Zobacz pełną wersję : Silnik 1.2 16V , co ile wymiana rozrządu...
Hej,
pytanie, co ile wymiana rozrządu w silniku benzynowym 1.2 16v? Fiat napisał 120000km, inne źródła w sieci mówią , że to jest już nie aktualne bo paski pękały i teraz Fiat mówi o 60000 km. Jak jest na prawdę. U mnie jest 65000km nalotu i nie wiem czy zmieniać czy nie...
GrandePunto8V
03-06-2025, 23:36
Przestaniecie kiedyś zadawać takie dziecinne pytania? Pasek można przecież sprawdzić, obejrzeć.
Nie trzeba się sztywno trzymać liczb (bo w praktyce to jest zakres duży np. 60-120 tysięcy kilometrów i czas 4-6 lat typowo).
W większości Fiatowskich silników prostych do zdjęcia jest jedna osłona, może coś tam jeszcze przeszkadza, ale przeważnie poniżej 10 śrubek masz do odkręcenia.
Oglądamy czy: pasek pęka, gdzie jeździ (czy nie ucieka z krawędzi koła), czy jest napięty (nie powinien się dać przesuwać na boki małym palcem), czy jest czysto i sucho.
ochkarol
04-06-2025, 21:21
To chyba ten sam silnik co w Bravo/Brava. Onegdaj, gdy się pochwaliłem na jednym z forów, że mój fabryczny pasek w Brava ma 120 kkm to odbyło się jedno wielkie pukanie w głowę.
Zapewne nie masz już fabrycznego paska, więc dobrze byłoby wiedzieć na jaki przebieg daje "gwarancję" producent paska.
Mój mechanik twierdzi, że aftermarketowe paski mają gwarancję na 60 tys km / 5 lat.
Ja bym zmienił. Koszt wymiany jest niewspółmiernie niższy niż remont silnika.
Po pierwsze pasek Dayco bo to obecnie pierwszy montaż u fiata. Zadne conti bo to gówno, ina też sie popsuła.
Pasek wymieniaj co 60k km. to jest bezpieczna granica szczególnie że jest to tani rozrzad.
Dziesiątki zestawow rozrządu Conti zamontowałem do silników Fiata i jest ok, u siebie w Tipo tjet na zestawie Conti mam przejechane 95tkm. W Punto 2 1.2 16v na tym samym zestawie Conti mam przejechane 85tkm przez 8 lat i też się kręci jeszcze. Świadomie jeżdżę, niestety jako mechanik nie mam czasu na swoje auta...
Współczuję. Generalnie conti ma często wpadki oraz bierze łożyska oraz całe rolki napinające które lubią sie rozpaść i to nie sa odosobnione przypadki. Nie zmienia to jednak faktu ze skoro mamy w dobrej cenie zestaw z pierwszego montażu to po co brać droższy zamiennik.
Współczuję. Generalnie conti ma często wpadki oraz bierze łożyska oraz całe rolki napinające które lubią sie rozpaść i to nie sa odosobnione przypadki. Nie zmienia to jednak faktu ze skoro mamy w dobrej cenie zestaw z pierwszego montażu to po co brać droższy zamiennik.
Napinacze Litens-a które stosuje Conti bo innych nie spotkałem w zestawach są montowane na 1 montaż w Fiatach 1.4 po 2017r. Zestaw Conti z pompą do 1.4 16v/tjet płacę ~300pln. Teoretycznie org taki zestaw jest do kupienia za ok 450pln. Różnica nie duża, aczkolwiek jest nadal tańszy zestaw niż droższy od org.
Nie masz racji. Fiat ma podpisaną umowę z Dayco a 2 lata temu został przedłużony. Ostatnio robiłem fiata 500 z 2022r z oryginalnym rozrządem gdzie masz znaczek dayco i numer oryginału. Zresztą też tipo robiłem z JTD i też ma Dayco i numer oryginału.
Nie ma znaczenia jakiej rolki używa conti ale gdzie jest produkowana.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.