Pawel1979
25-10-2025, 15:26
Dzień dobry, przekopałem co mogłem na forum i w internecie ale nic nie pomogło z tego co znalazłem :-(
Mam problem z autem Ducato 2.8jtd rok 2003 kamper, przebieg 130tys i po zakupie auto osiągało w razie potrzeby 130 km/h. Ostatnio zamontowałem klimatyzację( do jazdy) oraz tempomat orginalny z wiązką w kierownicy i zmieniłem koła 15R na 16. Teraz auto jedzie max 110km/h. Na biegach: 2/3/4 wkręca się ładnie do 3500ob/min, a na 5 biegu max 2200 obr/min :-( Pojechałem na hamownię i okazało się, że silnik ma około 81 KM :-( i wykazuje błąd egr, którego w samochodzie brak. Kolejne podejrzenie padło na turbinę- padła decyzja, że turbo do wymiany-jest nowe . Wymieniłem filtr powietrza i paliwa, został sprawdzony smok oraz pompa w zbiorniku paliwa- wszystko OK. Sugerowano, że może być problem z tempomatem dlatego odłączyłem go ale auto dalej nie jedzie jak trzeba.
Może ktoś z Was ma jakiś pomysł na rozwiązanie problemu i się nim podzieli pisząc sugestię/ propozycję działań? Dziękuję.
Mam problem z autem Ducato 2.8jtd rok 2003 kamper, przebieg 130tys i po zakupie auto osiągało w razie potrzeby 130 km/h. Ostatnio zamontowałem klimatyzację( do jazdy) oraz tempomat orginalny z wiązką w kierownicy i zmieniłem koła 15R na 16. Teraz auto jedzie max 110km/h. Na biegach: 2/3/4 wkręca się ładnie do 3500ob/min, a na 5 biegu max 2200 obr/min :-( Pojechałem na hamownię i okazało się, że silnik ma około 81 KM :-( i wykazuje błąd egr, którego w samochodzie brak. Kolejne podejrzenie padło na turbinę- padła decyzja, że turbo do wymiany-jest nowe . Wymieniłem filtr powietrza i paliwa, został sprawdzony smok oraz pompa w zbiorniku paliwa- wszystko OK. Sugerowano, że może być problem z tempomatem dlatego odłączyłem go ale auto dalej nie jedzie jak trzeba.
Może ktoś z Was ma jakiś pomysł na rozwiązanie problemu i się nim podzieli pisząc sugestię/ propozycję działań? Dziękuję.