PDA

Zobacz pełną wersję : Kontrolka Airbag jak skasowac.



raper1987
07-09-2008, 12:39
Po ostatniej wymianie akumulatora zaświecila mi się kontrolka airbagu. Ponoć to rzecz normalna przy wymianie akumulatora. Da się ten błąd skasować samemu?? Jesli tak to jak?? Z gory dziekuje za wszelkie odpowiedzi.

bob96
07-09-2008, 13:42
Po ostatniej wymianie akumulatora zaświecila mi się kontrolka airbagu. Ponoć to rzecz normalna przy wymianie akumulatora. Da się ten błąd skasować samemu?? Jesli tak to jak?? Z gory dziekuje za wszelkie odpowiedzi.

Podczas wymiany akumulatora nie powinna Ci się zaświecić kontrolka airbagu, chyba że robiłeś to na załączonym zapłonie w co wątpię.
Błąd skasujesz jedynie po przez komputer. Wtyczka znajduje się u góry nad schowkiem .
Czeka Cię wizyta u elektryka posiadającego taki sprzęt, lub serwisie ASO.

Hipo
07-09-2008, 20:45
Tak jak kolega pisze powyżej, przy wymianie akumulatora nie powinna się poducha zaświecić, zapala się jak ktoś majstruje przy włączonym zapłonie np zegary się odepwnie czy coś. Nie zgaśnie sama dopóki nie skasujesz błędu na kompie.

odyn44
08-09-2008, 11:57
mam to samo w barce :) zaświeciła się po zmianie świateł na ksenony :D
powoli się przyzwyczajam :)

raper1987
09-09-2008, 14:46
hmmm to moze cos rozlaczylem jak majstrowalem z instalacja glosnika i zasileniem wzmacniacza przechodzac przez grodzie silnika. :D

Albercik
09-09-2008, 16:11
powoli się przyzwyczajam

Jak gruchniesz głową w kierownicę przy wypadku, to się szybko odzwyczaisz. Święcąca kontrolka = błąd w kompie = natychmiastowe odłączenie układu SRS. Krótko mówiąc: nie zadziała Ci poduszka.

raper1987
09-09-2008, 17:58
Jezeli bede mogl sie jeszcze odzywyczaic. Więc trzeba będzie sie wybrać do wróżbity elektrykcznego. I przy okazji sprawdze czy nie ma innych błędów.

odyn44
09-09-2008, 22:01
nie przewiduję wypadku ;) na razie i nie w barce,byłoby mi jej szkoda :D

mariusz-m183
09-09-2008, 22:37
ja mam tak samo. lampka się świeci cały czas. czyli pozostaje tylko wizyta u dobrego elektryka ? :/

Hipo
10-09-2008, 15:48
czyli pozostaje tylko wizyta u dobrego elektryka ?

A świeci się odkad masz auto czy gdzieś kiedys tam się zapaliła ? najlepiej podpiąć pod kompa i zobaczyć jaka jest usterka a dopiero później szukać sobie elektryków ...

mariusz-m183
13-09-2008, 00:33
jak kupiłem auto to gasła po jakimś czasie od odpalenia. Później czas się wydłużał a teraz wogóle nie gaśnie. sprawdzałem czy aby poduszki nie były uszkodzone ale nie widać żadnych śladów a samochód raczej nie był puknięty. Poduszek mam 4 posprawdzałem kable pod siedzeniami też i nic nie dało .

Hipo
13-09-2008, 10:22
kompa kompa kompa ....

bartekpp29
08-10-2008, 02:44
Mi sie to samo po zmianie aku porobilo

jarpol74
08-10-2008, 10:11
a ja mam inny problem. Jadąc za ciężarówką nie zauważyłem dziury w jezdni. Tak przybombiłem że mi pękł przegub napędowy i pękł łącznik stabilizatora. Wtedy mi się zaświeciła kontrolka airbagu i od tamtej pory (będzie ze dwa tygodnie) po uruchomieniu silnika gaśnie, a po chwili (5 może 6 sekund) się zapala. Też się wybieram do serwisu. Już dzwoniłem i powiedzieli że nie wiedzą co się mogło stać i tylko podpięcie pod komputer może coś rozjaśnić.

Hipo
08-10-2008, 19:27
Tak przybombiłem że mi pękł przegub napędowy i pękł łącznik stabilizatora. Wtedy mi się zaświeciła kontrolka airbagu i od tamtej pory (będzie ze dwa tygodnie) po uruchomieniu silnika gaśnie, a po chwili (5 może 6 sekund) się zapala.

Moze zadziałał sensor a poduszek nie masz i za to nic nie wystrzeliło ?

Albercik
11-10-2008, 03:32
. Jadąc za ciężarówką nie zauważyłem dziury w jezdni. Tak przybombiłem że mi pękł przegub napędowy i pękł łącznik stabilizatora. Wtedy mi się zaświeciła kontrolka airbagu

mógł ulec uszkodzeniu czujnik uderzeniowy, lub elektronika.


po uruchomieniu silnika gaśnie, a po chwili (5 może 6 sekund) się zapala

normalne zachowanie przy błędzie poduszki - też tak mam


Już dzwoniłem i powiedzieli że nie wiedzą co się mogło stać i tylko podpięcie pod komputer może coś rozjaśnić.

z jednej strony mają rację. z drugiej zaś tylko komp może coś rozjaśnić, bo podłączenie kosztuje 150 zeta :D

Hipo
11-10-2008, 19:37
z jednej strony mają rację. z drugiej zaś tylko komp może coś rozjaśnić, bo podłączenie kosztuje 150 zeta

Skąd Ty takie ceny bierzesz ? ASO fiata kasuje 70 ziko za podpięcie auta pod egzaminer i sprawdzenie każdego sterownika i wykasowanie błedów.

POKER
26-04-2009, 23:46
odświeżę temat...przy montażu alarmu to samo mi się stało - zapaliła się kontrolka od poduchy. Czyli odcinając zasilanie przy wyłączonym zapłonie nie powinno się nic stać (mam na myśli wymianę aku)?
A złącze diagnostyczne z tego co mam u mnie to znajduje się w komorze silnika patrząc od przodu po prawej stronie przy bezpiecznikach

waho.
27-04-2009, 00:24
Czyli odcinając zasilanie przy wyłączonym zapłonie nie powinno się nic stać (mam na myśli wymianę aku)? Nie dzieje się nic.
Ale zalecane jest odczekanie 30minut od odłączenia akumulatora do grzebania przy poduszkach.

ROBERT61
27-04-2009, 00:30
mam na myśli wymianę aku)
Racja,nie powinno się nic stać,pod warunkiem,że najpierw podłączysz+,a potem -!
Teraz jedynie kasowanie błędu kompem.Co do złącza,to nie w komorze silnika,tylko po prawej stronie pod deska,ale musisz zdemontować schowek,żeby się do niej dostać.Mogą tam być dwa złącza,jeden od klimy(jak jest automatyczna)i drugi od poduchy.Poznasz ją po tym,ze ma żółtą koszulkę na przewodach :D

POKER
27-04-2009, 00:31
aha dzięki waho., eh te zakładanie alarmu jeszcze mnie będzie kosztowało kasowanie błędów... :?

[ Dodano: 2009-04-27, 17:45 ]
ale ja mam na pewno złącze w komorze silnika, trzy pinowa kostka zamontowana na deklu z bezpieczników. Pokazałem na zdjęciu strzałka...
http://images45.fotosik.pl/113/b78b60495c7ef8b4m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/b78b60495c7ef8b4.html)
tam się koles wpiął i wszystko skasował i miał do wszystkiego dostęp...to jak to jest z tymi złączami :?:

Hipo
27-04-2009, 19:47
Tam jest wtyczka od ABS'u i nie mógł mieć z niej dostępu do wszystkiego, dostęp do wszystkiego z jednego gniazda jest w autach po lifcie mających EOBD, z kolei to złącze siedzi przy bezpiecznikach z tego co pamietam.

ROBERT61
27-04-2009, 20:06
to jak to jest z tymi złączami :?:
Tak jak pisałHipo, Robiłem ostatnio wekenda i miał złącze od poduchy tam gdzie Ci napisałem.

pavloalpin
28-04-2009, 08:23
Witam. U mnie również pali sie kontrolka AIRBAG w Marei 1,6 16 V '99. Elektro-Magik powiedział mi że jak jest bład poduszek to przy odpalaniu auta kontrolka na chwilkę gaśnie i potem zapala sie na stałę. U mnie pali sie non stop od odpalenia i cały ukłąd AIRBAG nie uzyskuje połączenia z egzaminerem. moze wiecie koledzy co to może być? Uszkodzony sensor? Prosze o pomoc.

ROBERT61
28-04-2009, 16:11
Skoro,są takie objawy,to na pewno jest to poważniejsza usterka.Napisz jak długo jeździsz tym autkiem,lub w jakich okolicznościach się to stało.Proponowałbym abyś nie "grzebał"w samej centralce,czy przy przewodach od instalacji AIR-BAG,bo poduszki są wyzwalane elektrycznie i w momencie zwarcia mogą wybuchnąć.To jest zadanie dla doświadczonego elektryka. Jedyna rzeczą którą możesz sam sprawdzić to bezpieczniki bo po prostu może nie mieć zasilania.
Ale to już chyba sprawdził elektryk,bo pisałeś,że był podłączany do examinera.

pavloalpin
28-04-2009, 21:19
Otóż kontrolka pali się od momentu przywiezienia autka z Niemiec. Nie udało się uzyskać jakichkolwiek informacji od poprzedniego właściciela, tak więc sposób w jaki powstała usterka jest tajemnicą. Elektromechanik skłania się ku nowej centralce gdyż jest to tak naprawdę jedyna część której stanu nie udaje się określić (nie "widzi" jej komputer diagnostyczny) w przeciwieństwie do prawidłowych wiązek, bezpiecznika, samych poduszek. Pytanie jest takie: w jaki sposób można zdiagnozować samą centaralkę-sensor układu AIRBAG, gdyż planuje poszukać tej części z drugiej ręki. O kosztach nowej z serwisu nie będe się rozpisywał bo wiadomo. Pozdrawiam.

waho.
28-04-2009, 23:29
Jak byłem w FIacie na praktykach n lat temu też mieliśmy podobny przypadek w Stilo, w samochodzie do jazdy próbnej klient przygwoździł "delikatnie" (o dziwo nic się nie połamało) w serwis :P poduszka nie wystrzeliła ale zrobił się taki fatal error że o ile dobrze pamiętam wymieniana była nie tylko centralka AirBagu ale też i centrala silnika bo samochód nie chciał odpalić i zero komunikacji.

Albercik
29-04-2009, 02:36
z jednej strony mają rację. z drugiej zaś tylko komp może coś rozjaśnić, bo podłączenie kosztuje 150 zeta

Skąd Ty takie ceny bierzesz ? ASO fiata kasuje 70 ziko za podpięcie auta pod egzaminer i sprawdzenie każdego sterownika i wykasowanie błedów.

chyba u Was w Jarosławiu :P ASO Carserwis WuWuA - 150 zeta i nie ma zmiłuj...

ROBERT61
29-04-2009, 21:21
w jaki sposób można zdiagnozować samą centaralkę-sensor układu AIRBAG, gdyż planuje poszukać tej części z drugiej ręki
Są elektronicy,którzy zajmują się tego typu diagnozą i przywracaniem centralek AIR-BAG do "życia"nawet po cresh,ale nigdy nie korzystałem z ich usług i nie wiem z jakim skutkiem naprawa jest skuteczna :roll:

Hipo
29-04-2009, 21:36
chyba u Was w Jarosławiu ASO Carserwis WuWuA - 150 zeta i nie ma zmiłuj...

Popatrz na date postu a później mędrkuj ..... :roll:

POKER
03-05-2009, 19:59
wiec u mnie kapem wpinał się w ta wtyczkę:
http://images49.fotosik.pl/116/655f72f39779872bm.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/655f72f39779872b.html)
i miał dostęp do wszystkiego - kasował błędy i jeszcze sprawdzał krokowca czy chodzi. Czy ta wtyczka da się skasować poduchy jeszcze nie wiem...
ale za schowkiem nie bardzo mam pojecie gdzie możne być jakakolwiek wtyczka ja tam nic nie mam chyba ze źle patrze...
http://images39.fotosik.pl/113/1903eb212e9603ddm.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1903eb212e9603dd.html)

ROBERT61
03-05-2009, 20:26
wiec u mnie kapem wpinał się w ta wtyczkę:

i miał dostęp do wszystkiego
To musiał być czarodziej,bo ta kostka jest od ABS. :lol:

ale za schowkiem nie bardzo mam pojecie gdzie możne być jakakolwiek wtyczka ja tam nic nie mam chyba ze źle patrze...
Żeby ją zobaczyć musisz zdemontować schowek.Będzie wpięta po lewej stronie(patrząc z perspektywy pasażera) do nagrzewnicy.Ma żółtą"koszulkę"na przewodach.Lepiej by było gdyby była tam gdzie pokazałeś na zdjęciu,ale producent miał inne zdanie i schował ją tam :!: W brawie też jest tam ;D

POKER
03-05-2009, 22:37
:? ale co najciekawsze jeśli chodzi o ta wtyczkę przy bezpiecznikach to na moich oczach się połączył i widziałem błędy jakie są...nawet mógł sterować silniczkiem krokowym bo to robił i słyszałem jak chodzi...można robić takie rzeczy przez złącze do ABSu???

ROBERT61
03-05-2009, 22:52
Nie wiem co ten gość robił,ale przy bezpiecznikach jest kostka od ABS a od silnika jest po przeciwnej stronie komory ,chyba że w Twoim aucie jest na odwrót,ale nigdy się z takim nie spotkałem :roll: Może to co słyszałeś to silnik ABS a nie silniczek krokowy(bo ten pracuje raczej cicho)A jakim sprzętem to robił :?: Program po angielsku,czy polsku :?:

POKER
03-05-2009, 23:07
to na pewno krokowy się ruszał bo mam problemy z zapalaniem i chciałem aby sprawdził czy żyje i specjalnie słuchałem czy się rusza...jakim sprzętem to ciężko powiedzieć taki większy miernik z dużym wyświetlaczem a program po polsku był...

ROBERT61
03-05-2009, 23:27
Powiem,że pierwszy raz spotkałem się z tym,ale może masz taką wersję,że wtyczka jest nie po tej stronie co zawsze :roll: Zaskoczyło mnie to :roll:

POKER
04-05-2009, 08:36
mnie tez bo wszyscy piszą że jest gdzie indziej...eh :roll:

ROBERT61
04-05-2009, 09:37
Ale tej od AIR-BAG szukaj tam gdzie Ci pisałem,może chociaż ona będzie we właściwym miejscu :roll:

POKER
04-05-2009, 18:20
ok postaram się poszukać i podjechać na kompa i zobaczymy jak im pójdzie szukanie i kasowanie :D dzieki

Filip85
07-05-2009, 08:54
Witam
Co sądzicie na temat tego testera czy ktoś miał z nim do czynienia
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=619225366

Dishman
07-05-2009, 14:22
Co sądzicie na temat tego testera czy ktoś miał z nim do czynienia
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=619225366
No dobra, ale w liście obsługiwanych samochodów jest Brachetta i Punto.
Czyli dupa zbita :sciana:

ROBERT61
07-05-2009, 20:38
Jak napisał Dishman, robi tylko dwa modele fiata i to też nie jest pewne,bo nieraz piszą że urządzenie coś robi,a jak przyjdzie co do czego,to okazuje się,że nie :sciana: Nie miałem z tym do czynienia,ale moim zdaniem szkoda kasy.

Hipo
07-05-2009, 22:54
Czasami zdarza się że egzaminer nie strawi jakiejś wersji sterownika a wy wymagacie od zabawki żeby robiła wszystko .... ;)

ROBERT61
08-05-2009, 18:54
wymagacie od zabawki żeby robiła wszystko ....
Nikt nie wymaga od tego,żeby robiła wszystko,ale to co ona ma to za mało,a i tak nie wiadomo czy to robi,dlatego napisałem,że bym tego nie kupił,bo tak jak napisałeś Hipo, jest to zabawka i skończyła by w rogu garażu jako zbieracz kurzu ;)

piter64
06-06-2009, 08:51
Masowy problem Bravo :bambam: . U mnie świeci jak lampka na choince ( autko od krzyżaków - brak śladów bęcka). W ASO nie mogą połączyć się z centralką. No to sprawdziłem wszystkie bezpieczniki po lewej, po prawej w komorze silnika -wynik są OK. NO I TERAZ NAJLEPSZE - akumulator out, pół godzinki przerwy, kabelek od poduszek out z centrali - klucz torex i wykręciłem cholere. A TA FRANIA MA WILGOTNO W GNIEŹDZIE I JEDEN PIN AŻ ZIELONY. Pytanka : SUSZYĆ ? JAK ROZEBRAĆ? CZY MOGĘ JEŹDZIĆ BEZ TEGO USTROJSTWA - tzn. czy coś nie spowoduje że poduchy zrobią sobie bum bez sterownika? :drive:

Hipo
06-06-2009, 09:49
Bez sterownika poduszka nie ma prawa wypalić bo niby jak skoro przewody wszystkie są rozpięte i nie ma co zdetownować ładunku? no chyba że ktoś łomem potraktuje kiere i coś tam zawadzi i wystrzeli ... :lalala:

piter64
06-06-2009, 23:37
Dzięki. teraz susze skubańca. Mam :diabelek: pomysł aby rozwiercić nity i dostać się do środka.

qra69
21-12-2009, 19:40
ja natomiast mam taki problem z Airbagiem. Ostatnio wymieniałem akumulator i od tego czasu świeci kontrolka błędu poduszki. Dodatkowo po zapaleniu silnika przez kilka minut poduszka od strony pasażera wydaje dziwne odgłosy (buczenie).Co to może być?

bob96
21-12-2009, 19:58
ja natomiast mam taki problem z Airbagiem. Ostatnio wymieniałem akumulator i od tego czasu świeci kontrolka błędu poduszki. Dodatkowo po zapaleniu silnika przez kilka minut poduszka od strony pasażera wydaje dziwne odgłosy (buczenie).Co to może być?

Prawdopodobnie podczas wymiany akumulatora miałeś na chwilkę załączony zapłon i dla tego zaświeciła się kontrolka poduszki. Jedynie wyjście to podłączenie pod komputer i skasowanie błędu.
Co do buczenia to raczej nie poduszka wydaje takie dźwięki , tylko silniczek od sterowania wentylacją wewnętrzną .

qra69
22-12-2009, 07:50
a da się coś z tym zrobić żeby wcale nie buczało?

Hubi
16-02-2010, 20:52
Witam. U mnie również pali sie kontrolka AIRBAG w Marei 1,6 16 V '99. Elektro-Magik powiedział mi że jak jest bład poduszek to przy odpalaniu auta kontrolka na chwilkę gaśnie i potem zapala sie na stałę. U mnie pali sie non stop od odpalenia i cały ukłąd AIRBAG nie uzyskuje połączenia z egzaminerem. moze wiecie koledzy co to może być? Uszkodzony sensor? Prosze o pomoc.

Prawie identyczna sytuacja. Wpadłem w sporą dziurę swoją Albeą ale spokojnie bez żadnych niepokojacych objawów, świecacych błedów itp. dojechałem do domu. Błąd poduchy świeci się od uruchomienia auta nazajutrz. Examiner pokazuje "niemożliwe ustalenie porozumienia z centralką" :?:

morski
04-09-2013, 12:25
Witam.podepnę się pod temat.jechałem sobie spokojnie zatrzymałem się przed przejazdem kolejowym,samochód mi zgasł.odpalam go a tam zapaliła mi się lampka od poduch.To że dwa tygodnie nie mogłem się podłączyć z centralką przemilczę,już zacząłem szukać nowej centrali,ale znalazłem ten temat.Ku mojemu zdziwieniu po zdjęciu schowka pokazała mi się druga wtyczka razem z zaślepką,wyciągnąłem zaślepkę i podłączyłem się pod nią.Pokazał mi się taki błąd:
"READING ERROR CODES:
1: 09 - Ladunek wybuch. airbag pasazera
The Airbag activating circuit indicated by the code is shorted to Ground. This may be caused by a faulty circuit, Squib or ECU.
Inspect the wiring and connectors for opens, shorts and weak connections.
Observe the following safety rules:
- Do NOT place anything on the steering wheel or dash, or work directly in front of them.
- Turn the Key OFF and wait at least for 10 minutes, then disconnect the battery and wait for 15 minutes before unplugging the Airbag connectors.
- Inspect the wiring and connectors for weak connections or damage.
- Reassemble the connectors in the reverse order, and reconnect the battery as the last step.
- Turn the ignition on and erase all the fault codes. Cycle the key off for a few minutes, then back on and check the fault codes.

WARNING: Improper access to the Airbag circuitry may cause the Airbag(s) to deploy or malfunction later, which may result in serious injury or death.
DO NOT MEASURE OR CONNECT ANYTHING TO THE AIRBAG SIDE OF THE CIRCUITRY without consulting the appropriate service literature first. Follow the local Airbag system repairs regulations
Powodem tego błędu jest Wartość zbyt wysoka
Obecny status błędu jest Przerywany
Błąd wartość licznika jest 28"
wykasowałem poczekałem z 5 minut i nic się nie zapaliło.

byrrt
04-09-2013, 12:55
Nie cieknie Ci nagrzewnica? Sprawdź czy nie masz zalanej centralki poduch. Jak nie to odepnij jasia i sprawdź czy nadal wywala zwarcie do masy. Jak nie to najprawdopodobniej poduszka. Możesz zamiast niej wsadzić rezystor 3.3 oma i pojeździć chwilę zobaczyć czy jest spokój..

morski
04-09-2013, 13:48
Nie cieknie Ci nagrzewnica? Sprawdź czy nie masz zalanej centralki poduch. Jak nie to odepnij jasia i sprawdź czy nadal wywala zwarcie do masy. Jak nie to najprawdopodobniej poduszka. Możesz zamiast niej wsadzić rezystor 3.3 oma i pojeździć chwilę zobaczyć czy jest spokój..
ze dwa lata temu mi ciekła,została wymieniona i było okey.dzisiaj jadę w trasę zobaczę czy wywali mi błąd.

byrrt
04-09-2013, 14:14
Ściągnij boczek tunelu - koło nóg pasażera i sprawdź..

morski
04-09-2013, 20:09
Ściągnij boczek tunelu - koło nóg pasażera i sprawdź..
właśnie wróciłem z trasy nic się nie zapaliło,byłem w garażu ściągnąłem ten boczek tunelu nic nie leci.oby więcej się ten błąd nie pojawił.

byrrt
04-09-2013, 21:44
Ja tak miałem że nawet miesiąc błędu nie było a czasem się jednak pojawił - u mnie był jasiek walnięty.. Błąd mówił o zbyt małej rezystancji..

morski
04-09-2013, 22:17
Ja tak miałem że nawet miesiąc błędu nie było a czasem się jednak pojawił - u mnie był jasiek walnięty.. Błąd mówił o zbyt małej rezystancji..
Fajnie że powiedziałeś jak następny razem wyskoczy mi błąd to już będę wiedział.dzięki

grzesiekk
01-12-2013, 08:11
hej przyczyna tkwi tyko w siedzeniu pasazera ,w kazdym prawie fiacie nawet po 5 latach wypadaja , zaciezowki , tojest bol we fiacie trzeba wymienic siedzenie niebo rozebrac go i wymontowac ta zaciezowke i do elektryka , przelutowac opornik

byrrt
01-12-2013, 10:24
Błędów może być masę, nie tylko czujnik obecności pasażera może paść..

markopolo1975
25-12-2013, 20:54
Witam.podepnę się pod temat. Proszę o pomoc:
ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:
1: 0E - Wyzwalacz poduszki bocznej (kierowca)
The ECU detected a short to Ground or Battery + in the Side Airbag Squib circuit(s) as indicated by the code.
ATTENTION! TURN THE KEY OFF FOR AT LEAST 10 MINUTES, THEN DISCONNECT THE BATTERY AND WAIT FOR 15 MINUTES, THEN DISCONNECT THE AIRBAGS.
After disconnecting the Airbags, inspect the wiring for the short, and replace the harness if faulty.
NOTE: In some cases the code may refer to both driver and passenger side Squib circuits, or to a defect in the ECU itself.
After completing the test and replacing the faulty parts, assemble the system and reconnect the battery as the last step. After that, read the codes and data again to ensure the system to be OK
Powodem tego błedu jest Przerwa
Obecny status błędu to Przejściowy
Wartość licznika błędu to 128

2: 02 - Zasilanie centralki
The code is set when the ECU Supply Voltage is out of the specified range longer than allowed.
Certain system clear this code at the next start after the voltage is OK.
Check the ECU supply circuit and ECU ground.
Check also:
- Alternator, diode pattern, battery, pole and cable condition, good ground connections between alternator, engine, chassis and battery negative pole.
Powodem tego błedu jest Wartość za niska
Obecny status błędu to Przejściowy
Wartość licznika błędu to 189

3: 0E - Wyzwalacz poduszki bocznej (kierowca)
The ECU detected a short to Ground or Battery + in the Side Airbag Squib circuit(s) as indicated by the code.
ATTENTION! TURN THE KEY OFF FOR AT LEAST 10 MINUTES, THEN DISCONNECT THE BATTERY AND WAIT FOR 15 MINUTES, THEN DISCONNECT THE AIRBAGS.
After disconnecting the Airbags, inspect the wiring for the short, and replace the harness if faulty.
NOTE: In some cases the code may refer to both driver and passenger side Squib circuits, or to a defect in the ECU itself.
After completing the test and replacing the faulty parts, assemble the system and reconnect the battery as the last step. After that, read the codes and data again to ensure the system to be OK
Powodem tego błedu jest Wartość za wysoka
Obecny status błędu to Przejściowy
Wartość licznika błędu to 33

4: 1A - Kontrolka poduszek powietrznych
Anomaly in the breakdowns signalling lamp circuit. Check:
1) lamp in the board
2)lamp supply (+12 V from the instruments board)
3) conmtinuity and insulation of the negative circuit of the lamp, connected to the ECU
Powodem tego błedu jest Przerwa
Obecny status błędu to Przejściowy
Wartość licznika błędu to 5

Kasowanie błędów nie pomaga, drugi błąd to wina akumulatora który wymieniłem na nowy wiec już wyeliminowany

pit14
25-12-2013, 21:47
jeśli błąd zasilania wyeliminowany to masz jeszcze do wymiany taśmę w kierownicy , po zmianie aku było dać błędy wtedy można diagnozować !

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

sory taśma jest ok -pokaż błędy po podpięciu nowego aku

markopolo1975
25-12-2013, 22:07
to są błędy po wymianie aku, ładowanie też sprawdzone jest dobre na wolnych obrotach 13,60.
błędów nie idzie wogóle skasować

pit14
26-12-2013, 00:07
jeśli te błędy pozostały i nie kasują się i jest ten sam opis to jest słaba masa - nie wiem czy masz poduszki boczne , albo na module albo sensorze czy nie był kiedyś wcześniej moduł zalany ?

markopolo1975
26-12-2013, 00:21
nie wiem czy był kiedyś zalany teraz jest sucho, wcześniej był błąd istniejący kostka pod siedzeniem kierowcy była wysunięta kostka błąd się zmienił tylko.

byrrt
26-12-2013, 02:50
Wyciągnij sensor i obadaj czy zalany nie jest.. Błędy powinno dać się wykasować.

pit14
26-12-2013, 22:18
nie wiem czy był kiedyś zalany teraz jest sucho, wcześniej był błąd istniejący kostka pod siedzeniem kierowcy była wysunięta kostka błąd się zmienił tylko.

jeśli kostka była wysunięta to masz uszkodzoną matę siedzenia oprócz tego czytam (mówisz że to jest po wymianie aku)że , ECU wykrywa short ground czyli zwarcie do masy

markopolo1975
28-12-2013, 16:14
kostka wysunięta była pod siedzeniem kierowcy

pit14
28-12-2013, 20:59
jeśli kostka była wysunięta (nie przez Ciebie) to poprzednik coś przykombinował wygląda mi to na samochód po małym bum tylko jaśki nie wystrzeliły - to się zdarza , coś jest z matą w siedzeniu , na forum były opisy jak to obejść nie wiem czy dasz radę skasować błąd bo potrzebujesz scana z crashtestem , jeśli chcesz mieć sprawne jaśki to wymień matę i moduł , jeśli wymienisz sam moduł to poducha może Ci wywalić

markopolo1975
29-12-2013, 03:08
już mam zrobiony emulator maty, zastanawiam się nad sterownikiem na dwie poduchy i zrezygnować z poduch w siedzeniach bo z czasem zmienie siedzenia na mniej zniszczone bez poduch ale czy to zadziała

pit14
29-12-2013, 12:42
już mam zrobiony emulator maty, zastanawiam się nad sterownikiem na dwie poduchy i zrezygnować z poduch w siedzeniach bo z czasem zmienie siedzenia na mniej zniszczone bez poduch ale czy to zadziałasterownik na 2 poduchy ma inne podłączenie (mam tak w swojej maryśce) kupiłem moduł z białym gniazdem -4poduchy i porażka nie mogłem wpiąć do niego wtyki chociaż na pierwszy rzut oka piny takie same ale wycięcia w gnieździe inne więc wymień siedzenie na takie z poduchą jeśli masz zniszczone , albo kup poduchę i matę sprawne i zamontuj

byrrt
02-01-2014, 14:33
Cała instalacja jest inna. Poduszki boczne można zaemulować rezystorem w razie jakbyś chciał z nich zrezygnować..

cyrro512
02-01-2014, 19:49
zrezygnować z poduch w siedzeniach

jakbyś chciał z nich zrezygnować
To głupi pomysł rezygnowąć z tak ważnego dla bezpieczeństwa wyposażenia.

byrrt
02-01-2014, 21:49
To głupi pomysł rezygnowąć z tak ważnego dla bezpieczeństwa wyposażenia.
To już inna sprawa - tego nie komentowałem..

markopolo1975
11-01-2014, 19:51
mam sensor 46770172 Breed 5WK42819 Siemens - 68HC11E20 na zewnątrz brak oznak zalania ale po otworzeniu widać że był zalany płynem, brak uszkodzeń, czym umyć ten sensor. I jeszcze pytanie czy ten sensor ma 4 poduszki i 2 napinacze czy 4 poduszki i 2 napinacze wraz czujnikiem obecności pasażera?

byrrt
12-01-2014, 10:41
Chyba nie było wersji z 4 poduchami bez czujnika obecności pasażera.. Kiedyś dawno temu utworzyłem temat z fotkami mojego sensora (temat nazywał się jakoś "Fotki centralki AirBag 4 poduszki po FL" czy jakoś podobnie. Mi ciężko to teraz znaleźć bo przez telefon piszę). Może tam porównasz nr-y..

A czyścić to tylko w izopropanolu aleuważaj bo tam jest taki dziwny czujnik przeciążeniowy - nie jestem pewien czy on jest szczelny).

markopolo1975
12-01-2014, 11:03
ja mam inny numer centralki, a pod siedzeniem pasażera niema przewodów od czujnika pasażera nie wychodzi z siedzenia ani z instalacji

markopolo1975
13-01-2014, 13:53
zdjęcia mojej centralki nie wygląda na uszkodzoną
1244712448
1245212449
a tu link do postu kolegi Byrrt

http://fiatklubpolska.pl/bravo-brava-marea-438/zdjecia-centralki-airbagu-4-poduchy-po-lifcie-11276/

morski
19-07-2016, 20:56
Cześć.Trzy lata miałem spokój aż mi z miesiąc temu zapaliła się kontrolka airbag podczas przejazdu przez nierówny przejazd kolejowy.Niestety dopiero teraz podłączyłem się pod poduszkę i mam taki błąd:
READING ERROR CODES:
1: 09 - Ladunek wybuch. airbag pasazera
The Airbag activating circuit indicated by the code is shorted to Ground. This may be caused by a faulty circuit, Squib or ECU.
Inspect the wiring and connectors for opens, shorts and weak connections.
Observe the following safety rules:
- Do NOT place anything on the steering wheel or dash, or work directly in front of them.
- Turn the Key OFF and wait at least for 10 minutes, then disconnect the battery and wait for 15 minutes before unplugging the Airbag connectors.
- Inspect the wiring and connectors for weak connections or damage.
- Reassemble the connectors in the reverse order, and reconnect the battery as the last step.
- Turn the ignition on and erase all the fault codes. Cycle the key off for a few minutes, then back on and check the fault codes.

WARNING: Improper access to the Airbag circuitry may cause the Airbag(s) to deploy or malfunction later, which may result in serious injury or death.
DO NOT MEASURE OR CONNECT ANYTHING TO THE AIRBAG SIDE OF THE CIRCUITRY without consulting the appropriate service literature first. Follow the local Airbag system repairs regulations
Powodem tego błędu jest Wartość zbyt wysoka
Obecny status błędu jest Przerywany
Błąd wartość licznika jest 37

2: 01 - Centralka
The ECU indicates a defect in the internal components. Verify that the ECU receives interference free power and has a solid ground connection. Clear the code, test drive the vehicle and ensure that the code does not reappear
Powodem tego błędu jest Nieznany / Błąd wewnętrzny
Obecny status błędu jest Przerywany
Błąd wartość licznika jest 58

3: 01 - Centralka
The ECU indicates a defect in the internal components. Verify that the ECU receives interference free power and has a solid ground connection. Clear the code, test drive the vehicle and ensure that the code does not reappear
Powodem tego błędu jest Nieznany / Błąd wewnętrzny
Obecny status błędu jest Przerywany
Błąd wartość licznika jest 58
Teraz pytanko od czego zacząć?centralka,poduszka,taśma,bezpiecznik.

morski
20-07-2016, 12:04
Dzisiaj byłem sprawdzić czy nagrzewnica nie zalała centralki airbag,wszystko jest suche. Odpiąłem poduszkę i wyskocz taki komunikat:
READING ERROR CODES:
1: 09 - Ladunek wybuch. airbag pasazera
The Airbag activating circuit indicated by the code is shorted to Ground. This may be caused by a faulty circuit, Squib or ECU.
Inspect the wiring and connectors for opens, shorts and weak connections.
Observe the following safety rules:
- Do NOT place anything on the steering wheel or dash, or work directly in front of them.
- Turn the Key OFF and wait at least for 10 minutes, then disconnect the battery and wait for 15 minutes before unplugging the Airbag connectors.
- Inspect the wiring and connectors for weak connections or damage.
- Reassemble the connectors in the reverse order, and reconnect the battery as the last step.
- Turn the ignition on and erase all the fault codes. Cycle the key off for a few minutes, then back on and check the fault codes.

WARNING: Improper access to the Airbag circuitry may cause the Airbag(s) to deploy or malfunction later, which may result in serious injury or death.
DO NOT MEASURE OR CONNECT ANYTHING TO THE AIRBAG SIDE OF THE CIRCUITRY without consulting the appropriate service literature first. Follow the local Airbag system repairs regulations
Powodem tego błędu jest Wartość zbyt wysoka
Obecny status błędu jest Przerywany
Błąd wartość licznika jest 37

2: 01 - Centralka
The ECU indicates a defect in the internal components. Verify that the ECU receives interference free power and has a solid ground connection. Clear the code, test drive the vehicle and ensure that the code does not reappear
Powodem tego błędu jest Nieznany / Błąd wewnętrzny
Obecny status błędu jest Przerywany
Błąd wartość licznika jest 58

3: 01 - Centralka
The ECU indicates a defect in the internal components. Verify that the ECU receives interference free power and has a solid ground connection. Clear the code, test drive the vehicle and ensure that the code does not reappear
Powodem tego błędu jest Nieznany / Błąd wewnętrzny
Obecny status błędu jest Przerywany
Błąd wartość licznika jest 58

4: 09 - Ladunek wybuch. airbag pasazera
The Airbag activating circuit indicated by the code is shorted to Ground. This may be caused by a faulty circuit, Squib or ECU.
Inspect the wiring and connectors for opens, shorts and weak connections.
Observe the following safety rules:
- Do NOT place anything on the steering wheel or dash, or work directly in front of them.
- Turn the Key OFF and wait at least for 10 minutes, then disconnect the battery and wait for 15 minutes before unplugging the Airbag connectors.
- Inspect the wiring and connectors for weak connections or damage.
- Reassemble the connectors in the reverse order, and reconnect the battery as the last step.
- Turn the ignition on and erase all the fault codes. Cycle the key off for a few minutes, then back on and check the fault codes.

WARNING: Improper access to the Airbag circuitry may cause the Airbag(s) to deploy or malfunction later, which may result in serious injury or death.
DO NOT MEASURE OR CONNECT ANYTHING TO THE AIRBAG SIDE OF THE CIRCUITRY without consulting the appropriate service literature first. Follow the local Airbag system repairs regulations
Powodem tego błędu jest Otwarty obwód
Obecny status błędu jest Przerywany
Błąd wartość licznika jest 152

5: 19 - Konfiguracja okablowania
A WRONG configuration of the Airbag system ECU is indicated. The ECU may have been replaced and the new one/lines and harness are not yet configured according to the devices installed in the vehicle (Passenger airbag, side airbags, seat belt pre-tensioners, passenger airbag disabling switch etc.)
If the proper setup can not be configured, verify that correct components and type of ECU are installed. FOLLOW THE AIRBAG SAFETY PRECAUTIONS!!
Powodem tego błędu jest wiarygodności
Obecny status błędu jest Obecny(ciagły)
Błąd wartość licznika jest 152
po ponownym podłączeniu poduszki jest tak:
READING ERROR CODES:
1: 09 - Ladunek wybuch. airbag pasazera
The Airbag activating circuit indicated by the code is shorted to Ground. This may be caused by a faulty circuit, Squib or ECU.
Inspect the wiring and connectors for opens, shorts and weak connections.
Observe the following safety rules:
- Do NOT place anything on the steering wheel or dash, or work directly in front of them.
- Turn the Key OFF and wait at least for 10 minutes, then disconnect the battery and wait for 15 minutes before unplugging the Airbag connectors.
- Inspect the wiring and connectors for weak connections or damage.
- Reassemble the connectors in the reverse order, and reconnect the battery as the last step.
- Turn the ignition on and erase all the fault codes. Cycle the key off for a few minutes, then back on and check the fault codes.

WARNING: Improper access to the Airbag circuitry may cause the Airbag(s) to deploy or malfunction later, which may result in serious injury or death.
DO NOT MEASURE OR CONNECT ANYTHING TO THE AIRBAG SIDE OF THE CIRCUITRY without consulting the appropriate service literature first. Follow the local Airbag system repairs regulations
Powodem tego błędu jest Wartość zbyt wysoka
Obecny status błędu jest Przerywany
Błąd wartość licznika jest 37

2: 01 - Centralka
The ECU indicates a defect in the internal components. Verify that the ECU receives interference free power and has a solid ground connection. Clear the code, test drive the vehicle and ensure that the code does not reappear
Powodem tego błędu jest Nieznany / Błąd wewnętrzny
Obecny status błędu jest Przerywany
Błąd wartość licznika jest 58

3: 01 - Centralka
The ECU indicates a defect in the internal components. Verify that the ECU receives interference free power and has a solid ground connection. Clear the code, test drive the vehicle and ensure that the code does not reappear
Powodem tego błędu jest Nieznany / Błąd wewnętrzny
Obecny status błędu jest Przerywany
Błąd wartość licznika jest 58

4: 09 - Ladunek wybuch. airbag pasazera
The Airbag activating circuit indicated by the code is shorted to Ground. This may be caused by a faulty circuit, Squib or ECU.
Inspect the wiring and connectors for opens, shorts and weak connections.
Observe the following safety rules:
- Do NOT place anything on the steering wheel or dash, or work directly in front of them.
- Turn the Key OFF and wait at least for 10 minutes, then disconnect the battery and wait for 15 minutes before unplugging the Airbag connectors.
- Inspect the wiring and connectors for weak connections or damage.
- Reassemble the connectors in the reverse order, and reconnect the battery as the last step.
- Turn the ignition on and erase all the fault codes. Cycle the key off for a few minutes, then back on and check the fault codes.

WARNING: Improper access to the Airbag circuitry may cause the Airbag(s) to deploy or malfunction later, which may result in serious injury or death.
DO NOT MEASURE OR CONNECT ANYTHING TO THE AIRBAG SIDE OF THE CIRCUITRY without consulting the appropriate service literature first. Follow the local Airbag system repairs regulations
Powodem tego błędu jest Otwarty obwód
Obecny status błędu jest Przerywany
Błąd wartość licznika jest 152

5: 19 - Konfiguracja okablowania
A WRONG configuration of the Airbag system ECU is indicated. The ECU may have been replaced and the new one/lines and harness are not yet configured according to the devices installed in the vehicle (Passenger airbag, side airbags, seat belt pre-tensioners, passenger airbag disabling switch etc.)
If the proper setup can not be configured, verify that correct components and type of ECU are installed. FOLLOW THE AIRBAG SAFETY PRECAUTIONS!!
Powodem tego błędu jest wiarygodności
Obecny status błędu jest Przerywany
Błąd wartość licznika jest 152

Po odłączeniu centralki nie mogłem się w ogóle podłączyć pod poduszki.

pit14
20-07-2016, 13:36
Rozbierz centralkę i sprawdź luty może są zaśniedziałe i nie ma styku, sprawdź też napięcie zasilania bo może była zalana kiedyś, chodzi o masę

byrrt
26-07-2016, 09:48
Za dużo czytania. Czego nie można usunąć? Generalnie jak łapie jakieś syfiaste błędy możliwe własnie że z masą jest problem przy centralce (trzeba by wiązkę przedzwonić) albo własnie centralka padła po prostu i głupoty wypisuje.. Tak wszystko na raz nie pada..

morski
26-07-2016, 20:42
Za dużo czytania. Czego nie można usunąć? Generalnie jak łapie jakieś syfiaste błędy możliwe własnie że z masą jest problem przy centralce (trzeba by wiązkę przedzwonić) albo własnie centralka padła po prostu i głupoty wypisuje.. Tak wszystko na raz nie pada..
żadnego błędu nie można usunąć tj:
01 - Centralka
09 - Ladunek wybuch. airbag pasazera
19 - Konfiguracja okablowania
Trzy lata temu pojawiły się pierwsze dwa i normalnie je wykasowałem.
Jak na dniach będę miał wolne to jeszcze wszystkie styki przeczyszczę.

egon
27-07-2016, 15:09
Jesli się nie da usunąc, to są do błedy stałe, i nie usuniesz ich zanim nie usuniesz usterki ;)

morski
27-07-2016, 21:02
Jesli się nie da usunąc, to są do błedy stałe, i nie usuniesz ich zanim nie usuniesz usterki
to co może być tą usterką?wymieniać na ślepo wszystko?
Jak byś przeczytał ze zrozumieniem post który wcześniej napiasłem wiedział byś kiedy ta usterka sie pojawiła.