Zobacz pełną wersję : P1302-29 - Rozpoznanie typu skrzyni biegów - Signal invalid
lelek1980
17-10-2025, 21:45
takie cos mi wali = P1302-29 - Rozpoznanie typu skrzyni biegów - Signal invalid
Zrobiłem zerowania regulacji. jak co jakis czas. i tu tali zonk.
Poz wyzerowaniu głównie po kasacji koła foniczne i programowaniu zaczeło wywalac checka. jw.
Wg różnch wskazówek zrobiłem proxi. nic nie dało co ciekawe mam info że silnik typ 1.3 multijet a faktyczne jest 1,4 8v - grande punto 2009r. odłączenie aku też nie dało nic
Wspomne że ostatnio było wymieniane sprzęgło nie wiem czy to istotne.
Kod błędu âP1302-29â ma dwa główne znaczenia, w zależności od pojazdu:problem z wypadaniem zapłonu , który może uszkodzić katalizator lub usterka układu automatycznej nauki skrzyni biegów , która często występuje po wymianie jednostki sterującejAby zdiagnozować problem, należy sprawdzić objawy wypadania zapłonów i potencjalne problemy, takie jak uszkodzone świece zapłonowe, cewki zapłonowe lub wtryskiwacze, jeśli pojazd jest wyposażony w silnik benzynowy. Jeśli problem dotyczy awarii skrzyni biegów, należy wykonać niezbędną procedurę âuczenia się skrzyni biegówâ lub âsamouczeniaâ po wymianie jednostki sterującej .
Możliwe przyczyny i rozwiązania
W przypadku wypadania zapłonu silnika
Wadliwa cewka zapłonowa: Częstą przyczyną jest uszkodzona cewka zapłonowa.
Rozwiązanie: Wymień cewkę zapłonową cylindra 2 i sprawdź jej rezystancję.
Zużyta świeca zapłonowa lub uszkodzony wtryskiwacz paliwa: Te czynniki również mogą być przyczyną wypadania zapłonów.
Rozwiązanie: Sprawdź i wymień świece zapłonowe i wtryskiwacze paliwa, jeśli są uszkodzone .
Uszkodzenie katalizatora: Ten kod może pojawić się, aby zapobiec uszkodzeniom spowodowanym poważnym wypadaniem zapłonu.
Rozwiązanie: Nie należy jeździć samochodem z wypadającym zapłonem przez dłuższy czas, ponieważ może to spowodować dalsze uszkodzenia katalizatora.
W przypadku awarii samouczenia się skrzyni biegów
Wymiana jednostki sterującej: Ten kod może pojawić się po wymianie jednostki sterującej silnika lub innych powiązanych modułów.
Rozwiązanie: Wykonaj procedurę ânauki skrzyni biegówâ lub âsamouczeniaâ, co może wymagać użycia narzędzia diagnostycznego. Jest to często konieczne po wymianie, aby ponownie nawiązać połączenie między nowym modułem a skrzynią biegów.
Wadliwy wyłącznik sprzęgła: W niektórych przypadkach przyczyną tego kodu może być wadliwy wyłącznik sprzęgła.
Rozwiązanie: Wymień wyłącznik sprzęgła, a następnie wykonaj procedurę samouczenia, aby wyczyścić kod.
Jak ustalić przyczynę
Sprawdź objawy: Poszukaj oznak wypadania zapłonu, takich jak nierówna praca silnika na biegu jałowym, słabe przyspieszenie i migająca kontrolka check engine. Jeśli występują, problem prawdopodobnie dotyczy silnika.
Weź pod uwagę ostatnie prace: Jeżeli ostatnio wykonywałeś prace przy jednostce sterującej silnikiem, skrzyni biegów lub sprzęgle, problem najprawdopodobniej dotyczy samouczenia się skrzyni biegów lub przełącznika sprzęgła.:lol::lol:
PS.Uczeni w pismie tak uważają...
lelek1980
17-10-2025, 23:37
ok lae według MEs P1302-29 - Rozpoznanie typu skrzyni biegów - Signal invalid a ne wypadanie zapłonu
Fakt że nie jezdzi płynnie, lubi szrpać, a przed zmianą sprzęgła, na biegu na niskich obrotach potrafił szarpać jak koń . czy na tą usterke może mieć wpływ cewka kable siece? poza cewkami zmieniałem pozaostałe rzeczy.? Tym bardziej że to sie stało po regulacjach w MES, resetowaniu, a do tej pory jak to robiłem nic takiego nie było - fakt teraz na oryginalnym licencjonwanym oprogramowanu
lelek1980
18-10-2025, 21:41
ktoś jeszcze wspomoze?
jeszcze co było grzebane ale z rok temu to wymieniany czujnik przy pedale hamulca. auto jezdzi normalnie, poza tym ze pedał sprzęgła po wymianie bardzo lekki. co mnie zastanawia, łącząc się z mes przy skrzyni pokazuje tyllko automatyczną, nie ma manuala. do tej pory było ok, przy resetowaniu ustawien na lewym MES , teraz licencjonowany i takie jaja, aczkolwiek po zakupie licencji tez to robiłem i było ok
Pokazuje Ci zmiane biegow tzw. "shift"? Musisz wrocic do ustawien fabrycznych.Kazdą zmiane ,np. typ silnika ,musisz robic "osiowanie" .Czujnik na sprzegle sprawdzales MES-em?. Tak jeszzce masz tzw."przyswojenie biegu neutralnego". Program MES ma czasem takie zagrania...Nic zlego sie nie stalo.Musisz posprawdzac wszystkie ustawienia i dojdziesz ladu.:lol:
lelek1980
19-10-2025, 15:50
no własnie próbowałem. a jaki wreszcie ma byc wybrny typ silnika? miałem type 3/1.3multijet a to benzyna 1.4 8v, 0- jak pamietam, tam jestr do wyboru min. 1.2 8v i 1.4 ale 16v
Wybierasz widocznie auto nie z tego rocznika.
lelek1980
19-10-2025, 16:06
tylko tutaj nie mam roczników foto44912
Zostaw przy dieslu, skrzynie masz takie same i w Pb, po kazdej zmianie rob osiowanie i w koncu zrobisz...
lelek1980
27-10-2025, 21:52
zrobiłem co pisane. tylko tak mi przyszło na myśl. Przed moją zabawą jak pamiętam, był błąd odnośnie bodajrze czujnika sprzęgła, czy cos takiego ale wykasowałem ten błąd potem, zaczeły sie problemy z błędem rozpoznania skryni może to czyjnik? daje problemy ale nie pokazuje mi teraz tego błędu?
GrandePunto8V
08-11-2025, 16:54
No i co zostało zrobione w związku z tym? Do schematów wypada zajrzeć.
https://aftersales.fiat.com/elearnsections/main.aspx?nodeID=199001415&languageID=2&markID=1&modelID=199000000&valID=199000001&prodID=199000000&modelName=Fiat%20-%20199%20-%20Grande%20Punto&langDesc=English§ionName=Impianto%20Elettrico&validityName=1.4%208v
A tam czujnik sprzęgła (I031) ma według schematu jakiś rezystor wewnętrzny(?). Trzeba sprawdzić. To może być układ RC (opóźnienie i/lub filtracja zakłóceń na stykach) albo prymitywny sposób "kodowania" funkcji (manetki i przyciski w kierownicy też działają na tej zasadzie, funkcje są rozpoznawane po rezystancji, czyli poziomach napięć, a nie zero-jedynkowo).
Fizyczna praca jest do odwalenia (pokaleczyć/ubrudzić sobie rączki), a nie głupoty programowe, błędy, adaptacje, resety.
Przeciętny użytkownik nigdy nie powinien grzebać w konfiguracji, żadnego "Proxi" nie robić (nie ma potrzeby). Żadna naprawa (sprzęgło, skrzynia, rozrząd) nie wymaga grzebania programowego (nawet "resetu koła fonicznego" wcale nie trzeba robić - to największa bzdura z for Fiatowskich, to je ośmiesza).
Szczytem absolutnym (chyba z angielskiego forum, a może i z Tego?) była porada, aby zrobić reset koła fonicznego, gdy silnik nie odpalał (gdzie do wykonania resetu silnik musi działać i gazuje się >5000 RPM)... :lol:
lelek1980
08-11-2025, 20:38
no ok. rozumiem że się zagalopowałem :D Ale jak to po łopatologicznemu, doradzisz jak to naprawić :(
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.