PDA

Zobacz pełną wersję : Fiat Stilo 1.4 Nie działa 1 bieg wentylatora chłodnicy



Kuix
30-08-2025, 13:36
Cześć,

Mam problem z wentylatorem chłodnicy we Fiacie Stilo 1.4 2004r. Nie działa 1 bieg wentylatora chłodnicy,

Wentylator załącza sie dopiero po osiągnięciu 98 stopni, i jest to drugi bieg.

Wykonywałem testy wentylatora na obu biegach w Fes-ie i oba działaja, sprawdzałem przekaźniki i są okej.

Wymieniany był już termostat i czujnik temperatury płynu chłodniczego.

Po załączeniu klimatyzacji wentylator też działa.

Sprawdzałem też wszystkie połączenia od sterownika do skrzynki bezpieczników i z bezpieczników do wentylatora wszystko było okej.

Fes pokazuje też bład na lini Can U1602.

Obawiam się ze może to być problem sterownika silnika, ale najpierw chciałbym się upewnić.

Z góry dziękuje za pomoc :)

mlodybe
30-08-2025, 14:59
W dwubiegowych wentylatorach ten pierwszy bieg jest dla klimatyzacji a drugi do chłodzenia silnika. Moim zdaniem wszystko jest ok. Jeśli na jałowych obrotach załącza ci się wentylator na I biegu przy włączonej klimie i działa cały czas to jest wszystko OK.

Jeśli chodzi o błąd "U" to zacznij od naładowania akumulatora. Zostaw go na cała noc pod ładowarką.

Kuix
30-08-2025, 15:10
to dlaczego po każdej trasie dłuższej niż 30km no i jak oczywiście jest na dworze troche cieplej niz 20 stopni, musze czekać, aż nagrzeje się do 98 stopni zeby silnik się schłodzil, bo inaczej gotuje sie płyn chłodniczy. (chodzi mi o to, że jak zgasze go zanim osiągnie 98 stopni to się gotuje)

Moim zdaniem wentylator powinien załaczyć się wcześniej niz 98 stopni, ale to tylko moje zdanie..

mlodybe
30-08-2025, 17:17
To masz złe zdanie. Płyn chłodniczy gotuje sie grubo powyżej 100*C. To nie jest woda. Masz płyn + ciśnienie które przesuwa granicę wrzenia płynu powyżej nawet 120*C (np ople).

A czemu uważasz ze ci sie płyn gotuje?

Kuix
30-08-2025, 17:48
Dzięki za rozjaśnienie, bulgotanie płynu nie jest spowodowane ''zagotowaniem się'', więc moge odchaczyc problemy z wentylatorem.

Przez mój bład myślalem, że auto sie przegrzewa, dlatego po każdej jeździe czekałem jak załączy się wentylator i auto sie schłodzi, ponieważ kilka razy po zgaszeniu auta w ciepły dzień, zaczynał mi bulgotać płyn chłodniczy i podnosił się mocno jego poziom, aż tak, że pare razy sie wylał góra zbiorniczka.

Wymieniłem korek od zbiornicza wyrównawczego i zobacze czy problem bedzie się powtarzał.

mlodybe
31-08-2025, 13:29
Zrób sobie próbę na szczelność uszczelki pod głowicą. Jak płyn wywaliło góra to masz problem i nie jest to wina wentylatora. Możliwe że przy dalszych dystansach silnik nagrzewa sie na tyle że puszcza gdzieś uszczelka pod głowicą. Lepiej ogarnij to wcześniej niz za późno.

https://allegro.pl/oferta/tester-szczelnosci-uszczelki-pod-glowica-glowicy-25-testow-50-ml-pb-lpg-on-14667776040?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=Y2FtcGFpZ24AMjIwMzk5MzcAMTk0ODEzAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=97adfc33-6c6b-4b46-aeb9-1a920843be0a