Zobacz pełną wersję : Szarpanie silnika przy mocnym dodaniu gazu
Witam. Wczoraj przy mocnym dodaniu gazu do wciśnięciu pedaludo końca występuje szarpanie silnika. Żadnych błędów nie ma z komputera. Występuje to szczególnie na biegach 4,5. W okolicy obrotów ponad 2000. Czy ktoś sie spotkał z takim objawem? Na postoju i biegu jałowym jest w porządku.
Doszły jednak błędy komputera p0300, p0301, p0303. Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu. Szarpanie silnika występuje tylko przy mocnym depnieciu na gaz. Jest chwilowe poszarpywanie.
Rozwiązałem problem więc piszę. Występował błąd wypadania zaplonu p0303 więc przełożyłem cewke z cylindra 3 do cylindra 4 po tej wymianie pokazało błąd p0304 więc to była cewka. Po wymianie 1 cewki wszystko jest dobrze auto nabrało mocy. Dziwne tylko ze ten błąd występował tylko przy mocnym przyspieszeniu a przy zwykłej jeździe nic sie nie działo i nic nie szarpało. Wymiana cewki na bosch o takie były chyba na 1 montaż tylko z logiem mopar.
Standard, często problemy z zapłonem pojawiają się dopiero pod wiekszym obciązeniem silnika gdzie jest utrudniony przeskok iskry na elektrodach świecy.
Lamacait
01-08-2025, 23:06
Miałem to samo, przełożyłem a w zasadzie ASO przełożyło cewki z 3 na 4 i problem nie powrócił, ale to było jeszcze na gwarancji jak miałem 35kkm nalotu. Teraz raptem niewiele ponad 50k i narazie spokój, Tipek zaczął już jakiś czas temu jeździć okazjonalnie bo są jeszcze dwa inne wozidelka. Ale mimo to pomimo że jak luz jeździ to lekko nie ma, problem nie występuje.
Do tych co już cewki zmieniali, przy mniej/więcej jakim przebiegu nastawiać się na wynianę?
Podobno cewek się nie wymienia jako część eksploatacyjna. Ale słyszałem że cewka może się zepsuć od zużytej świecy. Przewody zapłonowe się wymienia ale tu akurat w tipo ich nie ma. W drugim aucie jakie mam Alfa Romeo 146 z boxerem cewka jest od nowości czyli od 1995r. i dalej działa. Teraz w Tipo zmieniłem świece na DENSO i tą jedną cewkę i auto jest dosyć żwawe a spalanie około 7,5 l/100km pokazuje. Zauważyłem też że we włoskich samochodach psuje się zazwyczaj elektronika niemiecka zazwyczaj BOSCH. Przebieg mam niecałe 40000 a tu już w tym roku wymieniłem sondę boscha i cewkę boscha.
Na cewki nie ma reguły, u mnie 213tkm i cewki org ale świece zmieniam co 30tkm.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.