PDA

Zobacz pełną wersję : Jestem na kupnie fiata bravo 1,8 16v prosze o pomoc



Marcin84
24-06-2008, 00:01
mam możliwość kupna sprowadzonego z Włoch fiata bravo 1,8 16v z roku 1996 i mam kilka pytań

1.)Jakie spalanie jest tego mogelu z tym silnikiem ( rzeczywiste)

2.)Na co zwrócić szczególną uwage przy kupnie

3.)Jaki przebieg zrobie na tym silniku

4.)Czy ten silnik nadaje sie do zagazowania (jakie spanie jest na gazie oraz koszty założenia instalacji)

Z góry dziękuje za pomoc

Hipo
24-06-2008, 20:56
2.)Na co zwrócić szczególną uwage przy kupnie

Stan zawieszenia szczególnie, a reszta to wiadomo czy wszystko działa, stan ogumienia, blacharki czyli jak w każdym aucie.


3.)Jaki przebieg zrobie na tym silniku

Wszystko zależy od tego w jakim stanie jest silnik i czy będziesz dbał o niego. Jeśli jest OK i będziesz dbał o obsługe i go dobrze eksploatował to myśle że 300-400 tyś km wylata.


4.)Czy ten silnik nadaje sie do zagazowania

Nadaje się.

Marcin84
25-06-2008, 12:22
Stan zawieszenia szczególnie, a reszta to wiadomo czy wszystko działa, stan ogumienia, blacharki czyli jak w każdym aucie.


A jakieś Typowe mankamenty bo wiadomo przeguby sprawdzę przy jeździe dookoła na pełnym skręcie
Zawieszenie albo na nierównościach czy nic nie sutka (ale to też nie pewne) lepiej jakaś stacja
Przebieg z przebiegiem mam największy problem no i z silnikiem bo sądząc po kierownicy lewarku czy po pedałach mogę się dowiedzieć czy samochód był użytkowany w mieście czy na trasie pobieżnie o przebiegu ale to w granicach 50 tyś tka mi się wydaje po głosie silnika też nie wiele się dowiem ( czy motododktorek był lany) tu jest wielka niewiadoma. Blacharkę też idzie ocenić
No i jeszcze jedna rzecz jak sprawdzić skrzynie wrzucając biegi słuchając co się dzieje ( czy jest jeszcze jakiś sposób) ??

Hipo
25-06-2008, 19:28
Generalnie to przednia zawieszka to najbardziej wrażliwa częśc auta. Można wszysko sprawdzic tylko jest pytanie czy masz na to czas i pieniądze. Bo z zawieszką i heblami jedziesz na stacje diagnostyczną ~ już 50ziko albo 30 jak bez kwita sie uda, z silnikiem możesz podjechac do jakiegos dobrego warsztatu i sprawdzic kompresje w cylindrach, cisnienie oleju i w zasadzie na tym sie konczy mozliwosc sprawdzenia motoru. Co do skrzyni to wazne żeby przy zmienie biegów nic nie haczyło, sprzeglo ma pracowac płynnie a to wszystko odrazu nawet po calonocnym postoju. Nie daj sie podejsc w ten sposób ze dostaniesz do testów rozgrzane auto. Czesto jak sie oleje rozgrzeja to np skrzynia pracuje poprawnie a na zimno ma tendencje do haczenia drugiego biegu przy zmianie.

bravo ck
04-09-2008, 22:23
niedawno kupilem bravo i zauwazylem ze wlasnie kiedy zieniam na drugi bieg czasem cos chaczy. ponieważ jestem laikiem mam pytanie czy to cos powaznego, źle rokującego na przyszłość??

szerszenjtd
04-09-2008, 22:37
To mam pytanko do Marcina... czemu akurat 1.8, a nie 2.0?? Spalanie takie same, a osiagi duzo wieksze :) i dodam na marginesie ze ja bym tam gazu nie montowal. Jak bys mial 4.2, 5.0 wtedy cos mozna nad tym pomyslec a przy 1.8... na TWoim miejscu przemyslal bym sprawe i moze bravo 1.9 JTD?? http://moto.allegro.pl/item424067619_bravo_1_9_jtd_gt_klima_diesel.html

artur 2310
04-09-2008, 23:56
sprawdź jak wchodzi wsteczny u mnie wchodził ciężko na rozgrzanym silniku i okazało sie że były oberwane okładziny na tarczy a łożysko oporowe rozleciało się po wyjęciu skrzyni biegów

Hipo
05-09-2008, 20:57
Dwójka może haczyć z powodu wyjechanego synchronizatora, typowa usterka w naszych wozach i wogle w skrzyniach fiata

unknown
08-09-2008, 20:19
haczy czy zgrzyta prędzej? jak zgrzytanie jakby zębtaki o siebie pocierały, zęby przeskakiwały to duża szansa, że synchronizator, co fakt, jest typowe... dla dwójki...

bravo ck
18-09-2008, 11:28
raczej chaczy. czasem mam naprawde duży problem z nią bo musze kilka razy wciskać i wyciskać sprzęglo żeby załapała, a czasem wchoidzi tak jakby na dwa razy najpierw troche potem do końca, a innym razem bez problemu. czy to jest powazna usterka??czy trzeba sie po porstu do tego przyzwyczaić?

Hipo
18-09-2008, 16:36
Póki co to pozostaje Ci z tym jeździć, chyba że przeszkadza już bardzo to niestety trzeba skrzynie w dól, kupić synchro i zmienić.

laskala
02-08-2009, 22:22
Witam

Mam BRAVO 1.8 GT
Autko sprawuje się świetnie.... Nic nie puka, przyspiesza super, lepiej niż Focus (disel) męża, jednak coś czuć trochę benzyną w kabinie i paliwka chyba troszkę za dużo sobie spala... nie wiem dokładnie ile, ale kreseczki na wskaźniku paliwa to mi się szybko obniżają.
Czemu tak paliwem czuć w aucie i ile wasze Bravo 1.8 GT spala...

Pozdrawiam

Hipo
03-08-2009, 00:14
Może jest gdzieś nieszczelność na układzie zasilania lub problemy z pochłanieczem oparów paliwa ?

mazurek19
31-07-2014, 18:10
witaj
miałem fiata brava 1.8 z 1998r ale niestety nie mam dobrego zdania kupiłem w salonie i zamówiłem silnik 1.8
w marcu oddałem na złom co do spalania to pijawka dużo spala ,karoseria zardzewiała doszczętnie nie było jak zmienić koła
przejechałem tylko 1400000 km więcej stała kupiłem ją żonie ona mało jezdżiła
może ci to pomoże acha w tym przebiegu padła uszczelka pod głowicą krokowiec a na koniec to gasła kiedy chciała

bob96
31-07-2014, 18:33
mazurek19 witaj, udało Ci się odgrzać starego kotleta :food:

byrrt
01-08-2014, 10:22
Złota łopata dla tego Pana za takie piękne odkrywki :D I jak Ci auto po 140tyś spróchniało i doprowadziłeś je do takiego stanu że podłoga już gniła to sam teraz powiedz - kogo tu winić? :D

rudy51
26-12-2024, 14:12
Cześć wszystkim :lol: Mam nadzieję, że będę mógł się wymienić doświadczeniami i uzyskać cenne wskazówki na temat marki z którą nigdy nie miałem do czynienia. Pozdrawiam