Zobacz pełną wersję : Dziury w osłonach termicznych wydechu
JackTheNight
01-06-2025, 14:11
Gdyby ktoś naprawiał sobie mocowania aluminiowych osłon termicznych wydechu, bo od metalowych nakrętek aluminium po prostu rdzewieje i robi się dziura i puszcza mocowanie i osłona zaczyna wisieć, to polecam dać podkładki gumowe (ja wyciąłem z dętki rowerowej) i założyć na to takie okrągłe blaszki montażowe. Widać ładnie na zdjęciu. Blaszki montażowe to też stal i musi być podkładka gumowa aby odseparować od osłony aluminiowej.
Posprawdzajcie sobie mocowania osłon termicznych bo już po 6 - 7 latach robią się dziury w osłonach. A czym wcześniej wymienicie te metalowe nakrętki to obejdzie się bez wymiany całych osłon, które nie są tanie.
PS. Te śruby mogą być mocno zardzewiałe i przy odkręcaniu nakrętki można śrubę urwać i wtedy jest problem. Ja każda śrubę przeleciałem narzynką M6 x 1 aby usunąć rdzę i poprawić gwint. Wtedy psiknąć wd40 i nakrętka odkręca się bardzo łatwo i na pewno nie urwiemy śruby która jest przyspawana do podwozia auta.
44741
herbi1128
01-06-2025, 17:23
Ja już dawno wszystkie te osłony odkręciłem i dołożyłem duże podkładki, także pomysl jak najbardziej pomocny żeby nie pogubić tych oslon
Ja już dawno wszystkie te osłony odkręciłem i dołożyłem duże podkładki, także pomysl jak najbardziej pomocny żeby nie pogubić tych oslon
Robiłem tak samo, tylko ja dałem większe podkładki wycięte z blachy aluminiowej. Niestety te osłony a raczej ich mocowanie to porażka w tipo...
Na styku ocynk aluminium robi się ogniwo elektrochemiczne i tych metali nie powinno się ze sobą łączyć o czym wie np. każdy hydraulik budujący instalacje. A w autach takie połączenie jest poprzez nakrętkę/podkładkę (bo samo otwór w osłonie nie dotyka gwintu). dlatego podkładki powinny być z dielektryka - ja stosuję laminat taki jak do płytek.
Nie wiem czy to jest problem tipo akurat, w innych autach jakie widziałem jest tak samo z toyotą na czele.
W fordzie miałem to samo. Takie same mocowania.
GrandePunto8V
02-06-2025, 23:43
Zamiast izolować, można pomalować alucynkiem (spray) osłonę miejscowo i te blaszki, to nie będzie tak gnić.
Ogniwo konkretne to się robi na styku stali z aluminium. Cynk jest blisko aluminium i nie ma problemu.
https://en.wikipedia.org/wiki/Galvanic_series
Ale nauka idzie w las. Nadal są przygłupy, co myślą, że np. smary grafitowy i miedziowy są "na korozję"!
Tak. Są, dopóki mają postać smaru (to olej/baza smaru robi za antykorozyjny składnik, NIE metal).
Przy pracach z zawieszeniem i hamulcami polecam alucynk, zero problemów, tarcze po latach same odpadają (nie trzeba tłuc młotem itp.).
A te blaszki/podkładki to nie jest Fiatowski wymysł, w innych markach też występują.
https://allegro.pl/oferta/10x-spinki-blaszki-montazowe-do-oslony-termicznej-silnika-audi-seat-vw-ford-13209057629
tedybear
05-07-2025, 17:40
u mnie się oderwała osłona po tym jak zając oberwał w głowę tą osłoną i zrobiła się niezła dziura. ale jedna wielka podkładka z jednej strony, duża wielka podkładka z 2 strony i gra gitara.
A zając uciekł i nie było paszteta.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.