PDA

Zobacz pełną wersję : Turbina



szerszenjtd
19-07-2008, 21:59
Witam, jetem nowy i na wstepie mam pytanko...
Mam Marlene 1.9 JTD i chcialbym podmienic istniejaca turbine na wieksza...da sie zrobic taki manewr, a jesli tak to z czym sie to wiarze??
pozdrawiam

Hipo
20-07-2008, 00:05
Mam Marlene

:shock: :popupie:


Maryśke jak juz ;)



chcialbym podmienic istniejaca turbine na wieksza...da sie zrobic taki manewr, a jesli tak to z czym sie to wiarze??

Wszystko się da tylko pytanie jaki masz motor CF-2 czy też CF-3. Różnia się tym że drugi ma turbine ze zmienną geometrią lopatek kierownicy spalin i jest sterowana przez komputer, pierwszy z kolei to taki 1,9TD uzbrojony w CR, turbina ze zwyczajnym sprzężeniem zwrotnym i tyle.

Jeśli masz drugą wersję i chcesz podniesienia mocy to starczy zapodać dobrego wirusa i na lajcie idzie wyciągnać ~ 135-140KM, nie trzeba kombinować ze zmianą bo szuszarka potrafi dmuchąć do 1,2bara.


W przypadku opcji pierwszej można dać większą dmuchawkę, jednak samo zwiekszenie cisnienia doładowania i tak Ci nic nie da, ciągle trzeba gmerać w kompie żeby zwiekszyć także dawke paliwa.

Najlepszym zaś rozwiazaniem byłoby załadowanie dmuchawki z 2,4JTD CF-3 i nawet dorobienie sterowania do turbiny jeśli takowego nie ma. Jeden kolega z autokącika ma tak zrobione w Bravie.

szerszenjtd
20-07-2008, 10:18
Bardziej mi sie podoba imie Marlena ;)

mam rozumiec ze CF-2 jest to silnik 1.9TD a CF-3 silnik 1.9JTD?? Ile moze kosztowac zrobienie takiego "virusa"??

Hipo
20-07-2008, 13:10
mam rozumiec ze CF-2 jest to silnik 1.9TD a CF-3 silnik 1.9JTD??


Źle kolego. CF2 czy CF3 to ciagle JTD, tyle że ten pierwszy nie ma turba ze zmienną geometrią i różnią się tez mocą.

CF2 - 105KM
CF3 - 100 lub 110 KM


Koszt dobrego wirusa to około 1200zł, w warszawie masz conajmniej 3 firmy do których mozesz sie zwrócić.

szerszenjtd
20-07-2008, 14:29
to jeszcze mi podpowiedz kolego sympatyczny skad sie moge dowiedziec czy mam u siebie CF-2 czy CF-3??

Hipo
20-07-2008, 14:42
Podejrzewam że twój rocznik to CF-3 ale zeby mieć pewność musisz zaglądnąć na turbine bo z doświadczenia wiem że mieszali CF2 i CF3 w fabryce i sam rocznik o niczym nie świadczy.

Turbina ze zmienną geometrią jak w CF3 ma ten siłownik regulujący łopatki w poprzek wałka turbiny, natomiast w CF2 siłownik jest równolegle do wałka spręzarki.


Poglądowo ( fotki zapożyczone z allegro):

Klasyczna:
http://photos03.allegro.pl/photos/oryginal/400/20/03/400200310

Ze zmienną geometrią:
http://photos02.allegro.pl/photos/oryginal/399/09/96/399099657

Popatrz na ułożenie tej bańki z wężykiem :)

szerszenjtd
20-07-2008, 15:12
wnioskuje po ukladzie banki z werzykiem ze turbinke mam CF-3 ;) a co Ty na taki zestawik??:D http://cgi.ebay.com/ebaymotors/_Car-Truck-Parts-Accessories__JDMS-UNIVERSAL-CUSTOM-T3-T4-TURBO-CHARGER-STARTER-KIT_W0QQitemZ120284068340QQadnZCarQ20Q26Q20TruckQ2 0PartsQ20Q26Q20AccessoriesQQadiZ2865QQcmdZViewItem ?hash=item120284068340&_trksid=p3756.m14.l1318

Hipo
20-07-2008, 15:15
Chcesz robić 500KM ?

szerszenjtd
20-07-2008, 15:17
juz nawet 400 by mi wystarczylo :) tylko mam jeden problem...900 doalrow to u nas okolo 1600zl u nas by chcieli za cos takiego z 5000 zl jak cos takiego od amerykancow sciagnac??

Hipo
20-07-2008, 15:22
Troszkę kolego przesadziłeś z tym ;)

Garreta T3 czy to się ładuje to aut przerabianych wyczynowo i do sporych pojemności a nie do 1,9 :lol:

Poza tym jak już serie podciagniesz troche softem to mozesz mieć problemy ze sprzegłem bo w JTD przyrost momentu jest nieproporcjonalnie większy w stosunku do mocy i trzeba naprawde fachowca który potrafi to ogarnąć. Nie wspominam już problemów z trakcją szczególnie jeśli nie masz TC w maryscie a pewno nie masz ;)

szerszenjtd
20-07-2008, 15:29
no przesadzilem...chcialem zobaczyc reakcje ;) ale naprawde chcialbym z 200 KM miec w Marei :) a jeszcze powiedz co to jest TC??:)
http://www.youtube.com/watch?v=RKcpMd9WbA8&feature=related takie cos by mi wystarczylo :)

Hipo
20-07-2008, 16:02
TC - kontrola trakcji

A jak chcesz takie coś jak na obrazku to proponuje zmienić Maryśke na 2,0 20V i można wtedy zaczać dłubać, wtedy 250 kucy z tego motoru po uturbieniu nie stanowi wielkiego wyzwania :)

szerszenjtd
20-07-2008, 18:03
myslalem moze zeby tak troszke JTD wzmocnic, jakis chip, moze jakis filtr stozkowy, jakis tam wydech itd... a jak bym wstawil turbinke od 2.4 JTD to by cos dalo??:)

Hipo
20-07-2008, 19:56
Geenralnie to trzeba wszystkiego po troszku, więcej dmuchnąc ale i dać wiecej paliwka.

Co Ci da sama turbina ? tymbardziej że można podkręcić tą co masz i dmuchnie wiecej niż w serii tylko ciągle pozostaje kwestia tego że bez paliwa nic Ci to nie da.

A tymbardziej jest to ułatwione że wszystko masz sterowanie komputerem, dajesz zmodyfikowany soft i juz osiagasz coś na poziomie 135-140 KM. A jak Ci pisałem, wiecej nie zrobisz bo sprzęgło tego nie zniesie po prostu, zaraz spalisz tarcze i tyle. Wyciskanie wiecej z tego JTD wymaga zmiany sprzęgła na takie z 2,4JTD a to z kolei wymaga niestety juz sporej rzeźby. Trzeba obtaczać koło zamachowe, później je wyważyć, podobno trzeba tez obudowe sprzegła troche skrobnąć. Czyli jak widzisz nie jest to już takie proste.

Chip to własnie nic innego jak zmieniony soft w kompie sterującym silnikiem.

Nie polecam Ci BOX'ów z allegro gdyż to po prostu sztucznie utrzymuje zawyżone ciśnienie na szynie zasilania paliwem a to z kolei nie jest zdrowe dla pompy jak i samych wtrysków. Stożki i inne bzdety to sobie wogóle podaruj ... pic na wode ... dobry marketing po prostu tak je wypromował.

szerszenjtd
20-07-2008, 20:29
Dziekuje Ci za bardzo dobre rady :)...jak mam sie z tym tak pieprzyc to ja juz raczej zostane przy tym co mam ;) a jeszcze mi powiedz, jak juz mam ta CF-3 to skad mam wiedziec czy mam 100 czy 110 KM??:P

Hipo
20-07-2008, 21:20
masz 110 bo tyle miały CF3 w maryśkach. 100KM było w bravo/brava