PDA

Zobacz pełną wersję : 3.0 euro 4 nie odpala po wymianie filtra paliwa



Duc
19-11-2025, 17:51
Witam,
Samochód gasł mi podczas wyprzedzania oraz czasami nie miał mocy więc postanowiłem wymienić filtr paliwa. Po wymianie samochód nie chce odpalić. Kiedyś jak wymieniałem filtr to przekręciłem kilka razy stacyjkę i samochód odpalił normalnie, teraz nie chce w ogóle odpalić. Co może być przyczyną?

Braval
19-11-2025, 20:41
Zepsules calkiem?! :lol:Slychac pompe w zbiorniku,jak wlaczysz zaplon?:Sa jakies bledy? Prawdopodobnie regulator cisnienia paliwa?! Na razie tyle...;-)

Duc
19-11-2025, 21:18
Jakiś szum słychać po włączeniu stacyjki. Błędy P0091, P0092, P0094, P0638.

Braval
19-11-2025, 22:30
Trafilem...:lol:
Kody błędów P0091, P0092, P0093 i P0638 wskazują na problemy związane z układem paliwowym i doładowaniem, takie jak niskie lub wysokie ciśnienie paliwa, wyciek paliwa oraz usterka w obwodzie sterowania przepustnicą. Objawy mogą obejmować utratę mocy, nierówną pracę silnika, szarpanie i gaśnięcie, zwłaszcza przy przyspieszaniu lub na jałowym biegu.
P0091, P0092 – Niskie/wysokie ciśnienie paliwa w układzie
P0091: Niskie ciśnienie paliwa, tzw. "Fuel Pressure Regulator 1 Control Circuit Low".
P0092: Niskie ciśnienie paliwa w układzie (w zależności od producenta).
Możliwe przyczyny:
Awaria regulatora ciśnienia paliwa.
Zatkany filtr paliwa.
Problem z pompą paliwową.
Problemy elektryczne w obwodzie sterowania regulatorem.
Objawy: Utrata mocy (szczególnie przy przyspieszaniu lub pod obciążeniem), szarpanie, gaśnięcie na biegu jałowym.
P0093 – Duży wyciek paliwa
P0093: System OBD wykrył duży wyciek paliwa w układzie paliwowym.
Możliwe przyczyny:
Nieszczelności w przewodach paliwowych, wtryskiwaczach lub innych elementach układu.
Objawy: Zazwyczaj podobne do problemów z niskim ciśnieniem paliwa (utrata mocy, szarpanie), ale mogą być bardziej nasilone.
P0638 – Usterka sterowania przepustnicą
P0638: Problem z obwodem sterowania przepustnicą, często określany jako "Throttle Actuator Control Range/Performance".
Możliwe przyczyny:
Awaria siłownika przepustnicy.
Problem z samym czujnikiem położenia przepustnicy.
Problemy z wiązką elektryczną do siłownika przepustnicy.
Objawy: Ograniczone osiągi silnika, nieregularna praca, problemy z utrzymaniem stałej prędkości.
Dalsze kroki
Diagnostyka komputerowa: Użyj skanera OBD do dokładnego odczytania parametrów i powiązanych błędów.
Sprawdzenie elementów układu paliwowego: Upewnij się, że filtr paliwa jest czysty, a brak jest widocznych wycieków z przewodów paliwowych, wtryskiwaczy czy regulatora ciśnienia.
Sprawdzenie układu dolotowego i przepustnicy: Zweryfikuj działanie przepustnicy oraz jej siłownika i czujnika.
Weryfikacja sterowników i wiązek: Skoncentruj się na problemach z elektryką, takich jak uszkodzone przewody, złącza czy problemy z modułem sterującym silnika ;-)

A jeszcze P094:lol:
Kod błędu P0094 w silnikach Diesla Fiata Ducato odnosi się do zbyt niskiego ciśnienia paliwa w szynie Common Rail, co często wskazuje na problemy z czujnikiem ciśnienia, pompą wysokiego ciśnienia, wyciekami w układzie, lub zapowietrzeniem. Aby zdiagnozować i naprawić usterkę, należy sprawdzić wszystkie te elementy.
Potencjalne przyczyny
Zużyta lub uszkodzona pompa wysokiego ciśnienia: Jest to jedna z najczęstszych przyczyn niskiego ciśnienia paliwa.
Nieszczelności w układzie paliwowym: Wycieki mogą występować na przewodach paliwowych, łącznikach lub wtryskiwaczach.
Awaria czujnika ciśnienia paliwa: Uszkodzony czujnik może dawać błędne odczyty, prowadząc do zapisania kodu błędu.
Zapowietrzenie układu paliwowego: Powietrze w układzie może powodować niestabilne ciśnienie.
Zanieczyszczenia w układzie: Zanieczyszczenia mogą blokować przepływ paliwa, wpływając na ciśnienie.

PS.Moze na jakims ch...ym paliwie smigasz?!

Duc
19-11-2025, 22:49
Dzięki za wyjaśnienie. Co do paliwa to tylko na Mol tankuję nie wiem jak tam z jakością paliwa.

Braval
20-11-2025, 19:34
Od Viktora bierzesz?Tfu,tfu.Toz on to ruskie swinstwo ciągnie....Nasi to juz norweskie ,arabskie i inne destylują. Wskazane jest abys wyczyscil zbiornik paliwa ,masz pewnie tam sporo "syfku".Wyczysc to i staraj sie jezdzic ,szczegolnie teraz zawsze na pelnym kotle i problem powinien przejsc.:lol: