Zobacz pełną wersję : Wyłącznik akumulatora
Czy montował ktoś urządzenie tego typu: https://allegro.pl/oferta/wylacznik-pradu-hebel-glowny-akumulatora-z-kluczykiem-zaslpka-12v-24v-2000a-13988893176 ?
Odłączam często ujemny biegun akumulatora, żeby się nie rozładowywał przy dłuższym postoju, aż mi się biegun wytarł i nałożyłem miedzianą blaszkę, żeby klema nie była luźna.
Chciałbym takie urządzenie, żeby szybko odłączać ujemny biegun, ale nie wiem jak zastosować, bo z klemy ujemnej idą 4 przewody, jakbym przerwał 1 przewód, to zasilanie nadal by szło do pozostałych 3.
Aku i tak będzie ci sie rozładowywać a w brew pozorom lepiej żeby AKU pracowało niż żeby rozładował się bez obciążenia bo w starszych akumulatorach tak padaja cele.
Nie pytałem czy warto odłączać aku, tylko jak zamontować takie urządzenie. Akumulator odłączam od wielu lat i dzięki temu nie mam z nim problemów, ani z uruchomieniem samochodu po dłuższym postoju. Jak kiedyś nie odłączałem, to po postoju 10 dniowym już ledwie odpalił.
To poszukaj przyczyny rozładowania akumulatora bo moje auto stało prawe 50 dni i normalnie odpaliło.
Można odłączać akumulator tylko po co ? W zamkniętym samochodzie wszystkie sterowniki powinny iść do spania i budzić się na przerwanie. Najwięcej prądu może pobierać autoalarm z czujnikami ultradźwiękowymi ale i tak są to wartości liczone w mA więc naładowanemu akumulatorowi nie powinno to przeszkadzać do tego by odpalić samochód po kilkunastu dniach postoju. No chyba że jeździsz na krótkich trasach i akumulator nie ma możliwości się naładować.
krowka1978
09-07-2025, 15:29
W zamkniętym samochodzie wszystkie sterowniki powinny iść do spania i budzić się na przerwanie. Najwięcej prądu może pobierać autoalarm z czujnikami ultradźwiękowymi ale i tak są to wartości liczone w mA więc naładowanemu akumulatorowi nie powinno to przeszkadzać do tego by odpalić samochód po kilkunastu dniach postoju.
mA różnie można definiować, np 1000mA :tongue
W sprawnym samochodzie, z alarmem (z ultradźwiękami), pobór prądu w uśpieniu to max 0,05A. Jeżeli jest więcej, to coś jest nie tak.
Nikt z was nie odniósł się do tematu. Tylko negujecie potrzebę odłączania akumulatora. Jakbym chciał spytać czy warto odłączać akumulator, to takie pytanie bym zadał.
Jaki masz problem ? Podlączasz wszystkie przewody (-) do jednego,czy do tego wylacznika i po problemie.Masz "odciecie " obwodu na wszystkich.A jak chcesz "dociec" ,ktory obwod kradnie prąd,zrob pomiary multimetrem i znajdziesz "winowajce". I tylko na nim mozesz zalozyc ,wylacznik (odciecie) Mozesz isc dalej i zalozyc na pilota lub sterowany z kluczyka ze stacyjki,mozliwosci jest full...przyklady
https://allegro.pl/oferta/wylacznik-glowny-hebel-akumulatora-zestaw-na-pilota-12v-200a-bezprzewodowy-13857047724?utm_feed=0618f10b-c33d-44c1-abeb-652a0d5ca98c&utm_source=ceneo&utm_medium=cpc&utm_campaign=feed&ceneo_cid=21322d50-3fa6-ea64-e33e-ea2436b23235
https://allegro.pl/oferta/wylacznik-zasilania-ujemnego-w-samochodzie-12v-24v-odciecie-akumulator-17552816132?value=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&derived=true&utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=freelisting&srsltid=AfmBOop9vYCX-kt5rKNXF7iIv21ehn-RJxMmzeFezyqoSdK-YP535KoG7W4&gQT=1
udanej zabawy!:lol:
ps. Lub cos takiego,a sterowanie dajesz ze stacyjki, przekrecając kluczyk , odcinasz wszystko lub konkretny obwod.
https://allegro.pl/oferta/przekaznik-rozrusznik-12v-200a-normalnie-otwarty-15083246073?reco_id=70c7d331-5ce7-11f0-ae52-82c5e869fb7d&sid=1147bbb04b955b96a226cab2e664258d9124ef0862320b 2d7366fdd6604cf017
Nikt z was nie odniósł się do tematu. Tylko negujecie potrzebę odłączania akumulatora. Jakbym chciał spytać czy warto odłączać akumulator, to takie pytanie bym zadał.
Bo ludzie chcą ci pomóc rozwiązać problem z rozładowującym sie aku a nie zabawy w półśrodki, bo takim półśrodkiem jest właśnie to co chcesz zrobić.
Myślałem wcześniej, że coś pobiera za dużo prądu dlatego samochód był sprawdzany u najlepszego elektromechanika w okolicy i nie stwierdził nadmiernego poboru prądu.
Nie jeżdżę na krótkich odcinkach, przeważnie minimalnie 30 km.
Mam nowy alternator, który ma świetne ładowanie.
Nawet jeśli doładowałem akumulator prostownikiem i zostawiłem podłączony w samochodzie, to szybko spadało napięcie.
Po 1 dniu już jest poniżej 12,5 v.
Po tygodniu będzie poniżej 12,2 v i słabo już kręci rozrusznikiem.
Jeśli akumulator jest odłączony to może stać nawet 2 tygodnie i ma napięcie powyżej 12,7 v i mocno kręci rozrusznikiem.
Tyle w kwestii waszych uwag odnośnie szukania przyczyny w nadmiernym poborze prądu.
To masz duzy "uplyw" prądu!?Jak po tygodniu, juz takie spadki. Moj '500X, nieraz stoi miesiąc niepalony i gada od strzala.Moze masz kiepski akumulator(niska sprawnosc).Podaj wartosc pradu spoczynkowego, to okreslimy ,czy duzo ,czy ok.?:lol:
andrzejmc
10-07-2025, 13:55
Proponuję zakupić coś takiego:
https://allegro.pl/oferta/yato-elektroniczny-cyfrowy-lcd-tester-akumulatorow-samochodowych-12v-14668990100
W sumie dzięki wam chyba nie kupię wyłącznika, tylko jutro kupię nowy akumulator.
Byłem sprawdzić ile mi prądu pobiera w spoczynku i tylko 0,03A, a jak dłużej postoi, to nawet do 0,02A spada.
Nawet szybko spada pobór prądu po zamknięciu samochodu, nie muszę czekać pół godziny, wystarczy niecała minuta i spada do 0,03A.
Wychodzi na to, że mam bardzo słaby akumulator, a on taki był zaraz po zakupie, czyli mnie oszukali w sklepie. Już w sklepie mierzyłem jego napięcie i było niskie.
A nie jest to byle jaki akumulator, tylko taki z wyższej półki: VARTA SILVER dynamic 5634000613162 - D15
Kupowałem w Łodzi w Specpart, wtedy jeszcze nie mieli filii w moim mieście, teraz mają filie zaraz przy moim garażu, więc nie muszę nawet samochodem jechać.
Tylko co zrobić, żeby znowu mi jakiegoś felernego nie sprzedali ?
Jedyne co mam to multimetr, którym mogę napięcie zmierzyć.
A te tanie testery do akumulatorów to podobno nie są wiarygodne.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Przy takim poborze prądu 0,03A ile czasu bez odłączania akumulatora powinien mieć na tyle prądu, żeby odpalić ?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Jeśli akumulator ma 63 Ah, to znaczy, że przy poborze prądu 1A, rozładuje się do zera po 63 godzinach ?
A jeśli mam pobór prądu 0,03A, to znaczy, że przez dobę zużyje 0,03Ah x 24 = 0,72Ah ?
Czyli przez 10 dni - 7,2 Ah ?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Czyli przez 10 dni spadnie jego pojemność o 11,4% ?
andrzejmc
11-07-2025, 00:00
Ten który mam (Yato) porównałem z profesjonalnym i wyszło że wskazania różnią się około 5-7%.
W zależności od typu akumulatora.
Producenci akumulatorów oszczędzają teraz na wszystkim i dostarczają do sprzedaży baterie naładowane w 50-70% - po zakupie warto dobrze podładować - zwiększysz jego trwałość.
krowka1978
11-07-2025, 18:32
A nie jest to byle jaki akumulator, tylko taki z wyższej półki: VARTA SILVER
Jeżeli myślisz, że to super akumulator...
Napiszę tak, miałem do czynienia z kilkoma Bosch/Varta - obie firmy to to samo, tylko naklejki różne. Nigdy więcej tego czegoś.
Każdy po 3 latach, czy to standardowe ładowanie, czy inteligentne, bez znaczenia, na złom. Do mojego byłego GP (przerobił 3xVarta Sił er i odpowiednik Bosch) i do 500X (fabryczny 20 miesięcy, wymieniony na gwarancji 3 lata , Bosch 3 lata) - kupiłem polskiego Autoparta półtora roku temu. Po tym okresie oba pięknie trzymają parametry. Wyglądają obiecująco, czyli pociągną więcej niż 3 lata.
No więc. Kupiłem dzisiaj nowy akumulator https://akumulatoryspecpart.pl/produkt/akumulator-grom-premium-65ah-650a-en-dtr/?gad_source=1&gad_campaignid=22596026629&gclid=EAIaIQobChMIubaJlda1jgMVuU2RBR1UvCsmEAAYASAA EgKgBvD_BwE
Postanowiłem go podładować przed zamontowaniem, jak poradził kolega wyżej. A że mam taki bardzo stary prostownik samoczynny https://allegro.pl/oferta/prostownik-bnw-12-6-s-samoczynny-17663046567?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_workshop_car-acc-chem_pla_ss&ev_adgr=general&ev_campaign_id=22386750924&adprot=1&gad_source=1&gad_campaignid=22386750924&gclid=EAIaIQobChMI7arT0Na1jgMVExeiAx0D3DXDEAQYDCAB EgIkNPD_BwE, który w końcowej fazie ładowania zwiększa napięcie i ładował mi napięciem prawie 16V, więc się wystraszyłem, że mi uszkodzi akumulator i poleciałem kupić nowy prostownik automatyczny, który ma maksymalne napięcie ładowania 14,4 V.
Najgorsze jest to, że tego nowego akumulatora nie chce objąć ta opaska, a wymiary producenta są takie same jak mojego starego akumulatora.
Wobec tego mam pytanie, czy ktoś z was miał już taki problem ?
Nie można regulować długości tej opaski, jest na stałe zszyta, musiałbym ją rozpruć i zszyć od nowa, przesuwając tak by była dłuższa.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Chodzi o tę opaskę: https://allegro.pl/oferta/obejma-mocowania-akumulatora-alfa-romeo-giulietta-fiat-bravo-ii-stilo-14391527436?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_content=supercena&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_vehicle-parts_moto-acc_pla_sc&ev_adgr=supercena&ev_campaign_id=22211147737&adprot=1&gad_source=1&gad_campaignid=22211147737&gclid=EAIaIQobChMInYvtqti1jgMVxwuiAx3LDCBLEAQYASAB EgJOGPD_BwE, brakuje z pół centymetra, żeby nakrętka chwyciła gwint.
Musisz dobrze ułożyć akumulator wtedy będzie pasować.
ładowanie dużym napięciem i małym prądem to odbudowa pojemności akumulatora ale 16V to trochę za dużo. 15.2V jest jeszcze dopuszczalne
Ułożyłem dobrze, sprawdzałem ułożenie. Takie wysokie napięcie to chyba tylko dla akumulatorów z wykręcanymi korkami, żeby gazy mogły się ulotnić.
ochkarol
12-07-2025, 09:41
Jeżeli myślisz, że to super akumulator...
Napiszę tak, miałem do czynienia z kilkoma Bosch/Varta - obie firmy to to samo, tylko naklejki różne. Nigdy więcej tego czegoś.
Każdy po 3 latach, czy to standardowe ładowanie, czy inteligentne, bez znaczenia, na złom.Mamy odmienne doświadczenia z akumulatorami. Poprzednio miałem Varta Blue i spisywał się bardzo dobrze. Jeżdżę dieslem (garażowany pod chmurką). Dziennie robię 2 x 5 km. Do tego wideorejestrator z aktywnym trybem parkingowym. Nigdy nie zawiódł. Po 4-ech latach zmieniłem na Vartę Silver i (póki co) 2 lata bez niespodzianek.
Najgorsze, że ta opaska nie pasuje do tego akumulatora. Dziwne, bo wymiary podane przez producenta akumulatora takie same jak poprzedniej Varty.
Przecież to ujednolicone wymiary skrzynki na akumulator.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Niby wysokość ta sama, ale ten Varta D15, który miałem wcześniej ma rączkę ściętą na końcu dzięki czemu opaska obejmuje go.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Zobaczcie o co mi chodzi: 44808
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
A wracając do ładowania. To ten stary prostownik, który mam, w końcowej fazie zwiększa napięcie, które pod koniec dochodzi nawet do 16V, czyli może przeładować akumulator według tego co znalazłem w necie.
Ten nowy który kupiłem ma mikroprocesor, który chroni przed przeładowaniem i w końcowej fazie nie zwiększa napięcia, a nawet zmniejsza.
Zawziąłem się i wziąłem kogoś do pomocy. Ja z całej siły docisnąłem z dwóch stron mocowanie, żeby nakrętka chwyciła gwint, a druga osoba chwytakiem wkręciła nakrętkę, a potem bardzo mocno dokręciłem, aż bałem się, że coś pęknie. No ale mam zamocowany akumulator.
Teraz się okaże, czy będzie trzymał napięcie.
Akumulator jest świeży, z tego roku. Sprawdziłem w sklepie napięcie, bo były dwa takie same. Jeden z brzegu był z 2024 roku i miał napięcie 12,6v, mój z tyłu z 2025 roku i napięcie 12,94.
Dodatkowo lekko go podładowałem przed zamontowaniem, prostownikiem inteligentnym.
Mam pytanie do was.
Czy takim prostownikiem inteligentnym mogę doładowywać bez odłączania akumulatora ?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Przy okazji wam napisze, że ten stary słaby akumulator, który bardzo szybko się rozładowywał, w sklepie został sprawdzony dwoma testerami i oba wykazały, że jest sprawny w ponad 80%.
andrzejmc
12-07-2025, 21:00
Coś dla Ciebie w tym temacie:smile:
https://www.youtube.com/watch?v=V2huXrap1Pw
Dla bezpieczeństwa zalecane jest odłączenie akumulatora.
Ważny jest też opór wewnętrzny baterii.
A w jaki sposób ma zaszkodzić ładowarka, która podaje takie samo napięcie ładowania jak alternator i nieduży amperaż ?
Wielu producentów podaje w instrukcji, że daną ładowarką można ładować bez odłączania akumulatora, a nawet mieć zamontowane na stałe pod maską.
Np. https://allegro.pl/oferta/ladowarka-automatyczna-victron-energy-blue-smart-ip65-12v-5a-bluetooth-16680458553
andrzejmc
13-07-2025, 11:21
Ctytat z jednej mądrej książki-
Nowoczesne ładowarki z mikroprocesorami pozwalają na ładowanie akumulatora odłączonego, ale znajdującego się w aucie. Ze względów bezpieczeństwa warto jednak akumulator z samochodu wypiąć. Należy bowiem pamiętać, że nawet minimalny pobór prądu, który wynika z podtrzymywania procesów w samochodzie (np. autoalarmu), może zmylić prostownik i mylnie sygnalizować, że ładowanie nie dobiegło końca. Takie nieprzerwane ładowanie może doprowadzić do zniszczenia akumulatora, dlatego warto za każdym razem wypinać akumulator samochodowy do ładowania.
A alternator ładuje non stop. Poza tym chodzi mi jedynie o doładowanie, jeśli samochód będzie dłużej stał z nieodpiętym akumulatorem.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Przy okazji napisze, że nowy akumulator trzyma napięcie. A stary mimo, że testery pokazywały SOH ponad 80% - nie trzymał, bardzo szybko spadało.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Przez to, że stary akumulator odłączałem po każdej jeździe, bo bardzo szybko się rozładowywał, biegun ujemny tak się wytarł, że miałem luźna kleme i musiałem wstawić miedziana blaszkę, żeby klema dobrze ściskała. Dlatego odpinanie klem źle mi się kojarzy.
W akumulatorach masz z boku kanał do odparowywania gazu. Nie musisz mieć korków.
Możesz podać dokładny model akumulatora?
Jesli akumulator ma standardowe wymiary to po prostu źle go wsadziłeś. Trzeba go wsadzić z jednej strony pod zabezpieczenie i dopiero potem przekładasz pas.
W jednym linku wyżej jest akumulator, który kupiłem. Wsadziłem dobrze. Poprzedni model często wyjmowałem i nie miałem problemów.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Oczywiście zawsze pod zabezpieczenie wsadzam. Jest od strony kabiny.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.