Zobacz pełną wersję : Pompa sprzęgła, diagnoza, wymiana
Sławek89
09-12-2025, 20:47
Witam wszystkich
Od kilku dni zauważyłem że pedał sprzęgła nie wracał do samej góry. Wczoraj brał za każdym razem coraz niżej, aż zaczęły się problemy z wbiciem 1 biegu.
Podniosłem butem do góry pedał i w miarę znów zaczął działać normalnie. Jak często zmieniam biegi to jest w miarę ok, jak dłużej pojeździ się bez zmiany biegów jest jak by gorzej. Czasami przy samej górze jak by się blokował, a potem mocniej odbijał.
Płynu nie ubywa, sprzęgło z wysprzęglikiem wymienione w marcu tego roku, wszędzie sucho.
Od czego zacząć? pompy sprzęgła przy pedale?
Ktoś już może wymieniał tą pompę? dużo roboty jest?
A plyn hamulcowy kiedy zmieniany był ostatni raz?
Szybciej zrobisz i taniej pompke,dostep nie urywa ,lecz jest na wierzchu.Caly pic polega na tym,ze nigdzie nie cieknie i to jest najgorsze.Wysprzeglik masz( nowy),on tez nie bedzie ciekl,a moze "gubi" cisnienie ,bo przeleje przez tloczek i nie ma efektu na docisku...Proponuje zacząc od wymiany pompki i niż rwać skrzynie....Auto 8 lat?! Już ,by pompka? Generalnie ch...a;-)
Sławek89
10-12-2025, 18:34
Płyn wymieniany był z 4 lata temu :prayer:, po drodze dolewałem świeży przy okazji prac z hamulcami itp. Wygląda Ok.
Przebieg 160k km
Zestaw sprzęgła Sachsa
Pompka to w większości jeden wielki plastik - nowa wygląda jak by miała się rozpaść.
O dziwo dziś sprzęgło działało w zasadzie normalnie.
Przy pedale sprzęgła z tego co widzę są dwie śruby - tylko pytanie czy wyjdzie ona do wnętrza, czy trzeba rozbierać pół auta od strony silnika żeby wypiąć złączki od przewodów?
Glupio dodawać?! Moze jeszcze odpowietrz porzadnie, "przelac" ten uklad plynem?! Moze się "naprawi"?;-)
O, to jak dolewałeś płyn hamulcowy to w zbiorniczku masz świeży, a w układzie czteroletni z dużą zawartością wody. Przecież to nie krąży w układzie.
Nie wiem czy masz coś nie tak z pompką ale z pewnością płyn masz do wymiany plus porządne odpowietrzanie (âsprzęgłaâ też).
GrandePunto8V
11-12-2025, 13:09
Sprzęgło to jeden z najprostszych możliwych układów hydraulicznych. Usterki widać/czuć, ewentualnie można zmierzyć ciśnienie.
Czy nawet przebieg zarejestrować (lepiej widać usterki, początkowe stadium, gdzie nic złego nie czuć pod nogą).
Przykład z Grande (wysprzęglik zewnętrzny), pomiar z użyciem przetwornika ciśnienia klimy: https://www.youtube.com/watch?v=zuJQJDq3vGQ
Siłowniki raczej nie mają jak mieć nieszczelności (przepuszczać na tłoku) bez wycieku na zewnątrz. Przewód/wąż jest tylko jeden (a nie dwa).
Za to pompa może przelewać płyn wewnętrznie (na zewnątrz też): https://www.aligas.com/storage/app/media/catalogos/manual%20fte.pdf
Więc jeśli mechanicznie sprzęgło jest OK, to przy objawach jak w temacie, zostaje pompa (pierwszy podejrzany).
Niestety moze wysprzeglik(centralny) "przelewac" wewnatrz ,bez wycieku, plynu nie ubywalo.Sam to robilem w stilo kiedys.Tez byl dylemat pompa ,czy skrzynie rwac? Pompe idzie sprawdzic bez demolki, dorobc zaslepke i cisnąc na pedal (twardy ,czy nie?).Jak wysprzeglik na wierzchu to ..pic. Rwalem skrzynie w jednego na kanale...co poszlo w powietrze i ile się napie...em, to moje .Zrobilem zloma, jezdzillem i poszedl do ludzi...:lol:;-)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.