PDA

Zobacz pełną wersję : Przerywana regeneracja DPF



piotrog
16-07-2025, 14:00
Dziś dopadła mnie regeneracja DPF, ale tak jakoś dziwnie było...

Na tej samej trasie regeneracja trafia mi się dość często, przeważnie trwa ok 10 minut i kończy się zanim podjadę pod dom. Dziś zaczęło się podobnie, ale skończyło się jakoś po 25-30 minutach dopiero, musiałem nadrobić trochę trasy aby proces się dokończył. Wyglądało to jakby cała regeneracja była przerywana w trakcie, np dość długo pokazywało 6%, potem skoczyło do 10%, w międzyczasie temperatura DPF spadła do ok 350 stopni. W trasie znowu wzrosła do 650-700 stopni, po chwili spadła do 450 i tak w kółko. Przy przygazowaniu słyszałem jakiś dziwny dźwięk z wydechu, ale nie jestem w stanie stwierdzić, czy tak to brzmiało i podczas poprzednich regeneracji. Ostatecznie DFP Monitor pokazał skończoną regenerację i 17% zatkania (z 81%), tak że na chwilkę mam spokój, ale jednak cała sprawa mnie niepokoi. Mam się spodziewać że coś się skaszaniło i będę miał wydatki? Co mogło być przyczyną takiej niecodziennej regeneracji?
Auto ma nalatane prawie 295000, DPF pewnie jeszcze oryginalny...
PS. Wywalić tego w cholerę nie mogę, bo w Czechach mierzy się poziom emisji spalin i bez działającego DPF nie dopuszczą mnie do ruchu.

mlodybe
16-07-2025, 18:56
Jak często ci wypala DPF to masz coś nie tak z układem, podejrzewam wtryskowym.

bob96
16-07-2025, 19:17
Masz do wymiany czujnik ciśnienia spalin. Miałem bardzo podobne objawy, po wymianie czujnika DPF wypala się średnio co 1000 kil z tym że u mnie Cromka jeździ tylko trasie.

piotrog
16-07-2025, 19:30
Jak często ci wypala DPF
Nieprecyzyjnie się wyraziłem: wypala mi standardowo, średnio co ok 800+ km. Tylko że jeżdżę często tą samą trasą (miasto + obwodnica) i dość często wypalanie zaczyna się w podobnym momencie trasy (jak już silnik się rozgrzeje). No i ta trasa zawsze wystarczała do pełnego wypalenia filtra. Normalnie DPF Monitor pokazywał wzrost temperatury do tych 550-700 stopni i nawet jak mam taki kawałek że jadę ok 2km z górki na wolnych obrotach, to nie spadała temperatura poniżej 480 stopni. Dziś nawet na płaskim odcinku (czy jazda na normalnych obrotach) spadła w trakcie wypalania do 350 stopni...


Masz do wymiany czujnik ciśnienia spalin
I to jest jakiś trop, też miałem takie podejrzenia (no i zawsze to chyba tańsza część niż sam DPF, chociaż filtr też już raczej długo nie pociągnie). Wymiana tego czujnika jest skomplikowana? W sensie - gdzie tego szukać i czy trzeba demontować pół auta?

bob96
16-07-2025, 19:59
Wymiana bardzo prosta, znajduję na grodzi silnika w środku. Trzeba odkręcić jedną śrubę fi 6 klucz 10, odpiąć wtyczkę i odłączyć wężyk który idzie od DPF. Po wężyku z DPF będzie Ci najłatwiej zlokalizować ten czujnik.

mlodybe
16-07-2025, 23:14
Nieprecyzyjnie się wyraziłem: wypala mi standardowo, średnio co ok 800+ km.

Nie może tak często wypalać DPF. Może dojść do jego uszkodzenia. DPF powinno się wypalac max 2 razy w roku jak się jeździ w mieście a nie co 800km.

iron64
17-07-2025, 05:31
Nie opowiadaj głupot, 800km to dobry wynik jak na wypalanie DPFa.

lisekg
17-07-2025, 08:17
Wszystko po między 500...1500 km to dobry wynik jeżeli chodzi o wypalanie...
Problemy zaczynają się jak wypala się nawet po 300 km

mlodybe
17-07-2025, 14:12
Co wy za głupoty gadacie.

iron64
17-07-2025, 14:18
Nie pograzaj się, serio.
Ok, ja rocznie Croma robię jakieś 24k km, zatem 2 razy w roku to daje 12k km na wypalanie. Podaj jakikolwiek przykład z neta, gdzie jest podane, że DPF wypala się co 12k km. Wtedy przyznam ci rację.

lisekg
18-07-2025, 09:09
Co wy za głupoty gadacie.

:lol:
Proszę podaj źródło twoich rewelacji :food:

Braval
18-07-2025, 17:02
Chlopaki cos biorą?!Testują nowy preparat...który atakuje komórki i takie skutki uboczne?!haha

iron64
22-07-2025, 16:30
Chyba się już nie dowiemy, co koledze do głowy przyszło z tym 2 razy w roku. Ani to jakiś sensowny pomiar, bo jeden będzie stał cały rok, a drugi zrobi w rok i 100k km, ani ogólnie sensu nie ma.
A jak u kolegi @piotrog sprawa?

piotrog
22-07-2025, 17:40
Jak na razie wymieniłem czujnik ciśnienia spalin, ale od ostatniego wypalania DPF przejechałem dopiero jakieś 250 km. Do końca tygodnia powinno się coś wyjaśnić, bo w niedzielę mam wyjazd do Pragi i z powrotem (w sumie ok 400 km) i pewnie się załapię wtedy na kolejną regenerację.

piotrog
27-07-2025, 19:35
Kolejna regeneracja zrobiona po 750km od poprzedniej, przy poziomie zapchania DPF 75%. Na autostradzie, 6 bieg, jakieś 23 km i ok 12 minut, po zakończeniu regeneracji poziom zapchania spadł do 11%. Niby parametry mniej-więcej takie same jak zawsze, ale nadal nie jestem przekonany, ze wszystko tam jest OK. Temperatura filtra znowu się wahała w trakcie wypalania, od 515 do 700 stopni...

bob96
28-07-2025, 09:37
Moim zdaniem masz wszystko ok.

Braval
28-07-2025, 18:40
Przeciagnij go na 5 biegu z obrotami 3-3,5 tys.z 10 minut,zobaczysz na efekty...:lol:

Zielony
28-07-2025, 22:02
. Temperatura filtra znowu się wahała w trakcie wypalania, od 515 do 700 stopni...

Tak ma być bo dpf nie wypala się ciągle, cały proces składa się z paru/parunastu podgrzewań filtra.

Zawaś
01-08-2025, 23:37
U siebie wymienić musiałem też ten czujnik w DPFie. Niestety przez własną nadgorliwość ze względu na to że kupiłem specyfik do czyszczenia filtra który wlewa się otworem tego czujnika. Miała być profilaktyka a potem zabiegu uszkodził się dotychczasowy czujnik i musiałem inwestować w nowy. Ja tak naprawdę do tej pory nie zauważam czasami wypalania się DPF. Zdarzają mi się miesiące gdzie jeżdżę tylko i wyłącznie po mieście. Wydaje mi się że też kilkukrotnie zgasiłem auto w momencie wypalania. Ostatnio byłem u kolegi na komputerze to ostatnie wypalenie trwało niecałe 5 minut i było wykonane po 460 bodaj kilometrach. Zapchanie filtra wynosiło 70%. W jaki sposób macie ogarnięte aplikacje które pokazują wam wypalanie?

Kwail
02-08-2025, 14:13
Moim zdaniem jest ok, filtr się wypala, parametr spada.

bob96
02-08-2025, 14:46
W jaki sposób macie ogarnięte aplikacje które pokazują wam wypalanie?

W moim przypadku podpinam pod kompa który wożę w bagażniku, dodatkowo sprawdzam korekty wtrysków. Cromką robię tylko dłuższe trasy więc wiem kiedy powinien się wypalać dpf.

4484544846

Zielony
02-08-2025, 23:19
Ja mam aplikację na telefonie DPF Monitor a w złączu OBD cały czas jest interfejs i często patrzę co i jak.

piotrog
07-08-2025, 23:54
Ja mam aplikację na telefonie DPF Monitor a w złączu OBD cały czas jest interfejs i często patrzę co i jak.

Ja tak samo, całkiem przydatna apka.

BTW, kolejne wypalenie filtra nastąpiło po 1150 km (105% zapchania, po długiej jeździe autostradami + kilkoma krótkimi trasami "wokół komina"). Następne po kolejnych 750 km, 80% zapchania. Czas trwania wypalania - w normie.

Zawaś
08-08-2025, 12:50
Na komputer to wpadam do kumpla z dawnych czasów który też jest Fiatowy. Ale to głównie jak coś się dzieje.

A jakie macie interfejsy?
Widziałem że ceny potrafią sięgnąć 1000 zł ale ja jednak chyba bym po taniości na pierwszy rzut spróbował.
https://allegro.pl/oferta/interfejs-diagnostyczny-tester-elm327-obd2-bluetooth-ios-android-polski-17688274798

piotrog
09-08-2025, 21:05
A jakie macie interfejsy?
Ja mam taki, jakiś podstawowy chińczyk z Ali:
44848