PDA

Zobacz pełną wersję : Kąt pochylenia koła



cienki81
30-11-2025, 19:19
Witam. Mam problem ze złym kątem pochylenia koła i ścina opony przednie od wewnątrz oraz ściąga w prawo.
Producent nie przewiduje regulacji. Czy można to jakoś inaczej ustawić. Pozdrawiam

Braval
30-11-2025, 21:04
Cytat z forum.
Stary temat, ale powiem tak. Jeśli cokolwiek z przodu nie mieści się w tolerancji w pomiarach geometrii, to trzeba szukać i wymieniać po kolei części, bo nic poza zbieżnością nie da się ustawić w tym aucie. Najlepiej zacząć od amortyzatorów, jeśli kąt pochylenia koła jest zły, potem zwrotnica, ale oryginalna nie polecam zamienników. Na końcu wahacz jeśli nie ma luzów. Jeśli wahacz zamiennik to od razu dwa takie same na obie strony.;-):lol:

mlodybe
01-12-2025, 01:01
ścinanie kół od wewnątrz to dla ciebie szybsze zużycie czy opony ząbkują bo to bardzo ważna informacja.

W pierwszej kolejności sprawdź geometrę sanek a potem wahaczy. Przydała by się magnetyczna poziomica i sprawdzenie na płaskim kąta pochylenia kół.

cienki81
01-12-2025, 15:18
Nowe opony po sezonie letnim są od wewnątrz bez bieżnika.

mlodybe
05-12-2025, 19:26
Nie masz obniżonego auta?? Daj zdjecie tej opony. Ale w dobrym świetle.

GrandePunto8V
05-12-2025, 21:32
Jakaż to konstrukcja? Zwykły amor na 2 śruby przykręcany do zwrotnicy? To się wtedy nie ośmieszajcie "brakiem regulacji".
Jak te dwa otwory korodują, to się robi "regulacja" i pochylenie kół przednich można nieco zmienić (np. plus minus pół stopnia).
Jak ktoś z rozpędu zakręci śrubami, a nie nakrętkami, to też może "frezować" otwory (śruby mogą mieć "ząbki").
Wózek i wahacze też przeważnie da się nieco ruszyć/naruszyć. Każdy luz (np. 0,5 mm otwór-śruba) to "regulacja" niezamierzona.
Jedź na pomiar, gdzie jest więcej parametrów, chodzi o rozstawy 4 kół (przód-tył, lewe prawe na obu osiach), a nie same kąty.
Wszystko wpływa na kąty, nawet takie głupoty jak gumy (osłony), bo sprężyny inaczej leżą wtedy.
Przód/tył nie ważne, każda zmiana w "zawiasie" wychodzi na pomiarach i jest wyczuwalna w prowadzeniu auta (i widać po oponach).

karolis56
17-12-2025, 21:49
Jestem tutaj Zieony w tej materi , auto zapalalo bez problemu umylem i mam problem bo nie zapala swiece sprawdzilem wyczyscilem i nie ma iskry na swiecach mialem mpzliwosc odczytu bledow na i byl uszkodzony czujnik temperatury plynu chlodzacego , wymienilem ma teraz inne bledy Multifunktion (Zentralkarosserie - Marelli MF)
DTC Beschreibung
9029 - W serielle Leitung Signal ungültig
Bremse (ABS (Anti-Blockier-Bremssystem) - Diagnose)
DTC Beschreibung
C1107 - Keine Instrumentenfeld-Kommunikation
- Kontinuierlich
Instrument (Instrument - Visteon Panel)
DTC Beschreibung
B100E - Tacho
- Kontinuierlich B100C - Sensor, Kühlmitteltemperatur
- Kontinuierlich

Braval
18-12-2025, 15:05
Du hast wahrscheinlich den Sicherungskasten im Motorraum überflutet?! Fiats mögen kein Wasser, genau wie Katzen. Du musst ihn trocknen. Der Kasten ist herausnehmbar. Wenn du dir das nicht zutraust, bring ihn zu einem Elektriker!:lol:;-)

karolis56
18-12-2025, 20:12
Du hast wahrscheinlich den Sicherungskasten im Motorraum überflutet?! Fiats mögen kein Wasser, genau wie Katzen. Du musst ihn trocknen. Der Kasten ist herausnehmbar. Wenn du dir das nicht zutraust, bring ihn zu einem Elektriker!:lol:;-)

Witam
Dzisaj byldobry dzien gdyz bylo sucho i na pewno pare cos wyschlo
gdyz potracilo sie pare bledow dzisaj zauwazylem ze bezpieczniki sa zasniedzialy wiec chyba najlepszym rozwiazaniem bedzie wyjecie komletnej szkrzynki z biezpiecznikami kazdy bezpiecznik sprawdzic i ponownie zalozyc jestem wdzieczny za szybka odpowiedz dam znac jak bede mial nowe wyniki z odczytu OBD

pit14
26-12-2025, 14:48
A co mają bezpieczniki, do toru jazdy, chyba że w elektryku china czałna taun? Wymień sprężyny, i będzie ok, ja tak miałem. Pozdrawiam