Zobacz pełną wersję : Stukanie w silniku 1.4 95KM benzyna.
Andrzej1349
03-11-2025, 16:21
Dzień dobry.
Czy ktoś z forumowiczów miał podobny problem ? Na zimnym silniku podczas obniżania obrotów przez komputer słychać klepanie przez około 2-3 sekundy.
Po tym czasie problem znika i silnik pracuje normalnie. Usterka nie występuje zaraz po odpaleniu silnika ,ale tylko w momencie regulacji obrotów.
Nie ma instalacji gazowej.85 tyś na liczniku. Auto od fabryki jeździ na oleju Selenia.
Być może to jest objaw spasowania silnika (luźnych tłoków). U mnie to występuje szczególnie w zimne poranki po odpaleniu silnika i wstępnym nagrzewaniu, kiedy to zamykam bramę. Obroty wtedy spadają i daje się słyszeć lekkie klepanie czy raczej kołatanie w silniku. Potem cisza. Na nagrzanym silniku tych dźwięków brak....:rolleyes:
GrandePunto8V
05-11-2025, 12:44
Wariator może też klepać (i to nowy - "INA" - po około roku ciszy znowu "kłapanie" na zimno jest).
Wariator może też klepać (i to nowy - "INA" - po około roku ciszy znowu "kłapanie" na zimno jest).
Jakby tam jeszcze był ten wariator w tym silniku. To nie jest Starjet z GP z 1.4 95KM. Prostujesz i wyśmiewasz innych że bzdury piszą...
Andrzej1349
05-11-2025, 15:09
Dzięki za info. Dzisiaj rano objaw się pogłębił bo klepanie po obniżeniu obrotów trwało około 4-5 minut gdzieś w górnej części silnika. W tej wersji nie ma wariatora ani zmiennych faz.
Dziwne jest też to, że widać sporo nagaru przez wlew oleju. Serwis olejowy robiony co około 10tysięcy kilometrów. Czy jest możliwe żeby silnik już się przycierał ?
Jak na górze to może klepią zawory. Długo zajmuje zanim hydraulika zadziała. Kanały zawalone syfem albo olej źle dobrany. Ja bym tu szukał. Jak się nagrzeje i rozrzedzi olej to zaczyna regulować luzy i cichnie.
Dzięki za info. Dzisiaj rano objaw się pogłębił bo klepanie po obniżeniu obrotów trwało około 4-5 minut gdzieś w górnej części silnika. W tej wersji nie ma wariatora ani zmiennych faz.
Dziwne jest też to, że widać sporo nagaru przez wlew oleju. Serwis olejowy robiony co około 10tysięcy kilometrów. Czy jest możliwe żeby silnik już się przycierał ?
Na jakim oleju jeżdżone? Można się pobawić w płukanki zalewane do oleju.
Andrzej1349
06-11-2025, 13:47
Olej Selenia KPE 5w40. 8 tysięcy zrobione od wymiany. Olej ma kolor mocnej herbaty. Po nagrzaniu silnika też słychać klepanie ale bardzo delikatnie. Generalnie samochód niedawno kupiony od pierwszego właściciela. Salon PL.Serwisowany w ASO.
Serwisowany w aso nic nie znaczy. Co ile km był wymieniany olej? Ile razy w ciągu tych 8 lat był serwis olejowy? No i czy ten serwis nie był tylko na papierze a w silniku stary olej zostawał bo mało auto jeździło.
To żaden wyznacznik. Nie bez powodu klepie.
Tak na marginesie czy auto ma hak?
Andrzej1349
06-11-2025, 18:49
Olej wymieniany co 10-11 tysięcy. Tak jest w papierach. Haka nie ma.
Olej wymieniany co 10-11 tysięcy.
Proponuję Utrzymywać stan oleju między 2mm < od max do połowy bagnetu szczególnie w lecie. Przegonić po Autostradze ze 100km. Silnik przy wyższym poziomie oleju miękko/ciszej pracuje.
Mam blisko 90tys km 0-nagaru patrząc przez korek olejowy. Olej Selnia.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.