WarningDeadPL
26-10-2025, 12:20
Witam, stałem się posiadaczem Punto Evo 2010 1.4 MA 135km w wersji Sport (a przynajmniej tak to rozumiem bo jest 5d).
Przebieg 110tys
Chciałbym zrobić porządny serwis wozidełka żeby mi niezawodnie służyło. Niestety posty na forach są porozrzucane na prawo i lewo co utrudnia orientację co dokładnie należy wymienić tak żeby o czymś nie zapomnieć.
Chyba że źle szukałem i są posty/programy które dokładnie opisują te procedury.
Z tego co dowiedziałem się na obecny moment:
Wymiana oleju:
Olej 5W-40 ze specyfikacją Fiata 4L
Filtr oleju
Filtr/aktywator MA (to pod osłoną rozrządu)
Śruba z sitkiem do turbo (+2 podkładki)
Interfejs ELM i MES
Wymieniamy olej i filtry normalnie
w MES odpalamy wymianę oleju
W MES odpalamy adaptację MA
Wymiana rozrządu:
Blokady dedykowane do 1.4MA
Pasek rozrządu
Napinacz
Pompa wody
Płyn chłodniczy 5L
Pasek osprzętu
Uszczelka pompy vaccum
Tu opis:
https://fiatpunto.com.pl/topic47559.html
Dodatkowe czynności:
Wymiana filtra powietrza
Wymiana filtra kabinowego
Czyszczenie i wymiana Oringa odmy/separatora (jaka uszczelka?)
Wymiana świec (rozumiem że NGK IKR9F8 to to samo co IKR9J8?)
O czymś zapomniałem co przydało by się zrobić lub mieć?
Interfejs myślałem nad ELM od Viakena i oczywiście żółty adapter, MES tu z forum
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Pytania dodatkowe:
Czy Elearn to taka serwisówka czy może coś innego?
Rozumiem że Elearn tylko z forum do 2012r czy może wcześniej?
Czy to normalne że Elearn online nie dziala?
Przebieg 110tys
Chciałbym zrobić porządny serwis wozidełka żeby mi niezawodnie służyło. Niestety posty na forach są porozrzucane na prawo i lewo co utrudnia orientację co dokładnie należy wymienić tak żeby o czymś nie zapomnieć.
Chyba że źle szukałem i są posty/programy które dokładnie opisują te procedury.
Z tego co dowiedziałem się na obecny moment:
Wymiana oleju:
Olej 5W-40 ze specyfikacją Fiata 4L
Filtr oleju
Filtr/aktywator MA (to pod osłoną rozrządu)
Śruba z sitkiem do turbo (+2 podkładki)
Interfejs ELM i MES
Wymieniamy olej i filtry normalnie
w MES odpalamy wymianę oleju
W MES odpalamy adaptację MA
Wymiana rozrządu:
Blokady dedykowane do 1.4MA
Pasek rozrządu
Napinacz
Pompa wody
Płyn chłodniczy 5L
Pasek osprzętu
Uszczelka pompy vaccum
Tu opis:
https://fiatpunto.com.pl/topic47559.html
Dodatkowe czynności:
Wymiana filtra powietrza
Wymiana filtra kabinowego
Czyszczenie i wymiana Oringa odmy/separatora (jaka uszczelka?)
Wymiana świec (rozumiem że NGK IKR9F8 to to samo co IKR9J8?)
O czymś zapomniałem co przydało by się zrobić lub mieć?
Interfejs myślałem nad ELM od Viakena i oczywiście żółty adapter, MES tu z forum
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Pytania dodatkowe:
Czy Elearn to taka serwisówka czy może coś innego?
Rozumiem że Elearn tylko z forum do 2012r czy może wcześniej?
Czy to normalne że Elearn online nie dziala?