Suchy2201
22-12-2025, 20:47
Witam wszystkich na forum . Zostałem posiadaczem fiata w tym roku .kupiłem go dla syna by mógł zdobywać doświadczenie jako świeży kierowca . Pomimo że auto ma nieprawdopodobny ale prawdziwy przebieg jak na swój wiek (15tys przebiegu rocznik 2003. ) to auto nie przeszło przeglądu ze względu na słabe tylne hamulce .prosze szanownych kolegów i pomoc w rozwiązaniu problemu .to co wykonałem do tej pory analizując to forum. .po zdjęciu bębna wymieniłem tłoczki i płyn hamulcowy z odpowietrzeniem. Okładziny są jak nowe więc ich nie wymieniałem .hamowanie nieco się poprawiło 0.6- 0.7N ale nadal są słabe ( koła się nie blokują.) bębny poczysciłem .wewnątrz to wyglada b.ładnoe. co moge jeszcze zrobić jaki powinien być wynik sprawnych hamulców z tyłu?
GrandePunto8V
23-12-2025, 05:56
Czyli złom więcej stał niż jeździł. To też źle (czasem gorzej niż by jeździł i miał 100-200 tys. km nabite).
Coś się przytkało, może w układzie ABS (jeśli jest, nie wnikam). Przewody elastyczne (od środka się rozpadają)?
Normalne wartości sił w samochodzie tej masy, zawsze powinny przekraczać 1 kN (a nie "N", jednostki nie umiesz podać).
Podaj pełne wyniki (wszystko, przód, tył, ręczny!). Hamulce mogą się psuć/naprawiać wzajemnie (TAK, przód zaniża wynik tyłu i odwrotnie, ręczny zaburza zasadniczy hydrauliczny z tyłu). Konkrety, pomiary dajesz, a nie podstawianie na oślep i dalej źle.
Masz tu filmik (niżej) na podstawie Grande Punto 1,4 8V, zobacz jak się prawidłowo robi bębny. Są tam pomiary pod koniec. A na drugim forum jeszcze więcej (tematy o tylnych i przednich hamulcach). Ostatecznie można też mierzyć ciśnienia (tu chodzi zapewne o ograniczony przepływ, ale to się ciężko mierzy w praktyce, więc odpada).
Forum FiatPunto, dział Grande (P2/FL też jest): https://fiatpunto.com.pl/forum37.html
YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=TAK6qXJZ2hE
Obrazki z filmu (tak się prawidłowo korzysta z danych na Przeglądach, dotyczy też składu spalin i jak to się ma do stanu silnika!).
45004 ___ 45005
Normalnie to hamulce się oblewa za zbyt dużą różnicę sił lewo/prawo, a nie za siły małe (to raczej gorszy przypadek).
Podsumowanie: CAŁY układ hamulcowy ma być w dobrym stanie, bo przód zmienia wyniki tyłu i na opak. W hamulcach bębnowych dużą rolę grają samoregulatory, zwłaszcza z bimetalem, 90% Fiaciarzy nie wie co to, która to blaszka niby (a nie wolno tego odginać - aby zluzować szczęki - bo zepsujesz, będzie osłabiało hamulec zasadniczy i/lub ręczny, to zależy z kolei od stanu linek i sztywności mocowań, mogą gnić). Problemy z rantem na bębnach rozwiązuje się wykonując "fazę" (a, że "mechanicy zawodowi" nie mają na warsztatach tokarek - może być stara i zużyta, nie szkodzi - to ich problem i powód, że ten zabieg nie jest standardem).
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.