PDA

Zobacz pełną wersję : Korek spustu oleju i uszczelka - 1.9 8v



Balance
01-11-2025, 10:16
Zamówiłem korek i uszczelkę po numerach z ePER.
korek 55199433
uszczelka 10261060

korek kupiłem tutaj: https://sklep.euroforin.eu/korek-miski-olejowej-silniki-16jtd-19jtd-20jtd-alfa-147-2000-2010-500l-2012-idea-2008-2012-linea-2007-multipla-1998-201-p-14115.html

uszczelkę tutaj: https://allegro.pl/oferta/fiat-oe-10261060-uszczelka-korka-spustu-oleju-17200090889?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_vehicle-parts_moto-acc_pla&ev_adgr=general&ev_campaign_id=22200845169&utm_keyword=&gad_source=1&gad_campaignid=22200845169&gclid=EAIaIQobChMIttH5zMDQkAMVmqeDBx32HQGvEAQYAiAB EgJGJPD_BwE&dd_referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Jak podniosłem samochód i przymierzyłem to na oko wygląda mi, że mam sporo większy korek i uszczelkę, więc nie odkręcałem, bo teraz sklepy pozamykane i nie kupiłbym nigdzie odpowiedniej uszczelki.

W sklepie iparts jak wstukam dane samochodu, to wyskakuje mi średnica wewnętrzna uszczelki 18 mm.
A te, które kupiłem po numerze części z ePER wyglądają mi na średnicę wewnętrzną około 12 mm (nie mierzyłem jeszcze) zostawiłem w garażu. Później zmierzę.
Trafiłem, ma 12 mm. Gwint korka M12
Z kolei na elearn jest podane, że gwint korka spustu oleju jest M14: 44945

Pytanie do tych, którzy mają ten sam silnik co ja, czyli 1.9 8v
Jaką macie średnicę wewnętrzną uszczelki i jaki gwint korka ?
I czy ktoś kupował po numerze części z ePER i też miał taką sytuację, że nie pasowało ?

mlodybe
06-11-2025, 21:30
Po co chcesz wymieniać korek??

GrandePunto8V
07-11-2025, 23:47
Bo się pewnie naczytali w internetach, jak to "zawsze" trzeba wszystko nowe dawać, bo tak.
Że to jakiś objaw najwyższej fachowości (dać nową uszczelkę). To jedyna "wiedza" jaką mają.
A jak przychodzi do krytycznych śrub, to dziadują, oszczędzają, chcą ponownie wkręcać.

Elementy się wymienia według potrzeby, po ocenie (i/lub po krytycznej funkcji, że ulegają zmęczeniu, rozciągają się jak np. śruby głowicy, wtedy nie ryzykujemy). A na korki uważać, bo oprócz gwintu M-coś tam, jest kwestia skoku oraz czy to gwint prosty, czy stożkowy. Plus pomyłki calowy/metryczny (ale to raczej nie w samochodach).

petarda
27-11-2025, 01:39
Miałem podobnie w mjtd 2,0 wybrałem po numerze z eper i nie pasowało średnicą gwintu. Zmierzyłem przy wymianie oleju i zamówiłem właściwy na aliexpres. Przychodzą ładne z uszczelką i magnesem za ułamek ceny tego co w sklepach na miejscu.
Suwmiarka, grzebień do gwintów.
Z tego co pamiętam w 1,9 8V z korkiem ma spodzie miski z wpustem na klucz imbusowy jest spora średnica gwintu coś ok 18-20, mogę jutro zmierzyć bo leży w szufladzie.

petarda
27-11-2025, 09:25
W 1,9 8V korek miski wkręcany na spodzie miałem taki jak na zdjęciu, M18x1,5
44987

Piasek80
29-11-2025, 07:41
Bo się pewnie naczytali w internetach, jak to "zawsze" trzeba wszystko nowe dawać, bo tak.
A spróbuj nie dać każdorazowo nowego korka w 0.9TwinAir... już przy kolejnej (próbie niestety) wymiany oleju dowiesz się dlaczego.