PDA

Zobacz pełną wersję : Ducato 244 2.8 JTD brak mocy na 5 biegu



Pawel1979
25-10-2025, 15:26
Dzień dobry, przekopałem co mogłem na forum i w internecie ale nic nie pomogło z tego co znalazłem :-(
Mam problem z autem Ducato 2.8jtd rok 2003 kamper, przebieg 130tys i po zakupie auto osiągało w razie potrzeby 130 km/h. Ostatnio zamontowałem klimatyzację( do jazdy) oraz tempomat orginalny z wiązką w kierownicy i zmieniłem koła 15R na 16. Teraz auto jedzie max 110km/h. Na biegach: 2/3/4 wkręca się ładnie do 3500ob/min, a na 5 biegu max 2200 obr/min :-( Pojechałem na hamownię i okazało się, że silnik ma około 81 KM :-( i wykazuje błąd egr, którego w samochodzie brak. Kolejne podejrzenie padło na turbinę- padła decyzja, że turbo do wymiany-jest nowe . Wymieniłem filtr powietrza i paliwa, został sprawdzony smok oraz pompa w zbiorniku paliwa- wszystko OK. Sugerowano, że może być problem z tempomatem dlatego odłączyłem go ale auto dalej nie jedzie jak trzeba.
Może ktoś z Was ma jakiś pomysł na rozwiązanie problemu i się nim podzieli pisząc sugestię/ propozycję działań? Dziękuję.

Braval
25-10-2025, 19:18
Podnosiles przod na podnosniku i kreciles kolami na 5 biegu,byla predkosc i obroty silnika? Moze przeklamuje predkosciomierz po zmianie koł?!:lol:

Pogorszone przyspieszenie: Silnik musi wygenerować większą siłę, aby obrócić większe koła, co prowadzi do wolniejszego przyspieszenia.
Wyższa prędkość maksymalna (potencjalnie): Przy założeniu, że skrzynia biegów i inne czynniki na to pozwalają, większy obwód koła może pozwolić na osiągnięcie wyższej prędkości maksymalnej.
Zmienione odczyty prędkościomierza: Prędkościomierz będzie pokazywał niższą wartość niż rzeczywista, co oznacza, że przy prędkości pokazywanej na liczniku, auto jedzie szybciej.
Wpływ na zużycie paliwa i układ napędowy: Większe koła zwiększają obciążenie dla silnika, co może prowadzić do zwiększonego spalania paliwa i nadmiernego obciążenia układu napędowego.
Zmiany w prowadzeniu: Komfort jazdy może się pogorszyć, ponieważ większe felgi oznaczają mniejszą warstwę amortyzującą, przez co nierówności będą bardziej odczuwalne.
Musisz na "15" wrocic?! Mozesz poeksperymentowac z wys0koscią opon ,pozostając na feldze"15":lol:

Ducatko
30-10-2025, 06:20
Czesc. To co napisał kolega Braval w większości ma sens, choć z komfortem sie nie zgodze��
Zmieniałem kola z 15 stal na 16 alu w 2.3jtd i nie odczułem zmian w mocy ani przyspieniu.
Komfort na nierównościach tez wydaje sie wyższy, ale to może byc subiektywne odczucie.