PDA

Zobacz pełną wersję : [osprzęt silnika] pasek rozrządu



bercik1965
12-09-2008, 18:18
zachciało mi się wymienić pasek rozrządu i zamierzam zrobić to sam jak myślicie czy dam radę jako takie pojecie mechaniczne mam a co ciekawe nie mam problemów z naprawą typowo mechanicznych części auta jak klocki szczęki itp.ale rozrządu sie boję ale jak dacie mi kilka rad to pewnie się zdecyduję no i oczywiście co oprócz paska nalezy jeszcze zmienić na pewno napinacz prosze was napiszcie w punktach bedzie łatwiej pozdrawiam

Hipo
12-09-2008, 22:05
Zmieniasz napinacz, rolke i sam pasek.

Do tej operacji trzeba mieć już jakie takie narzedzia, obejdzie się spokojnie bez kanału. Znaki do ustawienia masz na wale korobowym i na wałku rozrzadu, pompa wysokiego ciśnienia jak założysz tak moze być.

- odkręcasz górne mocowanie silnika
- podnosisz auto z prawej z przodu na podnośniku
- sciągasz koło i osłone pod kołem
- luzujesz napinacz i sciagasz pasek wieloklinowy
- odkręcasz koło pasowe na wale korbowym
- odkręcasz osłony rozrządu ( po wcześniejszym ustawieniu wału na znak bo znak odpowiadajacy temu z wału jest na obudowie rozrządu)
- poluzowujesz napinacz od paska rozrzadu
- sciągasz pasek
- odkręcasz rolke i napinacz

Montaż w odwrotnej kolejności.

Z napinaczem od paska trzeba uważać bo wstępnie trzeba go naciagnać tak żeby taki ząbek co on ma, siadł w rowek w bloku silnika. Inaczej paska nie napniesz i bedzie luźny. Z napięciem to trzeba z wyczuciem, wstepnie naciagnać, reszte napnie tyle ile trzeba sam napinacz.

Z narzędzi mniej typowych potrzeba klucze typu RIBE nie mylić z torksami czy imbusami bo to co innego. Ponadto klucz 32 alby 36 ( nie pamietam) do zluzowania napinacza od paska PK. Komplet nasadek i w zasadzie to powinno starczyć.

krzysiekk
18-04-2010, 16:31
Witam wszystkich jestem "zielony na forum" ma może ktoś jakieś bardziej szczegółowe dane o wymianie paska wieloklin-owego i rozrządu. Dzięki

Hipo
19-04-2010, 08:15
A co chcesz dowiedziec sie bardziej szczegolowego od tego co napisalem powyzej :?: pasek pk w zasadzie luzujesz na napinaczu i sciagasz montaz odwrotnie i to cala filozofia.

jack black
10-09-2012, 22:16
Witam, by nie zakładać nowego tematu zapytam tutaj, planuje wymianę rozrządu,
na allegro jest taki zestaw:
W skład zestawu za 335pln wchodzi :
-pasek rozrządu DAYCO producent na oryginał
-napinacz Dayco producent na oryginał
-rolka SKF
-pompa wody DOLZ
czy te części są dobre jakościowo, mam nadzieje że sprzedawca
nie ma podróbek robionych w stodole ;)
Sprzedawca ma sklep stacjonarny, nick allegro danielsklep
proszę o opinie w sprawie części oraz sprzedawcy jeżeli ktoś robił
zakupy ( oryginalne czy podróbki )
Pozdrawiam :)

byrrt
11-09-2012, 09:07
czy te części są dobre jakościowo, mam nadzieje że sprzedawca
nie ma podróbek robionych w stodole
Części są spoko, bym się nie zastanawiał ;)

lukq
11-09-2012, 18:36
Jak kupisz wszystko SKF, pasek conti to wyniesie to Ciebie trochę więcej, ale bedziesz spokojny

byrrt
12-09-2012, 09:52
Łukasz Dayco to też jedna z wiodących firm tak więc już nie wybrzydzaj ;) Jedynie ta pompa może mogłaby być firmy SKF ale tez bez przesady..

lukq
12-09-2012, 17:12
Oj,jakoś mam ten sam silnik i wszystko 2 raz SKF i naprawdę nie mogę złego zdania powiedzieć

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2