. a czym się rożni silnik w marei od silnika w bravo? nie pisz głupot jak nie wiesz jak jest w rzeczywistości... 155 KM było z Visem,bez Visa 147 i tyczy się to zarówno bravo jak i maryski...

Hipo
19-10-2008, 13:07
a czym się rożni silnik w marei od silnika w bravo? nie pisz głupot jak nie wiesz jak jest w rzeczywistości..

Różni się numerem kompa sterującego a co za tym idzie deko liźnięte mapy wtrysku, zapłonu i już masz różnice więc się nie pultaj, to ze Hgtem jeździłeś to nie znaczy ze masz monopol na wiadomości .


155 KM było z Visem,bez Visa 147 i tyczy się to zarówno bravo jak i maryski...

Wiesz wogóle do czego VIS służy ? bo napewno celem tego urządzenia nie jest kontrola mocy.

ego
19-10-2008, 19:34
Gościu pierdoły pisze i jeszcze sie rzucasz,każde bravo hgt po 98 roku miało juz 155 koni,a nie tylko marea Gdzie napisałem,że vis służy do kontroli mocy? Napisałem wyraźnie że 2.0 20v z visem miało kilka koni więcej.


to ze Hgtem jeździłeś to nie znaczy ze masz monopol na wiadomości . mało tego,że jeździłem to musze Cie zaskoczyc,ale jeżdzę nadal :mrgreen:


co do benzyniaków było prawie bez zmian, jedynie w 2.0 20V pojawił się chyba VIS.

pojawił sie vis i zwiększono moc do 155 koni.

Hipo
19-10-2008, 20:38
Poszperałem, sprawdziłem, mój błąd, faktycznie przed liftem w BBM było 147KM po 154KM.

Natomiast co do VISa to odebrałem twojego posta w sensie jakoby to był czynnik odpowiedzialny za zwiększoną moc.


mało tego,że jeździłem to musze Cie zaskoczyc,ale jeżdzę nadal

Nie ma na niego chętnych ?

ego
19-10-2008, 22:00
Nie ma na niego chętnych ? chętni byli,ale jacys nie zdecydowani... Polatam Nim do wiosny i zrobie drugie podejście,albo zostawie mojej wybrance :mrgreen:

boberxxxl
19-10-2009, 11:17
Witam kolegów!Ja mam zapytanie do was ponieważ posiadam fiata Bravo 2.0 20V HGT z 1995r.i mam problem z kontrolką oleju ponieważ jak silnik pracuje na wolnych obrotach to kontrolka mruga tak jak silnik pracuje,a jak przygazuję to kontrolka gaśnie(700obrotów) a powinno być 900 z tego co się dowiedziałem.Wymieniłem już praktycznie wszystko co by musiało być wymienione a mianowicie:czujnik oleju ,czujnik temp.,świece zapłonowe ,olej ,silniczek krokowy i nadal bez skutku cały czas obroty na 700 i mrugająca kontrolka.Może ktoś podrzucić jakiś konkretny post co w tej sprawie mogło by się dziać i co mianowicie można by było działać w tym temacie ,może ktoś z was miał podobny przypadek???Proszę o konkretny post w tej sprawie.Dzięki !

waho.
19-10-2009, 12:21
Pewnie obrócone panewki na wale korbowym :(

[ Dodano: 2009-10-19, 11:25 ]
dzwoni silnik ?

boberxxxl
20-10-2009, 15:30
nic nie dzwoni nic pie puka,tylko te obroty za niskie i kontrolka mrugająca .

waho.
20-10-2009, 18:53
A olej w ogóle masz ? czy minimum?
Jaki olej o jakich parametrach jest zalany?

boberxxxl
20-10-2009, 19:34
oleju jest norma a olej ktory jest zalany to castrol magnatec 15W40

waho.
20-10-2009, 21:14
Taki był wlany jak go kupiłeś ? - jak dla mnie za gęsty, ktoś ewidentnie chciał coś ukryć.
Ile czasu jeździsz HaGieTą ? Od początku masz takie cyrki ?

falkor
22-10-2009, 17:48
Z tego co się orientuje to nie powinno sie lać mineralnego do tego silnika ja zalałem swoją Marysie półsyntetykiem zgodnie z tym co pisze we wszystkich książkach. Olej mineralny nie jest wskazany do tych silników.

ubek
22-10-2009, 18:44
falkor, dobrze się orientujesz, powinien być pół syntetyk i to dobrej jakości.