Zobacz pełną wersję : Fiat Stilo 1.4 Nie działa 1 bieg wentylatora chłodnicy
Cześć,
Mam problem z wentylatorem chłodnicy we Fiacie Stilo 1.4 2004r. Nie działa 1 bieg wentylatora chłodnicy,
Wentylator załącza sie dopiero po osiągnięciu 98 stopni, i jest to drugi bieg.
Wykonywałem testy wentylatora na obu biegach w Fes-ie i oba działaja, sprawdzałem przekaźniki i są okej.
Wymieniany był już termostat i czujnik temperatury płynu chłodniczego.
Po załączeniu klimatyzacji wentylator też działa.
Sprawdzałem też wszystkie połączenia od sterownika do skrzynki bezpieczników i z bezpieczników do wentylatora wszystko było okej.
Fes pokazuje też bład na lini Can U1602.
Obawiam się ze może to być problem sterownika silnika, ale najpierw chciałbym się upewnić.
Z góry dziękuje za pomoc :)
W dwubiegowych wentylatorach ten pierwszy bieg jest dla klimatyzacji a drugi do chłodzenia silnika. Moim zdaniem wszystko jest ok. Jeśli na jałowych obrotach załącza ci się wentylator na I biegu przy włączonej klimie i działa cały czas to jest wszystko OK.
Jeśli chodzi o błąd "U" to zacznij od naładowania akumulatora. Zostaw go na cała noc pod ładowarką.
to dlaczego po każdej trasie dłuższej niż 30km no i jak oczywiście jest na dworze troche cieplej niz 20 stopni, musze czekać, aż nagrzeje się do 98 stopni zeby silnik się schłodzil, bo inaczej gotuje sie płyn chłodniczy. (chodzi mi o to, że jak zgasze go zanim osiągnie 98 stopni to się gotuje)
Moim zdaniem wentylator powinien załaczyć się wcześniej niz 98 stopni, ale to tylko moje zdanie..
To masz złe zdanie. Płyn chłodniczy gotuje sie grubo powyżej 100*C. To nie jest woda. Masz płyn + ciśnienie które przesuwa granicę wrzenia płynu powyżej nawet 120*C (np ople).
A czemu uważasz ze ci sie płyn gotuje?
Dzięki za rozjaśnienie, bulgotanie płynu nie jest spowodowane ''zagotowaniem się'', więc moge odchaczyc problemy z wentylatorem.
Przez mój bład myślalem, że auto sie przegrzewa, dlatego po każdej jeździe czekałem jak załączy się wentylator i auto sie schłodzi, ponieważ kilka razy po zgaszeniu auta w ciepły dzień, zaczynał mi bulgotać płyn chłodniczy i podnosił się mocno jego poziom, aż tak, że pare razy sie wylał góra zbiorniczka.
Wymieniłem korek od zbiornicza wyrównawczego i zobacze czy problem bedzie się powtarzał.
Zrób sobie próbę na szczelność uszczelki pod głowicą. Jak płyn wywaliło góra to masz problem i nie jest to wina wentylatora. Możliwe że przy dalszych dystansach silnik nagrzewa sie na tyle że puszcza gdzieś uszczelka pod głowicą. Lepiej ogarnij to wcześniej niz za późno.
https://allegro.pl/oferta/tester-szczelnosci-uszczelki-pod-glowica-glowicy-25-testow-50-ml-pb-lpg-on-14667776040?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=Y2FtcGFpZ24AMjIwMzk5MzcAMTk0ODEzAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=97adfc33-6c6b-4b46-aeb9-1a920843be0a
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.