PDA

Zobacz pełną wersję : Silnik 1.2 16V , co ile wymiana rozrządu...



Stasiuu
03-06-2025, 22:00
Hej,
pytanie, co ile wymiana rozrządu w silniku benzynowym 1.2 16v? Fiat napisał 120000km, inne źródła w sieci mówią , że to jest już nie aktualne bo paski pękały i teraz Fiat mówi o 60000 km. Jak jest na prawdę. U mnie jest 65000km nalotu i nie wiem czy zmieniać czy nie...

GrandePunto8V
03-06-2025, 23:36
Przestaniecie kiedyś zadawać takie dziecinne pytania? Pasek można przecież sprawdzić, obejrzeć.
Nie trzeba się sztywno trzymać liczb (bo w praktyce to jest zakres duży np. 60-120 tysięcy kilometrów i czas 4-6 lat typowo).
W większości Fiatowskich silników prostych do zdjęcia jest jedna osłona, może coś tam jeszcze przeszkadza, ale przeważnie poniżej 10 śrubek masz do odkręcenia.
Oglądamy czy: pasek pęka, gdzie jeździ (czy nie ucieka z krawędzi koła), czy jest napięty (nie powinien się dać przesuwać na boki małym palcem), czy jest czysto i sucho.

ochkarol
04-06-2025, 21:21
To chyba ten sam silnik co w Bravo/Brava. Onegdaj, gdy się pochwaliłem na jednym z forów, że mój fabryczny pasek w Brava ma 120 kkm to odbyło się jedno wielkie pukanie w głowę.
Zapewne nie masz już fabrycznego paska, więc dobrze byłoby wiedzieć na jaki przebieg daje "gwarancję" producent paska.
Mój mechanik twierdzi, że aftermarketowe paski mają gwarancję na 60 tys km / 5 lat.
Ja bym zmienił. Koszt wymiany jest niewspółmiernie niższy niż remont silnika.

mlodybe
05-06-2025, 22:25
Po pierwsze pasek Dayco bo to obecnie pierwszy montaż u fiata. Zadne conti bo to gówno, ina też sie popsuła.

Pasek wymieniaj co 60k km. to jest bezpieczna granica szczególnie że jest to tani rozrzad.

steyr
06-06-2025, 09:47
Dziesiątki zestawow rozrządu Conti zamontowałem do silników Fiata i jest ok, u siebie w Tipo tjet na zestawie Conti mam przejechane 95tkm. W Punto 2 1.2 16v na tym samym zestawie Conti mam przejechane 85tkm przez 8 lat i też się kręci jeszcze. Świadomie jeżdżę, niestety jako mechanik nie mam czasu na swoje auta...

mlodybe
06-06-2025, 15:10
Współczuję. Generalnie conti ma często wpadki oraz bierze łożyska oraz całe rolki napinające które lubią sie rozpaść i to nie sa odosobnione przypadki. Nie zmienia to jednak faktu ze skoro mamy w dobrej cenie zestaw z pierwszego montażu to po co brać droższy zamiennik.

steyr
08-06-2025, 15:08
Współczuję. Generalnie conti ma często wpadki oraz bierze łożyska oraz całe rolki napinające które lubią sie rozpaść i to nie sa odosobnione przypadki. Nie zmienia to jednak faktu ze skoro mamy w dobrej cenie zestaw z pierwszego montażu to po co brać droższy zamiennik.

Napinacze Litens-a które stosuje Conti bo innych nie spotkałem w zestawach są montowane na 1 montaż w Fiatach 1.4 po 2017r. Zestaw Conti z pompą do 1.4 16v/tjet płacę ~300pln. Teoretycznie org taki zestaw jest do kupienia za ok 450pln. Różnica nie duża, aczkolwiek jest nadal tańszy zestaw niż droższy od org.

mlodybe
09-06-2025, 11:58
Nie masz racji. Fiat ma podpisaną umowę z Dayco a 2 lata temu został przedłużony. Ostatnio robiłem fiata 500 z 2022r z oryginalnym rozrządem gdzie masz znaczek dayco i numer oryginału. Zresztą też tipo robiłem z JTD i też ma Dayco i numer oryginału.

Nie ma znaczenia jakiej rolki używa conti ale gdzie jest produkowana.