PDA

Zobacz pełną wersję : drgania na wolnych obrotach



czerwona kropeczka
14-08-2025, 21:51
Pacjent 1.4 MA drży na wolnych obrotach bez względu czy zimny czy ciepły . Brak błędów , wymienione poduszki silnika , nowe świece i cewki. Już nie wiem co może być przyczyną. Chodzi mi jeszcze po głowie dwumasa ale nie wiem czy ona ma wpływ na drgania na postoju. Co o tym myśleć ?

Braval
15-08-2025, 12:23
Rozrzad sprawdzales? Kolp pasowe z tlumikiem drgan na wale ?, dwumasa tez moze byc.:roll:

GrandePunto8V
16-08-2025, 02:09
Ha ha, od kiedy na złą pracę silnika wymienia się...poduszki/łapy?
One nie służą do magicznego tłumienia, ukrywania nadmiernych drgań, gdy to silnik ma problem!

Brzydki bieg jałowy, to często głowica (każda, nie tylko cuda Multi_airy), zawory. Po wykluczeniu rozrządu, zapłonu, paliwa, wydechu (szczelność, sondy i katalizator żyją, po to się macie interesować wynikiem badania spalin na przeglądzie - liczby masz znać, a nie tylko czy zaliczone).

W nauce/technice nie ma żadnych zagadek, tylko ktoś nie umie diagnozować (tylko podmienia na oślep).

czerwona kropeczka
16-08-2025, 12:20
Sprzęgło i tam mam do wymiany więc sie okaże czy drgania ustały. Ale tam mysle że jak mechanik wymieniał wałek rozrządu czy czegoś nie zepsuł ( wałek był nowy). To by wskazywało na głowice . No nic oddam go do diagnozy zobaczymy . Dzieki za wskazówki

Braval
16-08-2025, 17:35
Mogles wspomniec wczesniej ,ze" nasi "juz grzebali w glowicy...?! A co bylo powodem ,ze walek ..targał...pasek?:lol::tongue

czerwona kropeczka
16-08-2025, 20:11
wałek nie targał paska :lol: . Był jednym z elementów modyfikacji podobnie jak turbo , wtryski , iC , itp... . Tylko że po modyfikacjach było wszystko OK

mlodybe
17-08-2025, 01:40
Ha ha, od kiedy na złą pracę silnika wymienia się...poduszki/łapy?
One nie służą do magicznego tłumienia, ukrywania nadmiernych drgań, gdy to silnik ma problem!

Brzydki bieg jałowy, to często głowica (każda, nie tylko cuda Multi_airy), zawory. Po wykluczeniu rozrządu, zapłonu, paliwa, wydechu (szczelność, sondy i katalizator żyją, po to się macie interesować wynikiem badania spalin na przeglądzie - liczby masz znać, a nie tylko czy zaliczone).

W nauce/technice nie ma żadnych zagadek, tylko ktoś nie umie diagnozować (tylko podmienia na oślep).

Co ty za głupoty opowiadasz. Jak najbardziej zawieszenie silnika ma wpływ na drgania przenoszone na karoserie.


@czerwona kropeczka

Co to jest dokładnie za 1.4??

Wałek założony został ostrzejszy?? Jak tak to o gładkiej pracy silnika możesz zapomnieć.

czerwona kropeczka
17-08-2025, 11:59
1.4 MA fabrycznie 135 KM kod silnika to 955 A2.000
wałek TMC Motorsport Speciale.
Nie ma sie co głowić , w srode mam mieć kompletne sprzegło. Te kółko pasowe też kupie bo to niewielkie pieniądze. Mechanik ogarnie temat i zobaczymy. Dam znac . Miłego Panowie i dzięki za podpowiedzi

czerwona kropeczka
23-08-2025, 19:16
Dla wszystkich czytających tego posta.
Koło dwumasowe jak najbardziej ma wpływ na drgania na wolnych obrotach. Różnica niebo a ziemia no i wiadomo co nowe sprzęgło to nowe. Do tarczy kevlarowej trzeba sie przyzwyczaić ale to drobnostka.
Dziekuje post do zamknięcia