PDA

Zobacz pełną wersję : Czy tak powinno być hmm??



MichaelloEs
25-08-2008, 00:30
Witam, mam Bravke 1,9JTD i moje pytanie dotyczy przyspieszania tego samochodu. Otóż wszystko niby dobrze, nie narzekam na moc tylko jedna uwaga mnie ciekawi. W moim samochodzie przy ruszaniu (np. na trzecim biegu) do około 3 tys obrotow auto dosyc ciagnie (płynnie) a po 3 tys nastepuje tak jakby lekki spadek mocy (szarpnięcie za dużo powiedziane ale lekkie zawirowanie w tej płynności) i ciagnie juz wolniej ale dalej do przodu. Czy jest to normalny objaw??
W innym temacie wyczytałem, że w przypadku braku mocy czyści się coś przed turbiną albo przepływomierz. W moim przypadku jeżeli tak nie powinno być jakie może byc rozwiazanie??

Hipo
25-08-2008, 12:00
Takie objawy jak masz wskazuja na padajacy przepływomierz, jednak nalezy też sprawdzić czy układ dolotowy jest szczelny bo w twoim modelu czesto zdarza się że pęka gumowy wąż prowadzący powietrze od turbiny do intercoolera i powietrze ucieka w atmosfere zamiast do silnika.

KAAZ
25-08-2008, 23:21
Zgadzam się z kolegą, ja mam pęknięty ten wąż od turbiny, jak zakleiłem go taśmą na chwilę, - wszystko było ok. Teraz czekam na cały wąż. Po mieście do 3 tys. obrotów narazie da się jeździć. Sprawdź dolot, jak masz pękniętą tą rurę to zaklej ją na chwilę taśmą srebrną wzmacnianą, w celu sprawdzenia reakcji auta. Mnie mój mechanik ostrzegł żebym nie jeździł z poklejoną rurą za długo bo ponoć może wciągnąć taśmę do turbiny.

MichaelloEs
26-08-2008, 09:37
Wszystko fajnie pieknie ale powiedzcie mi gdzie to sie znajduje, wole odrazu wiedziec gdzie oczy wsadzic bo to moj pierwszy JTD Fiatowski. Jesli ktos dobrze mi to opisze, co i jak i kiedy bede baaardzo wdzieczny:)

KAAZ
26-08-2008, 22:13
Jeżeli chodzi o ten wąż to w sumie jest to gumowe kolano po prawej stronie silnika dochodzące do turbiny, moje było pęknięte od spodu i dziurę było widać dopiero jak się go zdemontowało i rozgięlo, resztę musisz sam oblukać, bo ja narazie wiem tylko tyle. To też mój pierwszy fiat i mam go dopiero miesiąc. Moze bardziej doświadczeni koledzy coś jeszcze pomogą :)

Hipo
26-08-2008, 23:14
Ważny jest cały dolot bo jeśli dziura będzie przed turbiną to będzie ssać lewe powietrze i komp bedzie głupiał bo mu się nie zgodzi odczyt z przepływki z mapami, z kolei jeśli dziura bedzie za turbo to powietrze zamiast do silnika będzie częsciowo trafiać do atmosfery co skutkuje spadkiem mocy i puszczaniem dymka czarnego.